REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Aveo: Świetlana przyszłość

Maciej Medyj
Chevrolet Aveo - przód
Chevrolet Aveo - przód

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy powstał pierwszy projekt auta, które dziś u nas funkcjonuje jako Chevrolet Aveo, był czymś zaskakująco nowoczesnym. Podobnie jest z jego najnowszą generacją.

Poprzednia odsłona miejskiego samochodu z koncernu General Motors plasowała się w kategorii „marzenie działkowca”, czyli niewielkie auto zbudowane z dobrych materiałów, proste, ale bez polotu. Główną zaletą była niska cena. Być może dlatego Aveo Classic jest nadal w sprzedaży, a równolegle oferowane jest Nowe Aveo, wielkości podobnej, ale o nieporównywalnie odmienionym charakterze. Drapieżny, sportowy styl od razu rzuca się w oczy za sprawą podwójnych okrągłych reflektorów i typowej dla aut spod znaku plusa atrapy chłodnicy. Styl podwójny obecny jest również z tyłu, choć druga, mniejsza para kloszy skrywa światło przeciwmgielne i cofania. Z boku widać odważne przetłoczenia drzwi i błotników, a dla podkreślenia sportowego klimatu klamka tylnej pary drzwi schowana jest w słupku.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Chevrolecie Aveo

Wyścigowy styl kontynuowany jest we wnętrzu, gdzie zamiast klasycznych zegarów zamontowano zintegrowany zestaw wskaźników w motocyklowym duchu. Ale to już widzieliśmy w mniejszym Sparku. Grunt, że całość nadaje wnętrzu lekkości i jest czytelna. Sama deska ukształtowana jest dynamicznie – jej linie zbiegają się w stronę kokpitu przechodzącego płynnie w tunel środkowy. Wisienką na torcie są skrajne nawiewy w kształcie wylotu silnika odrzutowego i trójramienna kierownica. Świetnie ukształtowane są fotele – siedziska wzorowej długości, jak na tę klasę auta, a i trzymanie boczne bardzo dobre. Podobnie na tylnej kanapie, choć we trójkę może być tu ciasno.

Zobacz też: Chevrolet Orlando jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Niesamowita jest pomysłowość projektantów w kwestii schowków, uchwytów i w ogóle miejsc na różne drobiazgi. W kieszeniach drzwi przednich spokojnie mieszczą się duże butelki z napojem. Telefon komórkowy ma kilka miejsc spoczynku do wyboru. W górnym, mniejszym zamykanym schowku są złącza aux i usb i specjalna półeczka na przenośny odtwarzacz. Sporą niespodzianką jest też bagażnik, może nie pod względem wielkości, ale wyposażenia – jest tu lampka, specjalne miejsce na trójkąt ostrzegawczy, oczka do zamontowania siatki i podnoszona podłoga, dzięki której po złożeniu oparć kanapy można uzyskać płaską powierzchnię całości powiększonej w ten sposób ładowni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik w testowanej wersji to jednostka benzynowa o pojemności 1.4 litra i mocy 90 koni. Idzie równo z dołu, czyli daje radę już od niskich prędkości obrotowych, jednak nie ma co go kręcić wyżej, bo przyrostu mocy nie ma, a może to się skończyć jedynie zwiększonym zużyciem paliwa. Po prostu – ecotec. Nie możemy się jednak pochwalić dobrym rezultatem spalania w ruchu miejskim, gdyż chęć wyciśnięcia jakiejś dynamiki zrobiła swoje – Aveo pochłaniało nam 8 litrów na setkę. Wystarczająca do tego silnika jest skrzynia pięciobiegowa, z lekko chodzącym lewarkiem, na którym dało się odczuć stosunkowo dużą miękkość gumowych poduszek mocujących zespół napędowy do nadwozia.

Zobacz też: Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim

Zawieszenie małego Chevroleta nie zaskakuje, a właściwie może zaskoczyć biorąc pod uwagę sportowy styl auta. Jest komfortowe i w zakrętach generuje spore przechyły, choć i tak trzyma całkiem nieźle. Nie dobija i protez z zębów nie wytrąca. McPherson z przodu i belka skrętna z tyłu – na polskie drogi takie podwozie to chyba najlepsze rozwiązanie. System stabilizacji toru jazdy jest przy tym dość czuły i czasem próbuje walczyć z ambicjami kierowcy, ale na szczęście można to całkowicie wyłączyć, co jest ewenementem i dużą zaletą. Jeśli chodzi natomiast o hamulce, to bębny zamontowane z tyłu nie pomagają w szybkim wytracaniu prędkości, co także nie idzie w parze ze sportowym charakterem obiecanym w warstwie wizualnej nowego Aveo.Nowe Aveo sprawiło, że średni wiek jego nabywców ma szansę sporo spaść. To idealne auto na początek przygody z motoryzacją – wygląda groźnie, a nie ma szans, żeby coś rzeczywiście groźnego się tu przytrafiło młodemu kierowcy, szczególnie, że zdobyło 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Oferowane jest w kredycie 40/60, więc młodego geniusza ze świetlaną przyszłością powinno być na niego stać, nawet jak pożyczy część od rodziców.

Chevrolet Aveo - lewy profil
Chevrolet Aveo - bok
Chevrolet Aveo - tył
Chevrolet Aveo- wnętrze
Chevrolet Aveo - fotel kierowcy
Chevrolet Aveo - tylna kanapa
Chevrolet Aveo - deska rozdzielcza
Chevrolet Aveo - podświetlenie deski rozdzielczej
Chevrolet Aveo - deska rozdzielcza, widok z fotela pasażera
Chevrolet Aveo - bagażnik przy złożonych tylnych siedzeniach
Chevrolet Aveo - wnętrze bagażnika
Chevrolet Aveo - silnik
Chevrolet Aveo - widok z przodu
Chevrolet Aveo - lewy bok
Chevrolet Aveo - lewy przód
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA