REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód dla studenta - tani, trwały i oszczędny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
W granicach 7 tys. zł można nabyć Honde Civic z 2000 roku czyli wersję już po liftingu. Auto jest trwałe, dynamiczne i zaskakująco oszczędne. Ceny części niskie.
W granicach 7 tys. zł można nabyć Honde Civic z 2000 roku czyli wersję już po liftingu. Auto jest trwałe, dynamiczne i zaskakująco oszczędne. Ceny części niskie.
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Samochód dla polskiego studenta powinien być niedrogi, praktyczny i tani w eksploatacji. Dobrze by było, aby także dobrze się prezentował. Oto nasze propozycje.

Polska daleko od Europy

Spójrzmy prawdzie w oczy. Polsce jeszcze daleko do krajów Europy zachodniej, główne pod kątem zamożności społeczeństwa. Pensje są w większości bardzo niskie, niższe nawet od wysokości zasiłków dla bezrobotnych w niektórych państwach takich jak Niemcy, Holandia, Francja. Nie dziwi zatem fakt, że młodzież akademicka z Polski nie może pozwolić sobie na auta, które są w realnym zasięgu młodych Brytyjczyków czy Duńczyków. Dlatego marzenia o nowej Fieście ST czy Fiacie 500 polscy studenci muszą odłożyć na później, szukając kilku czy nawet kilkunastoletniego auta dla siebie.

REKLAMA

Zobacz też: Kabriolet na wakacje do 20 000 zł

Samochód dla studenta - tani i bezawaryjny

Samochód dla studenta powinien być przede wszystkim ekonomiczny, tani w serwisowaniu i jak najmniej awaryjny. Dobrze by było, aby był też „jakiś”, czyli wyróżniał się choć minimalnie na drodze swoją sylwetką nadwozia. Auto posiadające wszystkie te cechy musi jeszcze spełniać jeszcze jedną – być tanie w zakupie. Dlatego nasz budżet wynosi 4-7 tys. zł.

Honda Civic VI (1995-2001)

Honda Civic VI – samochód powszechnie znany i ceniony za dobre osiągi, praktycznie niezniszczalne silniki i ciekawą linię nadwozia w wersji 3-drzwiowej. Wysoko ocenić należy także solidność konstrukcji. Poza rdzą atakującą tylne nadkola i czasem ranty drzwi trudno zarzucić jej coś poważnego. Zawieszenie na oryginalnych amortyzatorach wytrzymuje spokojnie 150 tys. km, a hamulce ok. 80 tys. km. Szczególnie godne polecania są wersje produkowane w Japonii – 3-drzwiowy hatchback oraz sedan. Są mniej podatne na korozje i bardziej trwałe. Najpopularniejszy silnik 1.4 16V 90KM zapewnia dobre osiągi. Wersja 3d 0-100 km/h rozpędza się w zaledwie 10,5 sekundy, a średnie spalanie w mieście kształtuje się na poziomie 6,5 litra na 100 km! Świetne osiągi zapewnia jednostka 1.6 125 KM, ale na rynku wtórnym pojawia się rzadko i tylko w wersjach przed liftingiem przeprowadzonym w 1999 roku. Honda posiada tylne zawieszenie wielowahaczowe, co zapewnia świetne prowadzenie. Co więcej jest ono bardzo trwałe. Kupując Hondę Civic warto zwrócić uwagę na jej przebieg. Jeśli odnajdziemy taką z przebiegiem 100-150 tys. km to auto posłuży nam jeszcze przez wiele lat. Cena takich egzemplarzy to ok.7-8 tys. zł. Warto szukać egzemplarzy z udokumentowaną przeszłością. Nie muszą to być od razu rachunki z ASO (koszt napraw byłby niewspółmiernie wysoki do wartości auta), ale jeśli sprzedawca nie potrafi udokumentować żadnych napraw, to może to oznaczać, że auto wymagać może kosztownego serwisu.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

VW Golf IV (1997-2005)

VW Golf IV – bardzo popularne auto na rynku pojazdów używanych. Cenione za dobrze zabezpieczone przed rdzą nadwozie i wysoką bezawaryjność. Oczywiście w pojazdach, które mają już ponad 10 lat na pewno będzie sporo elementów do naprawy. Koszty części, podobnie jak w przypadku Hondy Civic, są jednak niskie. Osoby potrzebujące dużego bagażnika zadowoli odmiana kombi Golfa, czyli Variant. Wśród silników najlepsze opinie zbiera niezniszczalny 1.6 8V 102 KM. Jest wystarczająco dynamiczny, a przy tym dobrze znosi eksploatację na gazie. Zużycie paliwa w mieście w przypadku VW Golfa IV 1.6 wynosi ok. 7,5-8,5 litra na 100 km czyli trochę więcej niż Civicu 1.4 16V 90 KM, a przy tym osiągi niemieckiego kompakta są trochę gorsze. Wśród diesli prawdziwą legendą obrósł motor 1.9 TDI w kilku wariantach mocy.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje mają droższą turbinę o zmiennej geometrii łopatek?

Polecamy zwłaszcza wersję AGR o mocy 90 KM, która opiera się pompie rozdzielaczowej (a nie na pompowtryskiwaczach) i turbosprężarce bez zmiennej geometrii kierownic. Ta pierwsza jest bardzo trwała, a ta druga zapewnia tańszą i skuteczniejszą jej regenerację. Trzeba bowiem zdawać sobie, że Golf z dieslem będzie prawie zawsze bardziej wyeksploatowany od wersji benzynowej, co oznacza najczęściej droższą eksploatację. Unikać należy za to silnika 1.6 FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Odkłada się w nim nagar, co pogarsza jego osiągi (można go odpłatnie usunąć), a poza tym koszt instalacji LPG do tego motoru to ok. 5 tys. zł. Mając większy budżet i cięższą nogę warto poszukać zadbanej wersji 1.8T 20V o mocy 150 KM. Dla studenta najlepszym wyborem będzie jednak 1.6 8V 102 KM.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa

Fiat Punto II (1999-2005)

Fiat Punto II – W porównaniu do Golfa i Civica za tę samą kwotę kupimy kilka lat młodsze Punto II-generacji. Auto należy do klasy niższej niż dwaj konkurenci, ale zaskakuje przestronnością kabiny. Co ciekawe, wersje 5d i 3d różnią się pojemnością bagażnika. Ta pierwsza ma 295-cio, a druga 264-tero litrowy kufer. Materiały wykończeniowe są niższej jakości niż w VW i Hondzie, za to projekt deski rozdzielczej jest nowocześniejszy w Fiacie. Wśród silników stosowanych w Punto II najbardziej godne polecenia są silniki 1.2 16V 80KM i 1.4 16V 95 KM. Są trwałe, stosunkowo oszczędne i dobrze współpracują z instalacją LPG. Silniki diesla z serii JTD są oszczędne, ale mogą być kosztowne w naprawach (zużycie turbosprężarki, wtryskiwaczy paliwa). Przed zakupem sprawdzić należy stan wspomagania kierownicy (słynny system CITY). Zawieszenie jest proste konstrukcyjnie i tanie w naprawach. Usterkowy jest alternator, a właściwe jego obudowa, która często pęka. Punto jest dobrze zabezpieczone przed rdzą. Owszem zdarza się delikatny nalot przy progach czy tylnej klapie, ale ogólnie jest naprawdę nieźle. Warto także dodać, że Punto, zwłaszcza w wersji 3-drzwiowej, może się podobać. Ma dynamiczne linie nadwozia i ciekawie zaprojektowane reflektory (ale tylko w modelach sprzed liftingu).

Zobacz też: Używany Fiat Punto II (1999 – 2008) - usterki

Warto zapamiętać jedną zasadę - im prostsze konstrukcyjnie auto, tym jego eksploatacja powinna być tańsza. Twierdzenie to sprawdza się przede wszystkim w przypadku aut japońskich. Dlatego jeśli szukamy używanego auta, taniego w eksploatacji, unikałbym jednostek turbodoładowanych. Ich potencjalne naprawy mogą być bowiem kosztowne.

Volkswagen Golf IV jest dobrze zabezpieczony przed rdzą. Silniki są trochę bardziej paliwożerne niż Hondzie, ale dobrze znoszą zasilanie gazem LPG. Fot.Newspress
Fiat Punto II przekonuje do siebie wyglądem, przestronnością kabiny i młodszym rocznikiem. Za 6 tys. zł kupimy egzemplarz z 2002 roku.
newspress.co.uk
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA