REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen DS5: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Citroen DS5
Citroen DS5
Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Citroen DS5 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej, czterech wersjach wyposażeniowych i kilku wersjach silnikowych w różnych wariantach mocy. W poradniku tym podpowiadamy, którą wersję Citroena DS5 wybrać.

Nadwozie Citroena DS5

Citroen DS5 jest dostępny w jednej wersji nadwoziowej. Pięciodrzwiowy hatchback ma 4530 mm długości, 1850 szerokości i 1508 wysokości. Odległość między osiami wynosi 2727 mm.

REKLAMA

Wyposażenie Citroena DS5

W cenniku Citroena DS5 znajdziemy cztery wersje wyposażeniowe Citroena DS5; od najtańszej Chic, poprzez So Chic, Sport Chic aż do Pure Pearl.

Zobacz też: Citroen DS4: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Poziom Chcic zawiera m.in.:      

REKLAMA

światła LED przy reflektorach przednich, neony przy reflektorach przednich i tylnych, automatycznie włączane reflektory i wycieraczki przednie, lusterka boczne sterowane elektrycznie i ogrzewane, lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, przednie światła przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlenia zakrętów, reflektory halogenowe, reflektory wyposażone w funkcję "Follow Me Home", szyba przednia akustyczna, szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie, szyby tylne przyciemniane.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje: systemy ABS + BAS + EBD, , blokada elektryczna zabezpieczająca otwarcie drzwi tylnych i szyb przez dzieci, ESP + Inteligentny System Kontroli Trakcji + wspomaganie ruszania na wzniesieniu, mocowania Isofix, poduszki powietrzne przednie kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne i kurtynowe, wskaźnik niezapiętych pasów wszystkich siedzeń.

Wyposażenie wewnętrzne: bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, programowany regulator / ogranicznik prędkości, system uruchamiania pojazdu przyciskiem START, zamek centralny z kluczykiem elektronicznym, gniazdo 12V na konsoli środkowej, kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach, kieszenie w oparciach foteli przednich, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami w 2. Rzędzie, komputer pokładowy, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, wskaźnik zmiany biegów, zapalniczka i popielniczka, elektryczny hamulec postojowy, fotele przednie sterowane manualnie, kanapa tylna składana 60/40, podłokietnik środkowy przedni, podłokietnik środkowy tylny z otworem na narty, regulacja na wysokość fotela kierowcy i pasażera, tapicerka materiałowa, koło kierownicy i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą, koło zapasowe dojazdowe, obręcze kół ze stopów lekkich 17" HOUSTON, radio CD MP3 z bi-tunerem oraz gniazdem USB i Jack.

Zobacz też: Test Citroen DS4: Przekombinowany

REKLAMA

Poziom wyposażenia So Chic jest droższy o około 10 tysięcy i zawiera wszystko, co Chic, a ponadto: szyby przednie boczne wielowarstwowe, radar parkowania tyłem, filtr przeciwpyłkowy / przeciwzapachowy, zegar analogowy, tapicerka skórzano - materiałowa Claudia/Dinamica, nakładki progowe chromowane, i zestaw głośnomówiący Bluetooth.

Poziom wyposażenia Sport Chic jest droższy od poprzedniego o około 20 tysięcy złotych i zawiera wszystko to, co Chic i So Chic, a ponadto: kamerę cofania (AVR), radar parkowania przodem, czujnik ciśnienia powietrza w ogumieniu, dywaniki przednie i tylne, ekran wielofunkcyjny kolorowy 7", daszek nad zegarami obszyty skórą, tapicerka skórzana Claudia ciemna lub jasna z fotelami Sport Lounge, fotel kierowcy z funkcją masażu, sterowany elektrycznie, fotel kierowcy z regulacją ręczną przedniej części siedziska, nawigacja kolorowa eMy Way, obręcze kół ze stopów lekkich 18" Szare błyszczące, diamentowe CANAVERAL lub obręcze kół ze stopów lekkich 19".          

Wersja Pure Pearl jest droższa od poprzednie o około 10 tys. zł i zawiera wszystkie elementy wyposażenia, co Chic, So Chic i Sport Chic, a ponadto: - obręcze kół ze stopów lekkich 18” Canaveral czarne błyszczące, tapicerkę skórzaną Criollo z niebieskimi przeszyciami z fotelami typu Club i lakier Blanc Nacré lub Gris Galena (jedyne dostępne lakiery, zawarte w cenie wersji).

Nasz wybór: Citroen DS5 w wersji So Chic

Zobacz też: Używany Citroen C4: nietuzinkowy Francuz

Silniki Citroena DS5

Citroen DS5 jest dostępny zarówno z silnikiem benzynowym (THP 1,6 w dwóch wariantach mocy 156 i 200 KM), jak i jednostkami wysokoprężnymi (HDi 1,6 (112 KM) i 2,0 o mocy od 163 do 200 KM w wersji hybrydowej). 

Skrzynie biegów dostępne w Citroenie DS5 to sześciobiegowy manual i sześciobiegowy automat.

Nasz wybór: Citroen C5 w wersji hybrydowej.

Zobacz też: Test Citroen DS4: ciekawe podejście

Redakcja poleca: Citroen DS5 w wersji So Chic z napędem hybrydowym za około 140 tysięcy złotych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA