REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancer Sportback - polskie ceny i wyposażenie

Maciej Medyj
Mitsubishi Lancer Sportback
Mitsubishi Lancer Sportback

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi ogłasza ceny i specyfikację Lancera Sportback. 5-drzwiowa wersja najnowszego hitu spod znaku Trzech Diamentów pojawi się w polskich salonach już w drugiej połowie września.

Koncern ma bardzo dobrą wiadomość dla polskich klientów: ceny 5-drzwiowych Mitsubishi Lancerów Sportback są identyczne, jak ceny Lancera w wersji Sedan i zaczynają się od 55 190 zł. Dodatkowo wyposażenie Lancera Sportbacka, który będzie już modelem 2009 roku, jest bogatsze niż w modelu Lancer Sedan 2008. Lancer Sportback, podobnie, jak Lancer Sedan, będzie dostępny z 3 jednostkami napędowymi: 2 benzynowymi silnikami: 1.5 l. o mocy 109 KM 1 1.8 l. o mocy 143 KM oraz 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM i trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silniki 1.5, 1.8), 6-biegową manualną (2. DID) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8).

REKLAMA

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

REKLAMA

Lancer Sportback to najbardziej europejski Lancer - będzie on stanowił 70% sprzedaży aut z rodziny Lancera na Starym Kontynencie. Ponieważ 75% europejskiego segmentu C stanowią auta pięciodrzwiowe, aż 70% całkowitej światowej produkcji Lancera Sportback trafi do odbiorców w Europie. Według ambitnych planów koncernu połowa europejskich nabywców Lancera Sportback po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą auta spod znaku Trzech Diamentów.

Lancer Sportback został zaprojektowany przez europejski ośrodek Mitsubishi Design Europe. Ten dynamiczny sportowy hatchback z charakterystycznym „rekinim” przodem i oferowanym we wszystkich wersjach dużym tylnym spojlerem ma 458,5 cm długości (jest o 1,5 cm dłuższy niż model Sedan, 1,3 cm dłuższy niż Skoda Octavia, 38,1 cm dłuższy niż VW Golf, 37,6 cm dłuższy niż Renault Megane) i 170 cm szerokości przy rozstawie osi 263,5 cm. Przy tej długości Lancer Sportback mieści się pomiędzy europejskimi segmentami -C i D- oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem.

Zobacz też: Porsche World Roadshow 2010

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina o całkowitej długości kabiny równej 171.5 cm oferuje dużą przestrzeń na nogi z tyłu. Szersze nadwozie pozwala na stworzenie większej przestrzeni na ramiona (139 cm z przodu / 137 cm z tyłu) i głowę (92.0 cm z przodu / 83.3 cm z tyłu).

Pomimo dużej przestrzeni we wnętrzu, szerszego rozstawu kół i większego rozstawu osi, zoptymalizowane podwozie zapewnia Lancerowi Sportback minimalny promień skrętu równy 5.0 m, porównywalny z mniejszymi kompaktami.

Dość wysoka sylwetka pojazdu pozwala na podwyższenie pozycji kierowcy, co daje mu doskonałą widoczność, ułatwia wchodzenie i wychodzenie z samochodu oraz zapewnia wygodną przestrzeń na głowę. Regulowana wysokość podłogi bagażnika pozwala na uzyskanie schowka pod podłogą lub maksymalnej przestrzeni bagażowej, po złożeniu tylnych siedzeń. Tylne siedzenia składane są przy pomocy jednego przycisku.

Zobacz też: Polska prezentacja: Seat Leon Cupra R

Auto wyróżnia się wśród konkurentów dużą sztywnością skrętną (2.94 MNm2/rad) i sztywnością zginania (4.69 MNm2/rad) – te parametry są odpowiednio o 21% i 32% lepsze niż w Lancerze Evolution IX.

W standardowym wyposażeniu Lancera Sportback znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która będzie najprawdopodobniej cieszyć się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników i chłodzony schowek.

Zobacz też: KombiTest 2010

We wnętrzu Lancera Sportback znajdziemy także standardowo oferowane sportowe zegary, bagażnik z regulowaną wysokością podłogi, tylne siedzenia składane jednym przyciskiem, wejście AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnętrza. Wszystkie wersje Lancer Sportback zostały wyposażone w system informujący o awaryjnym hamowaniu.

Bogatsze wyposażenie opisane powyżej będzie także oferowane w modelu roku 2009 Lancera Sedan, który pojawi się w salonach w już październiku.

Mitsubishi Lancer Sportback
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

REKLAMA

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

REKLAMA

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

REKLAMA