REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe Volvo V40 Cross Country: jeszcze więcej charakteru

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Volvo V40 jeszcze nie zdążyło się na dobre rozgościć na polskim rynku, a producent zaprezentował właśnie nową odmianę auta wzbogaconą o kilka interesujących elementów. Czym się różni wersja Cross Country od podstawowej V40?

Nowe Volvo V40

Nowe Volvo V40 kontynuuje linię stylizacyjną modeli z serii S i V60 a także XC60. Przeniesienie miękkich linii i przetłoczeń do nieco mniejszego nadwozia dało bardzo przyjemny dla oka efekt. Nowoczesna sylwetka auta przypominającego raczej koncept niż seryjnie produkowany model.

REKLAMA

REKLAMA

Dla osób, które narzekały na zbyt ugłaskany i mało wyrazisty styl auta Volvo przygotowało coś specjalnego.

Zobacz też: Nowe Audi A3 Sportback

Nadwozie Volvo V40 Cross  Country

Design wersji Cross Country zmieniono tak, aby auto kojarzyło się z autami typu SUV. Zderzaki są masywniejsze i wzbogacono je o pionowe światła do jazdy dziennej. Przednia część nadwozia charakteryzuje się czarnym grilem. Na czarno polakierowano też obudowy lusterek. Srebrne relingi i dokładki pod progami to również elementy wyróżniające wersję Cross Country.

REKLAMA

Dzięki tym zabiegom stylizacyjnym karoseria auta nabrała charakteru i wyróżnia się na tle pozostałych V40.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd Volvo V40 Cross Country

Pierwsza różnica w tej dziedzinie to powiększony o 4 cm prześwit. Daje to znikome korzyści, jeśli chodzi o jazdę po bezdrożach, jednak zawsze to kilka centymetrów więcej od szutrowej lub zaśnieżonej drogi.

Kolejna różnica to możliwość dokupienia do Volvo V40 Cross Country w napędu na cztery koła, który jest realizowany przez układ Haldex piątej generacji.

V40 Cross Country można zestawić z dwoma silnikami benzynowymi – T5 i T4 oraz trzema wysokoprężnymi – D2, D3 i D4. W połączeniu z pięciocylindrowym silnikiem T5 o mocy 254 KM i momencie obrotowym 400 Nm, auto posiada napęd na cztery koła. Producent zapewnia, że średnie zużycie paliwa topowej wersji V40 Cross Country wynosi 7,8 l/100 km.

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Model jest również dostępny z silnikiem GTDi 1,6 litra o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm oraz silnikami wysokoprężnymi D4 (177 KM), D3 (150 KM) oraz D2 (115 KM).

Silniki można zestawić zarówno z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (T5, T4, D4, D3) oraz sześciobiegową ręczną skrzynią biegów (T4, D4, D3 oraz D2).

Wszystkie wersje silników wyposażone zostały w funkcję „start-stop” oraz odzyskiwanie energii hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.

Wnętrze i wyposażenie Volvo V40 Cross Country

Wnętrze V40 Cross Country ma nową kolorystykę i więcej możliwościami personalizacji.  Na desce rozdzielczej znalazły się nowe przyciski do sterowania systemami takimi jak asystent parkowania równoległego, szukający miejsca do zaparkowania po prawej i po lewej stronie (aby skanować lewą stronę auta należy włączyć lewy kierunkowskaz), jest także system pomagający zjechać ze wzniesienia, aby go aktywować należy przełączyć skrzynią w tryb pracy manualnej i ustawić pierwszy bieg.  

Zobacz też: Test Volvo C30 D4 R-Design: Wiking z ADHD

Planowana sprzedaż V40 Cross Country

Volvo Car Corporation planuje sprzedaż nowego Volvo V40 Cross Country na poziomie 17 tys. sztuk rocznie. Ok. 50 procent wszystkich aut przeznaczonych będzie dla nabywców europejskich, zaś 30 procent – dla nabywców z Chin.

Gdzie jest produkowane Volvo V40 Cross Country?

V40 Cross Country jest produkowane w fabryce Volvo Car Corporation w Ghent (Belgia). Produkcja ruszyła w listopadzie 2012 r. 

Zobacz też: Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Cena Volvo V40 Cross Country

Maksymalnie wyposażone auto z silnikem T5 (2,5 ccm, 254 Km) z napędem 4x4 i 19 calowymi felgami kosztuje około 200 tysięcy złotych.

Volvo V40 Cross Country -tył
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -wzmocnienia i poduszki powietrzne, w tym poduszka powietrzna dla pieszych
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -wnętrze
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -systemy bezpieczeństwa
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -tył
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -bok
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -relingi
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -przód/bok
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -tył
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -zderzak
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -lusterko
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -panoramiczny dach
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -zegary ustawienie Performace
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -zegary ustawienie Elegance
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -zegary ustawienie Eco
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -wnętrze
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -deska rozdzielcza
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -wnętrze
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -tył
Fot. Volvo
Volvo V40 Cross Country -przód
Fot. Volvo
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

REKLAMA

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA