REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porsche World Roadshow 2010

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow

REKLAMA

REKLAMA

Znakomite samochody, wyjątkowa atmosfera i świetna organizacja - tak w skrócie można określić światową imprezę Porsche, która zawitała również do Polski. Sprawdziliśmy na co stać auta tej marki.

Porsche od lat przygotowuje imprezy, podczas których prezentuje możliwości swoich samochodów. To wydarzenia, które jednak nie tylko zwiększają wśród uczestników świadomość tego, na co stać auta z Zuffenhausen, ale również zapewniają znakomitą zabawę. Nie inaczej było podczas tegorocznej edycji „Drogowego show”. Na początku warto wspomnieć, że na podobne prezentację zapraszane są głównie osoby noszące się z zamiarem zakupu auta tej marki lub zastanawiają się nad przesiadką z modelu konkurencyjnej marek. Tym razem jednak na Porsche Roadshow zaproszeni zostali dziennikarze, by swym wnikliwym okiem i własnej skórze doświadczyć "wirusa Porsche".

REKLAMA

Zobacz też: Polska premiera Forda C-Max i Grand C-Max

Nieczynne lotnisko w Bednarach na tego typu próby nadaje się znakomicie. Nawierzchnia może nie jest idealna, ale biorąc pod uwagę deficyt tego typu miejsc w naszym kraju i tak nie jest źle. Porsche przygotowało dla uczestników wszystkie modele oraz większość wersji znajdujących się obecnie w gamie producenta. Nie zabrakło zatem takich aut jak Boxster, Cayman, Carrera, Panamera czy Cayenne w najnowszej odsłonie. Auta były do dyspozycji w różnych wariantach napędów, silników oraz w wersjach z automatem lub manualną skrzynią. Całości dopełniła obecność znakomitych instruktorów. Wśród kadry znaleźli się polscy rajdowcy, czyli Marcin Turski i Jarosław Kazberuk oraz kilku szkoleniowców z Niemiec, którzy obecnie ścigają się z zawodach Carrera Cup. Nie trzeba chyba dodawać, że ich umiejętności oraz wyczucie samochodów były na najwyższym poziomie.

Zobacz też: Suzuki Kizashi: nowy gracz w segmencie D

Pora wreszcie przejść do przebiegu samej imprezy. Uczestnicy podzieleni zostali na grupy i pod okiem instruktorów wykonywali próby sprawnościowe pozwalające z jednej strony poznać możliwości prezentowanych modeli, a z drugiej zmierzyć się z własną wiedzą na temat prowadzenia samochodu. Grupie, w której uczestniczyła reprezentacja Motoforum.pl przewodniczył Marcin Turski. Na uczestników czekały cztery konkurencje. Podczas pierwszej z nich można było sprawdzić zachowanie auta podczas testu łosia z włączonym i wyłączonym systemem kontroli trakcji nazwanym przez Porsche PSM. Warto wiedzieć, że system ten da się w pełni wyłączyć. Podczas próby do dyspozycji mieliśmy Panamerę Turbo oraz Carrarę Cabrio.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Polska premiera: Mini Countryman

W przypadku pierwszego auta prędkość podczas rozpoczęcia omijania przeszkody wynosiła 90 km/h, zaś jadąc Carrerą w tym samym momencie na licznik wskazywał 110 km/h. Zobaczyć można było dużą różnicę, z jaką oba auta reagują na gwałtowną zmianę kierunku jazdy. Panamera przy włączonym PSM zapewnia lekkie, łatwe do opanowania uślizgi tyłu, zaś Carrera pozostaje niemal nie wzruszona. Po wyłączeniu elektronicznego strażnika do opanowania auta przy wspomnianych prędkościach potrzebne były już prawdziwie zawodowe umiejętności, a uczestnicy często „zaliczali zielone”.

Zobacz też: Jeszcze lepiej - Nowe Porsche Cayenne

Po pierwszych emocjach przyszło nam się zmierzyć z próbą przyspieszenia. Najpierw wykonywaliśmy ją najnowszym Cayenne, który sprawdzał się świetnie zapewniając miłe wrażenia akustyczne swoim grzmiącym wydechem. Najlepsze było jednak dopiero przed nami. Kolejnym udostępnionym w tej próbie autem była Carrera Turbo w wersji Cabrio. Auto o mocy 500 koni, które przyspiesza do setki w 3.4 sekundy, a jak zapewniali przedstawiciele Porsche sprawny kierowca jest w stanie osiągnąć jeszcze lepszy wynik, zwłaszcza korzystając z funkcji podtrzymania turbo. No cóż, dźwięk jaki generuje Carrera Turbo podczas ostrego sprintu można porównać jedynie do odgłosów z najgłębszych czeluści piekieł. Auto wyposażono ponadto w system startowy identyczny z tym jaki stosuje się w rajdówkach klasy WRC. Podtrzymanie doładowania podczas startu sprawia że auto wystrzeliwuje jak z katapulty i zapewnia kierowcy niezapomniane wrażenia. W dodatku Carrera Turbo jest jedynym seryjnie produkowanym autem z takim systemem.

Zobacz też: Strażnik na nowo - Ford Ranger

REKLAMA

Kolejna próba również budziła duże emocje. Do dyspozycji całej grupy zostało udostępnionych sześć samochodów. Były to Carrery, z napędem na cztery koła i automatem oraz z napędem na jedna oś i manualna skrzynią, do tego Boxter, Panamera oraz Cayenne. Każdy z dziennikarzy zasiadł za kierownicą wybranego modelu, a próba miała charakter ”wyścigu” po wytyczonej trasie. Obowiązywały jednak żelazne zasady bezpieczeństwa. Nikt nie wyprzedzał ustalonej kolejności, a nad wszystkim czuwał Marcin Turski, którego oczom nie umknęło nawet najmniejsze odejście od tej reguły. Po każdym okrążeniu istniała możliwość przesiadki za stery innego auta, tak by móc przejechać się każdym z modeli i jeszcze lepiej doświadczyć różnicy w ich prowadzeniu.

Ostatnią próbą Porsche Word Roadshow był przejazd na czas. Wszyscy startowali tym samym wiśniowym Boxterem i mieli do przejechania tę samą, wyznaczoną pachołkami trasę. Potrącenie jednego z nich oznaczało doliczenie dwóch sekund do końcowego wyniku. Walka była zacięta, ale rywalizacja jak najbardziej zgodna z zasadami fair play. Każdy miał okazję do trzech przejazdów, a pod uwagę brany był najbardziej bezbłędny, a tym samym najszybszy z nich.

Zobacz też: Rodzinny Francuz – Renault Grand Scenic

Na koniec na uczestników imprezy czkała jeszcze niespodzianka. Były nią pokazowe przejazdy najciekawszymi modelami niemieckiego producenta, przy czym za sterami siedzieli nasi dotychczasowi szkoleniowcy, a zamierzenie było jedno - zrobić na pasażerach jak największe wrażenie. I udało się to w stu procentach. Podczas jazd pokazowych do akcji wkroczyła również niedostępna wcześniej, wściekle czerwona Carrera GT3, ale spore wrażenie robiła nawet przejażdżka Panamerą. Oczywiście na tylnym siedzeniu. Auto po wyłączeniu systemu PSM pozwala prowadzić się niemal wyłącznie bocznymi poślizgami.

Zobacz też: Polska premiera Audi A1

Wszystko, co dobre, szybko się jednak kończy i wspomniane jazdy były zwieńczeniem całodniowej zabawy pod patronatem Porsche. Ostatnim punktem programu okazało się podsumowanie imprezy przez instruktorów oraz rozdanie nagród i pamiątkowych dyplomów. Redakcja Motoforum.pl zdobyła nagrodę w kategorii "najlepszy styl jazdy". W prezencie za to osiągnięcie dostaliśmy do swojej dyspozycji…piękną Panamerę Turbo. Z pewnością zajmie ona zaszczytne miejsce na naszym redakcyjnym parkingu, a walka o kluczyki będzie stałym punktem naszych spotkań. Nie zapomnieliśmy oczywiście o fotografii naszego nowego redakcyjnego auta, którą zamieszczamy jako ostatnie zdjęcie z naszej relacji.

Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Porsche Word Roadshow
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA