REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Volvo V40 Cross Country: jeszcze więcej charakteru

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Volvo V40 jeszcze nie zdążyło się na dobre rozgościć na polskim rynku, a producent zaprezentował właśnie nową odmianę auta wzbogaconą o kilka interesujących elementów. Czym się różni wersja Cross Country od podstawowej V40?

Nowe Volvo V40

Nowe Volvo V40 kontynuuje linię stylizacyjną modeli z serii S i V60 a także XC60. Przeniesienie miękkich linii i przetłoczeń do nieco mniejszego nadwozia dało bardzo przyjemny dla oka efekt. Nowoczesna sylwetka auta przypominającego raczej koncept niż seryjnie produkowany model.

REKLAMA

Dla osób, które narzekały na zbyt ugłaskany i mało wyrazisty styl auta Volvo przygotowało coś specjalnego.

Zobacz też: Nowe Audi A3 Sportback

Nadwozie Volvo V40 Cross  Country

Design wersji Cross Country zmieniono tak, aby auto kojarzyło się z autami typu SUV. Zderzaki są masywniejsze i wzbogacono je o pionowe światła do jazdy dziennej. Przednia część nadwozia charakteryzuje się czarnym grilem. Na czarno polakierowano też obudowy lusterek. Srebrne relingi i dokładki pod progami to również elementy wyróżniające wersję Cross Country.

Dzięki tym zabiegom stylizacyjnym karoseria auta nabrała charakteru i wyróżnia się na tle pozostałych V40.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd Volvo V40 Cross Country

Pierwsza różnica w tej dziedzinie to powiększony o 4 cm prześwit. Daje to znikome korzyści, jeśli chodzi o jazdę po bezdrożach, jednak zawsze to kilka centymetrów więcej od szutrowej lub zaśnieżonej drogi.

Kolejna różnica to możliwość dokupienia do Volvo V40 Cross Country w napędu na cztery koła, który jest realizowany przez układ Haldex piątej generacji.

V40 Cross Country można zestawić z dwoma silnikami benzynowymi – T5 i T4 oraz trzema wysokoprężnymi – D2, D3 i D4. W połączeniu z pięciocylindrowym silnikiem T5 o mocy 254 KM i momencie obrotowym 400 Nm, auto posiada napęd na cztery koła. Producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa topowej wersji V40 Cross Country wynosi 7,8 l/100 km.

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Model jest również dostępny z silnikiem GTDi 1,6 litra o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm oraz silnikami wysokoprężnymi D4 (177 KM), D3 (150 KM) oraz D2 (115 KM).

Silniki można zestawić zarówno z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (T5, T4, D4, D3) oraz sześciobiegową ręczną skrzynią biegów (T4, D4, D3 oraz D2).

Wszystkie wersje silników wyposażone zostały w funkcję „start-stop” oraz odzyskiwanie energii hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.

Wnętrze i wyposażenie Volvo V40 Cross Country

Wnętrze V40 Cross Country ma nową kolorystykę i więcej możliwościami personalizacji.  Na desce rozdzielczej znalazły się nowe przyciski do sterowania systemami takimi jak asystent parkowania równoległego, szukający miejsca do zaparkowania po prawej i po lewej stronie (aby skanować lewą stronę auta należy włączyć lewy kierunkowskaz), jest także system pomagający zjechać ze wzniesienia, aby go aktywować należy przełączyć skrzynią w tryb pracy manualnej i ustawić pierwszy bieg.  

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Planowana sprzedaż V40 Cross Country

Volvo Car Corporation planuje sprzedaż nowego Volvo V40 Cross Country na poziomie 17 tys. sztuk rocznie. Ok. 50 procent wszystkich aut przeznaczonych będzie dla nabywców europejskich, zaś 30 procent – dla nabywców z Chin.

Gdzie jest produkowane Volvo V40 Cross Country?

V40 Cross Country jest produkowane w fabryce Volvo Car Corporation w Ghent (Belgia). Produkcja ruszyła w listopadzie 2012 r. 

Zobacz też: Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Cena Volvo V40 Cross Country

Maksymalnie wyposażone auto z silnikem T5 (2,5 ccm, 254 Km) z napędem 4x4 i 19 calowymi felgami kosztuje około 200 tysięcy złotych.

Volvo V40 Cross Country -tył
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -wzmocnienia i poduszki powietrzne, w tym poduszka powietrzna dla pieszych
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -wnętrze
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -systemy bezpieczeństwa
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -tył
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -bok
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -relingi
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -przód/bok
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -tył
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -zderzak
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -lusterko
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -panoramiczny dach
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -zegary ustawienie Performace
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -zegary ustawienie Elegance
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -zegary ustawienie Eco
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -wnętrze
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -deska rozdzielcza
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -wnętrze
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -tył
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -przód
Fot. Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA