REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lancer Sportback - polskie ceny i wyposażenie

Maciej Medyj
Mitsubishi Lancer Sportback
Mitsubishi Lancer Sportback

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi ogłasza ceny i specyfikację Lancera Sportback. 5-drzwiowa wersja najnowszego hitu spod znaku Trzech Diamentów pojawi się w polskich salonach już w drugiej połowie września.

Koncern ma bardzo dobrą wiadomość dla polskich klientów: ceny 5-drzwiowych Mitsubishi Lancerów Sportback są identyczne, jak ceny Lancera w wersji Sedan i zaczynają się od 55 190 zł. Dodatkowo wyposażenie Lancera Sportbacka, który będzie już modelem 2009 roku, jest bogatsze niż w modelu Lancer Sedan 2008. Lancer Sportback, podobnie, jak Lancer Sedan, będzie dostępny z 3 jednostkami napędowymi: 2 benzynowymi silnikami: 1.5 l. o mocy 109 KM 1 1.8 l. o mocy 143 KM oraz 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 140 KM i trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silniki 1.5, 1.8), 6-biegową manualną (2. DID) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8).

REKLAMA

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

REKLAMA

Lancer Sportback to najbardziej europejski Lancer - będzie on stanowił 70% sprzedaży aut z rodziny Lancera na Starym Kontynencie. Ponieważ 75% europejskiego segmentu C stanowią auta pięciodrzwiowe, aż 70% całkowitej światowej produkcji Lancera Sportback trafi do odbiorców w Europie. Według ambitnych planów koncernu połowa europejskich nabywców Lancera Sportback po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą auta spod znaku Trzech Diamentów.

Lancer Sportback został zaprojektowany przez europejski ośrodek Mitsubishi Design Europe. Ten dynamiczny sportowy hatchback z charakterystycznym „rekinim” przodem i oferowanym we wszystkich wersjach dużym tylnym spojlerem ma 458,5 cm długości (jest o 1,5 cm dłuższy niż model Sedan, 1,3 cm dłuższy niż Skoda Octavia, 38,1 cm dłuższy niż VW Golf, 37,6 cm dłuższy niż Renault Megane) i 170 cm szerokości przy rozstawie osi 263,5 cm. Przy tej długości Lancer Sportback mieści się pomiędzy europejskimi segmentami -C i D- oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem.

Zobacz też: Porsche World Roadshow 2010

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina o całkowitej długości kabiny równej 171.5 cm oferuje dużą przestrzeń na nogi z tyłu. Szersze nadwozie pozwala na stworzenie większej przestrzeni na ramiona (139 cm z przodu / 137 cm z tyłu) i głowę (92.0 cm z przodu / 83.3 cm z tyłu).

Pomimo dużej przestrzeni we wnętrzu, szerszego rozstawu kół i większego rozstawu osi, zoptymalizowane podwozie zapewnia Lancerowi Sportback minimalny promień skrętu równy 5.0 m, porównywalny z mniejszymi kompaktami.

Dość wysoka sylwetka pojazdu pozwala na podwyższenie pozycji kierowcy, co daje mu doskonałą widoczność, ułatwia wchodzenie i wychodzenie z samochodu oraz zapewnia wygodną przestrzeń na głowę. Regulowana wysokość podłogi bagażnika pozwala na uzyskanie schowka pod podłogą lub maksymalnej przestrzeni bagażowej, po złożeniu tylnych siedzeń. Tylne siedzenia składane są przy pomocy jednego przycisku.

Zobacz też: Polska prezentacja: Seat Leon Cupra R

Auto wyróżnia się wśród konkurentów dużą sztywnością skrętną (2.94 MNm2/rad) i sztywnością zginania (4.69 MNm2/rad) – te parametry są odpowiednio o 21% i 32% lepsze niż w Lancerze Evolution IX.

W standardowym wyposażeniu Lancera Sportback znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która będzie najprawdopodobniej cieszyć się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników i chłodzony schowek.

Zobacz też: KombiTest 2010

We wnętrzu Lancera Sportback znajdziemy także standardowo oferowane sportowe zegary, bagażnik z regulowaną wysokością podłogi, tylne siedzenia składane jednym przyciskiem, wejście AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnętrza. Wszystkie wersje Lancer Sportback zostały wyposażone w system informujący o awaryjnym hamowaniu.

Bogatsze wyposażenie opisane powyżej będzie także oferowane w modelu roku 2009 Lancera Sedan, który pojawi się w salonach w już październiku.

Mitsubishi Lancer Sportback
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA