REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nissan Juke
Nissan Juke

REKLAMA

REKLAMA

Nissana zaproponował dziennikarzom prezentację pod wymowną nazwą „Crossovers Night”. Była ona pretekstem do zaprezentowania gamy tego typu pojazdów oraz oficjalnego odsłonięcia gwiazdy wieczoru – modelu Juke.

Nissan posiada bogatą ofertę Crossoverów, czyli pojazdów które wyglądają jak terenowe, ale w rzeczywistości terenówkami nie są. Dzięki zwiększonemu prześwitowi dobrze sprawdzają się za to w mieście i na lekkich bezdrożach. Producent ma w swojej ofercie Quashquai’a, który jest jednym z lepiej sprzedających się aut w Polsce. Pojazd zarówno w wersji krótkiej jak i przedłużonej (+2) został niedawno odświeżony, dzięki czemu wygląda atrakcyjniej. Głośno stało się również o Murano. Tak to prawda, że ten model w ofercie jest już od dłuższego czasu, jednak teraz można go zamówić z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.5 litra i mocy 190 koni mechanicznych. Motor ten znany jest choćby z Navary i okazał się atrakcyjnym uzupełnieniem oferty przewidującej do tej pory jedynie sześciocylindrowego benzyniaka o pojemności 3.5 litra.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Nowe Audi A6 Avant: 2011

Gwiazdą wieczoru był jednak Juke. Najnowsze dziecko Nissana dopiero wkracza na salony i zwraca na siebie uwagę bardzo odważnym designem. Trudno obecnie znaleźć na rynku pojazd, który byłby równie szokujący w swoim zewnętrznym wyglądzie. Co więcej, Juke wszedł do produkcji w niemal nie zmienionej w stosunku do prototypu (o nazwie Qazana) formie. Duże, okrągłe przednie reflektory oraz mniejsze lampy na górnej części błotników to tylko niektóre z wyróżników Juke’a. Nieco przygarbiona sylwetka, klamki schowane w słupkach (w stylu alfy 147) oraz tylne światła w kształcie bumerangu to kolejne z nich. Mam wrażenie, że przechodząc obok tego auta trudno nie mieć skrajnych emocji. Albo uzna się je za piękne albo obrzydliwe.

Wnętrze Juke’a jest już znacznie bardziej spokojne stylistyczne. A w porównaniu z karoserią po prostu zwyczajne. Choć i tu nie zabrakło kilku niecodziennych akcentów, jak na przykład tunel środkowy przypominający bak motocykla. Jest on dostępny w dwóch kolorach: srebrnym i czerwonym, w zależności od lakieru auta. Przed kierowcą znajduje się czytelny i prosty zestaw zegarów, a ładna kierownica świetnie leży w dłoniach. Jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość, to Juke należy do segmentu B+, ale zwiększony prześwit wskazuje na przynależność do rodziny Crossoverow.

REKLAMA

Zobacz też: Renault Nepta: czterosobowy Gullwing... kabriolet?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jesteście ciekawi, jak to auto jeździ? My też byliśmy, dlatego z przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie na pierwsze testowe jazdy tym modelem. To testu otrzymaliśmy auto z podstawowym benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 litra i mocy 117 koni. Gdy poprzedniego wieczoru słyszałem zapewnienia o tym, że to auto najlepiej określa przymiotnik „sportowy”, powstrzymywałem się, by nie wybuchnąć śmiechem. Po krótkiej przejażdżce zmieniłem zdanie. Oczywiście nie jest to sportowe auto w popularnym tego słowa znaczeniu, jednak nie można mu odmówić pewnych sportowych cech. Po pierwsze brzmienie silnika. Jest basowe, dosyć głośne, ale chce się go słuchać z przyjemnością. Po drugie krótki skok lewarka zmiany biegów, znajdującego się w dodatku dość blisko kierownicy, dzięki czemu skraca się czas potrzebny na zmianę biegu. Po trzecie stosunkowo twarde zawieszenie, a po czwarte naprawdę niezła dynamika podstawowego benzyniaka. Samochód przyspiesza znacznie lepiej niż na przykład 132-konna Toyota Auris.

Zobacz też: Nowy Volkswagen Tiguan: systemy bezpieczeństwa

W ofercie Juke’a znajdziemy trzy silniki. Dwa benzyniaki maja pojemność 1.6 litra. Słabszy z nich generuje 117 koni. Mocniejszy, zaopatrzony w turbosprężarkę – 190 koni. Ponadto ta wersja – jako jedyna – może mieć napęd na cztery koła. W ofercie znalazł się również silnik wysokoprężny. Jest nim - pochodzący ze stajni Renault - 1.5 dCi o mocy 110 koni mechanicznych. W aucie zależnie od wersji zastosowana została pięcio lub sześciobiegowa skrzynia manualna albo automat CVT. Klienci będą też mogli wybierać spośród trzech pakietów wyposażenia: Visia, Acenta oraz Tekna. Ciekawostką jest również system o nazwie NDCS (Nissan Dynamic Control System). Dzięki niemu kierowca może wybrać jazdę w trybie ekonomicznym, normalnym lub sportowym. Ceny Juke’a zaczynają się od niemal 61 tysięcy za podstawową benzynową wersję, a kończą na ponad 92 tysiącach jakie producent każe sobie zapłacić za opcję 1.6 o mocy 190 koni i napędem na obie osie. Warto jeszcze dodać, że czteronapędowe wersje tego modelu będą produkowane w Japonii, zaś te z napędem na jedną oś - w Anglii.

Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA