REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Jeep Grand Cherokee 2011

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Grand Cherokee na 2011 rok został dopracowany pod każdym względem. Wyposażono go w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. O komfort dba nowe pneumatyczne zawieszenie. Debiutuje w nim nowa 3.6-litrowa jednostka napędowa o mocy 286 KM.

Grand Cherokee wygląda inaczej niż poprzednik. Nowe są m.in. przednie i tylne reflektory, zderzaki oraz przetłoczenia na drzwiach. Dzięki tym stylistycznym zabiegom nowy Jeep ma jeszcze bardziej amerykański styl, choć zapewne nie wszystkim przypadnie on do gustu. Prawdziwa rewolucja czeka nas jednak pod karoserią.

REKLAMA

Grand Cherokee 2011 to dla Jeepa bardzo ważny model, którym chce zacząć konkurować z gigantami w klasie luksusowych SUVów. Dlatego poprawiono jakość wykonania wnętrza, w którym dominują teraz materiały miękkie i miłe w dotyku. Zmieniono wygląd tablicy przyrządów, zegarom nadano bardziej czytelne kształty oraz zamontowano nowe fotele, zwiększające komfort podróżowania. Pojemność bagażnika wynosi teraz 782 litry, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1554 litrów – to mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Zobacz również: Suzuki Samurai kontra Jeep Wrangler

REKLAMA

Quadra-Lift to nowe zawieszenie pneumatyczne pozwalające na konfigurację wysokości prześwitu. System ten działa automatycznie, ale może być również sterowany manualnie z konsoli środkowej. Do wyboru jest pięć opcji, które umożliwiają regulowanie zawieszenia w zakresie 105 mm (przy standardowym prześwicie wynoszącym 204,5 mm). Pozwala to na zmianę specyfiki pojazdu z komfortowego i luksusowego auta miejskiego na samochód terenowy.

Tym bardziej, że Grand Cherokee został wyposażony w dwa systemy napędu 4x4 do wyboru: Quadra-Trac II oraz Quadra-Drive II z aktywnym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Electronic Limited-Slip Differential), który przenosi moment obrotowy na to koło, które ma największą przyczepność, minimalizując tym samym prawdopodobieństwo wpadnięcia w poślizg. Uzupełnieniem pneumatycznego zawieszenia Quadra-Lift jest nowy system kontroli trakcji Selec-Terrain, umożliwiający wybór najkorzystniejszych ustawień napędu w różnych warunkach jazdy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Grand Cherokee wyposażony jest w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. Standardowy system stabilizacji toru jazdy (ESC) obejmuje systemy: antywywrotkowy (ERM), wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontroli toru przyczepy (TSC) oraz opcjonalnie - kontroli zjazdu (HDC). Ponadto o bezpieczeństwo dba również system sygnalizacji o martwych polach widzenia oraz obiektach przecinających drogę cofania przy pomocy ikonek w bocznych lusterkach oraz sygnałów dźwiękowych. Standardem są pełnowymiarowe kurtynowe poduszki powietrzne oraz fotelowe poduszki boczne.

Nowy silnik

Do napędu nowego Jeepa posłużą dwie jednostki napędowe. Tutaj również nie obyło się bez nowości, którą jest silnik Pentastar V-6 DOHC o pojemności 3,6 litra. Montowana standardowo jednostka wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu (VVT). Dysponuje ona mocą 286 KM osiąganą przy 6350 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 347 Nm przy 4300 obr./min.).

Zobacz również: Nowy Jeep Compass

Opcją wyposażenia nowego Jeep’a Grand Cherokee jest znana jednostka V-8 Hemi o pojemności 5,7 litra z systemami MDS i zmiennych faz rozrządu VVT, rozwijająca moc 352 KM przy 5200 obr./min. oraz moment obrotowy 520 Nm przy 4200 obr/min. System zmiennej pojemności czynnej MDS w sposób niezauważalny zmienia tryb pracy z ośmiocylindrowego na czterocylindrowy w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na moc lub odwrotnie - gdy niezbędna jest pełna siła napędu. Pozwala to optymalizować zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów ani potencjału użytkowego pojazdu.

Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA