REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cayenne 2011 z nowym dieslem i pakietem sportowym

Porsche Cayenne 2011 fot. Porsche
Porsche Cayenne 2011 fot. Porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche wprowadziło kilka zmian do modelu Cayenne na rok 2011. Najważniejszą z nich jest nowy silnik diesla. W Cayenne Turbo pojawił się też nowy pakiet sportowy.

Druga generacja trzylitrowego V6 zachowuje tą samą średnicę cylindrów i pojemność, moc jednak wzrosła o 5 KM do 245 KM. Jak podaje producent, średnie spalanie to 7,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Emisje CO2 zostały obniżone o sześć gramów do 189 gram na kilometr. To wszystko udało się osiągnąć jednocześnie poprawiając osiągi auta. Sprint od zera do stu kilometrów na godzinę zajmuje teraz 7,6 sekundy (mniej o 0,2 sekundy), a prędkośc maksymalna to 220 km/h.

REKLAMA

Zobacz też: Porsche 911 dla wybranych

To zasługa nie tylko silnika. Zastosowano wiele nowych rozwiązań. Nowe Cayenne zbudowane jest z nowych, lżejszych materiałów, zmniejszono opory toczenia, poprawiono układ wtryskowy a także zastosowano nową turbosprężarkę i poprawiono odprowadzanie ciepła. Na przykład, zaprojektowano nowy wał korbowy z mniejszą ilością przeciwwag, który jest teraz lżejszy i lepiej wkręca się w obroty. Podniesiono ciśnienie wtrysku z 1800 do 2000 bar. W turbosprężarce poprawiono łożyskowanie, zastosowano też nowy wirnik sprężający. Silnik udało się odchudzić o 20 kilogramów, przez co masa auta wynosi teraz 2080 kilogramów.

Cayenne S Hybrid

Udoskonalono też model hybrydowy, czyli Cayenne S Hybrid. Zmodyfikowano system zarządzania napędami, przez co w odpowiednich warunkach można z niską prędkością jeździć tylko na napędzie elektrycznym. Poprzednio jazda i manewrowanie na silniku elektrycznym było możliwe tylko po osiągnięciu przez silnik spalinowy temperatury nominalnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pakiet sportowy

W ofercie pojawiły się też nowe pakiety wyposażeniowe. Dla przykładu pakiet sportowy dostępny w Panamerze Turbo, pojawił się też w Cayenne Turbo, podnosząc maksymalną moc o 40 KM do 540 KM oraz moment obrotowy do 750 Nm. Auto wyposażone w taki pakiet przyspiesza do setki w 4,6 sekundy (o 0,1 sekundy szybciej niż wersja bez pakietu).

Zobacz też: Black Edition – limitowana seria Porsche 911

Średnie spalanie takiego auta to 11,5 litra na 100 km. Efekt ten osiągnięto dzięki dwóm nowym turbosprężarkom z tytanowo-aluminiowymi wirnikami i modyfikacjami elektroniki. Poprawiono też hamulce, stosując większe przednie tarcze o średnicy 420 mm.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA