REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 612 Scaglietti

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Krasowski
Fot. Newspress
Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Zaprezentowane na w 2004 roku Scaglietti jest najbardziej luksusowym modelem Ferrari i jednocześnie jedynym, który mieści we wnętrzu cztery osoby.

Ferrari 612 Scaglietti zastąpił w gamie włoskiego producenta, produkowany przez 12 lat, model 456M. Samochód zachował z poprzednika ogólną koncepcję czteroosobowego Gran Turismo z 12-cylidrowym, widlastym silnikiem umieszczonym z przodu. Wzorem modelu 360 Modena, nadwozie „612”, projektu studia Pininfarina, budowane jest w całości ze stopów aluminium, na bazie przestrzennej ramy „space frame”. Pozwala to utrzymać masę pojazdu na niskim poziomie i znacząco wpływa na jego zachowanie na drodze. Nadwozie topowego Ferrari powstaje w zlokalizowanej w Modenie fabryce Carrozzeria Scaglietti i właśnie w hołdzie jej założycielowi (którym był przyjaciel Enzo Ferrari – wybitny stylista Sergio Scaglietti) samochód, oprócz nazwy liczbowej, zyskał przydomek Scaglietti.

REKLAMA

Zobacz również: BMW Serii 1 M: najmocniejsza jedynka

Sercem modelu 612 jest umieszczona za przednią osią, widlasta „dwunastka”, pochodząca z Ferrari 575M Maranello. Pojemność skokowa tego agregatu to 5,7 litra, a moc maksymalna sięga 397 kW (540 KM). Parametry te pozwalają na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a kres przyspieszania przypada na 315km/h. Mimo że „sześćsetdwunastka” to najgorzej przyspieszające obecnie produkowane Ferrari, to osiągi stawiają ją w pozycji jednego z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów czteromiejscowych na świecie. Za efektywne przenoszenie tak dużej mocy na tylne koła odpowiada sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Dla tych, którzy nie lubią zmieniać biegów klasyczną dźwignią, przewidziano możliwość zamówienia przekładni z systemem elektrohydraulicznego przełączania biegów z manetkami umieszczonymi za kołem kierownicy.

Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?

REKLAMA

Zawieszenie czołowego modelu Ferrari bazuje na rozwiązaniu znanym z 599 GTB i podobnie jak nadwozie, w całości zostało wykonane ze stopów aluminium. Wszystkie punkty mocowań układów zawieszenia i kierowniczego powstają za pomocą urządzeń CNC, co gwarantuje najwyższą dokładność wymiarów oraz wytrzymałość w miejscach narażonych na ekstremalne obciążenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaniem samochodu Gran Turismo jest zapewnienie jednocześnie osiągów godnych sportowca, połączonych z wyjątkowym komfortem jazdy, pozwalającym na pokonywanie długich tras bez nadmiernego zmęczenia. O ile doskonałe parametry jezdne w przypadku Ferrari nikogo nie dziwią, tak niewielu kojarzy tę markę z wygodnymi samochodami. Mimo na pierwszy rzut oka ascetycznej stylizacji wnętrza 612 Scaglietti, pojazd doskonale łączy sport z luksusem. Co więcej, radość z tego wyjątkowego samochodu może czerpać aż czwórka pasażerów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA