REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Jeep Grand Cherokee 2011

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Grand Cherokee na 2011 rok został dopracowany pod każdym względem. Wyposażono go w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. O komfort dba nowe pneumatyczne zawieszenie. Debiutuje w nim nowa 3.6-litrowa jednostka napędowa o mocy 286 KM.

Grand Cherokee wygląda inaczej niż poprzednik. Nowe są m.in. przednie i tylne reflektory, zderzaki oraz przetłoczenia na drzwiach. Dzięki tym stylistycznym zabiegom nowy Jeep ma jeszcze bardziej amerykański styl, choć zapewne nie wszystkim przypadnie on do gustu. Prawdziwa rewolucja czeka nas jednak pod karoserią.

REKLAMA

REKLAMA

Grand Cherokee 2011 to dla Jeepa bardzo ważny model, którym chce zacząć konkurować z gigantami w klasie luksusowych SUVów. Dlatego poprawiono jakość wykonania wnętrza, w którym dominują teraz materiały miękkie i miłe w dotyku. Zmieniono wygląd tablicy przyrządów, zegarom nadano bardziej czytelne kształty oraz zamontowano nowe fotele, zwiększające komfort podróżowania. Pojemność bagażnika wynosi teraz 782 litry, która po złożeniu siedzeń wzrasta do 1554 litrów – to mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Zobacz również: Suzuki Samurai kontra Jeep Wrangler

Quadra-Lift to nowe zawieszenie pneumatyczne pozwalające na konfigurację wysokości prześwitu. System ten działa automatycznie, ale może być również sterowany manualnie z konsoli środkowej. Do wyboru jest pięć opcji, które umożliwiają regulowanie zawieszenia w zakresie 105 mm (przy standardowym prześwicie wynoszącym 204,5 mm). Pozwala to na zmianę specyfiki pojazdu z komfortowego i luksusowego auta miejskiego na samochód terenowy.

REKLAMA

Tym bardziej, że Grand Cherokee został wyposażony w dwa systemy napędu 4x4 do wyboru: Quadra-Trac II oraz Quadra-Drive II z aktywnym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu (Electronic Limited-Slip Differential), który przenosi moment obrotowy na to koło, które ma największą przyczepność, minimalizując tym samym prawdopodobieństwo wpadnięcia w poślizg. Uzupełnieniem pneumatycznego zawieszenia Quadra-Lift jest nowy system kontroli trakcji Selec-Terrain, umożliwiający wybór najkorzystniejszych ustawień napędu w różnych warunkach jazdy. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Grand Cherokee wyposażony jest w ponad 45 systemów i elementów bezpieczeństwa. Standardowy system stabilizacji toru jazdy (ESC) obejmuje systemy: antywywrotkowy (ERM), wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontroli toru przyczepy (TSC) oraz opcjonalnie - kontroli zjazdu (HDC). Ponadto o bezpieczeństwo dba również system sygnalizacji o martwych polach widzenia oraz obiektach przecinających drogę cofania przy pomocy ikonek w bocznych lusterkach oraz sygnałów dźwiękowych. Standardem są pełnowymiarowe kurtynowe poduszki powietrzne oraz fotelowe poduszki boczne.

Nowy silnik

Do napędu nowego Jeepa posłużą dwie jednostki napędowe. Tutaj również nie obyło się bez nowości, którą jest silnik Pentastar V-6 DOHC o pojemności 3,6 litra. Montowana standardowo jednostka wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu (VVT). Dysponuje ona mocą 286 KM osiąganą przy 6350 obr./min. oraz maksymalnym momentem obrotowym o wartości 347 Nm przy 4300 obr./min.).

Zobacz również: Nowy Jeep Compass

Opcją wyposażenia nowego Jeep’a Grand Cherokee jest znana jednostka V-8 Hemi o pojemności 5,7 litra z systemami MDS i zmiennych faz rozrządu VVT, rozwijająca moc 352 KM przy 5200 obr./min. oraz moment obrotowy 520 Nm przy 4200 obr/min. System zmiennej pojemności czynnej MDS w sposób niezauważalny zmienia tryb pracy z ośmiocylindrowego na czterocylindrowy w sytuacjach zmniejszonego zapotrzebowania na moc lub odwrotnie - gdy niezbędna jest pełna siła napędu. Pozwala to optymalizować zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów ani potencjału użytkowego pojazdu.

Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Nowy Jeep Grand Cherokee na 2011 rok fot. Jeep
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

REKLAMA

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA