Nowe Volvo V40 Cross Country: jeszcze więcej charakteru
REKLAMA
REKLAMA
Nowe Volvo V40
Nowe Volvo V40 kontynuuje linię stylizacyjną modeli z serii S i V60 a także XC60. Przeniesienie miękkich linii i przetłoczeń do nieco mniejszego nadwozia dało bardzo przyjemny dla oka efekt. Nowoczesna sylwetka auta przypominającego raczej koncept niż seryjnie produkowany model.
REKLAMA
Dla osób, które narzekały na zbyt ugłaskany i mało wyrazisty styl auta Volvo przygotowało coś specjalnego.
Zobacz też: Nowe Audi A3 Sportback
Nadwozie Volvo V40 Cross Country
Design wersji Cross Country zmieniono tak, aby auto kojarzyło się z autami typu SUV. Zderzaki są masywniejsze i wzbogacono je o pionowe światła do jazdy dziennej. Przednia część nadwozia charakteryzuje się czarnym grilem. Na czarno polakierowano też obudowy lusterek. Srebrne relingi i dokładki pod progami to również elementy wyróżniające wersję Cross Country.
Dzięki tym zabiegom stylizacyjnym karoseria auta nabrała charakteru i wyróżnia się na tle pozostałych V40.
Napęd Volvo V40 Cross Country
Pierwsza różnica w tej dziedzinie to powiększony o 4 cm prześwit. Daje to znikome korzyści, jeśli chodzi o jazdę po bezdrożach, jednak zawsze to kilka centymetrów więcej od szutrowej lub zaśnieżonej drogi.
Kolejna różnica to możliwość dokupienia do Volvo V40 Cross Country w napędu na cztery koła, który jest realizowany przez układ Haldex piątej generacji.
V40 Cross Country można zestawić z dwoma silnikami benzynowymi – T5 i T4 oraz trzema wysokoprężnymi – D2, D3 i D4. W połączeniu z pięciocylindrowym silnikiem T5 o mocy 254 KM i momencie obrotowym 400 Nm, auto posiada napęd na cztery koła. Producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa topowej wersji V40 Cross Country wynosi 7,8 l/100 km.
Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy
Model jest również dostępny z silnikiem GTDi 1,6 litra o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm oraz silnikami wysokoprężnymi D4 (177 KM), D3 (150 KM) oraz D2 (115 KM).
Silniki można zestawić zarówno z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (T5, T4, D4, D3) oraz sześciobiegową ręczną skrzynią biegów (T4, D4, D3 oraz D2).
Wszystkie wersje silników wyposażone zostały w funkcję „start-stop” oraz odzyskiwanie energii hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.
Wnętrze i wyposażenie Volvo V40 Cross Country
Wnętrze V40 Cross Country ma nową kolorystykę i więcej możliwościami personalizacji. Na desce rozdzielczej znalazły się nowe przyciski do sterowania systemami takimi jak asystent parkowania równoległego, szukający miejsca do zaparkowania po prawej i po lewej stronie (aby skanować lewą stronę auta należy włączyć lewy kierunkowskaz), jest także system pomagający zjechać ze wzniesienia, aby go aktywować należy przełączyć skrzynią w tryb pracy manualnej i ustawić pierwszy bieg.
Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD
Planowana sprzedaż V40 Cross Country
Volvo Car Corporation planuje sprzedaż nowego Volvo V40 Cross Country na poziomie 17 tys. sztuk rocznie. Ok. 50 procent wszystkich aut przeznaczonych będzie dla nabywców europejskich, zaś 30 procent – dla nabywców z Chin.
Gdzie jest produkowane Volvo V40 Cross Country?
V40 Cross Country jest produkowane w fabryce Volvo Car Corporation w Ghent (Belgia). Produkcja ruszyła w listopadzie 2012 r.
Zobacz też: Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny
Cena Volvo V40 Cross Country
Maksymalnie wyposażone auto z silnikem T5 (2,5 ccm, 254 Km) z napędem 4x4 i 19 calowymi felgami kosztuje około 200 tysięcy złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.