REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V50: Ostatnie takie Volvo?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Volvo V 50 R-design przód
Volvo V 50 R-design przód

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy świat obiegła wieść o rozpoczęciu chińskiego rozdziału w historii Volvo wśród potencjalnych nabywców powiało grozą. Wielbiciele marki jednak byli niewzruszeni. I mieli rację. Volvo ma się dobrze.

Jednak testowana przez nas klasyczna już V50 – tka miała jeszcze europejskie korzenie. Dobrze znana linia popularnego modelu niewiele zmieniła się przez wiele lat, ale to cecha charakterystyczna marki, ceniona przez wiernych fanów. Małe (stosunkowo) kombi jest jednym z najbardziej poszukiwanych aut używanych. W miarę proste kształty wpływają na imponujący rozmiar wnętrza i rozpoznawalność modelu. Ale nasza testówka to V50 D3 w podrasowanej wersji R-design. Wizualnie polega to między innymi na dodatkowych spoilerach i listwach dookoła dolnej części nadwozia, specjalnym grillu oraz 17-calowych obręczach. Dach kończy się spojlerem.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo V50

Ciekawym urozmaiceniem dobrze znanego wnętrza z panelem środkowym o kształcie niespotykanym u konkurencji są świetne sportowe fotele pokryte skórą w dwóch kolorach. Mają szeroki zakres regulacji i w długich trasach nie czuje się, że się siedzi. Nawet z tyłu, pod warunkiem, że siedzą tam dwie osoby, komfort niemal usypia. Reszta to przyjemna sportowo-szwedzka prostota – dwa okrągłe zegary przed kierowcą, trójramienna kierownica i monochromatyczny wyświetlacz radiowo – klimowy. Do tego zgrabna dźwignia zmiany biegów i aluminiowe nakładki na pedały. W wersji V jak kombi ważnym elementem jest bagażnik – tu jest stosunkowo szeroki i długi, choć płytki, za to po złożeniu oparć i siedzisk niesymetrycznie dzielonej kanapy uzyskuje się całkowicie płaską podłogę

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

REKLAMA

Najważniejsze jest jednak to, co ukryte. Po zajęciu miejsca za kierownicą i uruchomieniu silnika pojawia się ledwo słyszalne wprawdzie, ale bardzo ciekawe w brzmieniu mruczenie, które podczas jazdy podnosi jeszcze bardziej poziom adrenaliny. I dochodzi raczej z tyłu, od strony wydechu, bo sam turbodoładowany silnik wysokoprężny 2.0 jest doskonale wyciszony. Pięciocylindrowa jednostka rozwija moc 150 KM i moment obrotowy 350 Nm. Nie jest to najmocniejsza wersja, ale i tak wrażenia – a przede wszystkim bezpieczeństwo – są na wysokim poziomie. Do tego sześciobiegowa skrzynia i sprawnie można się rozpędzać na autostradzie, dynamicznie kręcić się po mieście i sprawnie wyprzedzać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volvo V50: jakie wybrać? Poradnik kupującego

Szybkiej i bezpiecznej jeździe sprzyja doskonałe zawieszenie. Jest na tyle komfortowe, że wybiera polskie nierówności, no może prócz intensywnych dziur, które doskwierają najbardziej dzięki niskoprofilowym oponom. Jest też wystarczająco sztywne i krótko tłumiące, żeby czuć się pewnie w zakrętach i przy innych szybkich manewrach, które znowu ułatwia bezpośredni układ kierowniczy o progresywnym wspomaganiu. Hamulce dzielnie dotrzymują kroku całej tej mocy.

V50 kojarzy mi się z legendarną 240-stką. Ma wszystko, za co kierowcy kochają samochody. Nie jest za duży, ale wystarczająco pojemny i komfortowy, do tego szybki, bezpieczny i oszczędny. W testowanej wersji z aut konkurencji dorównuje mu w zasadzie tylko BMW serii 3. Ale nasze V50 kosztuje nieco ponad 106 tysięcy złotych, jest może częściej widywane na ulicach, ale za to mniej pretensjonalne, przynajmniej w naszym kraju.

Volvo XC90 2.4 D5 geartronic nawet 19% rabatu! Sprawdź teraz!

Volvo V 50 R-design bok
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Volvo V 50 R-design
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA