REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Saab 9-5, będący następcą modelu 9000 nie stracił na uroku. Jest bardziej nowoczesny, ale jego charakter pozostał taki sam, a więc jest to eleganckie auto dla osoby pragnącej się wyróżnić.

Saab 9-5 I generacji ukazał się na pierwszych targach motoryzacyjnych w 1997 roku, aby w 1998 roku zastąpić produkowany przeszło 14 lat model 9000. Płyta podłogowa tego modelu, podobnie jak Saaba 900 II generacji jest już dziełem firmy General Motors. Jest to komfortowa limuzyna, bogato wyposażona i o nietypowym wyglądzie. Zdecydowanie jest to pojazd klasy wyższej, odpowiedni dla osób ceniących indywidualizm.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Nowe turbodiesle w Jeepie

Jak na rok 1997, był to pojazd bardzo nowoczesny, który jednocześnie nie zatracił prawdziwego ducha Saaba. Model ten dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia, elegancka, czterodrzwiowa limuzyna lub praktyczne kombi. Saab 9-5 to z pewnością gwarancja „szwedzkiego” bezpieczeństwa i typowego dla limuzyny komfortu. Model ten uległ niewielkiej modyfikacji w 2005 roku, kiedy to zmieniono pas przedni, reflektory, atrapę chłodnicy i tylne lampy, ale wciąż był to model I generacji. W 2009 roku pojawił się Saab 9-5 II generacji, większy od poprzedniej wersji.

Silniki

W Saabie 9-5 montowane były trzy różne jednostki napędowe w wersji benzynowej, wszystkie z turbodoładowaniem. Silnik o pojemności 2l produkował 150KM, z 2,3l udało się uzyskać 170KM, a z 3l 200KM, wkrótce jedna zastąpiono go doładowanym silnikiem 2,3l o mocy 220, a później 250KM (wersja Aero). Oznacza to, że właściwie niezależnie od wersji, jest to auto dynamiczne, a w najmocniejszej opcji bardzo szybkie, jak na limuzynę z końca lat ’90. Z czasem w Saabie 9-5 rozpoczęto montowanie silników wysokoprężnych, początkowo były to widlaste jednostki o pojemności 3l i mocy 176KM, następnie rzędowe o pojemności 2,2l i mocy 120KM.

REKLAMA

Jeśli chodzi o wersje silników, w pewnym momencie pojawił się limitowany model, Saab 9-5 Sport Combi Performance, którego jednostką napędową był turbodoładowany silnik o pojemności 2,3l i mocy aż 305 KM. Był to wtedy najmocniejszy samochód seryjny na rynku. W modelu II generacji stosowano głównie turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności 2l (150 i 180KM) oraz doładowane jednostki wysokoprężne, o pojemności 2,3l (180, 220 i 260 KM).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Nowa Octavia za 39 900 złotych

Czy warto?

Saab 9-5 to komfortowa i elegancka limuzyna o nietypowym wyglądzie. Do tego jego osiągi są bardzo dobre, tak samo jak właściwości jezdne. Jest to samochód bardzo bezpieczny i dobrze wyposażony. Niestety, części zamienne do tego modelu są dość drogie i poza elementami eksploatacyjnymi, trudno zdobyć tańsze zamienniki. Najczęstszą awarią jest usterka zespolonej cewki zapłonowej, a koszt zakupu nowej to około 1000 złotych. Sporadycznie zbyt wczesnemu zużyciu ulega turbosprężarka. Nie oczekujmy jednak, że eksploatowane na co dzień urządzenie nie będzie ulegać awarii. Na Saabie 9-5 można polegać, jeśli się o niego zadba.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA