REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 301: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 301 to przedstawiciel coraz popularniejszych w ostatnim czasie sedanów dostępnych za niewygórowaną cenę. Którą wersja 301-ki jest najciekawsza?

Peugeot 301 to prawie 4,5 metrowy sedan, którego cena w podstawowej wersji nie przekracza 40 000 zł. Pod względem przestronności kabiny plasuje się w klase kompaktowej (pod względem ilości miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie). Rozstaw osi wynoszący 2652 mm jest większy niż w przypadku Forda Focusa, Mazdy 3 czy Toyoty Corolli w wersjach typu sedan. Francuski sedan ustępuje im tylko, ale bardzo nieznacznie szerokością (ok. 1-2 cm), ale oferuje znacznie większy, bo aż 506-litrowy, bagażnik.

REKLAMA

Peugeot 301: silniki

Peugeot 301 dostępny jest na polskim rynku w trzech wersjach wyposażeniowych (Acces, Active, Allure) oraz z jednym z trzech silników. Najsłabsza jednostka 1.2 VTI o mocy 72KM zapewnia sprint od 0-100 km/h w 14,2 s i średnie spalanie 5,3 l/100 km. Znacznie lepszymi osiągami dysponuje silnik 1.6 VTI. Moc 115 KM przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 9,4 s. Zużycie paliwa to przeciętnie 6,5 l/100 km. Motor wysokoprężny 1.6 HDI 92KM dysponuje filtrem cząstek stałych FAP. Przyspiesza 0-100 km/h w 11,2 s ale generuje najwyższy z tych trzech silników moment obrotowy wynoszący 230 Nm przy 1750 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie powinno przekroczyć 4,1 l /100 km (dane nt. spalania pochodzą od producenta).

Z silnikami współpracują ręczne, 5-biegowe skrzynie biegów. 4-stopniowy automat przewidziany jest tylko dla benzynowej odmiany 1.6 VTI.

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW

ACCESS

ACTIVE

ALLURE

1,2 VTI 72 KM

M5

38 100 zł

43 300 zł

46 300 zł

1,6 VTI 115 KM

M5

-

48 400 zł

51 400 zł

1,6 VTI 115 KM

A4

-

-

56 000 zł

1,6 HDI 92 KM FAP

M5

47 000 zł

51 700 zł

54 600 zł

Peugeot 301:  wersja Acces

Podstawowa wersja wyposażenia Acces zawiera komplet systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, kontrolę trakcji), cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne dla kierowcy i pasażera), mocowania Isofix na tylnej kanapie, reflektory ze światłami do jazdy dziennej, centralny zamek z pilotem, immobiliser, wspomaganie kierownicy, pionową regulację kolumny kierowniczej, regulowany na wysokość fotel kierowcy, komputer pokładowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W wersji tej brakuje przede wszystkim klimatyzacji , radia, elektrycznego sterowania lusterkami bocznymi.

Peugeot 301: wersja Active

Odmiana Active posiada to co Acces oraz dodatkowo klimatyzację manualną, radio z odtwarzaczem CD, wejściem AUX na panelu radia i 2 głośnikami (za 1000 zł można mieć dodatkowe 2 głośniki z tyłu, radio wbudowane w konsole, wejście USB i system Bluetooth), elektrycznie sterowane szyby przednie, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, chromowane klamki wewnętrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, składane i dzielone asymetrycznie tylne oparcie kanapy i reflektory przeciwmgielne. Za 1000 zł można otrzymać jeszcze pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną przednią szybę  i przednie fotele. Wersja Active pozwala także na doposażenie Peugeota 301 w felgi z lekkich stopów.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Peugeot 301: wersja Allure

REKLAMA

Najbogatsza a zarazem najdroższa opcja wyposażenia czyli Allure ma to wszystko co Active oraz klimatyzację manualną ze sterowaniem elektronicznym,  wbudowany w kokpit centralny system audio z 4 głośnikami, wejściem USB , AUX oraz łącznością Bluetooth, skórzaną kierownicę, podłokietnik centralny i boczne w drzwiach, elektrycznie sterowane szyby tylne, chromowane listwy podokienne, chromowane wykończenie wlotu powietrza do silnika, 15-calowe felgi aluminiowe (lub opcjonalne 16” za 600zł). Jako opcje niedostępne w innych wersjach można zamowić czujniki parkowania z tyłu (+ 1000zł), alarm (+800zł), tempomat (+500zł)

Osoby pokonujące duże przebiegi (powyżej 15 tys. km rocznie) powinny rozważyć zakup Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI 92KM w wersji Active lub Allure. Silnik 1.6 VTI spala dwa razy tyle paliwa co diesel, co oznacza, że po pokonaniu 20 000 km za paliwo zapłacimy ponad 5 tys. zł więcej. Różnica w cenie pomiędzy wersją wysokoprężną a benzynową to albo 3200 zł (dla Allure), albo 3300 zł (dla Active). Polecamy zatem Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI. Sinik 1.2 VTI to wybór tylko dla osób poruszających się po mieście.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA