Fiat 500C: Jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Fiat 500C to wersja z otwieranym, płóciennym dachem popularnej zwłaszcza we Włoszech 500-tki. Auto należy do klasy A Premium i adresowane jest do majętnych osób poszukujących wyróżniającego się na drodze miejskiego samochodu. Pojazd mierzy 3546 mm długości, 1627 mm szerokości i 1488 mm wysokości. Rozstaw osi (2299 mm) jest praktycznie identyczny jak w przypadku Fiata Pandy II, na której płycie podłogowej oparto konstrukcję Fiata 500.
REKLAMA
Zobacz też: Raporty Carfax, Autocheck itp. czyli kupno używanego samochodu z USA
Fiat 500C - silniki i osiągi
REKLAMA
Fiat 500C dostępny jest na rynku w jednej wersji wyposażania i z jednym z dwóch silników. Podstawowa odmiana posiada benzynową jednostkę napędową 1.2 8V o mocy 69KM. Dzięki niej przyspiesza 0-100km/h w czasie 12,9 sekundy i zadowala się średnio 5,1 litra benzyny na 100 km. Droższa o 11 000 zł jest wersja z silnikiem wysokoprężnym 1.3 MutliJet dysponujący mocą 95KM, przyspieszeniem 0-100 km/h na poziomie 10,7 s oraz zużyciem paliwa ok. 3,9 l/100km (średnie spalanie wg danych producenta). Oba motory współpracują z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, a w przypadku jednostki benzynowej istnieje możliwość wybrania automatycznej skrzyni biegów Dualogic Selespeed.
Osoby poruszające się głównie po mieście, na dodatek po bardzo zatłoczonych arteriach, powinny myśleć głównie o wersji benzynowej. Spora różnica w cenie i brak kłopotliwego filtra DPF wydają się przemawiać bardziej właśnie za tą wersją.
Fiat 500C - wyposażenie
Jedyna w ofercie wersja wyposażeniowa Lounge zaopatruje 500C w szereg istotnych rozwiązań zwłaszcza z dziedziny bezpieczeństwa. Klient może zatem liczyć na system ABS (wraz z EBD i BAS), sygnalizację awaryjnego hamowania (ESS), czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową dla kierowcy, system zapobiegający pożarowi w trakcie kolizji (FPS). Opcjonalnie można dokupić system przeciwpoślizgowy ESP wraz kontrolą trakcji, asystentem ruszania pod górę czy zjazdu ze wzniesienia. Aby polepszyć widoczność po zmroku za 3000 zł Fiat oferuje reflektory bi-ksenonowe.
Zobacz też: Toyota Yaris Hybrid: jaką wybrać? Poradnik kupującego
Podstawowe wyposażenie Fiata 500C z zakresu komfortu podróży obejmuje klimatyzację manualną, kierownicę z regulacją wysokości (bez regulacji odległości), czujniki parkowania, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka boczne, dodatkowe reflektory do jazdy dziennej, fotel kierowcy z regulacją wysokości, wspomaganie elektryczne kierownicy Dual Drive z funkcją CITY (wzmocnienie siły wspomagania), komputer pokładowy. 500C z silnikiem diesla posiada w standardzie także system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych DPF. Aby posiadać w aucie klimatyzację automatyczną trzeba dopłacić 1400 zł. Dodatkowe 600 zł zapłacimy za Wind Stop, czyli system ograniczający zawirowania powietrza w kabinie w trakcie jazdy z otwartym dachem.
Zobacz też: Czyszczenie filtra DPF – koszty i metody
Odnośnie systemów multimedialnych to Fiat 500C w standardowej konfiguracji Lounge posiada radio z odtwarzaczem płyt CD i plików MP3 wysyłające dźwięk na 6 głośników. Dopłata 1600 zł pozwoli cieszyć się bardziej zaawansowany system audio sygnowanym logiem INTERSCOPE Sound System. Dysponuje on 6 głośnikami oraz dodatkowym wzmacniaczem. Dla poprawnej komunikacji z telefonami komórkowymi Fiat 500C jest wyposażony w system Blue&Me, pozwalający na głosową komunikację z telefonem poprzez Bluetooth (w tym odczytywanie tekstu wiadomości SMS w jeżyku polskim) czy odtwarzanie muzyki z komórki za pomocą samochodowego systemu audio. Zakres możliwości tego urządzenia można rozgrzeszyć także o nawigację Tom Tom.
Zobacz też: Renault Clio: jakie wybrac? Poradnik kupującego
Fiat 500C - nadwozie
REKLAMA
Paleta lakierów oferowana dla modelu 500C obejmuje łącznie 14 kolorów. Dopłaty nie wymaga tylko niemetalizowany szary lakier. Najdroższy jest kolor perłowy – 3000 zł, inne metalizowane lakiery to koszt 1800 zł. Za barwy pastelowe trzeba zapłacić dodatkowe 1000 zł.
Oprócz koloru nadwozia właściciel Fiata 500C może również wybrać jedną z trzech barw płóciennego dachu oraz dodatkowe akcesoria indywidualizujące wygląd auta (elementy kalkomanii, chromowane lusterka boczne, jeden z 8 wzorów felg ze stopów lekkich)
Fiat 500C - cena
Fiat 500C występuje na rynku w dwóch wersjach. Najtańsza jest odmiana z silnikiem benzynowym. W promocyjnej cenie można go nabyć za 58 000 zł (5000 zł rabatu). Droższa jest odmiana z jednostką diesla - 69 000 zł.
Wybór redakcji: Fiat 500C 1.2 8V 69KM wraz opcjonalną automatyczną klimatyzacją, ESP, 16" alufelgami i metalizowanym lakierem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.