REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprawdzenie przebiegu auta w ASO – czy to faktycznie możliwe?

Nie tylko liczniki analogowe można cofać. W przypadku ich cyfrowych odpowiedników zabieg ten jest jeszcze prostszy.
Nie tylko liczniki analogowe można cofać. W przypadku ich cyfrowych odpowiedników zabieg ten jest jeszcze prostszy.

REKLAMA

REKLAMA

Weryfikacja przebiegu w autoryzowanej stacji obsługi to czynność obowiązkowa przed zakupem używanego auta. Okazuje się, że nie zawsze sprawdzimy przebieg samochodu w ASO. Dlaczego?

Kupno używanego samochodu to loteria. Przynajmniej w Polsce. Na zachodzie Europy weryfikacja przeszłości danego egzemplarza jest znacznie prostsza. W krajach skandynawskich, np. w Szwecji, oprócz tego, że bez problemu możemy określić autentyczny przebieg samochodu, to na dodatek z łatwością sprawdzimy historię jego napraw.

REKLAMA

"Przekręcony licznik"

W Polsce już sama weryfikacja autentyczności wskazań licznika kilometrów danego samochodu jest niebywale utrudniona, nie mówiąc już o historii jego ewentualnych napraw mechanicznych czy powypadkowych. „Cofanie liczników” jest procederem tak powszechnym w Polsce, że ciężko w ogóle wierzyć w to co one wskazują.

Weryfikacja przebiegu auta

Wielu ekspertów doradza zatem, aby przed zakupem używanego samochodu zaprowadzić go do autoryzowanej stacji obsługi i tam zweryfikować jego przebieg, historię napraw itd.

Zobacz też: Auto od handlarza - jakie zabiegi stosuje się w celu odmłodzenia samochodu?

ASO nie udostępnia informacji o samochodzie

REKLAMA

Problem z uzyskaniem danych jest jednak bardzo złożony. Po pierwsze, nie każda marka prowadzi taką ewidencję w odniesieniu do starszych modeli aut. Poza tym, tylko nieliczne osoby serwisują pojazd do samego końca w ASO. W związku z tym, że przeciętne auto obsługiwane jest u producenta przez okres 2-3 lata (ze względu na zapisy gwarancji mechanicznej), to nie ma szans na poznanie pełnej i prawdziwej historii samochodu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zupełnie inny problem dotyczy samochodów, które na bieżąco są serwisowane w ASO. Nieuczciwych sprzedawców chronią bowiem same serwisy ASO, nie udostępniając informacji o aucie osobom trzecim…Ta absurdalna sytuacja jeszcze bardziej utrudnia zakup używanego samochodu w Polsce. Zdarza się też, że pracownik udostępni nam potrzebne informacje, ale albo odpłatnie, albo „nieoficjalnie”.

Zobacz też: Czy warto kupić samochód po taksówce?

Tylko właściciel auta może sprawdzić jego historię w ASO

Dlatego, jeśli jesteśmy zainteresowani danym egzemplarzem pojazdu, a sprzedawca nie ma nic do ukrycia na temat jego stanu, to zapewne zgodzi się na odwiedzenie serwisu ASO. Nie trzeba od razu wykonywać płatnego przeglądu auta, a jedynie poprosić przy jego właścicielu o wgląd do historii pojazdu (usługa bezpłatna).

Kiedy zatem niezbędnym wydaje się wizyta w ASO w celu weryfikacji przebiegu? Prawie zawsze w przypadku aut wyposażonych w silnik diesla. To, że auto ma dopiero 3 lata nie oznacza, że może nie mieć już stu a może i stu pięćdziesięciu tysięcy kilometrów  przebiegu. Tego typu auta kupowane są by pokonywać duże dystanse, spalając przy tym małe ilości paliwa. Nie wierzmy w słowne zapewnienia sprzedawcy co do stanu i historii auta. W przypadku kilkuletnich pojazdów, pełna historia serwisowa pojazdu jest niezbędna.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

KGP: 99 601 interwencji, 286 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 601 interwencji. Byli wzywani do 286 wypadków drogowych.

Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

REKLAMA

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

REKLAMA