REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Saab 9-5

Zuzanna Gawor-Kotkowska
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Saab 9-5, będący następcą modelu 9000 nie stracił na uroku. Jest bardziej nowoczesny, ale jego charakter pozostał taki sam, a więc jest to eleganckie auto dla osoby pragnącej się wyróżnić.

Saab 9-5 I generacji ukazał się na pierwszych targach motoryzacyjnych w 1997 roku, aby w 1998 roku zastąpić produkowany przeszło 14 lat model 9000. Płyta podłogowa tego modelu, podobnie jak Saaba 900 II generacji jest już dziełem firmy General Motors. Jest to komfortowa limuzyna, bogato wyposażona i o nietypowym wyglądzie. Zdecydowanie jest to pojazd klasy wyższej, odpowiedni dla osób ceniących indywidualizm.

REKLAMA

Zobacz również: Nowe turbodiesle w Jeepie

Jak na rok 1997, był to pojazd bardzo nowoczesny, który jednocześnie nie zatracił prawdziwego ducha Saaba. Model ten dostępny jest w dwóch wersjach nadwozia, elegancka, czterodrzwiowa limuzyna lub praktyczne kombi. Saab 9-5 to z pewnością gwarancja „szwedzkiego” bezpieczeństwa i typowego dla limuzyny komfortu. Model ten uległ niewielkiej modyfikacji w 2005 roku, kiedy to zmieniono pas przedni, reflektory, atrapę chłodnicy i tylne lampy, ale wciąż był to model I generacji. W 2009 roku pojawił się Saab 9-5 II generacji, większy od poprzedniej wersji.

Silniki

REKLAMA

W Saabie 9-5 montowane były trzy różne jednostki napędowe w wersji benzynowej, wszystkie z turbodoładowaniem. Silnik o pojemności 2l produkował 150KM, z 2,3l udało się uzyskać 170KM, a z 3l 200KM, wkrótce jedna zastąpiono go doładowanym silnikiem 2,3l o mocy 220, a później 250KM (wersja Aero). Oznacza to, że właściwie niezależnie od wersji, jest to auto dynamiczne, a w najmocniejszej opcji bardzo szybkie, jak na limuzynę z końca lat ’90. Z czasem w Saabie 9-5 rozpoczęto montowanie silników wysokoprężnych, początkowo były to widlaste jednostki o pojemności 3l i mocy 176KM, następnie rzędowe o pojemności 2,2l i mocy 120KM.

Jeśli chodzi o wersje silników, w pewnym momencie pojawił się limitowany model, Saab 9-5 Sport Combi Performance, którego jednostką napędową był turbodoładowany silnik o pojemności 2,3l i mocy aż 305 KM. Był to wtedy najmocniejszy samochód seryjny na rynku. W modelu II generacji stosowano głównie turbodoładowane silniki benzynowe o pojemności 2l (150 i 180KM) oraz doładowane jednostki wysokoprężne, o pojemności 2,3l (180, 220 i 260 KM).

Zobacz również: Nowa Octavia za 39 900 złotych

Czy warto?

Saab 9-5 to komfortowa i elegancka limuzyna o nietypowym wyglądzie. Do tego jego osiągi są bardzo dobre, tak samo jak właściwości jezdne. Jest to samochód bardzo bezpieczny i dobrze wyposażony. Niestety, części zamienne do tego modelu są dość drogie i poza elementami eksploatacyjnymi, trudno zdobyć tańsze zamienniki. Najczęstszą awarią jest usterka zespolonej cewki zapłonowej, a koszt zakupu nowej to około 1000 złotych. Sporadycznie zbyt wczesnemu zużyciu ulega turbosprężarka. Nie oczekujmy jednak, że eksploatowane na co dzień urządzenie nie będzie ulegać awarii. Na Saabie 9-5 można polegać, jeśli się o niego zadba.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    REKLAMA

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    REKLAMA

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    REKLAMA