REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jest to doskonała propozycja dla entuzjastów i pasjonatów motoryzacji, a w szczególności samochodów, kultowej już marki Saab. Przybliżamy Państwu II generację modelu 900.

Premiera nowej wersji Saaba 900 miała miejsce w 1993 roku i był to pięciodrzwiowy hatchback. Samochody te były dostępne z silnikami o pojemności 2l (130KM i 185KM z turbodoładowaniem), wolnossącym silnikiem o pojemności 2,3l (150KM) oraz widlastym, 2,5l motorem o mocy 170KM. W styczniu 1994 roku pojawiła się wersja trzydrzwiowa oraz kabriolet. 1995 rok przyniósł zmiany, Saab otrzymał dwa wałki wyrównoważające w turbodoładowanym, 2l silniku.W roku 1998 wprowadzono na rynek następcę modelu 900, czyli Saaba 9-3 i tym samym zakończono produkcję „dziewięćsetki”.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Nowa Kia Picanto

Czym nowy Saab różnił się od starego?

Wygląd Saaba 900 II generacji zachowuje oryginalność i nietuzinkowość modeli 900. Dokonano w nim jednak pewnych zmian, dyktowanych przez koncern General motors, który przejął markę Saab w 1993 roku. Model ten był już przygotowany w roku 1991, ale brak funduszy pozwolił na jego produkcję dopiero po przejęciu marki przez nową firmę. Saaba 900 zmodyfikowano. Nowy model budowany był na płycie podłogowej Opla Vectra (a tym samym też Opla Calibry, była to ta sama płyta). Montowano w nim zarówno czterocylindrowe jak i sześciocylindrowe jednostki napędowe, doładowane wysokim ciśnieniem (system Saab Trionic 5).

REKLAMA

Rozwiązanie to było nagrodzone za innowacyjność, musimy jednak wiedzieć, że silniki czterocylindrowe projektowane były przez firmę Saab, natomiast sześciocylindrowe pochodziły od Opla. Jest to zupełnie inny silnik, napędzany paskiem rozrządu, a nie łańcuchem, stosowanym w czterocylindrowych jednostkach Saaba. Jego rozrząd jest kolizyjny, a więc wymiana paska jest niezbędna średnio raz na 60 tysięcy przejechanych km. W Saabie 900 I generacji silniki były montowane wzdłużnie, a nowy Saab miał już silnik położony poprzecznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Kia Sportage i Optima wyróżnione za design

Czy warto?

Większość statystyk prowadzona jest wspólnie dla modelu 900 II generacji i dla modelu 9-3, także trudno wyrokować o jego awaryjności. Właściciele jednak nie uskarżają się na ten model. Awarii ulegają raczej detale i poważne usterki zdarzają się rzadko. Z historii odnowionej „dziewięćsetki” wynika, że błędy konstrukcyjne, takie jak wadliwe ramy przednich foteli, niedopracowana kolumna kierownicza czy wadliwe pasy bezpieczeństwa były sukcesywnie usuwane. Z pewnością model ten może być synonimem szwedzkiej dokładności i jest bezpieczny, a zarazem bardzo elegancki i komfortowy. Na pewno dostarczy wielu wspaniałych wrażeń swojemu właścicielowi.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA