REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota RAV4: Terenowa elegancja

Maciej Medyj
Toyota RAV4
Toyota RAV4

REKLAMA

REKLAMA

Toyota RAV4 wyjechała na ulice w 1994 roku i wtedy mocno namieszała na rynku. Obecna, piąta generacja produkowana od połowy kończącej się dekady przeszła niedawno face-lifting.

REKLAMA

Nadwozie RAV 4 wyraźnie ewoluuje w stronę elegancji, choć małe i wysoko umieszczone reflektory i tylne lampy przydają mu nieco muskułów. Testowana wersja miała dodatkowo przyciemniane szyby i obręcze kół w kolorze grafitu. Żaluzja atrapy chłodnicy to jeden z kilku elementów, które nawiązują do obowiązującej linii wyglądu pozostałych modeli Toyoty. Tym, co zwraca jeszcze uwagę z zewnątrz są otwierane na bok tylne drzwi – pozostałość po typowo „terenowej” lokalizacji koła zapasowego, które tutaj zostało zastąpione zestawem naprawczym.

REKLAMA

Wnętrze testowanej wersji przypomina takie, które widuje się w luksusowych limuzynach. Beżowe wykończenie, skóra i alcantara, elektryczna regulacja fotela kierowcy, nawigacja z kamerą cofania. Jak to się mówi – full wypas. To zasługa pakietu „2010”. Dwupoziomowa, charakterystycznie ukształtowana deska rozdzielcza praktycznie się nie zmieniła w porównaniu z tą sprzed face-liftingu – jest panel środkowy z trzema okrągłymi zespołami przycisków i górujący nad nimi ekranem nawigacji, są dwa zamykane schowki przed pasażerem. Dużo jest też innych miejsc do przewozu bardziej i mniej potrzebnych drobiazgów – uchwyty na napoje, kieszenie w drzwiach, box w podłokietniku.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyocie RAV 4

REKLAMA

Fotele mają wzorowy kształt i pełną regulację, u kierowcy elektryczną, także podparcia lędźwiowego. Tylna kanapa ma dwa wyodrębnione miejsca, choć usiąść na niej mogą trzy osoby. Ma opcję przesuwania do przodu i do tyłu i ma pochylane oparcia – wpływa to szczególnie na zmienność pojemności bagażnika, który w standardzie nie imponuje wielkością. Ciekawym rozwiązaniem jest system składania oparć siedzeń ze „zdalnym sterowaniem” w pobliżu piątych drzwi.

Silnik 2.2 D-CAT w wersji 150 KM nie jest porywająco dynamiczny. Ma wąski zakres obrotów, w którym dostępny jest maksymalny moment wynoszący 340 Nm, bo od 2000 do 2800. Niedoskonałość tę skutecznie maskuje automatyczna skrzynia biegów, jedyna dostępna z tym motorem. Zestaw ten pracuje płynnie, w mieście zapewnia korkową wygodę, a w terenie wybacza ewentualne błędy kierowcy. W naszej testówce pojawił się ważny przycisk, na którego brak kiedyś narzekaliśmy – wyłącznik układu kontroli trakcji – przydatnego na śliskim asfalcie, ale przeszkadzającego w kopnych, grząskich warunkach – na przykład w piachu czy śniegu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Zawieszenie RAV4 jest dość twarde, co dobrze się sprawdza na ubitych drogach. Jednocześnie nie ma zbyt gwałtownego tłumienia, dzięki czemu w lekkim terenie pozwala na sprawne przemieszczanie się bez niepotrzebnego dobijania i drgań, nawet pomimo że testowana wersja miała stosunkowo niski profil opon. Napęd na 4 koła jest rozdzielany automatycznie, ale jest też możliwość zblokowania centralnego mechanizmu różnicowego. Nie ma natomiast opcji wyłączenia jednej osi, czy reduktora, które to możemy znaleźć w prawdziwej królowej błota – Toyocie Hilux.

Produkowana w Japonii Toyota RAV4 jest jedną z najpopularniejszych rodzinnych terenówek, co widać również na polskich ulicach, drogach, a nawet bezdrożach. Testowana wersja „2010” kosztuje niecałe 140 tysięcy, co nie wydaje się być kwotą wygórowaną na tle konkurencji i przy oferowanym wyposażeniu. Tyle, że przyszłym roku nastąpi mała rewolucja, pojawi się kolejna generacja. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że będzie równie udana.

Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Toyota RAV4
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA