REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Jeep Cherokee to jeden z już legendarnych modeli samochodów, produkowany przez amerykański koncern Chysler. Przedstawiamy krótko jego historię oraz charakterystykę.

Cherokee SJ i XJ

REKLAMA

REKLAMA

Pierwszy Jeep Cherokee został zaprojektowany już w 1974 roku przez firmę AMC, i była to wersja SJ, oczywiście z napędem na wszystkie cztery koła. Następna wersja, produkowana aż do 2001 roku to Jeep Cherokee XJ. Był wspólnym dziełem Chryslera oraz Renault. Zaprojektowany został w 1978 roku, ale trafił na rynek dopiero w roku 1984 już jako produkt firmy Chrysler. Nie do końca spełniał on wymagania amerykańskiego rynku, ponieważ auto było dość małe w porównaniu z samochodami innych amerykańskich marek. W Europie jednak sprzedawał się bardzo dobrze, głównie ze względu na swoją niezawodność i właściwości jezdne. Oferowany był w dwóch wersjach nadwozia, 4 i 5-drzwiowym. Najmocniejszym silnikiem tego modelu była jednostka o pojemności 4l, o mocy 190KM. Dzięki stosunkowo małej masie, bo zaledwie 1450kg, Jeep wyposażony w ten silnik rozpędzał się do setki w 10 sekund. Najsłabszy motor, który napędzał to auto miał pojemność 2,5l i moc 105, a później 130KM, dzięki unowocześnieniu przez wielopunktowy wtrysk paliwa.

Zobacz również: Ford i Honda mają najwięcej wiernych klientów

Co ciekawe, ta wersja modelu jest wciąż produkowana w Chinach i po faceliftingu sprzedawana pod nazwą Jeep 2500. Niestety, ma on wady. Użytkownicy skarżą się na toporny układ kierowniczy, liczne awarie silników (być może jest to sprawka Renault), w dodatku są bardzo paliwożerne, a do tego zawieszenie również do trwałych nie należy. Cherokee XJ podobno jest również niewygodny, jest w nim mało miejsca, a więc jego ergonomia kuleje. Był za to bardzo dobrze wyposażony, a obszerny bagażnik ułatwiał podróżowanie. Do tego auto zostało ocenione jako „bardzo dzielne w terenie”.

REKLAMA

Cherokee KJ

W 2002 roku na rynek wprowadzono nową wersję Jeepa Cherokee – KJ. Na amerykańskim rynku pojawił się jako Jeep Liberty. Jego wygląd zupełnie się zmienił i tym razem urzekł amerykańskich konsumentów. KJ był mniej kanciasty, cięższy (jego masa wzrosła o 400 kg) i został zaliczony do klasy aut kompaktowych typu SUV. Ten model wyposażany był w silniki o pojemnościach 2,4l (wersja Sport), 2,8l oraz 3,7l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Aktualny ranking niezawodności DEKRA

Cherokee KK

W 2008 roku stylistyka tego auta wróciła do korzeni, a więc karoseria stała się bardziej kanciasta. Z tylnych drzwi zniknęło również koło zapasowe, umieszczane od tej pory pod samochodem. Do tego tylne drzwi otwierają się do góry, a model otrzymał panoramiczny dach. Bardzo korzystnym zabiegiem były zmiany w zawieszeniu. Nowy Jeep z przodu miał z przodu zawieszenie niezależne, a z tyłu wielowahacz. Pojazd ten napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 3,7l i mocy 214KM lub silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,8l i mocy 177KM.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA