REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydowe Volvo V60 o mocy 285 KM

Z zewnątrz Volvo V60 Plug-in różni się od
Z zewnątrz Volvo V60 Plug-in różni się od "zwykłego" V60 złączem służącym do ładowania litowo-jonowego akumulatora. Fot. Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Volvo przygotowało hybrydową wersję modelu V60. Do napędu auta użyto mocnego Diesla oraz silnik elektryczny. Volvo V60 Plug-in będzie łączył w sobie sportowe osiągi i ekologię.

Nowa hybrydowa wersja modelu Volvo V60 to posiada cechy trzech różnych samochodów: auta elektrycznego o zasięgu do 50 kilometrów, samochodu hybrydowego o średnim zużyciu paliwa na poziomie 1,9 l/100 km i emisji dwutlenku węgla CO2 o wartości poniżej 49 g/km, a także dynamicznego kombi o mocy 285KM i momencie obrotowym o wartości 640 Nm (przy uwzględnieniu działania zarówno napędu konwencjonalnego jak i elektrycznego).

REKLAMA

Przednie koła hybrydy V60 napędzane będą pięciocylindrowym turbodieslem o mocy 215 KM (jego pojemność to 2,4 litra) i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Tylna oś została wyposażona w układ ERAD (ang. Electric Rear Axel Drive) - elektryczny silnik o mocy 70 KM, zasilany baterią litowo-jonową o pojemności 12 kWh. Moment obrotowy na koła zostanie przekazany za pomocą automatycznej skrzyni biegów.

Zobacz również: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

REKLAMA

Dzięki trzem przyciskom umieszczonym na konsoli centralnej samochodu, kierowca może wybrać preferowany tryb jazdy: "Pure", "Hybrid" i "Power", w zależności o tego, z którego silnika chce w danej chwili korzystać. Jeśli zdecyduje się na tryb "Pure", samochód będzie wykorzystywał tylko napęd elektryczny i będzie można nim pokonać dystans 50 km. Z kolei tryb "Hybrid" to najbardziej ekonomiczne połączenie napędu konwencjonalnego z zasilaniem elektrycznym.

W tym trybie, według danych producenta, auto zużywa 1,9 litra oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 49 g/km, a całkowity zasięg pojazdu to 1200 km. Opcja "Power" służy do dynamicznej jazdy. Auto wykorzystuje wtedy maksymalną moc napędu konwencjonalnego i silnika elektrycznego (215KM + 70 KM), a jego moment obrotowy kształtuje się za poziomie 640 Nm (440 Nm + 200 Nm). Z kolei czas rozpędzania od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 6,9 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza trzema trybami jazdy, hybryda V60 ma możliwość oszczędzania mocy baterii, aby później móc korzystać tylko z silnika elektrycznego, na przykład po wjeździe do centrum miasta. 

Naciśnięcie przycisku AWD w konsoli centralnej uruchamia elektryczny napęd na cztery koła. Przednia oś jest napędzana silnikiem diesla a tylna silnikiem elektrycznym.

Zobacz również: Test Honda Accord Tourer: Atrakcyjna i funkcjonalna

Volvo V60 Plug-in można naładować przez tradycyjne gniazdko elektryczne (230V / 6A, 10A lub 16A) w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od poziomu natężenia prądu. Pełne ładowanie przy natężeniu 16A trwa ponad 2 godziny, dla 10A czas ładowania to 4,5 godziny, a ładowanie prądem 6A będzie trwać około 7,5 godziny.

Możliwa będzie także komunikacja z samochodem za pośrednictwem aplikacji w telefonie komórkowym, która umożliwi właścicielowi dostęp do szeregu opcji, np. przypomnienie o podłączeniu auta do ładowania.

Volvo V60 zostanie zaprezentowane 1 marca 2011 podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a jego sprzedaż rozpocznie się w 2012 roku. Auto powstało dzięki bliskiej współpracy Volvo Cars ze szwedzkim producentem energii elektrycznej, firmą Vattenfall.

Tablica przyrządów Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo
Deska rozdzielcza Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo
Gniazdo ładowania Volvo V60 Plug-in Fot. Volvo
Litowo-jonowe akumulatory Volvo V60 Plug-in można naładować ze zwykłego gniazdka. Fot. Volvo
Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA