REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V50: Ostatnie takie Volvo?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Volvo V 50 R-design przód
Volvo V 50 R-design przód

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy świat obiegła wieść o rozpoczęciu chińskiego rozdziału w historii Volvo wśród potencjalnych nabywców powiało grozą. Wielbiciele marki jednak byli niewzruszeni. I mieli rację. Volvo ma się dobrze.

Jednak testowana przez nas klasyczna już V50 – tka miała jeszcze europejskie korzenie. Dobrze znana linia popularnego modelu niewiele zmieniła się przez wiele lat, ale to cecha charakterystyczna marki, ceniona przez wiernych fanów. Małe (stosunkowo) kombi jest jednym z najbardziej poszukiwanych aut używanych. W miarę proste kształty wpływają na imponujący rozmiar wnętrza i rozpoznawalność modelu. Ale nasza testówka to V50 D3 w podrasowanej wersji R-design. Wizualnie polega to między innymi na dodatkowych spoilerach i listwach dookoła dolnej części nadwozia, specjalnym grillu oraz 17-calowych obręczach. Dach kończy się spojlerem.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo V50

Ciekawym urozmaiceniem dobrze znanego wnętrza z panelem środkowym o kształcie niespotykanym u konkurencji są świetne sportowe fotele pokryte skórą w dwóch kolorach. Mają szeroki zakres regulacji i w długich trasach nie czuje się, że się siedzi. Nawet z tyłu, pod warunkiem, że siedzą tam dwie osoby, komfort niemal usypia. Reszta to przyjemna sportowo-szwedzka prostota – dwa okrągłe zegary przed kierowcą, trójramienna kierownica i monochromatyczny wyświetlacz radiowo – klimowy. Do tego zgrabna dźwignia zmiany biegów i aluminiowe nakładki na pedały. W wersji V jak kombi ważnym elementem jest bagażnik – tu jest stosunkowo szeroki i długi, choć płytki, za to po złożeniu oparć i siedzisk niesymetrycznie dzielonej kanapy uzyskuje się całkowicie płaską podłogę

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Najważniejsze jest jednak to, co ukryte. Po zajęciu miejsca za kierownicą i uruchomieniu silnika pojawia się ledwo słyszalne wprawdzie, ale bardzo ciekawe w brzmieniu mruczenie, które podczas jazdy podnosi jeszcze bardziej poziom adrenaliny. I dochodzi raczej z tyłu, od strony wydechu, bo sam turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 jest doskonale wyciszony. Pięciocylindrowa jednostka rozwija moc 150 KM i moment obrotowy 350 Nm. Nie jest to najmocniejsza wersja, ale i tak wrażenia – a przede wszystkim bezpieczeństwo – są na wysokim poziomie. Do tego sześciobiegowa skrzynia i sprawnie można się rozpędzać na autostradzie, dynamicznie kręcić się po mieście i sprawnie wyprzedzać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volvo V50: jakie wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

Szybkiej i bezpiecznej jeździe sprzyja doskonałe zawieszenie. Jest na tyle komfortowe, że wybiera polskie nierówności, no może prócz intensywnych dziur, które doskwierają najbardziej dzięki niskoprofilowym oponom. Jest też wystarczająco sztywne i krótko tłumiące, żeby czuć się pewnie w zakrętach i przy innych szybkich manewrach, które znowu ułatwia bezpośredni układ kierowniczy o progresywnym wspomaganiu. Hamulce dzielnie dotrzymują kroku całej tej mocy.

V50 kojarzy mi się z legendarną 240-stką. Ma wszystko, za co kierowcy kochają samochody. Nie jest za duży, ale wystarczająco pojemny i komfortowy, do tego szybki, bezpieczny i oszczędny. W testowanej wersji z aut konkurencji dorównuje mu w zasadzie tylko BMW serii 3. Ale nasze V50 kosztuje nieco ponad 106 tysięcy złotych, jest może częściej widywane na ulicach, ale za to mniej pretensjonalne, przynajmniej w naszym kraju.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Volvo V 50 R-design bok
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA