REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ferrari 612 Scaglietti

Łukasz Krasowski
Fot. Newspress
Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Zaprezentowane na w 2004 roku Scaglietti jest najbardziej luksusowym modelem Ferrari i jednocześnie jedynym, który mieści we wnętrzu cztery osoby.

Ferrari 612 Scaglietti zastąpił w gamie włoskiego producenta, produkowany przez 12 lat, model 456M. Samochód zachował z poprzednika ogólną koncepcję czteroosobowego Gran Turismo z 12-cylidrowym, widlastym silnikiem umieszczonym z przodu. Wzorem modelu 360 Modena, nadwozie „612”, projektu studia Pininfarina, budowane jest w całości ze stopów aluminium, na bazie przestrzennej ramy „space frame”. Pozwala to utrzymać masę pojazdu na niskim poziomie i znacząco wpływa na jego zachowanie na drodze. Nadwozie topowego Ferrari powstaje w zlokalizowanej w Modenie fabryce Carrozzeria Scaglietti i właśnie w hołdzie jej założycielowi (którym był przyjaciel Enzo Ferrari – wybitny stylista Sergio Scaglietti) samochód, oprócz nazwy liczbowej, zyskał przydomek Scaglietti.

REKLAMA

Zobacz również: BMW Serii 1 M: najmocniejsza jedynka

Sercem modelu 612 jest umieszczona za przednią osią, widlasta „dwunastka”, pochodząca z Ferrari 575M Maranello. Pojemność skokowa tego agregatu to 5,7 litra, a moc maksymalna sięga 397 kW (540 KM). Parametry te pozwalają na rozpędzenie samochodu od 0 do 100 km/h w czasie 4,2 sekundy, a kres przyspieszania przypada na 315km/h. Mimo że „sześćsetdwunastka” to najgorzej przyspieszające obecnie produkowane Ferrari, to osiągi stawiają ją w pozycji jednego z najszybszych seryjnie produkowanych samochodów czteromiejscowych na świecie. Za efektywne przenoszenie tak dużej mocy na tylne koła odpowiada sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Dla tych, którzy nie lubią zmieniać biegów klasyczną dźwignią, przewidziano możliwość zamówienia przekładni z systemem elektrohydraulicznego przełączania biegów z manetkami umieszczonymi za kołem kierownicy.

Zobacz również: Mercedesy z dieslami Renault?

REKLAMA

Zawieszenie czołowego modelu Ferrari bazuje na rozwiązaniu znanym z 599 GTB i podobnie jak nadwozie, w całości zostało wykonane ze stopów aluminium. Wszystkie punkty mocowań układów zawieszenia i kierowniczego powstają za pomocą urządzeń CNC, co gwarantuje najwyższą dokładność wymiarów oraz wytrzymałość w miejscach narażonych na ekstremalne obciążenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadaniem samochodu Gran Turismo jest zapewnienie jednocześnie osiągów godnych sportowca, połączonych z wyjątkowym komfortem jazdy, pozwalającym na pokonywanie długich tras bez nadmiernego zmęczenia. O ile doskonałe parametry jezdne w przypadku Ferrari nikogo nie dziwią, tak niewielu kojarzy tę markę z wygodnymi samochodami. Mimo na pierwszy rzut oka ascetycznej stylizacji wnętrza 612 Scaglietti, pojazd doskonale łączy sport z luksusem. Co więcej, radość z tego wyjątkowego samochodu może czerpać aż czwórka pasażerów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA