Hybrydowe Volvo V60 o mocy 285 KM
REKLAMA
REKLAMA
Nowa hybrydowa wersja modelu Volvo V60 to posiada cechy trzech różnych samochodów: auta elektrycznego o zasięgu do 50 kilometrów, samochodu hybrydowego o średnim zużyciu paliwa na poziomie 1,9 l/100 km i emisji dwutlenku węgla CO2 o wartości poniżej 49 g/km, a także dynamicznego kombi o mocy 285KM i momencie obrotowym o wartości 640 Nm (przy uwzględnieniu działania zarówno napędu konwencjonalnego jak i elektrycznego).
REKLAMA
Przednie koła hybrydy V60 napędzane będą pięciocylindrowym turbodieslem o mocy 215 KM (jego pojemność to 2,4 litra) i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Tylna oś została wyposażona w układ ERAD (ang. Electric Rear Axel Drive) - elektryczny silnik o mocy 70 KM, zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 12 kWh. Moment obrotowy na koła zostanie przekazany za pomocą automatycznej skrzyni biegów.
Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł
REKLAMA
Dzięki trzem przyciskom umieszczonym na konsoli centralnej samochodu, kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy: "Pure", "Hybrid" i "Power", w zależności o tego, z którego silnika chce w danej chwili korzystać. Jeśli zdecyduje się na tryb "Pure", samochód będzie wykorzystywał tylko napęd elektryczny i będzie można nim pokonać dystans 50 km. Z kolei tryb "Hybrid" to najbardziej ekonomiczne połączenie napędu konwencjonalnego z zasilaniem elektrycznym.
W tym trybie, według danych producenta, auto zużywa 1,9 litra oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 49 g/km, a całkowity zasięg pojazdu to 1200 km. Opcja "Power" służy do dynamicznej jazdy. Auto wykorzystuje wtedy maksymalną moc napędu konwencjonalnego i silnika elektrycznego (215KM + 70 KM), a jego moment obrotowy kształtuje się za poziomie 640 Nm (440 Nm + 200 Nm). Z kolei czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6,9 sekundy.
Poza trzema trybami jazdy, hybryda V60 ma możliwość oszczędzania mocy baterii, aby później móc korzystać tylko z silnika elektrycznego, na przykład po wjeździe do centrum miasta.
Naciśnięcie przycisku AWD w konsoli centralnej uruchamia elektryczny napęd na cztery koła. Przednia oś jest napędzana silnikiem diesla a tylna silnikiem elektrycznym.
Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna
Volvo V60 Plug-in można naładować przez tradycyjne gniazdko elektryczne (230V / 6A, 10A lub 16A) w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od poziomu natężenia prądu. Pełne ładowanie przy natężeniu 16A trwa ponad 2 godziny, dla 10A czas ładowania to 4,5 godziny, a ładowanie prądem 6A będzie trwać około 7,5 godziny.
Możliwa będzie także komunikacja z samochodem za pośrednictwem aplikacji w telefonie komórkowym, która umożliwi właścicielowi dostęp do szeregu opcji, np. przypomnienie o podłączeniu auta do ładowania.
Volvo V60 zostanie zaprezentowane 1 marca 2011 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się w 2012 roku. Auto powstało dzięki bliskiej współpracy Volvo Cars ze szwedzkim producentem energii elektrycznej, firmą Vattenfall.
REKLAMA
REKLAMA