REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 301 to przedstawiciel coraz popularniejszych w ostatnim czasie sedanów dostępnych za niewygórowaną cenę. Którą wersja 301-ki jest najciekawsza?

Peugeot 301 to prawie 4,5 metrowy sedan, którego cena w podstawowej wersji nie przekracza 40 000 zł. Pod względem przestronności kabiny plasuje się w klase kompaktowej (pod względem ilości miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie). Rozstaw osi wynoszący 2652 mm jest większy niż w przypadku Forda Focusa, Mazdy 3 czy Toyoty Corolli w wersjach typu sedan. Francuski sedan ustępuje im tylko, ale bardzo nieznacznie szerokością (ok. 1-2 cm), ale oferuje znacznie większy, bo aż 506-litrowy, bagażnik.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 301: silniki

Peugeot 301 dostępny jest na polskim rynku w trzech wersjach wyposażeniowych (Acces, Active, Allure) oraz z jednym z trzech silników. Najsłabsza jednostka 1.2 VTI o mocy 72KM zapewnia sprint od 0-100 km/h w 14,2 s i średnie spalanie 5,3 l/100 km. Znacznie lepszymi osiągami dysponuje silnik 1.6 VTI. Moc 115 KM przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 9,4 s. Zużycie paliwa to przeciętnie 6,5 l/100 km. Motor wysokoprężny 1.6 HDI 92KM dysponuje filtrem cząstek stałych FAP. Przyspiesza 0-100 km/h w 11,2 s ale generuje najwyższy z tych trzech silników moment obrotowy wynoszący 230 Nm przy 1750 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie powinno przekroczyć 4,1 l /100 km (dane nt. spalania pochodzą od producenta).

Z silnikami współpracują ręczne, 5-biegowe skrzynie biegów. 4-stopniowy automat przewidziany jest tylko dla benzynowej odmiany 1.6 VTI.

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW

ACCESS

ACTIVE

ALLURE

1,2 VTI 72 KM

M5

38 100 zł

43 300 zł

46 300 zł

1,6 VTI 115 KM

M5

-

48 400 zł

51 400 zł

1,6 VTI 115 KM

A4

-

-

56 000 zł

1,6 HDI 92 KM FAP

M5

47 000 zł

51 700 zł

54 600 zł

Peugeot 301:  wersja Acces

Podstawowa wersja wyposażenia Acces zawiera komplet systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, kontrolę trakcji), cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne dla kierowcy i pasażera), mocowania Isofix na tylnej kanapie, reflektory ze światłami do jazdy dziennej, centralny zamek z pilotem, immobiliser, wspomaganie kierownicy, pionową regulację kolumny kierowniczej, regulowany na wysokość fotel kierowcy, komputer pokładowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji tej brakuje przede wszystkim klimatyzacji , radia, elektrycznego sterowania lusterkami bocznymi.

Peugeot 301: wersja Active

Odmiana Active posiada to co Acces oraz dodatkowo klimatyzację manualną, radio z odtwarzaczem CD, wejściem AUX na panelu radia i 2 głośnikami (za 1000 zł można mieć dodatkowe 2 głośniki z tyłu, radio wbudowane w konsole, wejście USB i system Bluetooth), elektrycznie sterowane szyby przednie, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, chromowane klamki wewnętrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, składane i dzielone asymetrycznie tylne oparcie kanapy i reflektory przeciwmgielne. Za 1000 zł można otrzymać jeszcze pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną przednią szybę  i przednie fotele. Wersja Active pozwala także na doposażenie Peugeota 301 w felgi z lekkich stopów.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Peugeot 301: wersja Allure

Najbogatsza a zarazem najdroższa opcja wyposażenia czyli Allure ma to wszystko co Active oraz klimatyzację manualną ze sterowaniem elektronicznym,  wbudowany w kokpit centralny system audio z 4 głośnikami, wejściem USB , AUX oraz łącznością Bluetooth, skórzaną kierownicę, podłokietnik centralny i boczne w drzwiach, elektrycznie sterowane szyby tylne, chromowane listwy podokienne, chromowane wykończenie wlotu powietrza do silnika, 15-calowe felgi aluminiowe (lub opcjonalne 16” za 600zł). Jako opcje niedostępne w innych wersjach można zamowić czujniki parkowania z tyłu (+ 1000zł), alarm (+800zł), tempomat (+500zł)

Osoby pokonujące duże przebiegi (powyżej 15 tys. km rocznie) powinny rozważyć zakup Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI 92KM w wersji Active lub Allure. Silnik 1.6 VTI spala dwa razy tyle paliwa co diesel, co oznacza, że po pokonaniu 20 000 km za paliwo zapłacimy ponad 5 tys. zł więcej. Różnica w cenie pomiędzy wersją wysokoprężną a benzynową to albo 3200 zł (dla Allure), albo 3300 zł (dla Active). Polecamy zatem Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI. Sinik 1.2 VTI to wybór tylko dla osób poruszających się po mieście.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA