Kabriolet na wakacje do 20 000 zł
REKLAMA
REKLAMA
Lato to idealny czas na jazdę kabrioletem. Kierowca, zamiast gotować się z pasażerami w zamkniętej kabinie, może śmiało otworzyć dach i cieszyć się wiatrem we włosach. Jeśli do tego dysponuje autem, które pięknie brzmi i świetnie jeździ, to jazda kabrioletem staje się czystą przyjemnością.
REKLAMA
Zobacz też: Na co zwrócić uwagęprzed zakupem kabrioletu
Aby spełnić swoje motoryzacyjne marzenia, nie trzeba być osobą bardzo zamożną. Naprawdę dobre kabriolety można nabyć za ceną ok. 20 000 zł. Choć te najciekawsze będą miały już ponad 10 lat to ich sezonowy charakter sprawia, że ich przebiegi są często bardzo niskie. Postaramy się zatem przedstawić najciekawsze kabriolety na rynku mieszczące się w tym budżecie.
Tani kabriolet: Mazda MX-5 NB
Mazda MX-5 NB – praktycznie zawsze stawiana jest jako wzór kabrioletu. Proporcjonalne nadwozie o ponadczasowej linii, płócienny dach, tylny napęd i świetne prowadzenie – to największe zalety auta. Warto dodać do nich jeszcze dynamiczne silniki i wysoką bezawaryjność. Wśród jednostek napędowych dostępne są motory:
- R4 1,6 16V (110 KM)
- R4 1,8 16V (125, 131, 140- 146 KM)
Każdy z nich uważany jest za bardzo trwały. Cześć egzemplarzy wyposażono w „szperę”, czyli samoblokujący się dyferencjał typu Torsen (spotykana głównie w wersji 10th Anniversary oraz w amerykańskiej odmianie MX-5 znanej jako Miata). Przyzwyczaić się trzeba do ciepła pochodzącego z tunelu środkowego i kokpitu. Bagażnik ma pojemność tylko 144 litrów. Uwaga na rdzę – największy mankament Mazdy MX-5 NB. Cena ok. 20000 zł za zadbany egzemplarz z silnikiem 1.8.
Zobacz też: Kiedy najkorzystniej można kupić kabriolet?
Tani kabriolet: Peugeot 307 CC
Peugeot 307 CC – za ok. 20 000 zł można stać się właścicielem 8-letniego Peugeota 307 CC. Model ten na tle Mazdy wyróżnia się zastosowaniem twardego, metalowego dachu. Z tego powodu model ten może być klasycznym kabrioletem jak i samochodem coupe. Twardy dach zapewnia lepszą sztywność konstrukcji, ale potencjalne jego usterki są znacznie kosztowniejsze. Trzeba pamiętać, że 307 CC jest wrażliwe na wilgoć, która potrafi zakłócić działanie niektórych urządzeń. Szwankować lubią przełączniki kierunkowskazów, odpowietrznik zbiornika paliwa czy instalacja układu wspomagania kierownicy. Wśród silników benzynowych godny polecania jest silnik 2-litrowy o mocy 136 KM . Ładnie brzmi, ma dobre osiągi, a jego spalanie oscyluje w granicy 9-10 litrów na 100 km w mieście. Oprócz tego dostępny jest także silnik 2.0 177 KM, stanowiący serce sportowej wersji Peugeota 206 RC. Później do oferty modelu 307 CC dołączyła najsłabsza jednostka benzynowa o pojemności 1,6 l i mocy 109 KM oraz silnik diesla 2.0 HDI o mocy 136 KM. Pojemność bagażnika wynosi 204-350 litrów.
Zobacz też: Używany Peugeot 307: kompaktowa lwica
Tani kabriolet: Toyota MR-2
Toyota MR-2 – trzeci kabriolet i trzeci układ napędowy. Silnik umieszczony centralnie napędza tylne koła. Położenie jednostki napędowej zapewnia porządne dociążenie tylnej osi i lepsze prowadzenie w zakrętach. W modelu MR2 III-generacji dostępny był tylko jeden, benzynowy silnik, znany z Toyoty Celici – 1.8 VVT-i 140 KM. Niska masa w połączeniu ze 140 KM i wysoką przyczepnością tylnych kół do jezdni pozwalają rozpędzić MR2 0-100 km/h w czasie 7,9 sekundy. Średnie spalanie oscyluje w przedziale 7-10 litrów na 100 km w mieście. Dach jest materiałowy co zapewnia mu bardziej oryginalny wygląd. Części mechaniczne nie są drogie, gorzej wygląda sprawa poszycia nadwozia. Utrudniony dostęp do silnika podnosi koszty napraw. Model był produkowany od 1999 do 2007 roku. Od 2003 roku skrzynia biegów była nie 5-cio a 6-stopniowa. Od 2004 roku opcjonalnie można było wyposażyć MR2 w mechanizm różnicowy typu Torsen. Za 20 000 zł można nabyć dobrze utrzymaną Toyotę MR2 III z lat 2000 – 2002.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.