REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 301 to przedstawiciel coraz popularniejszych w ostatnim czasie sedanów dostępnych za niewygórowaną cenę. Którą wersja 301-ki jest najciekawsza?

Peugeot 301 to prawie 4,5 metrowy sedan, którego cena w podstawowej wersji nie przekracza 40 000 zł. Pod względem przestronności kabiny plasuje się w klase kompaktowej (pod względem ilości miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie). Rozstaw osi wynoszący 2652 mm jest większy niż w przypadku Forda Focusa, Mazdy 3 czy Toyoty Corolli w wersjach typu sedan. Francuski sedan ustępuje im tylko, ale bardzo nieznacznie szerokością (ok. 1-2 cm), ale oferuje znacznie większy, bo aż 506-litrowy, bagażnik.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 301: silniki

Peugeot 301 dostępny jest na polskim rynku w trzech wersjach wyposażeniowych (Acces, Active, Allure) oraz z jednym z trzech silników. Najsłabsza jednostka 1.2 VTI o mocy 72KM zapewnia sprint od 0-100 km/h w 14,2 s i średnie spalanie 5,3 l/100 km. Znacznie lepszymi osiągami dysponuje silnik 1.6 VTI. Moc 115 KM przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 9,4 s. Zużycie paliwa to przeciętnie 6,5 l/100 km. Motor wysokoprężny 1.6 HDI 92KM dysponuje filtrem cząstek stałych FAP. Przyspiesza 0-100 km/h w 11,2 s ale generuje najwyższy z tych trzech silników moment obrotowy wynoszący 230 Nm przy 1750 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie powinno przekroczyć 4,1 l /100 km (dane nt. spalania pochodzą od producenta).

Z silnikami współpracują ręczne, 5-biegowe skrzynie biegów. 4-stopniowy automat przewidziany jest tylko dla benzynowej odmiany 1.6 VTI.

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

REKLAMA

SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW

ACCESS

ACTIVE

ALLURE

1,2 VTI 72 KM

M5

38 100 zł

43 300 zł

46 300 zł

1,6 VTI 115 KM

M5

-

48 400 zł

51 400 zł

1,6 VTI 115 KM

A4

-

-

56 000 zł

1,6 HDI 92 KM FAP

M5

47 000 zł

51 700 zł

54 600 zł

Peugeot 301:  wersja Acces

Podstawowa wersja wyposażenia Acces zawiera komplet systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, kontrolę trakcji), cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne dla kierowcy i pasażera), mocowania Isofix na tylnej kanapie, reflektory ze światłami do jazdy dziennej, centralny zamek z pilotem, immobiliser, wspomaganie kierownicy, pionową regulację kolumny kierowniczej, regulowany na wysokość fotel kierowcy, komputer pokładowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji tej brakuje przede wszystkim klimatyzacji , radia, elektrycznego sterowania lusterkami bocznymi.

Peugeot 301: wersja Active

Odmiana Active posiada to co Acces oraz dodatkowo klimatyzację manualną, radio z odtwarzaczem CD, wejściem AUX na panelu radia i 2 głośnikami (za 1000 zł można mieć dodatkowe 2 głośniki z tyłu, radio wbudowane w konsole, wejście USB i system Bluetooth), elektrycznie sterowane szyby przednie, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, chromowane klamki wewnętrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, składane i dzielone asymetrycznie tylne oparcie kanapy i reflektory przeciwmgielne. Za 1000 zł można otrzymać jeszcze pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną przednią szybę  i przednie fotele. Wersja Active pozwala także na doposażenie Peugeota 301 w felgi z lekkich stopów.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Peugeot 301: wersja Allure

Najbogatsza a zarazem najdroższa opcja wyposażenia czyli Allure ma to wszystko co Active oraz klimatyzację manualną ze sterowaniem elektronicznym,  wbudowany w kokpit centralny system audio z 4 głośnikami, wejściem USB , AUX oraz łącznością Bluetooth, skórzaną kierownicę, podłokietnik centralny i boczne w drzwiach, elektrycznie sterowane szyby tylne, chromowane listwy podokienne, chromowane wykończenie wlotu powietrza do silnika, 15-calowe felgi aluminiowe (lub opcjonalne 16” za 600zł). Jako opcje niedostępne w innych wersjach można zamowić czujniki parkowania z tyłu (+ 1000zł), alarm (+800zł), tempomat (+500zł)

Osoby pokonujące duże przebiegi (powyżej 15 tys. km rocznie) powinny rozważyć zakup Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI 92KM w wersji Active lub Allure. Silnik 1.6 VTI spala dwa razy tyle paliwa co diesel, co oznacza, że po pokonaniu 20 000 km za paliwo zapłacimy ponad 5 tys. zł więcej. Różnica w cenie pomiędzy wersją wysokoprężną a benzynową to albo 3200 zł (dla Allure), albo 3300 zł (dla Active). Polecamy zatem Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI. Sinik 1.2 VTI to wybór tylko dla osób poruszających się po mieście.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA