REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód dla studenta - tani, trwały i oszczędny

W granicach 7 tys. zł można nabyć Honde Civic z 2000 roku czyli wersję już po liftingu. Auto jest trwałe, dynamiczne i zaskakująco oszczędne. Ceny części niskie.
W granicach 7 tys. zł można nabyć Honde Civic z 2000 roku czyli wersję już po liftingu. Auto jest trwałe, dynamiczne i zaskakująco oszczędne. Ceny części niskie.
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Samochód dla polskiego studenta powinien być niedrogi, praktyczny i tani w eksploatacji. Dobrze by było, aby także dobrze się prezentował. Oto nasze propozycje.

Polska daleko od Europy

Spójrzmy prawdzie w oczy. Polsce jeszcze daleko do krajów Europy zachodniej, główne pod kątem zamożności społeczeństwa. Pensje są w większości bardzo niskie, niższe nawet od wysokości zasiłków dla bezrobotnych w niektórych państwach takich jak Niemcy, Holandia, Francja. Nie dziwi zatem fakt, że młodzież akademicka z Polski nie może pozwolić sobie na auta, które są w realnym zasięgu młodych Brytyjczyków czy Duńczyków. Dlatego marzenia o nowej Fieście ST czy Fiacie 500 polscy studenci muszą odłożyć na później, szukając kilku czy nawet kilkunastoletniego auta dla siebie.

REKLAMA

Zobacz też: Kabriolet na wakacje do 20 000 zł

Samochód dla studenta - tani i bezawaryjny

Samochód dla studenta powinien być przede wszystkim ekonomiczny, tani w serwisowaniu i jak najmniej awaryjny. Dobrze by było, aby był też „jakiś”, czyli wyróżniał się choć minimalnie na drodze swoją sylwetką nadwozia. Auto posiadające wszystkie te cechy musi jeszcze spełniać jeszcze jedną – być tanie w zakupie. Dlatego nasz budżet wynosi 4-7 tys. zł.

Honda Civic VI (1995-2001)

Honda Civic VI – samochód powszechnie znany i ceniony za dobre osiągi, praktycznie niezniszczalne silniki i ciekawą linię nadwozia w wersji 3-drzwiowej. Wysoko ocenić należy także solidność konstrukcji. Poza rdzą atakującą tylne nadkola i czasem ranty drzwi trudno zarzucić jej coś poważnego. Zawieszenie na oryginalnych amortyzatorach wytrzymuje spokojnie 150 tys. km, a hamulce ok. 80 tys. km. Szczególnie godne polecania są wersje produkowane w Japonii – 3-drzwiowy hatchback oraz sedan. Są mniej podatne na korozje i bardziej trwałe. Najpopularniejszy silnik 1.4 16V 90KM zapewnia dobre osiągi. Wersja 3d 0-100 km/h rozpędza się w zaledwie 10,5 sekundy, a średnie spalanie w mieście kształtuje się na poziomie 6,5 litra na 100 km! Świetne osiągi zapewnia jednostka 1.6 125 KM, ale na rynku wtórnym pojawia się rzadko i tylko w wersjach przed liftingiem przeprowadzonym w 1999 roku. Honda posiada tylne zawieszenie wielowahaczowe, co zapewnia świetne prowadzenie. Co więcej jest ono bardzo trwałe. Kupując Hondę Civic warto zwrócić uwagę na jej przebieg. Jeśli odnajdziemy taką z przebiegiem 100-150 tys. km to auto posłuży nam jeszcze przez wiele lat. Cena takich egzemplarzy to ok.7-8 tys. zł. Warto szukać egzemplarzy z udokumentowaną przeszłością. Nie muszą to być od razu rachunki z ASO (koszt napraw byłby niewspółmiernie wysoki do wartości auta), ale jeśli sprzedawca nie potrafi udokumentować żadnych napraw, to może to oznaczać, że auto wymagać może kosztownego serwisu.

Zobacz też: Używana Honda Civic VI: nie zawiedzie!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

VW Golf IV (1997-2005)

VW Golf IV – bardzo popularne auto na rynku pojazdów używanych. Cenione za dobrze zabezpieczone przed rdzą nadwozie i wysoką bezawaryjność. Oczywiście w pojazdach, które mają już ponad 10 lat na pewno będzie sporo elementów do naprawy. Koszty części, podobnie jak w przypadku Hondy Civic, są jednak niskie. Osoby potrzebujące dużego bagażnika zadowoli odmiana kombi Golfa, czyli Variant. Wśród silników najlepsze opinie zbiera niezniszczalny 1.6 8V 102 KM. Jest wystarczająco dynamiczny, a przy tym dobrze znosi eksploatację na gazie. Zużycie paliwa w mieście w przypadku VW Golfa IV 1.6 wynosi ok. 7,5-8,5 litra na 100 km czyli trochę więcej niż Civicu 1.4 16V 90 KM, a przy tym osiągi niemieckiego kompakta są trochę gorsze. Wśród diesli prawdziwą legendą obrósł motor 1.9 TDI w kilku wariantach mocy.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje mają droższą turbinę o zmiennej geometrii łopatek?

Polecamy zwłaszcza wersję AGR o mocy 90 KM, która opiera się pompie rozdzielaczowej (a nie na pompowtryskiwaczach) i turbosprężarce bez zmiennej geometrii kierownic. Ta pierwsza jest bardzo trwała, a ta druga zapewnia tańszą i skuteczniejszą jej regenerację. Trzeba bowiem zdawać sobie, że Golf z dieslem będzie prawie zawsze bardziej wyeksploatowany od wersji benzynowej, co oznacza najczęściej droższą eksploatację. Unikać należy za to silnika 1.6 FSI z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Odkłada się w nim nagar, co pogarsza jego osiągi (można go odpłatnie usunąć), a poza tym koszt instalacji LPG do tego motoru to ok. 5 tys. zł. Mając większy budżet i cięższą nogę warto poszukać zadbanej wersji 1.8T 20V o mocy 150 KM. Dla studenta najlepszym wyborem będzie jednak 1.6 8V 102 KM.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV – legenda trwa

Fiat Punto II (1999-2005)

Fiat Punto II – W porównaniu do Golfa i Civica za tę samą kwotę kupimy kilka lat młodsze Punto II-generacji. Auto należy do klasy niższej niż dwaj konkurenci, ale zaskakuje przestronnością kabiny. Co ciekawe, wersje 5d i 3d różnią się pojemnością bagażnika. Ta pierwsza ma 295-cio, a druga 264-tero litrowy kufer. Materiały wykończeniowe są niższej jakości niż w VW i Hondzie, za to projekt deski rozdzielczej jest nowocześniejszy w Fiacie. Wśród silników stosowanych w Punto II najbardziej godne polecenia są silniki 1.2 16V 80KM i 1.4 16V 95 KM. Są trwałe, stosunkowo oszczędne i dobrze współpracują z instalacją LPG. Silniki diesla z serii JTD są oszczędne, ale mogą być kosztowne w naprawach (zużycie turbosprężarki, wtryskiwaczy paliwa). Przed zakupem sprawdzić należy stan wspomagania kierownicy (słynny system CITY). Zawieszenie jest proste konstrukcyjnie i tanie w naprawach. Usterkowy jest alternator, a właściwe jego obudowa, która często pęka. Punto jest dobrze zabezpieczone przed rdzą. Owszem zdarza się delikatny nalot przy progach czy tylnej klapie, ale ogólnie jest naprawdę nieźle. Warto także dodać, że Punto, zwłaszcza w wersji 3-drzwiowej, może się podobać. Ma dynamiczne linie nadwozia i ciekawie zaprojektowane reflektory (ale tylko w modelach sprzed liftingu).

Zobacz też: Używany Fiat Punto II (1999 – 2008) - usterki

Warto zapamiętać jedną zasadę - im prostsze konstrukcyjnie auto, tym jego eksploatacja powinna być tańsza. Twierdzenie to sprawdza się przede wszystkim w przypadku aut japońskich. Dlatego jeśli szukamy używanego auta, taniego w eksploatacji, unikałbym jednostek turbodoładowanych. Ich potencjalne naprawy mogą być bowiem kosztowne.

Volkswagen Golf IV jest dobrze zabezpieczony przed rdzą. Silniki są trochę bardziej paliwożerne niż Hondzie, ale dobrze znoszą zasilanie gazem LPG. Fot.Newspress
Fiat Punto II przekonuje do siebie wyglądem, przestronnością kabiny i młodszym rocznikiem. Za 6 tys. zł kupimy egzemplarz z 2002 roku.
newspress.co.uk
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA