REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jeep Cherokee

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zuzanna Gawor-Kotkowska
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Cherokee to jeden z już legendarnych modeli samochodów, produkowany przez amerykański koncern Chysler. Przedstawiamy krótko jego historię oraz charakterystykę.

Cherokee SJ i XJ

REKLAMA

Pierwszy Jeep Cherokee został zaprojektowany już w 1974 roku przez firmę AMC, i była to wersja SJ, oczywiście z napędem na wszystkie cztery koła. Następna wersja, produkowana aż do 2001 roku to Jeep Cherokee XJ. Był wspólnym dziełem Chryslera oraz Renault. Zaprojektowany został w 1978 roku, ale trafił na rynek dopiero w roku 1984 już jako produkt firmy Chrysler. Nie do końca spełniał on wymagania amerykańskiego rynku, ponieważ auto było dość małe w porównaniu z samochodami innych amerykańskich marek. W Europie jednak sprzedawał się bardzo dobrze, głównie ze względu na swoją niezawodność i właściwości jezdne. Oferowany był w dwóch wersjach nadwozia, 4 i 5-drzwiowym. Najmocniejszym silnikiem tego modelu była jednostka o pojemności 4l, o mocy 190KM. Dzięki stosunkowo małej masie, bo zaledwie 1450kg, Jeep wyposażony w ten silnik rozpędzał się do setki w 10 sekund. Najsłabszy motor, który napędzał to auto miał pojemność 2,5l i moc 105, a później 130KM, dzięki unowocześnieniu przez wielopunktowy wtrysk paliwa.

Zobacz również: Ford i Honda mają najwięcej wiernych klientów

Co ciekawe, ta wersja modelu jest wciąż produkowana w Chinach i po faceliftingu sprzedawana pod nazwą Jeep 2500. Niestety, ma on wady. Użytkownicy skarżą się na toporny układ kierowniczy, liczne awarie silników (być może jest to sprawka Renault), w dodatku są bardzo paliwożerne, a do tego zawieszenie również do trwałych nie należy. Cherokee XJ podobno jest również niewygodny, jest w nim mało miejsca, a więc jego ergonomia kuleje. Był za to bardzo dobrze wyposażony, a obszerny bagażnik ułatwiał podróżowanie. Do tego auto zostało ocenione jako „bardzo dzielne w terenie”.

Cherokee KJ

W 2002 roku na rynek wprowadzono nową wersję Jeepa Cherokee – KJ. Na amerykańskim rynku pojawił się jako Jeep Liberty. Jego wygląd zupełnie się zmienił i tym razem urzekł amerykańskich konsumentów. KJ był mniej kanciasty, cięższy (jego masa wzrosła o 400 kg) i został zaliczony do klasy aut kompaktowych typu SUV. Ten model wyposażany był w silniki o pojemnościach 2,4l (wersja Sport), 2,8l oraz 3,7l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Aktualny ranking niezawodności DEKRA

Cherokee KK

W 2008 roku stylistyka tego auta wróciła do korzeni, a więc karoseria stała się bardziej kanciasta. Z tylnych drzwi zniknęło również koło zapasowe, umieszczane od tej pory pod samochodem. Do tego tylne drzwi otwierają się do góry, a model otrzymał panoramiczny dach. Bardzo korzystnym zabiegiem były zmiany w zawieszeniu. Nowy Jeep z przodu miał z przodu zawieszenie niezależne, a z tyłu wielowahacz. Pojazd ten napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 3,7l i mocy 214KM lub silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8l i mocy 177KM.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA