REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 301: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
Peugeot 301 to tani samochód dla czteroosobowej rodziny. Niska cena, przestronna kabina i duży bagażnik to główne atuty francuskiego sedana.
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 301 to przedstawiciel coraz popularniejszych w ostatnim czasie sedanów dostępnych za niewygórowaną cenę. Którą wersja 301-ki jest najciekawsza?

Peugeot 301 to prawie 4,5 metrowy sedan, którego cena w podstawowej wersji nie przekracza 40 000 zł. Pod względem przestronności kabiny plasuje się w klase kompaktowej (pod względem ilości miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie). Rozstaw osi wynoszący 2652 mm jest większy niż w przypadku Forda Focusa, Mazdy 3 czy Toyoty Corolli w wersjach typu sedan. Francuski sedan ustępuje im tylko, ale bardzo nieznacznie szerokością (ok. 1-2 cm), ale oferuje znacznie większy, bo aż 506-litrowy, bagażnik.

REKLAMA

Peugeot 301: silniki

Peugeot 301 dostępny jest na polskim rynku w trzech wersjach wyposażeniowych (Acces, Active, Allure) oraz z jednym z trzech silników. Najsłabsza jednostka 1.2 VTI o mocy 72KM zapewnia sprint od 0-100 km/h w 14,2 s i średnie spalanie 5,3 l/100 km. Znacznie lepszymi osiągami dysponuje silnik 1.6 VTI. Moc 115 KM przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h wynoszące 9,4 s. Zużycie paliwa to przeciętnie 6,5 l/100 km. Motor wysokoprężny 1.6 HDI 92KM dysponuje filtrem cząstek stałych FAP. Przyspiesza 0-100 km/h w 11,2 s ale generuje najwyższy z tych trzech silników moment obrotowy wynoszący 230 Nm przy 1750 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym nie powinno przekroczyć 4,1 l /100 km (dane nt. spalania pochodzą od producenta).

Z silnikami współpracują ręczne, 5-biegowe skrzynie biegów. 4-stopniowy automat przewidziany jest tylko dla benzynowej odmiany 1.6 VTI.

Zobacz też: Chevrolet Aveo: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

SILNIK

SKRZYNIA BIEGÓW

ACCESS

ACTIVE

ALLURE

1,2 VTI 72 KM

M5

38 100 zł

43 300 zł

46 300 zł

1,6 VTI 115 KM

M5

-

48 400 zł

51 400 zł

1,6 VTI 115 KM

A4

-

-

56 000 zł

1,6 HDI 92 KM FAP

M5

47 000 zł

51 700 zł

54 600 zł

Peugeot 301:  wersja Acces

Podstawowa wersja wyposażenia Acces zawiera komplet systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, kontrolę trakcji), cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne dla kierowcy i pasażera), mocowania Isofix na tylnej kanapie, reflektory ze światłami do jazdy dziennej, centralny zamek z pilotem, immobiliser, wspomaganie kierownicy, pionową regulację kolumny kierowniczej, regulowany na wysokość fotel kierowcy, komputer pokładowy.

W wersji tej brakuje przede wszystkim klimatyzacji , radia, elektrycznego sterowania lusterkami bocznymi.

Peugeot 301: wersja Active

Odmiana Active posiada to co Acces oraz dodatkowo klimatyzację manualną, radio z odtwarzaczem CD, wejściem AUX na panelu radia i 2 głośnikami (za 1000 zł można mieć dodatkowe 2 głośniki z tyłu, radio wbudowane w konsole, wejście USB i system Bluetooth), elektrycznie sterowane szyby przednie, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, chromowane klamki wewnętrzne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, składane i dzielone asymetrycznie tylne oparcie kanapy i reflektory przeciwmgielne. Za 1000 zł można otrzymać jeszcze pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną przednią szybę  i przednie fotele. Wersja Active pozwala także na doposażenie Peugeota 301 w felgi z lekkich stopów.

Zobacz też: Kia Rio: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Peugeot 301: wersja Allure

REKLAMA

Najbogatsza a zarazem najdroższa opcja wyposażenia czyli Allure ma to wszystko co Active oraz klimatyzację manualną ze sterowaniem elektronicznym,  wbudowany w kokpit centralny system audio z 4 głośnikami, wejściem USB , AUX oraz łącznością Bluetooth, skórzaną kierownicę, podłokietnik centralny i boczne w drzwiach, elektrycznie sterowane szyby tylne, chromowane listwy podokienne, chromowane wykończenie wlotu powietrza do silnika, 15-calowe felgi aluminiowe (lub opcjonalne 16” za 600zł). Jako opcje niedostępne w innych wersjach można zamowić czujniki parkowania z tyłu (+ 1000zł), alarm (+800zł), tempomat (+500zł)

Osoby pokonujące duże przebiegi (powyżej 15 tys. km rocznie) powinny rozważyć zakup Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI 92KM w wersji Active lub Allure. Silnik 1.6 VTI spala dwa razy tyle paliwa co diesel, co oznacza, że po pokonaniu 20 000 km za paliwo zapłacimy ponad 5 tys. zł więcej. Różnica w cenie pomiędzy wersją wysokoprężną a benzynową to albo 3200 zł (dla Allure), albo 3300 zł (dla Active). Polecamy zatem Peugeota 301 z silnikiem 1.6 HDI. Sinik 1.2 VTI to wybór tylko dla osób poruszających się po mieście.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA