REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail przód

REKLAMA

REKLAMA

Dziś pierwszy dzień wiosny, więc zgodnie z tradycją topimy Marzannę. Niestety nie było żadnej pod ręką, więc postanowiliśmy podtopić nieco w napotkanych kałużach przystojną Nissannę.

Druga generacja X-traila przeszła niedawno face-lifting. Zmiany są kosmetyczne – i bardzo dobrze, bo ten bardzo popularny SUV zawdzięcza swoje powodzenie głównie klasycznej linii. Dlatego o jego wyglądzie nie ma się co rozpisywać. Kształty są proste, a nieliczne przetłoczenia wprowadzają nowoczesne akcenty. Duże okna, stosunkowo krótka maska i przednia szyba pod normalnym kątem zapewniają dobrą widoczność w każdych warunkach. Dodatkowa para reflektorów w relingach dachowych działa tylko przy włączonych światłach długich i sprawia, że nocna jazda przez las nie różni się dużo od jazdy dziennej. Z zewnątrz więc X-trail prezentuje się elegancko i pasuje na każdą okazję.

REKLAMA

REKLAMA

Wnętrze testowanego egzemplarza w topowej wersji to połączenie ergonomii i luksusu. Królują tu proste kształty, a rozmieszczenie poszczególnych elementów obsługi jest przejrzyste. W desce rozdzielczej posiadającej klasyczne zegary i zwarty panel środkowy zmieszczono kilka praktycznych schowków. Obrazu dopełnia skórzana tapicerka i jakość pozostałych materiałów. Siedzenia wyglądają na niezbyt wygodne, ale po zajęciu na nich miejsca budzą same pozytywne odczucia, a elektryczna regulacja umożliwia idealne dopasowanie do kierowcy, podobnie jak regulowana w dwóch płaszczyznach mała, trójramienna kierownica.

Zobacz też: Opinie kierowców o Nissanie X-trail

Będąc pasażerem tylnej kanapy można poczuć taki sam powiew luksusu, szczególnie, że jest podgrzewana, ma swoje nawiewy klimatyzacji, pochylane oparcia i obszerny podłokietnik. W razie potrzeby przewiezienia większego ładunku można ją złożyć i uzyskać płaską podłogę, która jednak jest położona stosunkowo wysoko. Wszystko to przez sprytne rozwiązanie w samym bagażniku skrywającym drugi poziom podłogi i wysuwaną szufladę z przegródkami. Nad kabiną góruje ogromny szklany dach, w przeciwieństwie do niektórych modeli konkurencji otwierany – przesuwnie lub uchylnie.

REKLAMA

Pod maską naszej testówki zainstalowano potężny silnik – dwulitrowego diesla opracowanego przy współpracy Renault - w najmocniejszej 170-konnej wersji. Współpracuje on tutaj z 6 biegową skrzynią i systemem napędu All Mode 4x4-i, który bada różne parametry jazdy oraz silnika i odpowiednio rozdziela napędy – to w wersji auto, bo można przestawić się na napęd tylko na przód, albo też na 4 koła, ale zblokowany. Nie ma więc nawierzchni, na której X-trail nie dałby sobie rady i jeszcze dość żwawo. Oczywiście totalne bagno lub pustynia – piaskowa czy śnieżna – to nie teren, który można śmiało eksplorować takim autem, bo tu i spory prześwit nie pomoże, ani opon za bardzo na takie warunki nie ma, żeby dało się z nich korzystać na co dzień.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Nissan Juke: miejski eksperyment

X-trail to pojazd uniwersalny, prawdziwy SUV, grający na nosie ufo-kształtnej konkurencji. Może nie pojedziemy nim na rajd przez Syberię, ale na polowanie to i owszem, najlepiej bezkrwawe, z aparatem fotograficznym i rowerami w bagażniku. Stabilny i szybki w trasie, spokojny i ergonomiczny w miejście, potrafiący poradzić sobie z większością codziennych przeszkód. Za cenę wersji testowanej LE nie przekraczającej 150 tysięcy złotych trudno będzie kupić coś lepszego.

Nissan Pathfinder 3.0 dCI nawet 45000 pln rabatu! Sprawdź teraz!

Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail tył
Nissan X-Trail wnętrze przód
Nissan X-Trail fotele przód
Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail wnętrze przód
Nissan X-Trail kokpit
Nissan X-Trail zegary
Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail fotele tył
Nissan X-Trail bagażnik
Nissan X-Trail bagaznik
Nissan X-Trail bagażnik
Nissan X-Trail silnik
Nissan X-Trail przód
Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail tył
Nissan X-Trail przód i bok
Nissan X-Trail bok
Nissan X-Trail bok
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA