REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi A3 Sportback e-tron - opis modelu

Subskrybuj nas na Youtube
Audi A3 Sportback e-tron może ograniczyć średnie spalanie do 1.5 litra benzyny na 100 km!
Audi A3 Sportback e-tron może ograniczyć średnie spalanie do 1.5 litra benzyny na 100 km!
Audi

REKLAMA

REKLAMA

W 2014 roku w ofercie Audi dostępna będzie hybryda typu plug-in Audi A3 Sportback. Duża moc silników ma iść w parze z niskim spalaniem. Jak to możliwe?

Audi A3 Sportback e-tron - osiągi i spalanie

Hybrydowy napęd Audi A3 Sportback e-tron generuje moc 150 kW (204 KM) i zużywa średnio tylko 1,5 l benzyny na 100 km. W trybie jazdy elektrycznej zasięg auta wynosi do 50 km. Silnik TFSI wydłuża goo kolejne 890 km. Łącznie pojazd jest w stanie pokonać 940 km.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Volkswagen Jetta Hybrid - opis modelu

Od zera do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 222 km/h. Sprint od zera do 60 km/h zajmuje mu zaledwie 4,9 sekundy. Korzystając z napędu elektrycznego, Audi A3 e-tron osiąga prędkość maksymalną do 130 km/h. Przy stałej prędkości 100 km/h, zazwyczaj pracuje tylko silnik elektryczny, aż do wyczerpania akumulatora. Gdy kierowca, np. podczas wyprzedzania, gwałtownie przyspieszy i pedał gazu pokona pewien opór, uaktywni się silnik TFSI połączony z jednostką elektryczną za pomocą sprzęgła konwertera K0. Podczas dynamicznej jazdy (tryb „boost”) Audi A3 Sportback e-tron przyspiesza z momentem obrotowym 350 Nm.

Audi A3 Sportback e-tron – silnik  1.4 TSI

Czterocylindrowy silnik spalinowy naszpikowany jest najnowszymi rozwiązaniami obejmującymi m.in.  zmniejszenie zakresu tarcia, innowacyjną budowę turbosprężarki, chłodzenie powietrza doładowującego i zarządzanie temperaturą. Cechą szczególną auta jest sposób, w jaki kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Dzięki niemu, po uruchomieniu zimnego silnika, ciecz chłodząca bardzo szybko osiąga prawidłową temperaturę, a przy pełnym obciążeniu płaszcz wodny obniża temperaturę spalin.

REKLAMA

Audi A3 Sportback e-tron – silnik elektryczny

Silnik elektryczny zaprojektowano jako stale aktywną jednostkę synchroniczną. Waży 34 kg i jest chłodzony płaszczem wodnym cyrkulującym w statorze. Jednostkę umieszczono pomiędzy dwumasowym kołem zamachowym silnika i zaprojektowaną na nowo blokadą hydrokinetycznego przetwornika momentu obrotowego – sprzęgłem konwertera K0. Przy zapłonie, silnik TFSI jest przyłączany do silnika elektrycznego za pomocą sprzęgła. Gdy osiągnie taką liczbę obrotów jak silnik elektryczny, sprzęgło zamyka się. Proces ten przebiega w dziesiętnych częściach sekundy, jest płynny i wysoce precyzyjny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu

Audi A3 Sportback e-tron – ładowanie

Audi seryjnie wyposaża model A3 Sportback e-tron w uniwersalny przewód ładowania. Dzięki wymiennej wtyczce, kabel można podłączyć zarówno do gniazdek domowych, jak i do przemysłowych. Wtyczki wykonano zależnie od wymogów danego kraju, tak by ładowanie Audi A3 Sportback e-tron było możliwe na całym świecie. Pełne ładowanie przy wykorzystaniu gniazda przemysłowego trwa nieco ponad dwie godziny. Natomiast ładowanie przy wykorzystaniu zwykłego gniazdka, dostępnego w każdym gospodarstwie domowym, trwa ok. trzech godzin i 45 minut

Audi A3 Sportback e-tron – skrzynia biegów

Silnik elektryczny oraz sprzęgło konwertera K0 zintegrowano z nową sześciostopniową przekładnią automatyczną e-S tronic, przekazującą moc na przednie koła. Jak wszystkie dwusprzęgłowe skrzynie biegów Audi, przekładnia podzielona jest na dwie części, które obsługują dwa sprzęgła wielopłytkowe K1 i K2. Przełączanie biegów odbywa się poprzez zmianę sprzęgieł. Trwa ono jedynie kilka setnych sekundy i przebiega bez wyczuwalnych przerw w sile ciągu.

Zobacz też: Nowe Audi S3 - opis modelu

Audi A3 Sportback e-tron – sterowanie za pomocą smartphone’a

Użytkownik będzie miał możliwość sprawdzenia wszystkich parametrów pojazdu – aktualnego poziomu naładowania akumulatora, aktualnego zasięgu w trybie jazdy elektrycznej lub znalezienia miejsca do parkowania. Przy pomocy smartphone’a lub komputera będzie mógł też określić plan ładowania pojazdu podczas podróży. Możliwe będzie również włączenie i wyłączenie ładowania oraz dowolne ustawienie timera ładowania i klimatyzacji. W ten sposób kierowca dokładnie określi, w jakich dniach i o jakich godzinach chce wyjechać z w pełni naładowanym akumulatorem.

Zobacz też: Audi RS Q3: pierwszy RS w segmencie SUV

Podobnie funkcjonuje trzeci obszar – sterowanie pracą klimatyzacji. W tym przypadku, posiadacz Audi A3 Sportback e-tron będzie mógł np. podać żądaną temperaturę wnętrza pojazdu, która może się zmieniać w czasie. ­Włączenie klimatyzacji jeszcze gdy pojazd podłączony jest do gniazda, jest o wiele bardziej efektywne niż uruchomienie jej dopiero podczas jazdy w trybie elektrycznym, ponieważ odciąża to akumulator pojazdu, a tym samym zwiększa dostępny zasięg. Ponadto zapewnia właściwą temperaturę elementów napędu. Portal internetowy będzie oferował użytkownikowi także możliwość sprawdzenia danych o zachowaniu pojazdu podczas jazdy, np. o zużyciu prądu, przejechanym dystansie i o prędkości.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi A3 Sportback e-tron
Audi
Audi A3 Sportback e-tron
Audi
Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi
Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA