Kierowcy nadal niechętni autom elektrycznym
REKLAMA
REKLAMA
Jak wynika z ankiet, jedynie 16% (4,760) europejskich kierowców wyraziło chęć zakupu lub wynajmu takiego auta. Z kolei 53% ankietowanych odpowiedziało, że mogliby rozważyć możliwość zakupu pojazdu EV, a 31%zdecydowanie odrzuca taką ewentualność.
REKLAMA
74% ankietowanych Europejczyków uznało, że mogliby sięzastanowić nad zakupem lub leasingiem takiego auta gdyby ich zasięg wzrósł do przynajmniej 480 kilometrów. Z kolei 67% uważa, że czas ładowania musi być krótszy i nie przekraczać dwóch godzin.
Zobacz też: Genewa 2011: ekologiczne auta
Mniejsze wymagania mają mieszkańcy Wielkiej Brytanii. Większości kierowców z Londynu i południowo-zachodniej Anglii wystarczyłby zasięg około 320 kilometrów (200 mil).
REKLAMA
Według Davida Raistricka, szef działu produkcji w Deloitte UK, wierzy, że możliwe jest przejęcie 10% rynku aut osobowych przez elektryki w ciągu 10 lat. Przed fabrykami stoi wiele wyzwań, nie tylko technicznych, bo takżezmiana sposobu myślenia/podejścia kupujących auta do pojazdów EV. Obecnie auta elektryczne i hybrydowe stanowią niewielki procent wszystkich autna drodze.
Większość badanych (57%), którzy mogliby rozważyć zakuptakiego auta, oczekuje jednak, ze zapłaci tyle samo, a nawet mniej, za pojazdelektryczny niż za normalny. Jedynie 24% ankietowanych uznało, że mogliby płacić więcej.
D. Raistrick dodaje, że dla fabryk wyzwaniem będzie teżwycena pojazdów elektrycznych, dostosowanie ich ceny do oczekiwań klientów, którzy nie chcąpłacić więcej za ekologiczne pojazdy elektryczne. Oznacza to, że dla kupujących motywacją mogłyby być ulgi lub zwolnienia podatkowe.
Ogólnoświatowe badania dotyczące pojazdów elektrycznych.
Ogólnoświatowa Fabryka Przemysłu DTTL przeprowadziłaogólnoświatową ankietę, aby zbadać / poznać opinię użytkowników aut na tematpojazdów elektrycznych. Pytanie skierowane było do posiadaczy prawa jazdy w wieku conajmniej 18 lat. Internetowa ankieta zanotowała ponad 10 000 wyświetleń wAmeryce, Azji i Europie.
Zobacz też: Automatyczne światła dzienne są już obowiązkowe
W Europie badani byli kierowcy z siedmiu krajów -Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Turcji i Wielkiej Brytanii. Od28 stycznia 2011 do 10 lutym na ankiety odpowiedziało 4,760 użytkowników.
REKLAMA
REKLAMA