REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen DS5: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jakub Tujaka
Citroen DS5
Citroen DS5
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen DS5 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej, czterech wersjach wyposażeniowych i kilku wersjach silnikowych w różnych wariantach mocy. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Citroena DS5 wybrać.

Nadwozie Citroena DS5

Citroen DS5 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej. Pięciodrzwiowy hatchback ma 4530 mm długości, 1850 szerokości i 1508 wysokości. Odległość między osiami wynosi 2727 mm.

REKLAMA

REKLAMA

Wyposażenie Citroena DS5

W cenniku Citroena DS5 znajdziemy cztery wersje wyposażeniowe Citroena DS5; od najtańszej Chic, poprzez So Chic, Sport Chic aż do Pure Pearl.

Zobacz też: Citroen DS4: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Poziom Chcic zawiera m.in.:      

REKLAMA

światła LED przy reflektorach przednich, neony przy reflektorach przednich i tylnych, automatycznie włączane reflektory i wycieraczki przednie, lusterka boczne sterowane elektrycznie i ogrzewane, lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, przednie światła przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlenia zakrętów, reflektory halogenowe, reflektory wyposażone w funkcję "Follow Me Home", szyba przednia akustyczna, szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie, szyby tylne przyciemniane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje: systemy ABS + BAS + EBD, , blokada elektryczna zabezpieczająca otwarcie drzwi tylnych i szyb przez dzieci, ESP + Inteligentny System Kontroli Trakcji + wspomaganie ruszania na wzniesieniu, mocowania Isofix, poduszki powietrzne przednie kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne i kurtynowe, wskaźnik niezapiętych pasów wszystkich siedzeń.

Wyposażenie wewnętrzne: bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, programowany regulator / ogranicznik prędkości, system uruchamiania pojazdu przyciskiem START, zamek centralny z kluczykiem elektronicznym, gniazdo 12V na konsoli środkowej, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, kieszenie w oparciach foteli przednich, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami w 2. Rzędzie, komputer pokładowy, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, wskaźnik zmiany biegów, zapalniczka i popielniczka, elektryczny hamulec postojowy, fotele przednie sterowane manualnie, kanapa tylna składana 60/40, podłokietnik środkowy przedni, podłokietnik środkowy tylny z otworem na narty, regulacja na wysokość fotela kierowcy i pasażera, tapicerka materiałowa, koło kierownicy i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, koło zapasowe dojazdowe, obręcze kół ze stopów lekkich 17" HOUSTON, radio CD MP3 z bi-tunerem oraz gniazdem USB i Jack.

Zobacz też: Test Citroen DS4: Przekombinowany

Poziom wyposażenia So Chic jest droższy o około 10 tysięcy i zawiera wszystko, co Chic, a ponadto: szyby przednie boczne wielowarstwowe, radar parkowania tyłem, filtr przeciwpyłkowy / przeciwzapachowy, zegar analogowy, tapicerka skórzano - materiałowa Claudia/Dinamica, nakładki progowe chromowane, i zestaw głośnomówiący Bluetooth.

Poziom wyposażenia Sport Chic jest droższy od poprzedniego o około 20 tysięcy złotych i zawiera wszystko to, co Chic i So Chic, a ponadto: kamerę cofania (AVR), radar parkowania przodem, czujnik ciśnienia powietrza w ogumieniu, dywaniki przednie i tylne, ekran wielofunkcyjny kolorowy 7", daszek nad zegarami obszyty skórą, tapicerka skórzana Claudia ciemna lub jasna z fotelami Sport Lounge, fotel kierowcy z funkcją masażu, sterowany elektrycznie, fotel kierowcy z regulacją ręczną przedniej części siedziska, nawigacja kolorowa eMy Way, obręcze kół ze stopów lekkich 18" Szare błyszczące, diamentowe CANAVERAL lub obręcze kół ze stopów lekkich 19".          

Wersja Pure Pearl jest droższa od poprzednie o około 10 tys. zł i zawiera wszystkie elementy wyposażenia, co Chic, So Chic i Sport Chic, a ponadto: - obręcze kół ze stopów lekkich 18” Canaveral czarne błyszczące, tapicerkę skórzaną Criollo z niebieskimi przeszyciami z fotelami typu Club i lakier Blanc Nacré lub Gris Galena (jedyne dostępne lakiery, zawarte w cenie wersji).

Nasz wybór: Citroen DS5 w wersji So Chic

Zobacz też: Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Silniki Citroena DS5

Citroen DS5 jest dostępny zarówno z silnikiem benzynowym (THP 1,6 w dwóch wariantach mocy 156 i 200 KM), jak i jednostkami wysokoprężnymi (HDi 1,6 (112 KM) i 2,0 o mocy od 163 do 200 KM w wersji hybrydowej). 

Skrzynie biegów dostępne w Citroenie DS5 to sześciobiegowy manual i sześciobiegowy automat.

Nasz wybór: Citroen C5 w wersji hybrydowej.

Zobacz też: Test Citroen DS4: ciekawe podejście

Redakcja poleca: Citroen DS5 w wersji So Chic z napędem hybrydowym za około 140 tysięcy złotych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA