REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chrysler 300C

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniluk
Fot. Chrysler
Fot. Chrysler

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy to auto pojawiło się na salonie samochodowym w 2003 roku, za sprawą swojego wyglądu, wzbudziło wielkie zainteresowanie. Mnóstwo chromu, wielkie gabaryty i paliwożerne silniki czyli to, co uwielbiają fani muscle car. Taki jest właśnie 300C.

Wielka, chromowana atrapa chłodnicy, duże felgi (również chromowane), potężna maska oraz stosunkowo niewielkie szyby boczne sprawiają, że 300 C może być reprezentacyjną limuzyną, która wyróżnia się na tle europejskich pojazdów.

REKLAMA

Pod maską 300C montowano znane V8 5.7 HEMI o mocy 340 KM oraz wolnossące V6 o pojemnościach 2.7 i 3.5 litra. Obecnie w Europie dostępne są Chryslery 300 C z dwiema jednostkami napędowymi. Pierwszą jest ośmiocylindrowa HEMI o oznaczeniu SRT8 o pojemności 6.1 litra. Generuje ona moc 430 przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 569 Nm. Ważące niemal dwie tony auto rozpędza się do setki w 5 sekund, a prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 270 km/h. Jak na muscle cara przystało, w cyklu mieszanym auto spali okolo 15 litrów benzyny. 

Zobacz również: Chrysler Cirrus: amerykańska klasa średnia

REKLAMA

Druga dostępna jednostka to trzylitrowy turbodiesel V6, o mocy 218 KM i i maksymalnym momencie obrotowym 510 Nm. W tej wersji auto do steki przyspiesza w 8.6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. W tym przypadku spalanie jest sporo mniejsze i ma wynosić około 8 litrów w cyklu mieszanym. Oba silniki współpracują z 5-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Napęd przekazywany jest na tylną lub na obie osie.

Chrysler bogato wyposażył swój pojazd ze względu na to, że chciał nim trafić w gusta europejskich klientów. Oferowane są m.in. dwustrefowa klimatyzacja, czujniki deszczu, skórzana tapicerka, elementy wnętrza wykonane z drewna i aluminium, ekran LCD dla podróżujących na tylnej kanapie, zestaw audio o mocy 368 W, system bluetooth, ABS, ESP, asystent parkowania czy poduszki i kurtyny powietrzne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również:  Kupujemy coraz więcej aut luksusowych

Podstawowa wersja Chryslera 300 C z silnikiem Diesla wynosi 182 000 zł. Za auto z benzynową jednostką HEMI trzeba zapłacić 225 000 zł. W ofercie Chryslera jest też wersja Touring, czyli 300 C kombi. W Europie Touring dostępny jest tylko z silnikiem Diesla i jego cena wynosi 193 000 zł.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przejścia sugerowane – dlaczego w Europie Zachodniej to standard a w Polsce wciąż rzadkość? Czas na uporządkowanie chaosu na drogach

W przestrzeni miejskiej, gdzie każdy fragment infrastruktury ma znaczenie, pojawia się coraz więcej znaków drogowych. W szczególności dotyczy to przejść dla pieszych, które w wielu miejscach są dosłownie „zasypane” oznaczeniami. Ale czy wszystkie są konieczne? Czym są przejścia sugerowane?

KGP: 110 592 interwencji, 346 wypadków drogowych, 34 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 592 interwencji. Byli wzywani do 346 wypadków drogowych.

Paserzy na celowniku policji. W ostatniej akcji udało się odzyskać kilkadziesiąt aut

12 samochodów pochodzących z kradzieży i 11 kolejnych ze znamionami przerabiania. To bilans akcji pomorskich policjantów, którzy zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o paserstwo. W planach są kolejne akcje zwalczające przestępczość samochodową.

Zwolnij, bo się przejedziesz. Kampania społeczna o jeździe z nadmierną prędkością

Nadmierna prędkość jest powodem co piątego wypadku na drodze. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna o przekraczaniu prędkości na drodze.

REKLAMA

CANARD: Nowy odcinkowy pomiar prędkości i dwa nowe systemy RedLight już działają

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości oraz dwóch systemów RedLight.

Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Polskie miasta a inwestycje w infrastrukturę rowerową

Rowerowa infrastruktura w miastach: Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Wraz z początkiem marca miasta w Polsce otwierają stacje rowerów publicznych, a samorządy chwalą się nowo wybudowanymi ścieżkami rowerowymi.

KGP: 102 782 interwencji, 285 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 102 782 interwencji. Byli wzywani do 285 wypadków drogowych.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Nowe stawki opłat za badanie kontrolne pojazdów są już przesądzone. Ministerstwo Infrastruktury kończy prace nad nowym aktem prawnym. Nieoficjalnie wiadomo, że kierowcy zamiast 98 zł - opłaty nie zmienianej od 2004 roku, za badania kontrolne pojazdu będą uiszczać kwotę rzędu 26-280 złotych. Ponadto teraz nie będzie ona stała, ale zmieniać się będzie wraz z inflacją.

REKLAMA

Polskie drogi toną w znakach drogowych! Chaos zamiast bezpieczeństwa

Każde skrzyżowanie, każdy przejazd dla pieszych i każda strefa ograniczenia prędkości oznaczone są tablicami informacyjnymi, które mają ułatwiać kierowcom poruszanie się po drogach. Czy nadmiar znaków rzeczywiście zwiększa bezpieczeństwo, czy raczej prowadzi do informacyjnego chaosu i dekoncentracji kierujących? Jakie są koszty takiej polityki drogowej i czy inne kraje radzą sobie lepiej?

KRD: Łączne zadłużenie osób, które nie uiściły kar za jazdę bez biletu wynosi prawie 370 mln zł

Wysokość kary za jazdę bez biletu wielokrotnie przewyższa cenę samego biletu, a mimo to pasażerowie ryzykują przejazd bez opłaty. Z danych opublikowanych przez Krajowy Rejestr Długów wynika, że łączne zadłużenie osób, które nie uiściły kar za jazdę bez biletu wynosi prawie 370 mln zł.

REKLAMA