REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Combi 2.0 TDI: Wszystko Superb

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Škoda Superb z daleka i przy słabych warunkach optycznych może być pomylona z popularną Octavią. Ale jak podjedzie bliżej i stanie obok robi duże wrażenie. Naprawdę duże. Szczególnie w wersji Combi.

Nasza testówka w jasnobłękitnym metalicznym kolorze wydawała się jeszcze większa. I rzeczywiście - wyprawa z fotela kierowcy wokół auta w stronę bagażnika trwa zauważalnie dłużej, niż w innych samochodach, które miałem okazję ostatnio testować. W tym czasie można przyjrzeć się bliżej linii auta, choć żeby ogarnąć je wzrokiem całe, też trzeba odbyć dłuższy spacer. W szerokim planie największa Škoda prezentuje się imponująco. Żadne udziwnienia nie zakłócają spokojnych kształtów nadwozia. Chromowana ramka wokół bocznych szyb przedzielanych czarnymi słupkami nadaje mu wymaganego w tej klasie szyku.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Superb

Wnętrze Superba spełnia pokładane w nim oczekiwania, nawet te podsycone wrażeniami zewnętrznymi. Nie widać tak tego jeszcze na przednich fotelach, które oczywiście mają szeroki zakres regulacji i znane z innych modeli Škody idealne ukształtowanie. Zabłądzić można dopiero z tyłu. Miejsca na nogi jest tyle, że można swobodnie zjechać z plecami na siedzisko, a kolana nie dotkną oparć przednich foteli. Wracając do przodu – spokój na desce rozdzielczej wprowadza atmosferę relaksu. W testowanej wersji materiały z tworzywa i tekstylia były w odcieniach ciemnoszarych, bardzo standardowych i nie pasujących do limuzyny, ale za to najmniej kłopotliwych przy codziennej intensywnej eksploatacji.

Testowana Skoda Superb limuzyną na szczęście nie jest. Dzięki temu można nią przewieźć sporo więcej. Wprawdzie nadal podróżować tu może maksymalnie 5 osób, ale za to mogą one wziąć pokaźnych rozmiarów bagaże, gdyż miejsca w kufrze jest pod dostatkiem. Nawet na wyprawę zimową, która wymaga grubszych ubrań, a więc i większych walizek i toreb. W poprzek bagażnika spokojnie położy się snowboard czy narty carvingowe. A jeśli nie, to trzeba będzie jechać w 4 osoby a końcówki sprzętu wystawić przez dziurę za podłokietnikiem. Zaraz zaraz, po co te redukcje, przecież mamy relingi dachowe, na które można wrzucić spory kufer na sprzęt.

REKLAMA

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jazda Skodą Superb to prawdziwa przyjemność. Wydawałoby się, że silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM i 320 Nm to mało na takie auto, ale nic podobnego. Wysokoprężna jednostka ma płaską charakterystykę momentu obrotowego w szerokim zakresie. Przyspiesza zaraz po wciśnięciu pedału gazu i jest elastyczna. Ale to też zasługa sześciobiegowej skrzyni. Zawieszenie nie pozwala największej Škodzie odkleić się od drogi, co przy tych gabarytach i masie jest nie lada wyzwaniem. Systemy, których liczby i skrótów nawet nie próbuję przywoływać, w ogóle nie walczą z kierowcą, więc zachowanie auta da się przewidzieć i kontrolować nawet w ostrych zakrętach. Biegi można obsługiwać jednym palcem. Zresztą wszystkie końcówki sterowania chodzą lekko i pewnie.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Ceny Škody Superb zaczynają się już od 85100 z silnikiem 1.4 TSI 125 KM. Wersja testowana z wyposażeniem Ambition obejmującym między innymi takie ciekawe opcje, jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, elektryczny bagażnik, czujnik deszczu, wszelkie systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, obręcze ze stopów lekkich kosztuje z podstawowym dieslem i manualną skrzynią 125000. Najdroższa wersja w specyfikacji hotelu pięciogwiazdkowego, silnikiem 3.6 FSI (260 KM) skrzynią DSG 7 i napędem na cztery koła (!) kosztuje 180000. To dopiero musi "latać". W każdym razie za takie pieniądze nie ma konkurencjiS

Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - bok, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - tył, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - deska rozdzielcza, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - fotele, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - zegary, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - silnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - tył, fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA