REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lexus GS

fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Japoński samochód osobowy Lexus GS zaliczany jest do segmentu E. Model ten usytuował się między kompaktowym IS a luksusowym LS.

Po raz pierwszy pojawił się na rynku azjatyckim i USA w 1991 roku jako Toyota Aristo, później znana jako model GS 300. Lexus GS napędzany jest silnikiem Toyoty 2JZ-GE o mocy 220 KM. Tylne koła napędzane za pomocą czterobiegowej skrzyni biegów z trybem normalnym i sportowym.

REKLAMA

Zobacz również: Lexus CT 200h: kompaktowo i ekologicznie

Wersję standardową (klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby, wykończenie wnętrza z drewna orzechowego), można było doposażyć. Kontrola trakcji TRAC, skórzana tapicerka, podgrzewane fotele to tylko niektóre elementy wersji „ekskluzywnej”.

Kolejne lata przyczyniły się do modernizacji modelu. Auto zaprojektowane przez Lexusa, zostało wyposażone w T3 o mocy 280 KM, i wzbogacone o zmianę fazy rozrządu WTi, oraz elektryczny pedał gazu i system stabilizacyjny toru jazdy (VSC). Samochód osiągnął większy sukces od swojego poprzednika, a charakterystyczne poczwórne przednie lampy stały się znakiem rozpoznawczym dla modelu.

Zobacz również: Kompaktowa hybryda w segmencie premium

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W 2006 roku japoński koncern wypuścił na rynek trzecią generację Lexusa GS. GS 450h został wyposażony w benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 litrów. Napędzany 345 końmi mechanicznymi, jak podaje producent osiąga 100km/h w niecałe 6 sekund. Według producenta samochód w cyklu miejskim pali 7,6 litrów na 100 kilometrów.

Motor benzynowy wspomagany jest przez elektryczny V8 i tworzy napęd hybrydowy. Zużycie paliwa i emisja CO2 w tym modelu są niższe od innych z porównywalnymi silnikami. Podczas niezbyt szybkiej jazdy poziom emisji szkodliwych substancji jest równy zeru, gdyż auto napędzane jest silnikiem elektrycznym. W zależności od techniki jazdy Lexus wykorzystuje moc silnika benzynowego i/lub elektrycznego.

Bogate wyposażenie i przestronne wnętrze zapewni komfort podczas podróży. Luksusowe skórzane fotele z funkcja podgrzewania i zapamiętywania pozycji ustawienia. Pakiet multimedialny i nawigacyjny wysokiej technologii dostępny za dodatkową opłatą. Auto można doposażyć w systemy bezpieczeństwa (np. VDMI, ACC).

Lexusa GS można kupić już za 240 700 złotych. Za wersje ekskluzywną będzie trzeba zapłacić nawet 306 400.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA