REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Genesis firmy Hyundai - nowy początek

Maciej Medyj
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai zaprezentował swoje nowe coupe - Genesis, w ameryce jest to model na rok 2010. Coupe firmy Hyundai mają długą tradycję - są produkowane od połowy lat 90.

Hyundai Genesis w różnych odsłonach - nazywane w USA Tiburon, w pozostałych krajach po prostu Coupe - jeden startował nawet w rajdach serii WRC zanim zastąpił go Accent.
Teraz Hyundai uderza naprawdę mocno, przenosząc napęd na tylną oś dołącza do grona sportowych coupe, których królem jest Nissan 350Z - podobieństwo linni z pewnością przypadkowe. Będzie wyposażony w dwa odpowiednie dla takiego samochodu silniki: 212-konną (dane wstępne), dwulitrową turbodoładowaną jednostkę czterocylindrową oraz aluminiowy 306-konny (dane wstępne) silnik V6, wyposażony w rozrząd DOHC, o pojemności 3,8.

REKLAMA

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

PRACE KONSTRUKCYJNE
Genesis Coupe został pokazany jako samochód koncepcyjny podczas salonu Los Angeles Auto Show w roku 2007, a jego przekształcenie w wersję produkcyjną przebiegło w sposób pozwalający zachować w niezmienionej formie kluczowe pomysły oryginalnego projektu.
Poprowadzone łukami linie dachu i zwężająca się ku tyłowi górna, przeszklona część nadwozia Genesis Coupe, służą podkreśleniu mocnej sylwetki auta. Progi silnie zaakcentowano by stworzyć wrażenie masywnych ścian bocznych z wysmukłą linią okien, a dopełnieniem agresywnej, sportowej formy nadwozia jest maksymalne oddalenie krawędzi nadkoli od linii szyb bocznych.
Duże wloty powietrza w pasie przednim dają silnikowi możliwość swobodnego oddychania. Podwójne wyloty wydechu wkomponowane w czarną listwę pod tylnym zderzakiem stanowią powtórzenie motywu przedniej części nadwozia. Genesis Coupe został osadzony na 18-calowych (lub opcjonalnie na 19 calowych) obręczach kół, wykonanych z lekkich stopów.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

PROJEKT WNĘTRZA
Na wyświetlaczu, oprócz wskazań termometru zewnętrznego, można odczytywać informacje z systemu audio. Spośród wskaźników analogowych wyróżniają się duże tarcze prędkościomierza i obrotomierza. Zegary otrzymały niebieskie podświetlenie, będące już tradycją w samochodach Hyundai. Kubełkowe fotele przednie z solidnie trzymającymi podparciami bocznymi znakomicie sprawują się w czasie dynamicznej jazdy. Ich zaletą są też wysokiej jakości materiały wykończeniowe, od czarnej tkaniny w Genesis Coupe GS i GT, poprzez dostępną w opcji brązową skórę w wersji GT, po czerwoną tkaninę z czarnymi skórzanymi podparciami oferowanymi w wersji GS.
Spośród wielu starannie dobranych elementów wyposażenia warto zwrócić uwagę na system audio firmy Infinity, a także dwustopniowe podgrzewanie foteli. Genesis Coupe został też wyposażony w wygodny, elektroniczny kluczyk Smart Key, a silnik uruchamiany jest za pomocą przycisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

REKLAMA

ARCHITEKTURA TYLNONAPĘDOWA
Przy konstruowaniu szkieletu nośnego nadwozia Genesis Coupe korzystano ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Dzięki temu samochód jest lekki, nadwozie charakteryzuje się wysoką sztywnością skrętną, co przekłada się na precyzję prowadzenia. Zastosowanie tylnego napędu pozwoliło uzyskać rozkład obciążeń osi przedniej i tylnej w stosunku 55:45.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE
Silnik V6 z rodziny Lambda o pojemności 3,8 z rozrządem DOHC będzie dostarczał około 306 KM i 357 Nm momentu obrotowego, a 310 KM przy zasilaniu benzyną wysokooktanową. Osiągnięciu jak najwyższej mocy w całym zakresie prędkości obrotowych służy zastosowanie bezstopniowo-zmiennej regulacji faz rozrządu zaworów ssących (Continuously Variable Valve Timing - CVVT) oraz nowej wersji systemu zmiennej geometrii dolotu powietrza (Variable Intake System - VIS), który umożliwia silnikowi łatwiejsze zasysanie powietrza zarówno przy pracy na niskich, jak i na wysokich obrotach.
Dwulitrowy turbodoładowany silnik z intercoolerem, został wyposażony w bezstopniową zmianę faz rozrządu (CVVT) zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych. Jednostka ta dostarcza około 212 KM i 294 Nm momentu obrotowego, a przy zastosowaniu benzyny wysokooktanowej 223 KM. Podobnie jak w większym silniku, tutaj również blok i głowica wykonane są z lekkich stopów. Obydwa silniki zaopatrzono w podwójne układy wydechowe o niskich oporach przepływu oraz przewidziano stosowanie mechanizmu różnicowego o podwyższonym tarciu, celem lepszego przeniesienia momentu napędowego z kół na powierzchnię drogi.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

SPORTOWO DOSTROJONE ZAWIESZENIE
Przednie koła Genesisa Coupe zawieszono na podwójnych drążkach i kolumnie MacPhersona, natomiast koła tylne wyposażono w zawieszenie pięciodrążkowe. Przednie zawieszenie mocowane jest do nadwozia za pomocą sztywnej ramy pośredniej. Ograniczeniu przechyłów bocznych nadwozia i poprawie zachowania samochodu w sytuacjach ekstremalnych służy zastosowanie drążków stabilizujących o średnicy 23 mm w przednim zawieszeniu i 18 mm w zawieszeniu kół tylnych. Zawieszenie wersji SE dostrojono pod kątem zachowania się na torze, usztywniając sprężyny zawieszenia z przodu i z tyłu, a także stosując amortyzatory o specjalnie dobranej charakterystyce tłumienia. Genesis Coupe SE jest jeszcze mniej skłonny do przechyłów, niż wersja GS.

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

REKLAMA

PRZENIESIENIE NAPĘDU
Obydwa dostępne silniki współpracują z sześciobiegowymi ręcznymi skrzyniami biegów. Genesis Coupe 2.0 może być opcjonalnie wyposażony w pięciobiegową automatyczną przekładnię SHIFTRONIC®, natomiast wersja z silnikiem 3,8 V6 wymaga sześciobiegowej przekładni automatycznej firmy ZF, wyposażonej w system SHIFTRONIC, która lepiej radzi sobie z powiększonym momentem obrotowym silnika. Kierowca może korzystać z systemu SHIFTRONIC® po przesunięciu dźwigni sterowania przekładnią w osobną ścieżkę. Następnie, przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu, kierowca może zmieniać sekwencyjnie biegi odpowiednio w górę lub w dół, zyskując w ten sposób pełną kontrolę nad przekazywaniem napędu na koła. Na wyświetlaczu LCD na tablicy rozdzielczej wskazywany będzie aktualnie załączony bieg.

UKŁAD HAMULCOWY
W modelu SE stałe jednoczęściowe czterotłoczkowe zaciski hamulcowe dostarczane przez Brembo, współpracują z tarczami hamulcowymi o średnicy 13.4 cala z przodu i 13 cali z tyłu (przednie tarcze wentylowane). Pozostałe wersje samochodu korzystają z wentylowanych tarcz przednich o średnicy 12.6 cala i tarcz tylnych o średnicy 12.4 cala. Tarcze te współpracują z pływającymi jednotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi.

Zobacz też: Polska premiera Nissana Juke

INNOWACJE TECHNOLOGICZNE
Genesis Coupe model roku 2010 będzie wyposażony w reflektory ksenonowe o wysokiej jasności (HID). Zaletą reflektorów HID jest większa jasność, barwa światła zbliżona do oświetlenia naturalnego i obniżony pobór prądu. Dodatkowo, krawędzie obszaru oświetlanego reflektorami HID są bardzo ostre, przyczyniając się do poprawy widoczności w warunkach nocnych, bez oślepiania innych kierowców. Miłośników muzyki ucieszy dostępne w standardowym wyposażeniu Genesis Coupe wejście systemu audio typu 3,5 mm mini-jack oraz port USB umieszczone w schowku centralnym. Jeśli odtwarzacz mp3 lub pamięć flash zostanie podłączona do portu USB, będzie możliwe nie tylko odtwarzanie muzyki poprzez system audio, ale także zasilanie odtwarzacza mp3 oraz wybieranie odtwarzanych utworów za pomocą przycisków sterowania, umieszczonych na kierownicy. Zarówno kierowca, jak i pasażer będą mogli odczytać informację o wykonawcy i tytule utworu na wyświetlaczu systemu audio, a także sterować wyborem utworów za pomocą głównych elementów sterowania systemem audio, bez potrzeby sięgania do samego odtwarzacza mp3.

Zobacz też: Polska premiera Audi A1

TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA
Samochód wyposażono standardowo w zaawansowany system czołowych poduszek gazowych dla kierowcy i pasażera, wbudowane w przednie fotele gazowe poduszki boczne, boczne kurtyny gazowe i aktywne zagłówki foteli przednich. Genesis Coupe posiada sztywne, samonośne nadwozie ze strefami kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnienia boczne oraz zderzaki całkowicie absorbujące energię kolizji przy prędkościach do 5 mil/h. Maska silnika posiada blokady uniemożliwiające jej nadmierne przesunięcie w stronę przedziału pasażerskiego. Przednie fotele wyposażono w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, podczas gdy na tylnych fotelach zastosowano udoskonalony system kotwiczenia fotelików dziecięcych, oznaczany jako LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children), ułatwiający prawidłowe mocowanie fotelików. Wszystkie wersje samochodu Genesis Coupe wyposażono standardowo w czterokanałowy układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), wraz z elektronicznym rozdziałem siły hamowania pomiędzy osie (EBD), pozwalający optymalnie rozłożyć siłę hamowania w najróżniejszych sytuacjach, powodujących dynamicznie zmienne obciążenie osi samochodu. Układ hamulcowy posiada również asystenta hamowania (Brake Assist), czyli system powodujący automatyczne hamowanie z maksymalną siłą dopuszczoną przez układ ABS, w razie wykrycia próby nagłego zatrzymania samochodu podjętej przez kierowcę.
System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control - ESC), jest jedną z najbardziej efektywnych metod stosowanych przez przemysł samochodowy dla ochrony życia swoich klientów. System ten jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji Genesis Coupe. Według badań amerykańskiego Instytutu Bezpieczeństwa Ruchu (IIHS), zastosowanie systemu ESC zmniejsza o 56% prawdopodobieństwo uczestniczenia w wypadku z ofiarami śmiertelnymi (rozpatrywano wypadki bez udziału innych pojazdów).

Zobacz też: AutoTest 2010

TRZY ZRÓŻNICOWANE WERSJE WYPOSAŻENIA
Genesis Coupe będzie sprzedawany w trzech wersjach wyposażenia: stylowy i przystępny model GS, elegancki i sportowo wyposażony model GT z silnikiem 3,8 V6 oraz zorientowany na dynamikę i osiągi model SE, dostępny zarówno z turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 jak i z jednostką 3,8 V6.

GENESIS COUPE GS (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet standardowy:
• Silnik 2,0 l czterocylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem i intercoolerem
• System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control - ESC)
• System elektronicznej kontroli trakcji (TCS)
• ABS + EBD
• System monitorowania ciśnienia w ogumieniu
• Przednie i boczne poduszki gazowe, boczne kurtyny gazowe
• Aktywne zagłówki przednich foteli
• Klimatyzacja z ręcznym sterowaniem
• Bezkluczykowy dostęp
• Elektrycznie sterowane szyby, zamki i lusterka
• System audio AM/FM/XM/CD z portem USB/iPod
• Sterowanie systemem audio w kierownicy
• Tempomat
• Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
• Bluetooth

GENESIS COUPE GT (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet GS plus:
Silnik 3,8 DOHC V6
Skórzane poszycie koła kierownicy i dźwigni zmiany biegów
We wnętrzu ozdobne akcenty metaliczne (mat i chrom)
Automatyczne sterowanie klimatyzacją i ogrzewaniem
Światła przeciwmgielne
Ozdobne listwy progów drzwi
Komputer pokładowy
Chromowane akcenty przedniej części pojazdu
Automatyczne sterowanie oświetleniem

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

GENESIS COUPE SE (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet specjalny SE:
• Silnik 2,0 czterocylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem i intercoolerem lub 3,8 DOHC V6
• Reflektory ksenonowe HID
• Aluminiowe pedały
• Klimatyzacja z ręcznym sterowaniem
• 19-calowe aluminiowe obręcze kół
• Wyczynowe opony letnie Bridgestone Potenza RE050A
• Hamulce Brembo z jednoczęściowymi, czterotłoczkowymi zaciskami
• Sportowa charakterystyka zawieszenia SE / poprzeczka usztywniająca przednią część nadwozia
• Mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu
• Fotele z podparciami bocznymi z czarnej skóry i siedziskami / oparciami z czerwonej tkaniny
• Spoiler tylny
• Aerodynamiczne pióra wycieraczek

Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA