REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak prawidłowo dbać o dach w kabriolecie?

Jeżeli odpowiednio zadbamy o konserwację dachu, nie powinniśmy mieć problemów z kolejnym jego myciem Mercedes SLS AMG Roadster Fot. Mecedes
Jeżeli odpowiednio zadbamy o konserwację dachu, nie powinniśmy mieć problemów z kolejnym jego myciem Mercedes SLS AMG Roadster Fot. Mecedes

REKLAMA

REKLAMA

Zbliża się lato. A to oznacza, że właściciele kabrioletów będą mogli cieszyć się nimi w pełni. Konserwacja górnej części tego rodzaju pojazdów jest niezwykle ważna. Poniżej podajemy wskazówki, jak prawidłowo dbać o dach w kabriolecie.

Pierwszą i podstawową czynnością jest czyszczenie. Najlepsze jest mycie dachu ręcznie. Dokładne czyszczenie miękkiego dachu kabrioletu jest niezbędne do tego, aby dobrze wyglądał i służył przez lata. Jego faktura jest chropowata, co powoduje, że brud łatwo jest ukrywa się w jej strukturach. Aby go usunąć, najlepiej posłużyć się szczotką lub gąbką, koniecznie miękką. Potrzebny oczywiście będzie również środek czyszczący. Jak najlepiej się nimi posługiwać?

REKLAMA

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, czy narzędzie do czyszczenia jest czyste. Wszelkie zanieczyszczenia gąbki czy szczotki, jak piasek, mogą tylko zaszkodzić, np. rysując szybę. Pamiętajmy, że czyścić należy „z włosem”. W żadnym wypadku odwrotnie. Może to spowodować niszczenie włókien materiału.

Zobacz też: Jak oczyścić dach kabrioletu?

Alternatywą dla mycia ręcznego jest skorzystanie z myjni. Ale tylko bezdotykowej. Potężne szczotki myjni automatycznej, podobnie jak strumień wody, gdy jest kierowany na uszczelki i bezpośrednio na dach, mogą skrócić ich żywotność.

Czyszczenie dachu jest wstępem do najważniejszej kwestii - impregnacji

REKLAMA

Jeżeli odpowiednio zadbamy o konserwację dachu, nie powinniśmy mieć problemów z kolejnym jego myciem. Wszelkiego rodzaju środki do tego służące mają na celu głównie ograniczenie wchłaniania wilgoci. Jednak należy pamiętać o kilku zasadach, dotyczących ich stosowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pierwszym etapem jest sprawdzenie, czy środek do impregnacji, który posiadamy, jest odpowiedni dla danego rodzaju dachu. Najlepsze będzie w tej sytuacji sprawdzenie go na małym jego kawałku. Jeśli nie zauważymy nic niepokojącego, możemy śmiało zaaplikować go na całej powierzchni tkaniny. Starajmy się przy tym nie rozprowadzić go na lakier i szyby, bo będzie wymagało to od nas dodatkowego sprzątania.

Zobacz też: Jak pielęgnować składane dachy?  

A do czego posłużyć nam może preparat silnikowy?

Do pielęgnacji uszczelek, o których często niestety zapominamy. A one pełnią przecież znacząca role w kabriolecie- nie pozwalają wodzie dostać się do środka samochodu.

Przede wszystkim- regularna pielęgnacja

Dzięki przestrzeganiu powyższych zasad, nie będziemy musieli martwić się o kondycję dachu kabrioletu. Pozwoli to cieszyć się z posiadania tak oryginalnego samochodu o każdej porze roku.

Źródło: www.auto.dziennik.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA