Lexus GS
REKLAMA
REKLAMA
Po raz pierwszy pojawił się na rynku azjatyckim i USA w 1991 roku jako Toyota Aristo, później znana jako model GS 300. Lexus GS napędzany jest silnikiem Toyoty 2JZ-GE o mocy 220 KM. Tylne koła napędzane za pomocą czterobiegowej skrzyni biegów z trybem normalnym i sportowym.
REKLAMA
Zobacz również: Lexus CT 200h: kompaktowo i ekologicznie
Wersję standardową (klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, wykończenie wnętrza z drewna orzechowego), można było doposażyć. Kontrola trakcji TRAC, skórzana tapicerka, podgrzewane fotele to tylko niektóre elementy wersji „ekskluzywnej”.
Kolejne lata przyczyniły się do modernizacji modelu. Auto zaprojektowane przez Lexusa, zostało wyposażone w T3 o mocy 280 KM, i wzbogacone o zmianę fazy rozrządu WTi, oraz elektryczny pedał gazu i system stabilizacyjny toru jazdy (VSC). Samochód osiągnął większy sukces od swojego poprzednika, a charakterystyczne poczwórne przednie lampy stały się znakiem rozpoznawczym dla modelu.
Zobacz również: Kompaktowa hybryda w segmencie premium
REKLAMA
W 2006 roku japoński koncern wypuścił na rynek trzecią generację Lexusa GS. GS 450h został wyposażony w benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 litrów. Napędzany 345 końmi mechanicznymi, jak podaje producent osiąga 100km/h w niecałe 6 sekund. Według producenta samochód w cyklu miejskim pali 7,6 litrów na 100 kilometrów.
Motor benzynowy wspomagany jest przez elektryczny V8 i tworzy napęd hybrydowy. Zużycie paliwa i emisja CO2 w tym modelu są niższe od innych z porównywalnymi silnikami. Podczas niezbyt szybkiej jazdy poziom emisji szkodliwych substancji jest równy zeru, gdyż auto napędzane jest silnikiem elektrycznym. W zależności od techniki jazdy Lexus wykorzystuje moc silnika benzynowego i/lub elektrycznego.
Bogate wyposażenie i przestronne wnętrze zapewni komfort podczas podróży. Luksusowe skórzane fotele z funkcja podgrzewania i zapamiętywania pozycji ustawienia. Pakiet multimedialny i nawigacyjny wysokiej technologii dostępny za dodatkową opłatą. Auto można doposażyć w systemy bezpieczeństwa (np. VDMI, ACC).
Lexusa GS można kupić już za 240 700 złotych. Za wersje ekskluzywną będzie trzeba zapłacić nawet 306 400.
REKLAMA
REKLAMA