REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Fullback - nowy pick-up na rynku!

Fiat Fullback 2016
Fiat Fullback 2016
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Fullback to nowy pick-up, adresowany do osób poszukujących samochodu nie tylko do pracy, ale i na co dzień. Auto powstało we współpracy z koncernem Mitsubishi. Czym charakteryzuje się ten model?

Fiat Fullback - nowy pick-up

Fiat Fullback to odpowiedź włoskiego producenta auta na dużą popularność samochodów z nadwoziem pick-up na Bliskim Wschodzie czy w Afryce. W Polsce tego typu samochody także są często spotykane na drogach, głównie ze względu na ulgi podatkowe (które po ostatnich zmianach przepisów nieco osłabiły pozycję pick-upów).

REKLAMA

REKLAMA

Fullback adresowany jest do klientów biznesowych, którzy potrzebują auta nie tylko do pracy, ale i na co dzień. Cechuje go wszechstronność i duża sprawność w terenie. Klasyczna sylwetka w połączeniu z elementami typowymi dla włoskiego designu może się podobać. Wygląd wnętrza uzależniony jest od wybranej wersji wyposażenia. Klient ma do wyboru dwa warianty. Pierwszy oferuje funkcjonalną deskę rozdzielczą z wbudowanym radiem, odtwarzaczem CD i MP3, Bluetooth i wygodne fotele pokryte materiałową tapicerką. Drugi wyróżnia m.in. dwukolorowa czarno-srebrna deska rozdzielcza i skórzana lub materiałowa tapicerka foteli.

Fiat Fullback - silniki

Pod maską Fiata Fullbacka pracuje dieslowski motor 2.4 z turbodoładowaniem i zmiennymi fazami rozrządu. W zależności od wersji ma moc 150 lub 180 KM i moment obrotowy sięgający 430 Nm. Blok silnika wykonany jest z aluminium, a turbosprężarka posiada zmienną geometrię kierownicy. Z silnikiem współpracować może 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów lub pięciobiegowy automat.

Bardzo mocno stroną Fiata Fullbacka jest jego napęd 4x4. Za pomocą elektronicznego selektora wyboru trybu jego pracy EASY SELECT, kierowca może ustawić stały napęd 4x4 lub automatycznie dołączany. Napęd dołączany jest dostępny w wersjach SX i ma trzy tryby wyboru napędu: „2H” (jazda szosowa) napęd tylko na tylną oś, „4H”, dostępny do prędkości do 100 km/h, rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią a tylną oś, zapewniając bezpieczną jazdę na śliskiej nawierzchni, „4L” jazda z włączonym reduktorem (zmniejszenie prędkości na rzecz zwiększenia momentu obrotowego) stosowany w ekstremalnych warunkach off-roadowych.

REKLAMA

Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Stały napęd 4x4 jest dostępny w najwyższej wersji wyposażenia LX z elektronicznie sterowaną blokadą centralnego mechanizmu różnicowego, która rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w czasie rzeczywistym w zależności od warunków drogowych i prędkości. Dostępne są 4 tryby napędu. Oprócz wyżej wymienionych trybów „2H” i „4H”, mamy do wyboru tryb „4HLc” z blokadą centralnego dyferencjału, który rozdziela równomiernie moment obrotowy pomiędzy obie osie, dla polepszenia trakcji na śniegu, piasku i błocie.  Ostatni tryb „4LLc” nie tylko blokuje centralny dyferencjał, ale również aktywuje reduktor w celu zwiększenia momentu obrotowego w ekstremalnych warunkach off-roadowych. Niezależnie od wybranej wersji, Klienci mogą doposażyć samochód w blokadę tylnego dyferencjału, aby zminimalizować poślizg kół napędowych tylnej osi w czasie jazdy terenowej.


Fiat Fullback - zawieszenie

Podwozie Fiata Fullbacka nie należy do najbardziej wyrafinowanych, ale zostało podporządkowane ciężkiej pracy w trudnym terenie oraz wysokiej niezawodności. Oparto je z przodu na układzie niezależnym ze stabilizatorem, a z tyłu na sztywnej osi zawieszonej na resorach piórowych. To właśnie te ostatnie gwarantują duży udźwig auta (ładowność przekracza 1 tonę!) oraz niezawodność nawet na mocno nierównej nawierzchni.

Fiat Fullback - 3 wersje nadwozia

Oparty na ramie Fiat Fullback występuje w 3 wersjach nadwoziowych:

  • podwozie do zabudowy;
  • przedłużona Kabina;
  • podwójna Kabina.

Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!

Wszystkie wersje Fullbacka mają maksymalną wysokość 1780 mm, szerokość do 1815 mm oraz rozstaw osi równy 3000mm. Natomiast długość nadwozia zmienia się w zależności od wersji: osiąga 5275 mm w przypadku Kabiny Przedłużonej i 5285mm w przypadku Podwójnej Kabiny. Zmienna jest również długość skrzyni ładunkowej - 1850 mm w Kabinie Przedłużonej i 1520 mm w Podwójnej Kabinie.  Jego ładowność osiąga ponad 1000 kg, a masa ciągniętej przyczepy przekracza trzy tony. 

Fiat Fullback - wyposażenie

W wersji z podwójną kabiną i pakietem „Komfort i styl” wyposażenie Fullbacka obejmuje m.in. ABS z EBD, ESC z ASR (Anti Slip Regulation) oraz TSA (System Stabilizacji Toru Jazdy Przyczepy), siedem poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny oraz kolanowa dla kierowcy). Jeśli chodzi o wnętrze, w standardzie fotele są pokryte ciemnoszarą tapicerką. Wyposażenie seryjne obejmuje także wielofunkcyjny ekran z regulowanym podświetleniem panelu przycisków, kierownicę oraz gałkę skrzyni biegów pokryte skórą, klimatyzację, centralny zamek z dwufunkcyjnym pilotem.

Zobacz też: Test Toyota Hilux: Ogolony traper

Najbogatsza wersja wyposażenia zawiera m.in. skórzane obicia wnętrza z podgrzewanymi fotelami przednimi i elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy, radio 2DIN z 6-calowym ekranem dotykowym lub z 7-calowym ekranem dotykowym z nawigacją, kamerą widoku wstecznego, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatyczną dwustrefową klimatyzacją oraz kontrolkami trybu napędu
na kierownicy (dostępne w wersji Podwójna Kabina z automatyczną skrzynią biegów).

Fiat Fullback - cena

Napolskim rynku najtańszy Fiat Fullback (w wersji z 2-drzwiowym nadwoziem) kosztuje 126 075 zł brutto (102 500 zł netto). Odmiana z podwójną kabiną to koszt 132 225 zł brutto (107 500 zł netto).

Fiat Fullback 2016
Fiat
Fiat Fullback 2016
Fiat
Fiat Fullback 2016
Fiat
Fiat Fullback 2016
Fiat
Fiat Fullback 2016
Fiat
Fiat Fullback 2016
Fiat
Fiat Fullback 2016
Fiat
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA