REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Jeep Grand Cherokee 2011

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Grand Cherokee na 2011 rok został dopracowany pod każdym względem. Wyposażono go w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. O komfort dba nowe pneumatyczne zawieszenie. Debiutuje w nim nowa 3.6-litrowa jednostka napędowa o mocy 286 KM.

Grand Cherokee wygląda inaczej niż poprzednik. Nowe są m.in. przednie i tylne reflektory, zderzaki oraz przetłoczenia na drzwiach. Dzięki tym stylistycznym zabiegom nowy Jeep ma jeszcze bardziej amerykański styl, choć zapewne nie wszystkim przypadnie on do gustu. Prawdziwa rewolucja czeka nas jednak pod karoserią.

REKLAMA

Grand Cherokee 2011 to dla Jeepa bardzo ważny model, którym chce zacząć konkurować z gigantami w klasie luksusowych SUVów. Dlatego poprawiono jakość wykonania wnętrza, w którym dominują teraz materiały miękkie i miłe w dotyku. Zmieniono wygląd tablicy przyrządów, zegarom nadano bardziej czytelne kształty oraz zamontowano nowe fotele, zwiększające komfort podróżowania. Pojemność bagażnika wynosi teraz 782 litry, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1554 litrów – to mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Zobacz również: Suzuki Samurai kontra Jeep Wrangler

REKLAMA

Quadra-Lift to nowe zawieszenie pneumatyczne pozwalające na konfigurację wysokości prześwitu. System ten działa automatycznie, ale może być również sterowany manualnie z konsoli środkowej. Do wyboru jest pięć opcji, które umożliwiają regulowanie zawieszenia w zakresie 105 mm (przy standardowym prześwicie wynoszącym 204,5 mm). Pozwala to na zmianę specyfiki pojazdu z komfortowego i luksusowego auta miejskiego na samochód terenowy.

Tym bardziej, że Grand Cherokee został wyposażony w dwa systemy napędu 4x4 do wyboru: Quadra-Trac II oraz Quadra-Drive II z aktywnym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Electronic Limited-Slip Differential), który przenosi moment obrotowy na to koło, które ma największą przyczepność, minimalizując tym samym prawdopodobieństwo wpadnięcia w poślizg. Uzupełnieniem pneumatycznego zawieszenia Quadra-Lift jest nowy system kontroli trakcji Selec-Terrain, umożliwiający wybór najkorzystniejszych ustawień napędu w różnych warunkach jazdy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Grand Cherokee wyposażony jest w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. Standardowy system stabilizacji toru jazdy (ESC) obejmuje systemy: antywywrotkowy (ERM), wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontroli toru przyczepy (TSC) oraz opcjonalnie - kontroli zjazdu (HDC). Ponadto o bezpieczeństwo dba również system sygnalizacji o martwych polach widzenia oraz obiektach przecinających drogę cofania przy pomocy ikonek w bocznych lusterkach oraz sygnałów dźwiękowych. Standardem są pełnowymiarowe kurtynowe poduszki powietrzne oraz fotelowe poduszki boczne.

Nowy silnik

Do napędu nowego Jeepa posłużą dwie jednostki napędowe. Tutaj również nie obyło się bez nowości, którą jest silnik Pentastar V-6 DOHC o pojemności 3,6 litra. Montowana standardowo jednostka wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu (VVT). Dysponuje ona mocą 286 KM osiąganą przy 6350 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 347 Nm przy 4300 obr./min.).

Zobacz również: Nowy Jeep Compass

Opcją wyposażenia nowego Jeep’a Grand Cherokee jest znana jednostka V-8 Hemi o pojemności 5,7 litra z systemami MDS i zmiennych faz rozrządu VVT, rozwijająca moc 352 KM przy 5200 obr./min. oraz moment obrotowy 520 Nm przy 4200 obr/min. System zmiennej pojemności czynnej MDS w sposób niezauważalny zmienia tryb pracy z ośmiocylindrowego na czterocylindrowy w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na moc lub odwrotnie - gdy niezbędna jest pełna siła napędu. Pozwala to optymalizować zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów ani potencjału użytkowego pojazdu.

Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA