REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Volvo V 50 R-design przód
Volvo V 50 R-design przód

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy świat obiegła wieść o rozpoczęciu chińskiego rozdziału w historii Volvo wśród potencjalnych nabywców powiało grozą. Wielbiciele marki jednak byli niewzruszeni. I mieli rację. Volvo ma się dobrze.

Jednak testowana przez nas klasyczna już V50 – tka miała jeszcze europejskie korzenie. Dobrze znana linia popularnego modelu niewiele zmieniła się przez wiele lat, ale to cecha charakterystyczna marki, ceniona przez wiernych fanów. Małe (stosunkowo) kombi jest jednym z najbardziej poszukiwanych aut używanych. W miarę proste kształty wpływają na imponujący rozmiar wnętrza i rozpoznawalność modelu. Ale nasza testówka to V50 D3 w podrasowanej wersji R-design. Wizualnie polega to między innymi na dodatkowych spoilerach i listwach dookoła dolnej części nadwozia, specjalnym grillu oraz 17-calowych obręczach. Dach kończy się spojlerem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo V50

Ciekawym urozmaiceniem dobrze znanego wnętrza z panelem środkowym o kształcie niespotykanym u konkurencji są świetne sportowe fotele pokryte skórą w dwóch kolorach. Mają szeroki zakres regulacji i w długich trasach nie czuje się, że się siedzi. Nawet z tyłu, pod warunkiem, że siedzą tam dwie osoby, komfort niemal usypia. Reszta to przyjemna sportowo-szwedzka prostota – dwa okrągłe zegary przed kierowcą, trójramienna kierownica i monochromatyczny wyświetlacz radiowo – klimowy. Do tego zgrabna dźwignia zmiany biegów i aluminiowe nakładki na pedały. W wersji V jak kombi ważnym elementem jest bagażnik – tu jest stosunkowo szeroki i długi, choć płytki, za to po złożeniu oparć i siedzisk niesymetrycznie dzielonej kanapy uzyskuje się całkowicie płaską podłogę

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

REKLAMA

Najważniejsze jest jednak to, co ukryte. Po zajęciu miejsca za kierownicą i uruchomieniu silnika pojawia się ledwo słyszalne wprawdzie, ale bardzo ciekawe w brzmieniu mruczenie, które podczas jazdy podnosi jeszcze bardziej poziom adrenaliny. I dochodzi raczej z tyłu, od strony wydechu, bo sam turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 jest doskonale wyciszony. Pięciocylindrowa jednostka rozwija moc 150 KM i moment obrotowy 350 Nm. Nie jest to najmocniejsza wersja, ale i tak wrażenia – a przede wszystkim bezpieczeństwo – są na wysokim poziomie. Do tego sześciobiegowa skrzynia i sprawnie można się rozpędzać na autostradzie, dynamicznie kręcić się po mieście i sprawnie wyprzedzać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volvo V50: jakie wybrać? Poradnik kupującego

Szybkiej i bezpiecznej jeździe sprzyja doskonałe zawieszenie. Jest na tyle komfortowe, że wybiera polskie nierówności, no może prócz intensywnych dziur, które doskwierają najbardziej dzięki niskoprofilowym oponom. Jest też wystarczająco sztywne i krótko tłumiące, żeby czuć się pewnie w zakrętach i przy innych szybkich manewrach, które znowu ułatwia bezpośredni układ kierowniczy o progresywnym wspomaganiu. Hamulce dzielnie dotrzymują kroku całej tej mocy.

V50 kojarzy mi się z legendarną 240-stką. Ma wszystko, za co kierowcy kochają samochody. Nie jest za duży, ale wystarczająco pojemny i komfortowy, do tego szybki, bezpieczny i oszczędny. W testowanej wersji z aut konkurencji dorównuje mu w zasadzie tylko BMW serii 3. Ale nasze V50 kosztuje nieco ponad 106 tysięcy złotych, jest może częściej widywane na ulicach, ale za to mniej pretensjonalne, przynajmniej w naszym kraju.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Volvo V 50 R-design bok
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA