REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V50: Ostatnie takie Volvo?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Volvo V 50 R-design przód
Volvo V 50 R-design przód

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy świat obiegła wieść o rozpoczęciu chińskiego rozdziału w historii Volvo wśród potencjalnych nabywców powiało grozą. Wielbiciele marki jednak byli niewzruszeni. I mieli rację. Volvo ma się dobrze.

Jednak testowana przez nas klasyczna już V50 – tka miała jeszcze europejskie korzenie. Dobrze znana linia popularnego modelu niewiele zmieniła się przez wiele lat, ale to cecha charakterystyczna marki, ceniona przez wiernych fanów. Małe (stosunkowo) kombi jest jednym z najbardziej poszukiwanych aut używanych. W miarę proste kształty wpływają na imponujący rozmiar wnętrza i rozpoznawalność modelu. Ale nasza testówka to V50 D3 w podrasowanej wersji R-design. Wizualnie polega to między innymi na dodatkowych spoilerach i listwach dookoła dolnej części nadwozia, specjalnym grillu oraz 17-calowych obręczach. Dach kończy się spojlerem.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo V50

Ciekawym urozmaiceniem dobrze znanego wnętrza z panelem środkowym o kształcie niespotykanym u konkurencji są świetne sportowe fotele pokryte skórą w dwóch kolorach. Mają szeroki zakres regulacji i w długich trasach nie czuje się, że się siedzi. Nawet z tyłu, pod warunkiem, że siedzą tam dwie osoby, komfort niemal usypia. Reszta to przyjemna sportowo-szwedzka prostota – dwa okrągłe zegary przed kierowcą, trójramienna kierownica i monochromatyczny wyświetlacz radiowo – klimowy. Do tego zgrabna dźwignia zmiany biegów i aluminiowe nakładki na pedały. W wersji V jak kombi ważnym elementem jest bagażnik – tu jest stosunkowo szeroki i długi, choć płytki, za to po złożeniu oparć i siedzisk niesymetrycznie dzielonej kanapy uzyskuje się całkowicie płaską podłogę

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Najważniejsze jest jednak to, co ukryte. Po zajęciu miejsca za kierownicą i uruchomieniu silnika pojawia się ledwo słyszalne wprawdzie, ale bardzo ciekawe w brzmieniu mruczenie, które podczas jazdy podnosi jeszcze bardziej poziom adrenaliny. I dochodzi raczej z tyłu, od strony wydechu, bo sam turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 jest doskonale wyciszony. Pięciocylindrowa jednostka rozwija moc 150 KM i moment obrotowy 350 Nm. Nie jest to najmocniejsza wersja, ale i tak wrażenia – a przede wszystkim bezpieczeństwo – są na wysokim poziomie. Do tego sześciobiegowa skrzynia i sprawnie można się rozpędzać na autostradzie, dynamicznie kręcić się po mieście i sprawnie wyprzedzać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volvo V50: jakie wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Szybkiej i bezpiecznej jeździe sprzyja doskonałe zawieszenie. Jest na tyle komfortowe, że wybiera polskie nierówności, no może prócz intensywnych dziur, które doskwierają najbardziej dzięki niskoprofilowym oponom. Jest też wystarczająco sztywne i krótko tłumiące, żeby czuć się pewnie w zakrętach i przy innych szybkich manewrach, które znowu ułatwia bezpośredni układ kierowniczy o progresywnym wspomaganiu. Hamulce dzielnie dotrzymują kroku całej tej mocy.

V50 kojarzy mi się z legendarną 240-stką. Ma wszystko, za co kierowcy kochają samochody. Nie jest za duży, ale wystarczająco pojemny i komfortowy, do tego szybki, bezpieczny i oszczędny. W testowanej wersji z aut konkurencji dorównuje mu w zasadzie tylko BMW serii 3. Ale nasze V50 kosztuje nieco ponad 106 tysięcy złotych, jest może częściej widywane na ulicach, ale za to mniej pretensjonalne, przynajmniej w naszym kraju.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Volvo V 50 R-design bok
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA