REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 599 – wersje specjalne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Krasowski
Ferrari 599 XX, fot. Newspress
Ferrari 599 XX, fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Wydawać by się mogło, że modelem 599 GTB Fiorano, Ferrari sięga szczytu swoich możliwości. Świat motoryzacji nie stoi jednak w miejscu, stąd konieczność ciągłego poprawiania tego, co mogłoby uchodzić za doskonałość. Co najciekawsze, nawet w przypadku Ferrari zmiany nie zawsze podyktowane są jedynie potrzebą poprawy osiągów.

Ferrari 599 GTO

REKLAMA

GTO to w zasadzie 599 GTB po diecie odchudzającej i kuracji sterydowej. Samochód powstaje w limitowanej serii liczącej ... jakże by inaczej, 599 egzemplarzy i jest obecnie najszybszym modelem z logo „cavallo rampante” dopuszczonym do ruchu po drogach publicznych. Patrząc na 599 GTO nie sposób nie zauważyć inaczej poprowadzonej linii dachu, wykonanego w szarym, matowym kolorze. Pozostałe zmiany wizualne są symboliczne, a mimo to konstruktorom udało się bez użycia krzykliwych spojlerów dwukrotnie zwiększyć siłę docisku aerodynamicznego. Do budowy nadwozia użyto cieńszych blach ze stopów lekkich, a to co i tak okazało się zbyt ciężkie, wykonano z materiałów kompozytowych. Najważniejsze ukryto jednak pod powłoką nadwozia. Zmodyfikowany silnik z 599 GTB, nie dość że musi napędzać o 100 kg lżejszą konstrukcję, sam został wzmocniony o 50KM i dysponuje obecnie mocą 670 KM. Całość pozwoliła na uzyskanie prędkości 200 km/h w czasie 9,8 sekundy.

Zobacz również: Lifting Lexusa IS

Ferrari SA Aperta

Niemal pięć lat upłynęło od premiery 599 GTB do prezentacji jego odmiany z odkrytym nadwoziem. Jednak w przypadku SA Aperta Ferrari nie ograniczyło się jedynie do pozbawienia „599” dachu, bowiem jednostka napędowa nowego modelu pochodzi z wersji GTO, podobnie jak niektóre elementy stylizacyjne nadwozia. Niestety przyjemności z posiadania tego wyjątkowego pojazdu doświadczy ledwie 80 nabywców, ponieważ Włosi zdecydowali, że z okazji 80-lecia nadwornego stylisty Ferrari – firmy Pininfarina, tyleż egzemplarzy opuści bramy fabryki. Kolejna zła wiadomość jest taka, że wszystkie przewidziane sztuki modelu SA Aperta rozeszły się w miesiąc od rozpoczęcia sprzedaży.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ferrari 599 XX

599 GTO to obecnie najszybsze drogowe Ferrari, jednak nie jest ono szczytem możliwości inżynierów z Maranello. W zmodyfikowanym nadwoziu „599” postanowili oni umieścić podzespoły z ekstremalnego, wyścigowego modelu FXX. W ten sposób otrzymaliśmy 700-konne 599 XX, czyli precyzyjną i bezkompromisową maszynę do połykania kilometrów. Przepustka do świata podwójnego „X” kosztuje 1,2 miliona euro, ale kilkudziesięciu szczęśliwców, którzy nabędą tego potwora będą mogli go używać jedynie na zamkniętych obiektach, bowiem nie posiada on drogowej homologacji.

Zobacz również: Morgan EvaGT w 2012

Ferrari 599 HY-KERS

Nawet takie marki jak Ferrari muszą w obecnych czasach baczyć na emisję szkodliwych składników spalin przez ich pojazdy, stąd pomysł, aby wyposażyć model 599 w system odzyskiwania energii, zbliżony do układu KERS, który notabene nie zrobił kariery w F1. Trójfazowy silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi pojazdu służy do odzyskiwania energii podczas hamowania, by oddać ją przy przyspieszaniu, dodając ponad 100 KM. Oprócz poprawy osiągów, zdaniem producenta, udało się zredukować emisję dwutlenku węgla o znaczące 35%. Najbliższe lata pokażą, czy tego typu rozwiązania zadomowią się w sportowych samochodach. Jeżeli ich odczuwalna działalność przynosić będzie jedynie plusy, to czemu nie?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA