Nowy Jeep Grand Cherokee 2011
REKLAMA
REKLAMA
Grand Cherokee wygląda inaczej niż poprzednik. Nowe są m.in. przednie i tylne reflektory, zderzaki oraz przetłoczenia na drzwiach. Dzięki tym stylistycznym zabiegom nowy Jeep ma jeszcze bardziej amerykański styl, choć zapewne nie wszystkim przypadnie on do gustu. Prawdziwa rewolucja czeka nas jednak pod karoserią.
REKLAMA
Grand Cherokee 2011 to dla Jeepa bardzo ważny model, którym chce zacząć konkurować z gigantami w klasie luksusowych SUVów. Dlatego poprawiono jakość wykonania wnętrza, w którym dominują teraz materiały miękkie i miłe w dotyku. Zmieniono wygląd tablicy przyrządów, zegarom nadano bardziej czytelne kształty oraz zamontowano nowe fotele, zwiększające komfort podróżowania. Pojemność bagażnika wynosi teraz 782 litry, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1554 litrów – to mniej w porównaniu z poprzednikiem.
Zobacz również: Suzuki Samurai kontra Jeep Wrangler
REKLAMA
Quadra-Lift to nowe zawieszenie pneumatyczne pozwalające na konfigurację wysokości prześwitu. System ten działa automatycznie, ale może być również sterowany manualnie z konsoli środkowej. Do wyboru jest pięć opcji, które umożliwiają regulowanie zawieszenia w zakresie 105 mm (przy standardowym prześwicie wynoszącym 204,5 mm). Pozwala to na zmianę specyfiki pojazdu z komfortowego i luksusowego auta miejskiego na samochód terenowy.
Tym bardziej, że Grand Cherokee został wyposażony w dwa systemy napędu 4x4 do wyboru: Quadra-Trac II oraz Quadra-Drive II z aktywnym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Electronic Limited-Slip Differential), który przenosi moment obrotowy na to koło, które ma największą przyczepność, minimalizując tym samym prawdopodobieństwo wpadnięcia w poślizg. Uzupełnieniem pneumatycznego zawieszenia Quadra-Lift jest nowy system kontroli trakcji Selec-Terrain, umożliwiający wybór najkorzystniejszych ustawień napędu w różnych warunkach jazdy.
Nowy Grand Cherokee wyposażony jest w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. Standardowy system stabilizacji toru jazdy (ESC) obejmuje systemy: antywywrotkowy (ERM), wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontroli toru przyczepy (TSC) oraz opcjonalnie - kontroli zjazdu (HDC). Ponadto o bezpieczeństwo dba również system sygnalizacji o martwych polach widzenia oraz obiektach przecinających drogę cofania przy pomocy ikonek w bocznych lusterkach oraz sygnałów dźwiękowych. Standardem są pełnowymiarowe kurtynowe poduszki powietrzne oraz fotelowe poduszki boczne.
Nowy silnik
Do napędu nowego Jeepa posłużą dwie jednostki napędowe. Tutaj również nie obyło się bez nowości, którą jest silnik Pentastar V-6 DOHC o pojemności 3,6 litra. Montowana standardowo jednostka wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu (VVT). Dysponuje ona mocą 286 KM osiąganą przy 6350 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 347 Nm przy 4300 obr./min.).
Zobacz również: Nowy Jeep Compass
Opcją wyposażenia nowego Jeep’a Grand Cherokee jest znana jednostka V-8 Hemi o pojemności 5,7 litra z systemami MDS i zmiennych faz rozrządu VVT, rozwijająca moc 352 KM przy 5200 obr./min. oraz moment obrotowy 520 Nm przy 4200 obr/min. System zmiennej pojemności czynnej MDS w sposób niezauważalny zmienia tryb pracy z ośmiocylindrowego na czterocylindrowy w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na moc lub odwrotnie - gdy niezbędna jest pełna siła napędu. Pozwala to optymalizować zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów ani potencjału użytkowego pojazdu.
REKLAMA
REKLAMA