REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Genesis firmy Hyundai - nowy początek

Maciej Medyj
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai zaprezentował swoje nowe coupe - Genesis, w ameryce jest to model na rok 2010. Coupe firmy Hyundai mają długą tradycję - są produkowane od połowy lat 90.

Hyundai Genesis w różnych odsłonach - nazywane w USA Tiburon, w pozostałych krajach po prostu Coupe - jeden startował nawet w rajdach serii WRC zanim zastąpił go Accent.
Teraz Hyundai uderza naprawdę mocno, przenosząc napęd na tylną oś dołącza do grona sportowych coupe, których królem jest Nissan 350Z - podobieństwo linni z pewnością przypadkowe. Będzie wyposażony w dwa odpowiednie dla takiego samochodu silniki: 212-konną (dane wstępne), dwulitrową turbodoładowaną jednostkę czterocylindrową oraz aluminiowy 306-konny (dane wstępne) silnik V6, wyposażony w rozrząd DOHC, o pojemności 3,8.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

PRACE KONSTRUKCYJNE
Genesis Coupe został pokazany jako samochód koncepcyjny podczas salonu Los Angeles Auto Show w roku 2007, a jego przekształcenie w wersję produkcyjną przebiegło w sposób pozwalający zachować w niezmienionej formie kluczowe pomysły oryginalnego projektu.
Poprowadzone łukami linie dachu i zwężająca się ku tyłowi górna, przeszklona część nadwozia Genesis Coupe, służą podkreśleniu mocnej sylwetki auta. Progi silnie zaakcentowano by stworzyć wrażenie masywnych ścian bocznych z wysmukłą linią okien, a dopełnieniem agresywnej, sportowej formy nadwozia jest maksymalne oddalenie krawędzi nadkoli od linii szyb bocznych.
Duże wloty powietrza w pasie przednim dają silnikowi możliwość swobodnego oddychania. Podwójne wyloty wydechu wkomponowane w czarną listwę pod tylnym zderzakiem stanowią powtórzenie motywu przedniej części nadwozia. Genesis Coupe został osadzony na 18-calowych (lub opcjonalnie na 19 calowych) obręczach kół, wykonanych z lekkich stopów.

Zobacz też: Facelifting Mazdy 2

REKLAMA

PROJEKT WNĘTRZA
Na wyświetlaczu, oprócz wskazań termometru zewnętrznego, można odczytywać informacje z systemu audio. Spośród wskaźników analogowych wyróżniają się duże tarcze prędkościomierza i obrotomierza. Zegary otrzymały niebieskie podświetlenie, będące już tradycją w samochodach Hyundai. Kubełkowe fotele przednie z solidnie trzymającymi podparciami bocznymi znakomicie sprawują się w czasie dynamicznej jazdy. Ich zaletą są też wysokiej jakości materiały wykończeniowe, od czarnej tkaniny w Genesis Coupe GS i GT, poprzez dostępną w opcji brązową skórę w wersji GT, po czerwoną tkaninę z czarnymi skórzanymi podparciami oferowanymi w wersji GS.
Spośród wielu starannie dobranych elementów wyposażenia warto zwrócić uwagę na system audio firmy Infinity, a także dwustopniowe podgrzewanie foteli. Genesis Coupe został też wyposażony w wygodny, elektroniczny kluczyk Smart Key, a silnik uruchamiany jest za pomocą przycisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

ARCHITEKTURA TYLNONAPĘDOWA
Przy konstruowaniu szkieletu nośnego nadwozia Genesis Coupe korzystano ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Dzięki temu samochód jest lekki, nadwozie charakteryzuje się wysoką sztywnością skrętną, co przekłada się na precyzję prowadzenia. Zastosowanie tylnego napędu pozwoliło uzyskać rozkład obciążeń osi przedniej i tylnej w stosunku 55:45.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE
Silnik V6 z rodziny Lambda o pojemności 3,8 z rozrządem DOHC będzie dostarczał około 306 KM i 357 Nm momentu obrotowego, a 310 KM przy zasilaniu benzyną wysokooktanową. Osiągnięciu jak najwyższej mocy w całym zakresie prędkości obrotowych służy zastosowanie bezstopniowo-zmiennej regulacji faz rozrządu zaworów ssących (Continuously Variable Valve Timing - CVVT) oraz nowej wersji systemu zmiennej geometrii dolotu powietrza (Variable Intake System - VIS), który umożliwia silnikowi łatwiejsze zasysanie powietrza zarówno przy pracy na niskich, jak i na wysokich obrotach.
Dwulitrowy turbodoładowany silnik z intercoolerem, został wyposażony w bezstopniową zmianę faz rozrządu (CVVT) zarówno dla zaworów ssących, jak i wydechowych. Jednostka ta dostarcza około 212 KM i 294 Nm momentu obrotowego, a przy zastosowaniu benzyny wysokooktanowej 223 KM. Podobnie jak w większym silniku, tutaj również blok i głowica wykonane są z lekkich stopów. Obydwa silniki zaopatrzono w podwójne układy wydechowe o niskich oporach przepływu oraz przewidziano stosowanie mechanizmu różnicowego o podwyższonym tarciu, celem lepszego przeniesienia momentu napędowego z kół na powierzchnię drogi.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

SPORTOWO DOSTROJONE ZAWIESZENIE
Przednie koła Genesisa Coupe zawieszono na podwójnych drążkach i kolumnie MacPhersona, natomiast koła tylne wyposażono w zawieszenie pięciodrążkowe. Przednie zawieszenie mocowane jest do nadwozia za pomocą sztywnej ramy pośredniej. Ograniczeniu przechyłów bocznych nadwozia i poprawie zachowania samochodu w sytuacjach ekstremalnych służy zastosowanie drążków stabilizujących o średnicy 23 mm w przednim zawieszeniu i 18 mm w zawieszeniu kół tylnych. Zawieszenie wersji SE dostrojono pod kątem zachowania się na torze, usztywniając sprężyny zawieszenia z przodu i z tyłu, a także stosując amortyzatory o specjalnie dobranej charakterystyce tłumienia. Genesis Coupe SE jest jeszcze mniej skłonny do przechyłów, niż wersja GS.

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

PRZENIESIENIE NAPĘDU
Obydwa dostępne silniki współpracują z sześciobiegowymi ręcznymi skrzyniami biegów. Genesis Coupe 2.0 może być opcjonalnie wyposażony w pięciobiegową automatyczną przekładnię SHIFTRONIC®, natomiast wersja z silnikiem 3,8 V6 wymaga sześciobiegowej przekładni automatycznej firmy ZF, wyposażonej w system SHIFTRONIC, która lepiej radzi sobie z powiększonym momentem obrotowym silnika. Kierowca może korzystać z systemu SHIFTRONIC® po przesunięciu dźwigni sterowania przekładnią w osobną ścieżkę. Następnie, przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu, kierowca może zmieniać sekwencyjnie biegi odpowiednio w górę lub w dół, zyskując w ten sposób pełną kontrolę nad przekazywaniem napędu na koła. Na wyświetlaczu LCD na tablicy rozdzielczej wskazywany będzie aktualnie załączony bieg.

UKŁAD HAMULCOWY
W modelu SE stałe jednoczęściowe czterotłoczkowe zaciski hamulcowe dostarczane przez Brembo, współpracują z tarczami hamulcowymi o średnicy 13.4 cala z przodu i 13 cali z tyłu (przednie tarcze wentylowane). Pozostałe wersje samochodu korzystają z wentylowanych tarcz przednich o średnicy 12.6 cala i tarcz tylnych o średnicy 12.4 cala. Tarcze te współpracują z pływającymi jednotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi.

Zobacz też: Polska premiera Nissana Juke

INNOWACJE TECHNOLOGICZNE
Genesis Coupe model roku 2010 będzie wyposażony w reflektory ksenonowe o wysokiej jasności (HID). Zaletą reflektorów HID jest większa jasność, barwa światła zbliżona do oświetlenia naturalnego i obniżony pobór prądu. Dodatkowo, krawędzie obszaru oświetlanego reflektorami HID są bardzo ostre, przyczyniając się do poprawy widoczności w warunkach nocnych, bez oślepiania innych kierowców. Miłośników muzyki ucieszy dostępne w standardowym wyposażeniu Genesis Coupe wejście systemu audio typu 3,5 mm mini-jack oraz port USB umieszczone w schowku centralnym. Jeśli odtwarzacz mp3 lub pamięć flash zostanie podłączona do portu USB, będzie możliwe nie tylko odtwarzanie muzyki poprzez system audio, ale także zasilanie odtwarzacza mp3 oraz wybieranie odtwarzanych utworów za pomocą przycisków sterowania, umieszczonych na kierownicy. Zarówno kierowca, jak i pasażer będą mogli odczytać informację o wykonawcy i tytule utworu na wyświetlaczu systemu audio, a także sterować wyborem utworów za pomocą głównych elementów sterowania systemem audio, bez potrzeby sięgania do samego odtwarzacza mp3.

Zobacz też: Polska premiera Audi A1

TECHNOLOGIE BEZPIECZEŃSTWA
Samochód wyposażono standardowo w zaawansowany system czołowych poduszek gazowych dla kierowcy i pasażera, wbudowane w przednie fotele gazowe poduszki boczne, boczne kurtyny gazowe i aktywne zagłówki foteli przednich. Genesis Coupe posiada sztywne, samonośne nadwozie ze strefami kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnienia boczne oraz zderzaki całkowicie absorbujące energię kolizji przy prędkościach do 5 mil/h. Maska silnika posiada blokady uniemożliwiające jej nadmierne przesunięcie w stronę przedziału pasażerskiego. Przednie fotele wyposażono w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, podczas gdy na tylnych fotelach zastosowano udoskonalony system kotwiczenia fotelików dziecięcych, oznaczany jako LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children), ułatwiający prawidłowe mocowanie fotelików. Wszystkie wersje samochodu Genesis Coupe wyposażono standardowo w czterokanałowy układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), wraz z elektronicznym rozdziałem siły hamowania pomiędzy osie (EBD), pozwalający optymalnie rozłożyć siłę hamowania w najróżniejszych sytuacjach, powodujących dynamicznie zmienne obciążenie osi samochodu. Układ hamulcowy posiada również asystenta hamowania (Brake Assist), czyli system powodujący automatyczne hamowanie z maksymalną siłą dopuszczoną przez układ ABS, w razie wykrycia próby nagłego zatrzymania samochodu podjętej przez kierowcę.
System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control - ESC), jest jedną z najbardziej efektywnych metod stosowanych przez przemysł samochodowy dla ochrony życia swoich klientów. System ten jest wyposażeniem standardowym wszystkich wersji Genesis Coupe. Według badań amerykańskiego Instytutu Bezpieczeństwa Ruchu (IIHS), zastosowanie systemu ESC zmniejsza o 56% prawdopodobieństwo uczestniczenia w wypadku z ofiarami śmiertelnymi (rozpatrywano wypadki bez udziału innych pojazdów).

Zobacz też: AutoTest 2010

TRZY ZRÓŻNICOWANE WERSJE WYPOSAŻENIA
Genesis Coupe będzie sprzedawany w trzech wersjach wyposażenia: stylowy i przystępny model GS, elegancki i sportowo wyposażony model GT z silnikiem 3,8 V6 oraz zorientowany na dynamikę i osiągi model SE, dostępny zarówno z turbodoładowanym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 2,0 jak i z jednostką 3,8 V6.

GENESIS COUPE GS (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet standardowy:
• Silnik 2,0 l czterocylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem i intercoolerem
• System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control - ESC)
• System elektronicznej kontroli trakcji (TCS)
• ABS + EBD
• System monitorowania ciśnienia w ogumieniu
• Przednie i boczne poduszki gazowe, boczne kurtyny gazowe
• Aktywne zagłówki przednich foteli
• Klimatyzacja z ręcznym sterowaniem
• Bezkluczykowy dostęp
• Elektrycznie sterowane szyby, zamki i lusterka
• System audio AM/FM/XM/CD z portem USB/iPod
• Sterowanie systemem audio w kierownicy
• Tempomat
• Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
• Bluetooth

GENESIS COUPE GT (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet GS plus:
Silnik 3,8 DOHC V6
Skórzane poszycie koła kierownicy i dźwigni zmiany biegów
We wnętrzu ozdobne akcenty metaliczne (mat i chrom)
Automatyczne sterowanie klimatyzacją i ogrzewaniem
Światła przeciwmgielne
Ozdobne listwy progów drzwi
Komputer pokładowy
Chromowane akcenty przedniej części pojazdu
Automatyczne sterowanie oświetleniem

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

GENESIS COUPE SE (przewidywane wyposażenie może ulec zmianie)
Pakiet specjalny SE:
• Silnik 2,0 czterocylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem i intercoolerem lub 3,8 DOHC V6
• Reflektory ksenonowe HID
• Aluminiowe pedały
• Klimatyzacja z ręcznym sterowaniem
• 19-calowe aluminiowe obręcze kół
• Wyczynowe opony letnie Bridgestone Potenza RE050A
• Hamulce Brembo z jednoczęściowymi, czterotłoczkowymi zaciskami
• Sportowa charakterystyka zawieszenia SE / poprzeczka usztywniająca przednią część nadwozia
• Mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu
• Fotele z podparciami bocznymi z czarnej skóry i siedziskami / oparciami z czerwonej tkaniny
• Spoiler tylny
• Aerodynamiczne pióra wycieraczek

Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Hyundai Genesis Coupe
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA