REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 612 Scaglietti

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Krasowski
Fot. Newspress
Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Zaprezentowane na w 2004 roku Scaglietti jest najbardziej luksusowym modelem Ferrari i jednocześnie jedynym, który mieści we wnętrzu cztery osoby.

Ferrari 612 Scaglietti zastąpił w gamie włoskiego producenta, produkowany przez 12 lat, model 456M. Samochód zachował z poprzednika ogólną koncepcję czteroosobowego Gran Turismo z 12-cylidrowym, widlastym silnikiem umieszczonym z przodu. Wzorem modelu 360 Modena, nadwozie „612”, projektu studia Pininfarina, budowane jest w całości ze stopów aluminium, na bazie przestrzennej ramy „space frame”. Pozwala to utrzymać masę pojazdu na niskim poziomie i znacząco wpływa na jego zachowanie na drodze. Nadwozie topowego Ferrari powstaje w zlokalizowanej w Modenie fabryce Carrozzeria Scaglietti i właśnie w hołdzie jej założycielowi (którym był przyjaciel Enzo Ferrari – wybitny stylista Sergio Scaglietti) samochód, oprócz nazwy liczbowej, zyskał przydomek Scaglietti.

REKLAMA

Zobacz również: BMW Serii 1 M: najmocniejsza jedynka

Sercem modelu 612 jest umieszczona za przednią osią, widlasta „dwunastka”, pochodząca z Ferrari 575M Maranello. Pojemność skokowa tego agregatu to 5,7 litra, a moc maksymalna sięga 397 kW (540 KM). Parametry te pozwalają na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a kres przyspieszania przypada na 315km/h. Mimo że „sześćsetdwunastka” to najgorzej przyspieszające obecnie produkowane Ferrari, to osiągi stawiają ją w pozycji jednego z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów czteromiejscowych na świecie. Za efektywne przenoszenie tak dużej mocy na tylne koła odpowiada sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Dla tych, którzy nie lubią zmieniać biegów klasyczną dźwignią, przewidziano możliwość zamówienia przekładni z systemem elektrohydraulicznego przełączania biegów z manetkami umieszczonymi za kołem kierownicy.

Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?

REKLAMA

Zawieszenie czołowego modelu Ferrari bazuje na rozwiązaniu znanym z 599 GTB i podobnie jak nadwozie, w całości zostało wykonane ze stopów aluminium. Wszystkie punkty mocowań układów zawieszenia i kierowniczego powstają za pomocą urządzeń CNC, co gwarantuje najwyższą dokładność wymiarów oraz wytrzymałość w miejscach narażonych na ekstremalne obciążenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaniem samochodu Gran Turismo jest zapewnienie jednocześnie osiągów godnych sportowca, połączonych z wyjątkowym komfortem jazdy, pozwalającym na pokonywanie długich tras bez nadmiernego zmęczenia. O ile doskonałe parametry jezdne w przypadku Ferrari nikogo nie dziwią, tak niewielu kojarzy tę markę z wygodnymi samochodami. Mimo na pierwszy rzut oka ascetycznej stylizacji wnętrza 612 Scaglietti, pojazd doskonale łączy sport z luksusem. Co więcej, radość z tego wyjątkowego samochodu może czerpać aż czwórka pasażerów.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA