Jeep Cherokee
REKLAMA
REKLAMA
Cherokee SJ i XJ
REKLAMA
Pierwszy Jeep Cherokee został zaprojektowany już w 1974 roku przez firmę AMC, i była to wersja SJ, oczywiście z napędem na wszystkie cztery koła. Następna wersja, produkowana aż do 2001 roku to Jeep Cherokee XJ. Był wspólnym dziełem Chryslera oraz Renault. Zaprojektowany został w 1978 roku, ale trafił na rynek dopiero w roku 1984 już jako produkt firmy Chrysler. Nie do końca spełniał on wymagania amerykańskiego rynku, ponieważ auto było dość małe w porównaniu z samochodami innych amerykańskich marek. W Europie jednak sprzedawał się bardzo dobrze, głównie ze względu na swoją niezawodność i właściwości jezdne. Oferowany był w dwóch wersjach nadwozia, 4 i 5-drzwiowym. Najmocniejszym silnikiem tego modelu była jednostka o pojemności 4l, o mocy 190KM. Dzięki stosunkowo małej masie, bo zaledwie 1450kg, Jeep wyposażony w ten silnik rozpędzał się do setki w 10 sekund. Najsłabszy motor, który napędzał to auto miał pojemność 2,5l i moc 105, a później 130KM, dzięki unowocześnieniu przez wielopunktowy wtrysk paliwa.
Zobacz również: Ford i Honda mają najwięcej wiernych klientów
Co ciekawe, ta wersja modelu jest wciąż produkowana w Chinach i po faceliftingu sprzedawana pod nazwą Jeep 2500. Niestety, ma on wady. Użytkownicy skarżą się na toporny układ kierowniczy, liczne awarie silników (być może jest to sprawka Renault), w dodatku są bardzo paliwożerne, a do tego zawieszenie również do trwałych nie należy. Cherokee XJ podobno jest również niewygodny, jest w nim mało miejsca, a więc jego ergonomia kuleje. Był za to bardzo dobrze wyposażony, a obszerny bagażnik ułatwiał podróżowanie. Do tego auto zostało ocenione jako „bardzo dzielne w terenie”.
Cherokee KJ
W 2002 roku na rynek wprowadzono nową wersję Jeepa Cherokee – KJ. Na amerykańskim rynku pojawił się jako Jeep Liberty. Jego wygląd zupełnie się zmienił i tym razem urzekł amerykańskich konsumentów. KJ był mniej kanciasty, cięższy (jego masa wzrosła o 400 kg) i został zaliczony do klasy aut kompaktowych typu SUV. Ten model wyposażany był w silniki o pojemnościach 2,4l (wersja Sport), 2,8l oraz 3,7l.
Zobacz również: Aktualny ranking niezawodności DEKRA
Cherokee KK
W 2008 roku stylistyka tego auta wróciła do korzeni, a więc karoseria stała się bardziej kanciasta. Z tylnych drzwi zniknęło również koło zapasowe, umieszczane od tej pory pod samochodem. Do tego tylne drzwi otwierają się do góry, a model otrzymał panoramiczny dach. Bardzo korzystnym zabiegiem były zmiany w zawieszeniu. Nowy Jeep z przodu miał z przodu zawieszenie niezależne, a z tyłu wielowahacz. Pojazd ten napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 3,7l i mocy 214KM lub silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8l i mocy 177KM.
REKLAMA
REKLAMA