REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 599 – wersje specjalne

Łukasz Krasowski
Ferrari 599 XX, fot. Newspress
Ferrari 599 XX, fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Wydawać by się mogło, że modelem 599 GTB Fiorano, Ferrari sięga szczytu swoich możliwości. Świat motoryzacji nie stoi jednak w miejscu, stąd konieczność ciągłego poprawiania tego, co mogłoby uchodzić za doskonałość. Co najciekawsze, nawet w przypadku Ferrari zmiany nie zawsze podyktowane są jedynie potrzebą poprawy osiągów.

Ferrari 599 GTO

REKLAMA

GTO to w zasadzie 599 GTB po diecie odchudzającej i kuracji sterydowej. Samochód powstaje w limitowanej serii liczącej ... jakże by inaczej, 599 egzemplarzy i jest obecnie najszybszym modelem z logo „cavallo rampante” dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych. Patrząc na 599 GTO nie sposób nie zauważyć inaczej poprowadzonej linii dachu, wykonanego w szarym, matowym kolorze. Pozostałe zmiany wizualne są symboliczne, a mimo to konstruktorom udało się bez użycia krzykliwych spojlerów dwukrotnie zwiększyć siłę docisku aerodynamicznego. Do budowy nadwozia użyto cieńszych blach ze stopów lekkich, a to co i tak okazało się zbyt ciężkie, wykonano z materiałów kompozytowych. Najważniejsze ukryto jednak pod powłoką nadwozia. Zmodyfikowany silnik z 599 GTB, nie dość że musi napędzać o 100 kg lżejszą konstrukcję, sam został wzmocniony o 50KM i dysponuje obecnie mocą 670 KM. Całość pozwoliła na uzyskanie prędkości 200 km/h w czasie 9,8 sekundy.

Zobacz również: Lifting Lexusa IS

Ferrari SA Aperta

Niemal pięć lat upłynęło od premiery 599 GTB do prezentacji jego odmiany z odkrytym nadwoziem. Jednak w przypadku SA Aperta Ferrari nie ograniczyło się jedynie do pozbawienia „599” dachu, bowiem jednostka napędowa nowego modelu pochodzi z wersji GTO, podobnie jak niektóre elementy stylizacyjne nadwozia. Niestety przyjemności z posiadania tego wyjątkowego pojazdu doświadczy ledwie 80 nabywców, ponieważ Włosi zdecydowali, że z okazji 80-lecia nadwornego stylisty Ferrari – firmy Pininfarina, tyleż egzemplarzy opuści bramy fabryki. Kolejna zła wiadomość jest taka, że wszystkie przewidziane sztuki modelu SA Aperta rozeszły się w miesiąc od rozpoczęcia sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ferrari 599 XX

599 GTO to obecnie najszybsze drogowe Ferrari, jednak nie jest ono szczytem możliwości inżynierów z Maranello. W zmodyfikowanym nadwoziu „599” postanowili oni umieścić podzespoły z ekstremalnego, wyścigowego modelu FXX. W ten sposób otrzymaliśmy 700-konne 599 XX, czyli precyzyjną i bezkompromisową maszynę do połykania kilometrów. Przepustka do świata podwójnego „X” kosztuje 1,2 miliona euro, ale kilkudziesięciu szczęśliwców, którzy nabędą tego potwora będą mogli go używać jedynie na zamkniętych obiektach, bowiem nie posiada on drogowej homologacji.

Zobacz również: Morgan EvaGT w 2012

Ferrari 599 HY-KERS

Nawet takie marki jak Ferrari muszą w obecnych czasach baczyć na emisję szkodliwych składników spalin przez ich pojazdy, stąd pomysł, aby wyposażyć model 599 w system odzyskiwania energii, zbliżony do układu KERS, który notabene nie zrobił kariery w F1. Trójfazowy silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi pojazdu służy do odzyskiwania energii podczas hamowania, by oddać ją przy przyspieszaniu, dodając ponad 100 KM. Oprócz poprawy osiągów, zdaniem producenta, udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o znaczące 35%. Najbliższe lata pokażą, czy tego typu rozwiązania zadomowią się w sportowych samochodach. Jeżeli ich odczuwalna działalność przynosić będzie jedynie plusy, to czemu nie?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA