Fiat Fullback - nowy pick-up na rynku!
REKLAMA
REKLAMA
Fiat Fullback - nowy pick-up
REKLAMA
Fiat Fullback to odpowiedź włoskiego producenta auta na dużą popularność samochodów z nadwoziem pick-up na Bliskim Wschodzie czy w Afryce. W Polsce tego typu samochody także są często spotykane na drogach, głównie ze względu na ulgi podatkowe (które po ostatnich zmianach przepisów nieco osłabiły pozycję pick-upów).
REKLAMA
Fullback adresowany jest do klientów biznesowych, którzy potrzebują auta nie tylko do pracy, ale i na co dzień. Cechuje go wszechstronność i duża sprawność w terenie. Klasyczna sylwetka w połączeniu z elementami typowymi dla włoskiego designu może się podobać. Wygląd wnętrza uzależniony jest od wybranej wersji wyposażenia. Klient ma do wyboru dwa warianty. Pierwszy oferuje funkcjonalną deskę rozdzielczą z wbudowanym radiem, odtwarzaczem CD i MP3, Bluetooth i wygodne fotele pokryte materiałową tapicerką. Drugi wyróżnia m.in. dwukolorowa czarno-srebrna deska rozdzielcza i skórzana lub materiałowa tapicerka foteli.
Fiat Fullback - silniki
REKLAMA
Pod maską Fiata Fullbacka pracuje dieslowski motor 2.4 z turbodoładowaniem i zmiennymi fazami rozrządu. W zależności od wersji ma moc 150 lub 180 KM i moment obrotowy sięgający 430 Nm. Blok silnika wykonany jest z aluminium, a turbosprężarka posiada zmienną geometrię kierownicy. Z silnikiem współpracować może 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów lub pięciobiegowy automat.
Bardzo mocno stroną Fiata Fullbacka jest jego napęd 4x4. Za pomocą elektronicznego selektora wyboru trybu jego pracy EASY SELECT, kierowca może ustawić stały napęd 4x4 lub automatycznie dołączany. Napęd dołączany jest dostępny w wersjach SX i ma trzy tryby wyboru napędu: „2H” (jazda szosowa) napęd tylko na tylną oś, „4H”, dostępny do prędkości do 100 km/h, rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią a tylną oś, zapewniając bezpieczną jazdę na śliskiej nawierzchni, „4L” jazda z włączonym reduktorem (zmniejszenie prędkości na rzecz zwiększenia momentu obrotowego) stosowany w ekstremalnych warunkach off-roadowych.
Zobacz też: Test Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak : ze wsi do miasta bez kompleksów!
Stały napęd 4x4 jest dostępny w najwyższej wersji wyposażenia LX z elektronicznie sterowaną blokadą centralnego mechanizmu różnicowego, która rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła w czasie rzeczywistym w zależności od warunków drogowych i prędkości. Dostępne są 4 tryby napędu. Oprócz wyżej wymienionych trybów „2H” i „4H”, mamy do wyboru tryb „4HLc” z blokadą centralnego dyferencjału, który rozdziela równomiernie moment obrotowy pomiędzy obie osie, dla polepszenia trakcji na śniegu, piasku i błocie. Ostatni tryb „4LLc” nie tylko blokuje centralny dyferencjał, ale również aktywuje reduktor w celu zwiększenia momentu obrotowego w ekstremalnych warunkach off-roadowych. Niezależnie od wybranej wersji, Klienci mogą doposażyć samochód w blokadę tylnego dyferencjału, aby zminimalizować poślizg kół napędowych tylnej osi w czasie jazdy terenowej.
Fiat Fullback - zawieszenie
Podwozie Fiata Fullbacka nie należy do najbardziej wyrafinowanych, ale zostało podporządkowane ciężkiej pracy w trudnym terenie oraz wysokiej niezawodności. Oparto je z przodu na układzie niezależnym ze stabilizatorem, a z tyłu na sztywnej osi zawieszonej na resorach piórowych. To właśnie te ostatnie gwarantują duży udźwig auta (ładowność przekracza 1 tonę!) oraz niezawodność nawet na mocno nierównej nawierzchni.
Fiat Fullback - 3 wersje nadwozia
Oparty na ramie Fiat Fullback występuje w 3 wersjach nadwoziowych:
- podwozie do zabudowy;
- przedłużona Kabina;
- podwójna Kabina.
Zobacz też: Test Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM Highline - wygodne pickupy istnieją!
Wszystkie wersje Fullbacka mają maksymalną wysokość 1780 mm, szerokość do 1815 mm oraz rozstaw osi równy 3000mm. Natomiast długość nadwozia zmienia się w zależności od wersji: osiąga 5275 mm w przypadku Kabiny Przedłużonej i 5285mm w przypadku Podwójnej Kabiny. Zmienna jest również długość skrzyni ładunkowej - 1850 mm w Kabinie Przedłużonej i 1520 mm w Podwójnej Kabinie. Jego ładowność osiąga ponad 1000 kg, a masa ciągniętej przyczepy przekracza trzy tony.
Fiat Fullback - wyposażenie
W wersji z podwójną kabiną i pakietem „Komfort i styl” wyposażenie Fullbacka obejmuje m.in. ABS z EBD, ESC z ASR (Anti Slip Regulation) oraz TSA (System Stabilizacji Toru Jazdy Przyczepy), siedem poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtyny oraz kolanowa dla kierowcy). Jeśli chodzi o wnętrze, w standardzie fotele są pokryte ciemnoszarą tapicerką. Wyposażenie seryjne obejmuje także wielofunkcyjny ekran z regulowanym podświetleniem panelu przycisków, kierownicę oraz gałkę skrzyni biegów pokryte skórą, klimatyzację, centralny zamek z dwufunkcyjnym pilotem.
Zobacz też: Test Toyota Hilux: Ogolony traper
Najbogatsza wersja wyposażenia zawiera m.in. skórzane obicia wnętrza z podgrzewanymi fotelami przednimi i elektrycznie regulowanym fotelem kierowcy, radio 2DIN z 6-calowym ekranem dotykowym lub z 7-calowym ekranem dotykowym z nawigacją, kamerą widoku wstecznego, tempomat z ogranicznikiem prędkości, automatyczną dwustrefową klimatyzacją oraz kontrolkami trybu napędu
na kierownicy (dostępne w wersji Podwójna Kabina z automatyczną skrzynią biegów).
Fiat Fullback - cena
Napolskim rynku najtańszy Fiat Fullback (w wersji z 2-drzwiowym nadwoziem) kosztuje 126 075 zł brutto (102 500 zł netto). Odmiana z podwójną kabiną to koszt 132 225 zł brutto (107 500 zł netto).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.