REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 599 – wersje specjalne

Łukasz Krasowski
Ferrari 599 XX, fot. Newspress
Ferrari 599 XX, fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wydawać by się mogło, że modelem 599 GTB Fiorano, Ferrari sięga szczytu swoich możliwości. Świat motoryzacji nie stoi jednak w miejscu, stąd konieczność ciągłego poprawiania tego, co mogłoby uchodzić za doskonałość. Co najciekawsze, nawet w przypadku Ferrari zmiany nie zawsze podyktowane są jedynie potrzebą poprawy osiągów.

Ferrari 599 GTO

REKLAMA

GTO to w zasadzie 599 GTB po diecie odchudzającej i kuracji sterydowej. Samochód powstaje w limitowanej serii liczącej ... jakże by inaczej, 599 egzemplarzy i jest obecnie najszybszym modelem z logo „cavallo rampante” dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych. Patrząc na 599 GTO nie sposób nie zauważyć inaczej poprowadzonej linii dachu, wykonanego w szarym, matowym kolorze. Pozostałe zmiany wizualne są symboliczne, a mimo to konstruktorom udało się bez użycia krzykliwych spojlerów dwukrotnie zwiększyć siłę docisku aerodynamicznego. Do budowy nadwozia użyto cieńszych blach ze stopów lekkich, a to co i tak okazało się zbyt ciężkie, wykonano z materiałów kompozytowych. Najważniejsze ukryto jednak pod powłoką nadwozia. Zmodyfikowany silnik z 599 GTB, nie dość że musi napędzać o 100 kg lżejszą konstrukcję, sam został wzmocniony o 50KM i dysponuje obecnie mocą 670 KM. Całość pozwoliła na uzyskanie prędkości 200 km/h w czasie 9,8 sekundy.

Zobacz również: Lifting Lexusa IS

Ferrari SA Aperta

Niemal pięć lat upłynęło od premiery 599 GTB do prezentacji jego odmiany z odkrytym nadwoziem. Jednak w przypadku SA Aperta Ferrari nie ograniczyło się jedynie do pozbawienia „599” dachu, bowiem jednostka napędowa nowego modelu pochodzi z wersji GTO, podobnie jak niektóre elementy stylizacyjne nadwozia. Niestety przyjemności z posiadania tego wyjątkowego pojazdu doświadczy ledwie 80 nabywców, ponieważ Włosi zdecydowali, że z okazji 80-lecia nadwornego stylisty Ferrari – firmy Pininfarina, tyleż egzemplarzy opuści bramy fabryki. Kolejna zła wiadomość jest taka, że wszystkie przewidziane sztuki modelu SA Aperta rozeszły się w miesiąc od rozpoczęcia sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ferrari 599 XX

599 GTO to obecnie najszybsze drogowe Ferrari, jednak nie jest ono szczytem możliwości inżynierów z Maranello. W zmodyfikowanym nadwoziu „599” postanowili oni umieścić podzespoły z ekstremalnego, wyścigowego modelu FXX. W ten sposób otrzymaliśmy 700-konne 599 XX, czyli precyzyjną i bezkompromisową maszynę do połykania kilometrów. Przepustka do świata podwójnego „X” kosztuje 1,2 miliona euro, ale kilkudziesięciu szczęśliwców, którzy nabędą tego potwora będą mogli go używać jedynie na zamkniętych obiektach, bowiem nie posiada on drogowej homologacji.

Zobacz również: Morgan EvaGT w 2012

Ferrari 599 HY-KERS

Nawet takie marki jak Ferrari muszą w obecnych czasach baczyć na emisję szkodliwych składników spalin przez ich pojazdy, stąd pomysł, aby wyposażyć model 599 w system odzyskiwania energii, zbliżony do układu KERS, który notabene nie zrobił kariery w F1. Trójfazowy silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi pojazdu służy do odzyskiwania energii podczas hamowania, by oddać ją przy przyspieszaniu, dodając ponad 100 KM. Oprócz poprawy osiągów, zdaniem producenta, udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o znaczące 35%. Najbliższe lata pokażą, czy tego typu rozwiązania zadomowią się w sportowych samochodach. Jeżeli ich odczuwalna działalność przynosić będzie jedynie plusy, to czemu nie?

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA