REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Genesis firmy Hyundai - nowy początek

Maciej Medyj
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai zaprezentował swoje nowe coupe - Genesis, w ameryce jest to model na rok 2010. Coupe firmy Hyundai mają długą tradycję - są produkowane od połowy lat 90.

Hyundai Genesis w różnych odsłonach - nazywane w USA Tiburon, w pozostałych krajach po prostu Coupe - jeden startował nawet w rajdach serii WRC zanim zastąpił go Accent.
Teraz Hyundai uderza naprawdę mocno, przenosząc napęd na tylną oś dołącza do grona sportowych coupe, których królem jest Nissan 350Z - podobieństwo linni z pewnością przypadkowe. Będzie wyposażony w dwa odpowiednie dla takiego samochodu silniki: 212-konną (dane wstępne), dwulitrową turbodoładowaną jednostkę czterocylindrową oraz aluminiowy 306-konny (dane wstępne) silnik V6, wyposażony w rozrząd DOHC, o pojemności 3,8.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

PRACE KONSTRUKCYJNE
Genesis Coupe został pokazany jako samochód koncepcyjny podczas salonu Los Angeles Auto Show w roku 2007, a jego przekształcenie w wersję produkcyjną przebiegło w sposób pozwalający zachować w niezmienionej formie kluczowe pomysły oryginalnego projektu.
Poprowadzone łukami linie dachu i zwężająca się ku tyłowi górna, przeszklona część nadwozia Genesis Coupe, służą podkreśleniu mocnej sylwetki auta. Progi silnie zaakcentowano by stworzyć wrażenie masywnych ścian bocznych z wysmukłą linią okien, a dopełnieniem agresywnej, sportowej formy nadwozia jest maksymalne oddalenie krawędzi nadkoli od linii szyb bocznych.
Duże wloty powietrza w pasie przednim dają silnikowi możliwość swobodnego oddychania. Podwójne wyloty wydechu wkomponowane w czarną listwę pod tylnym zderzakiem stanowią powtórzenie motywu przedniej części nadwozia. Genesis Coupe został osadzony na 18-calowych (lub opcjonalnie na 19 calowych) obręczach kół, wykonanych z lekkich stopów.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

REKLAMA

PROJEKT WNĘTRZA
Na wyświetlaczu, oprócz wskazań termometru zewnętrznego, można odczytywać informacje z systemu audio. Spośród wskaźników analogowych wyróżniają się duże tarcze prędkościomierza i obrotomierza. Zegary otrzymały niebieskie podświetlenie, będące już tradycją w samochodach Hyundai. Kubełkowe fotele przednie z solidnie trzymającymi podparciami bocznymi znakomicie sprawują się w czasie dynamicznej jazdy. Ich zaletą są też wysokiej jakości materiały wykończeniowe, od czarnej tkaniny w Genesis Coupe GS i GT, poprzez dostępną w opcji brązową skórę w wersji GT, po czerwoną tkaninę z czarnymi skórzanymi podparciami oferowanymi w wersji GS.
Spośród wielu starannie dobranych elementów wyposażenia warto zwrócić uwagę na system audio firmy Infinity, a także dwustopniowe podgrzewanie foteli. Genesis Coupe został też wyposażony w wygodny, elektroniczny kluczyk Smart Key, a silnik uruchamiany jest za pomocą przycisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

ARCHITEKTURA TYLNONAPĘDOWA
Przy konstruowaniu szkieletu nośnego nadwozia Genesis Coupe korzystano ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Dzięki temu samochód jest lekki, nadwozie charakteryzuje się wysoką sztywnością skrętną, co przekłada się na precyzję prowadzenia. Zastosowanie tylnego napędu pozwoliło uzyskać rozkład obciążeń osi przedniej i tylnej w stosunku 55:45.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE
Silnik V6 z rodziny Lambda o pojemności 3,8 z rozrządem DOHC będzie dostarczał około 306 KM i 357 Nm momentu obrotowego, a 310 KM przy zasilaniu benzyną wysokooktanową. Osiągnięciu jak najwyższej mocy w całym zakresie prędkości obrotowych służy zastosowanie bezstopniowo-zmiennej regulacji faz rozrządu zaworów ssących (Continuously Variable Valve Timing - CVVT) oraz nowej wersji systemu zmiennej geometrii dolotu powietrza (Variable Intake System - VIS), który umożliwia silnikowi łatwiejsze zasysanie powietrza zarówno przy pracy na niskich, jak i na wysokich obrotach.
Dwulitrowy turbodoładowany silnik z intercoolerem, został wyposażony w bezstopniową zmianę faz rozrządu (CVVT) zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych. Jednostka ta dostarcza około 212 KM i 294 Nm momentu obrotowego, a przy zastosowaniu benzyny wysokooktanowej 223 KM. Podobnie jak w większym silniku, tutaj również blok i głowica wykonane są z lekkich stopów. Obydwa silniki zaopatrzono w podwójne układy wydechowe o niskich oporach przepływu oraz przewidziano stosowanie mechanizmu różnicowego o podwyższonym tarciu, celem lepszego przeniesienia momentu napędowego z kół na powierzchnię drogi.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

SPORTOWO DOSTROJONE ZAWIESZENIE
Przednie koła Genesisa Coupe zawieszono na podwójnych drążkach i kolumnie MacPhersona, natomiast koła tylne wyposażono w zawieszenie pięciodrążkowe. Przednie zawieszenie mocowane jest do nadwozia za pomocą sztywnej ramy pośredniej. Ograniczeniu przechyłów bocznych nadwozia i poprawie zachowania samochodu w sytuacjach ekstremalnych służy zastosowanie drążków stabilizujących o średnicy 23 mm w przednim zawieszeniu i 18 mm w zawieszeniu kół tylnych. Zawieszenie wersji SE dostrojono pod kątem zachowania się na torze, usztywniając sprężyny zawieszenia z przodu i z tyłu, a także stosując amortyzatory o specjalnie dobranej charakterystyce tłumienia. Genesis Coupe SE jest jeszcze mniej skłonny do przechyłów, niż wersja GS.

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

PRZENIESIENIE NAPĘDU
Obydwa dostępne silniki współpracują z sześciobiegowymi ręcznymi skrzyniami biegów. Genesis Coupe 2.0 może być opcjonalnie wyposażony w pięciobiegową automatyczną przekładnię SHIFTRONIC®, natomiast wersja z silnikiem 3,8 V6 wymaga sześciobiegowej przekładni automatycznej firmy ZF, wyposażonej w system SHIFTRONIC, która lepiej radzi sobie z powiększonym momentem obrotowym silnika. Kierowca może korzystać z systemu SHIFTRONIC® po przesunięciu dźwigni sterowania przekładnią w osobną ścieżkę. Następnie, przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu, kierowca może zmieniać sekwencyjnie biegi odpowiednio w górę lub w dół, zyskując w ten sposób pełną kontrolę nad przekazywaniem napędu na koła. Na wyświetlaczu LCD na tablicy rozdzielczej wskazywany będzie aktualnie załączony bieg.

UKŁAD HAMULCOWY
W modelu SE stałe jednoczęściowe czterotłoczkowe zaciski hamulcowe dostarczane przez Brembo, współpracują z tarczami hamulcowymi o średnicy 13.4 cala z przodu i 13 cali z tyłu (przednie tarcze wentylowane). Pozostałe wersje samochodu korzystają z wentylowanych tarcz przednich o średnicy 12.6 cala i tarcz tylnych o średnicy 12.4 cala. Tarcze te współpracują z pływającymi jednotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi.

Zobacz też: Polska premiera Nissana Juke

INNOWACJE TECHNOLOGICZNE
Genesis Coupe model roku 2010 będzie wyposażony w reflektory ksenonowe o wysokiej jasności (HID). Zaletą reflektorów HID jest większa jasność, barwa światła zbliżona do oświetlenia naturalnego i obniżony pobór prądu. Dodatkowo, krawędzie obszaru oświetlanego reflektorami HID są bardzo ostre, przyczyniając się do poprawy widoczności w warunkach nocnych, bez oślepiania innych kierowców. Miłośników muzyki ucieszy dostępne w standardowym wyposażeniu Genesis Coupe wejście systemu audio typu 3,5 mm mini-jack oraz port USB umieszczone w schowku centralnym. Jeśli odtwarzacz mp3 lub pamięć flash zostanie podłączona do portu USB, będzie możliwe nie tylko odtwarzanie muzyki poprzez system audio, ale także zasilanie odtwarzacza mp3 oraz wybieranie odtwarzanych utworów za pomocą przycisków sterowania, umieszczonych na kierownicy. Zarówno kierowca, jak i pasażer będą mogli odczytać informację o wykonawcy i tytule utworu na wyświetlaczu systemu audio, a także sterować wyborem utworów za pomocą głównych elementów sterowania systemem audio, bez potrzeby sięgania do samego odtwarzacza mp3.

Zobacz też: Polska premiera Audi A1

TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA
Samochód wyposażono standardowo w zaawansowany system czołowych poduszek gazowych dla kierowcy i pasażera, wbudowane w przednie fotele gazowe poduszki boczne, boczne kurtyny gazowe i aktywne zagłówki foteli przednich. Genesis Coupe posiada sztywne, samonośne nadwozie ze strefami kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnienia boczne oraz zderzaki całkowicie absorbujące energię kolizji przy prędkościach do 5 mil/h. Maska silnika posiada blokady uniemożliwiające jej nadmierne przesunięcie w stronę przedziału pasażerskiego. Przednie fotele wyposażono w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, podczas gdy na tylnych fotelach zastosowano udoskonalony system kotwiczenia fotelików dziecięcych, oznaczany jako LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children), ułatwiający prawidłowe mocowanie fotelików. Wszystkie wersje samochodu Genesis Coupe wyposażono standardowo w czterokanałowy układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), wraz z elektronicznym rozdziałem siły hamowania pomiędzy osie (EBD), pozwalający optymalnie rozłożyć siłę hamowania w najróżniejszych sytuacjach, powodujących dynamicznie zmienne obciążenie osi samochodu. Układ hamulcowy posiada również asystenta hamowania (Brake Assist), czyli system powodujący automatyczne hamowanie z maksymalną siłą dopuszczoną przez układ ABS, w razie wykrycia próby nagłego zatrzymania samochodu podjętej przez kierowcę.
System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control - ESC), jest jedną z najbardziej efektywnych metod stosowanych przez przemysł samochodowy dla ochrony życia swoich klientów. System ten jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji Genesis Coupe. Według badań amerykańskiego Instytutu Bezpieczeństwa Ruchu (IIHS), zastosowanie systemu ESC zmniejsza o 56% prawdopodobieństwo uczestniczenia w wypadku z ofiarami śmiertelnymi (rozpatrywano wypadki bez udziału innych pojazdów).

Zobacz też: AutoTest 2010

TRZY ZRÓŻNICOWANE WERSJE WYPOSAŻENIA
Genesis Coupe będzie sprzedawany w trzech wersjach wyposażenia: stylowy i przystępny model GS, elegancki i sportowo wyposażony model GT z silnikiem 3,8 V6 oraz zorientowany na dynamikę i osiągi model SE, dostępny zarówno z turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 jak i z jednostką 3,8 V6.

GENESIS COUPE GS (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet standardowy:
• Silnik 2,0 l czterocylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem i intercoolerem
• System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control - ESC)
• System elektronicznej kontroli trakcji (TCS)
• ABS + EBD
• System monitorowania ciśnienia w ogumieniu
• Przednie i boczne poduszki gazowe, boczne kurtyny gazowe
• Aktywne zagłówki przednich foteli
• Klimatyzacja z ręcznym sterowaniem
• Bezkluczykowy dostęp
• Elektrycznie sterowane szyby, zamki i lusterka
• System audio AM/FM/XM/CD z portem USB/iPod
• Sterowanie systemem audio w kierownicy
• Tempomat
• Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
• Bluetooth

GENESIS COUPE GT (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet GS plus:
Silnik 3,8 DOHC V6
Skórzane poszycie koła kierownicy i dźwigni zmiany biegów
We wnętrzu ozdobne akcenty metaliczne (mat i chrom)
Automatyczne sterowanie klimatyzacją i ogrzewaniem
Światła przeciwmgielne
Ozdobne listwy progów drzwi
Komputer pokładowy
Chromowane akcenty przedniej części pojazdu
Automatyczne sterowanie oświetleniem

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

GENESIS COUPE SE (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet specjalny SE:
• Silnik 2,0 czterocylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem i intercoolerem lub 3,8 DOHC V6
• Reflektory ksenonowe HID
• Aluminiowe pedały
• Klimatyzacja z ręcznym sterowaniem
• 19-calowe aluminiowe obręcze kół
• Wyczynowe opony letnie Bridgestone Potenza RE050A
• Hamulce Brembo z jednoczęściowymi, czterotłoczkowymi zaciskami
• Sportowa charakterystyka zawieszenia SE / poprzeczka usztywniająca przednią część nadwozia
• Mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu
• Fotele z podparciami bocznymi z czarnej skóry i siedziskami / oparciami z czerwonej tkaniny
• Spoiler tylny
• Aerodynamiczne pióra wycieraczek

Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA