REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Skoda Superb Combi 2.0 TDI: Wszystko Superb

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj

REKLAMA

REKLAMA

Škoda Superb z daleka i przy słabych warunkach optycznych może być pomylona z popularną Octavią. Ale jak podjedzie bliżej i stanie obok robi duże wrażenie. Naprawdę duże. Szczególnie w wersji Combi.

Nasza testówka w jasnobłękitnym metalicznym kolorze wydawała się jeszcze większa. I rzeczywiście - wyprawa z fotela kierowcy wokół auta w stronę bagażnika trwa zauważalnie dłużej, niż w innych samochodach, które miałem okazję ostatnio testować. W tym czasie można przyjrzeć się bliżej linii auta, choć żeby ogarnąć je wzrokiem całe, też trzeba odbyć dłuższy spacer. W szerokim planie największa Škoda prezentuje się imponująco. Żadne udziwnienia nie zakłócają spokojnych kształtów nadwozia. Chromowana ramka wokół bocznych szyb przedzielanych czarnymi słupkami nadaje mu wymaganego w tej klasie szyku.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Skodzie Superb

REKLAMA

Wnętrze Superba spełnia pokładane w nim oczekiwania, nawet te podsycone wrażeniami zewnętrznymi. Nie widać tak tego jeszcze na przednich fotelach, które oczywiście mają szeroki zakres regulacji i znane z innych modeli Škody idealne ukształtowanie. Zabłądzić można dopiero z tyłu. Miejsca na nogi jest tyle, że można swobodnie zjechać z plecami na siedzisko, a kolana nie dotkną oparć przednich foteli. Wracając do przodu – spokój na desce rozdzielczej wprowadza atmosferę relaksu. W testowanej wersji materiały z tworzywa i tekstylia były w odcieniach ciemnoszarych, bardzo standardowych i nie pasujących do limuzyny, ale za to najmniej kłopotliwych przy codziennej intensywnej eksploatacji.

Testowana Skoda Superb limuzyną na szczęście nie jest. Dzięki temu można nią przewieźć sporo więcej. Wprawdzie nadal podróżować tu może maksymalnie 5 osób, ale za to mogą one wziąć pokaźnych rozmiarów bagaże, gdyż miejsca w kufrze jest pod dostatkiem. Nawet na wyprawę zimową, która wymaga grubszych ubrań, a więc i większych walizek i toreb. W poprzek bagażnika spokojnie położy się snowboard czy narty carvingowe. A jeśli nie, to trzeba będzie jechać w 4 osoby a końcówki sprzętu wystawić przez dziurę za podłokietnikiem. Zaraz zaraz, po co te redukcje, przecież mamy relingi dachowe, na które można wrzucić spory kufer na sprzęt.

Zobacz też: Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jazda Skodą Superb to prawdziwa przyjemność. Wydawałoby się, że silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM i 320 Nm to mało na takie auto, ale nic podobnego. Wysokoprężna jednostka ma płaską charakterystykę momentu obrotowego w szerokim zakresie. Przyspiesza zaraz po wciśnięciu pedału gazu i jest elastyczna. Ale to też zasługa sześciobiegowej skrzyni. Zawieszenie nie pozwala największej Škodzie odkleić się od drogi, co przy tych gabarytach i masie jest nie lada wyzwaniem. Systemy, których liczby i skrótów nawet nie próbuję przywoływać, w ogóle nie walczą z kierowcą, więc zachowanie auta da się przewidzieć i kontrolować nawet w ostrych zakrętach. Biegi można obsługiwać jednym palcem. Zresztą wszystkie końcówki sterowania chodzą lekko i pewnie.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat: Pan porządny

Ceny Škody Superb zaczynają się już od 85100 z silnikiem 1.4 TSI 125 KM. Wersja testowana z wyposażeniem Ambition obejmującym między innymi takie ciekawe opcje, jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, elektryczny bagażnik, czujnik deszczu, wszelkie systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, obręcze ze stopów lekkich kosztuje z podstawowym dieslem i manualną skrzynią 125000. Najdroższa wersja w specyfikacji hotelu pięciogwiazdkowego, silnikiem 3.6 FSI (260 KM) skrzynią DSG 7 i napędem na cztery koła (!) kosztuje 180000. To dopiero musi "latać". W każdym razie za takie pieniądze nie ma konkurencjiS

Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - bok, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - tył, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - deska rozdzielcza, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - fotele, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - tylna kanapa, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - zegary, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - wnętrze, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - bagażnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - silnik, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - przód, fot. Maciej Medyj
Škoda Superb Combi 2.0 TDI - tył, fot. Maciej Medyj
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA