Cayenne 2011 z nowym dieslem i pakietem sportowym
REKLAMA
REKLAMA
Druga generacja trzylitrowego V6 zachowuje tą samą średnicę cylindrów i pojemność, moc jednak wzrosła o 5 KM do 245 KM. Jak podaje producent, średnie spalanie to 7,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Emisje CO2 zostały obniżone o sześć gramów do 189 gram na kilometr. To wszystko udało się osiągnąć jednocześnie poprawiając osiągi auta. Sprint od zera do stu kilometrów na godzinę zajmuje teraz 7,6 sekundy (mniej o 0,2 sekundy), a prędkośc maksymalna to 220 km/h.
REKLAMA
Zobacz też: Porsche 911 dla wybranych
To zasługa nie tylko silnika. Zastosowano wiele nowych rozwiązań. Nowe Cayenne zbudowane jest z nowych, lżejszych materiałów, zmniejszono opory toczenia, poprawiono układ wtryskowy a także zastosowano nową turbosprężarkę i poprawiono odprowadzanie ciepła. Na przykład, zaprojektowano nowy wał korbowy z mniejszą ilością przeciwwag, który jest teraz lżejszy i lepiej wkręca się w obroty. Podniesiono ciśnienie wtrysku z 1800 do 2000 bar. W turbosprężarce poprawiono łożyskowanie, zastosowano też nowy wirnik sprężający. Silnik udało się odchudzić o 20 kilogramów, przez co masa auta wynosi teraz 2080 kilogramów.
Cayenne S Hybrid
Udoskonalono też model hybrydowy, czyli Cayenne S Hybrid. Zmodyfikowano system zarządzania napędami, przez co w odpowiednich warunkach można z niską prędkością jeździć tylko na napędzie elektrycznym. Poprzednio jazda i manewrowanie na silniku elektrycznym było możliwe tylko po osiągnięciu przez silnik spalinowy temperatury nominalnej.
Pakiet sportowy
W ofercie pojawiły się też nowe pakiety wyposażeniowe. Dla przykładu pakiet sportowy dostępny w Panamerze Turbo, pojawił się też w Cayenne Turbo, podnosząc maksymalną moc o 40 KM do 540 KM oraz moment obrotowy do 750 Nm. Auto wyposażone w taki pakiet przyspiesza do setki w 4,6 sekundy (o 0,1 sekundy szybciej niż wersja bez pakietu).
Zobacz też: Black Edition – limitowana seria Porsche 911
Średnie spalanie takiego auta to 11,5 litra na 100 km. Efekt ten osiągnięto dzięki dwóm nowym turbosprężarkom z tytanowo-aluminiowymi wirnikami i modyfikacjami elektroniki. Poprawiono też hamulce, stosując większe przednie tarcze o średnicy 420 mm.
REKLAMA
REKLAMA