REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche World Roadshow 2010

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow

REKLAMA

REKLAMA

Znakomite samochody, wyjątkowa atmosfera i świetna organizacja - tak w skrócie można określić światową imprezę Porsche, która zawitała również do Polski. Sprawdziliśmy na co stać auta tej marki.

Porsche od lat przygotowuje imprezy, podczas których prezentuje możliwości swoich samochodów. To wydarzenia, które jednak nie tylko zwiększają wśród uczestników świadomość tego, na co stać auta z Zuffenhausen, ale również zapewniają znakomitą zabawę. Nie inaczej było podczas tegorocznej edycji „Drogowego show”. Na początku warto wspomnieć, że na podobne prezentację zapraszane są głównie osoby noszące się z zamiarem zakupu auta tej marki lub zastanawiają się nad przesiadką z modelu konkurencyjnej marek. Tym razem jednak na Porsche Roadshow zaproszeni zostali dziennikarze, by swym wnikliwym okiem i własnej skórze doświadczyć "wirusa Porsche".

REKLAMA

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Nieczynne lotnisko w Bednarach na tego typu próby nadaje się znakomicie. Nawierzchnia może nie jest idealna, ale biorąc pod uwagę deficyt tego typu miejsc w naszym kraju i tak nie jest źle. Porsche przygotowało dla uczestników wszystkie modele oraz większość wersji znajdujących się obecnie w gamie producenta. Nie zabrakło zatem takich aut jak Boxster, Cayman, Carrera, Panamera czy Cayenne w najnowszej odsłonie. Auta były do dyspozycji w różnych wariantach napędów, silników oraz w wersjach z automatem lub manualną skrzynią. Całości dopełniła obecność znakomitych instruktorów. Wśród kadry znaleźli się polscy rajdowcy, czyli Marcin Turski i Jarosław Kazberuk oraz kilku szkoleniowców z Niemiec, którzy obecnie ścigają się z zawodach Carrera Cup. Nie trzeba chyba dodawać, że ich umiejętności oraz wyczucie samochodów były na najwyższym poziomie.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Pora wreszcie przejść do przebiegu samej imprezy. Uczestnicy podzieleni zostali na grupy i pod okiem instruktorów wykonywali próby sprawnościowe pozwalające z jednej strony poznać możliwości prezentowanych modeli, a z drugiej zmierzyć się z własną wiedzą na temat prowadzenia samochodu. Grupie, w której uczestniczyła reprezentacja Motoforum.pl przewodniczył Marcin Turski. Na uczestników czekały cztery konkurencje. Podczas pierwszej z nich można było sprawdzić zachowanie auta podczas testu łosia z włączonym i wyłączonym systemem kontroli trakcji nazwanym przez Porsche PSM. Warto wiedzieć, że system ten da się w pełni wyłączyć. Podczas próby do dyspozycji mieliśmy Panamerę Turbo oraz Carrarę Cabrio.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

W przypadku pierwszego auta prędkość podczas rozpoczęcia omijania przeszkody wynosiła 90 km/h, zaś jadąc Carrerą w tym samym momencie na licznik wskazywał 110 km/h. Zobaczyć można było dużą różnicę, z jaką oba auta reagują na gwałtowną zmianę kierunku jazdy. Panamera przy włączonym PSM zapewnia lekkie, łatwe do opanowania uślizgi tyłu, zaś Carrera pozostaje niemal nie wzruszona. Po wyłączeniu elektronicznego strażnika do opanowania auta przy wspomnianych prędkościach potrzebne były już prawdziwie zawodowe umiejętności, a uczestnicy często „zaliczali zielone”.

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

Po pierwszych emocjach przyszło nam się zmierzyć z próbą przyspieszenia. Najpierw wykonywaliśmy ją najnowszym Cayenne, który sprawdzał się świetnie zapewniając miłe wrażenia akustyczne swoim grzmiącym wydechem. Najlepsze było jednak dopiero przed nami. Kolejnym udostępnionym w tej próbie autem była Carrera Turbo w wersji Cabrio. Auto o mocy 500 koni, które przyspiesza do setki w 3.4 sekundy, a jak zapewniali przedstawiciele Porsche sprawny kierowca jest w stanie osiągnąć jeszcze lepszy wynik, zwłaszcza korzystając z funkcji podtrzymania turbo. No cóż, dźwięk jaki generuje Carrera Turbo podczas ostrego sprintu można porównać jedynie do odgłosów z najgłębszych czeluści piekieł. Auto wyposażono ponadto w system startowy identyczny z tym jaki stosuje się w rajdówkach klasy WRC. Podtrzymanie doładowania podczas startu sprawia że auto wystrzeliwuje jak z katapulty i zapewnia kierowcy niezapomniane wrażenia. W dodatku Carrera Turbo jest jedynym seryjnie produkowanym autem z takim systemem.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

REKLAMA

Kolejna próba również budziła duże emocje. Do dyspozycji całej grupy zostało udostępnionych sześć samochodów. Były to Carrery, z napędem na cztery koła i automatem oraz z napędem na jedna oś i manualna skrzynią, do tego Boxter, Panamera oraz Cayenne. Każdy z dziennikarzy zasiadł za kierownicą wybranego modelu, a próba miała charakter ”wyścigu” po wytyczonej trasie. Obowiązywały jednak żelazne zasady bezpieczeństwa. Nikt nie wyprzedzał ustalonej kolejności, a nad wszystkim czuwał Marcin Turski, którego oczom nie umknęło nawet najmniejsze odejście od tej reguły. Po każdym okrążeniu istniała możliwość przesiadki za stery innego auta, tak by móc przejechać się każdym z modeli i jeszcze lepiej doświadczyć różnicy w ich prowadzeniu.

Ostatnią próbą Porsche Word Roadshow był przejazd na czas. Wszyscy startowali tym samym wiśniowym Boxterem i mieli do przejechania tę samą, wyznaczoną pachołkami trasę. Potrącenie jednego z nich oznaczało doliczenie dwóch sekund do końcowego wyniku. Walka była zacięta, ale rywalizacja jak najbardziej zgodna z zasadami fair play. Każdy miał okazję do trzech przejazdów, a pod uwagę brany był najbardziej bezbłędny, a tym samym najszybszy z nich.

Zobacz też: Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

Na koniec na uczestników imprezy czkała jeszcze niespodzianka. Były nią pokazowe przejazdy najciekawszymi modelami niemieckiego producenta, przy czym za sterami siedzieli nasi dotychczasowi szkoleniowcy, a zamierzenie było jedno - zrobić na pasażerach jak największe wrażenie. I udało się to w stu procentach. Podczas jazd pokazowych do akcji wkroczyła również niedostępna wcześniej, wściekle czerwona Carrera GT3, ale spore wrażenie robiła nawet przejażdżka Panamerą. Oczywiście na tylnym siedzeniu. Auto po wyłączeniu systemu PSM pozwala prowadzić się niemal wyłącznie bocznymi poślizgami.

Zobacz też: Polska premiera Audi A1

Wszystko, co dobre, szybko się jednak kończy i wspomniane jazdy były zwieńczeniem całodniowej zabawy pod patronatem Porsche. Ostatnim punktem programu okazało się podsumowanie imprezy przez instruktorów oraz rozdanie nagród i pamiątkowych dyplomów. Redakcja Motoforum.pl zdobyła nagrodę w kategorii "najlepszy styl jazdy". W prezencie za to osiągnięcie dostaliśmy do swojej dyspozycji…piękną Panamerę Turbo. Z pewnością zajmie ona zaszczytne miejsce na naszym redakcyjnym parkingu, a walka o kluczyki będzie stałym punktem naszych spotkań. Nie zapomnieliśmy oczywiście o fotografii naszego nowego redakcyjnego auta, którą zamieszczamy jako ostatnie zdjęcie z naszej relacji.

Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

REKLAMA

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Kontrole na granicy to gigantyczne kary dla firm przewozowych. Jak ich unikać?

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Polska również zdecydowała o wprowadzeniu kontroli granic. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA