REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Fiata 500C to mały miejski kabriolet, bogato wyposażony i stosunkowo drogi jak na swoje gabaryty.
Fiata 500C to mały miejski kabriolet, bogato wyposażony i stosunkowo drogi jak na swoje gabaryty.
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500C to nietuzinkowe, miejskie auto adresowane do majętnych osób. Podpowiadamy, którą jego wersję wybrać.

Fiat 500C to wersja z otwieranym, płóciennym dachem popularnej zwłaszcza we Włoszech 500-tki. Auto należy do klasy A Premium i adresowane jest do majętnych osób poszukujących wyróżniającego się na drodze miejskiego samochodu. Pojazd mierzy 3546 mm długości, 1627 mm szerokości i 1488 mm wysokości. Rozstaw osi (2299 mm) jest praktycznie identyczny jak w przypadku Fiata Pandy II, na której płycie podłogowej oparto konstrukcję Fiata 500.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Raporty Carfax, Autocheck itp. czyli kupno używanego samochodu z USA

Fiat 500C - silniki i osiągi

Fiat 500C dostępny jest na rynku w jednej wersji wyposażania i z jednym z dwóch silników. Podstawowa odmiana posiada benzynową jednostkę napędową 1.2 8V o mocy 69KM. Dzięki niej przyspiesza 0-100km/h w czasie 12,9 sekundy i zadowala się średnio 5,1 litra benzyny na 100 km. Droższa o 11 000 zł jest wersja z silnikiem wysokoprężnym 1.3 MutliJet dysponujący mocą 95KM, przyspieszeniem 0-100 km/h na poziomie 10,7 s oraz zużyciem paliwa ok. 3,9 l/100km (średnie spalanie wg danych producenta). Oba motory współpracują z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, a w przypadku jednostki benzynowej istnieje możliwość wybrania automatycznej skrzyni biegów Dualogic Selespeed.

Osoby poruszające się głównie po mieście, na dodatek po bardzo zatłoczonych arteriach, powinny myśleć głównie o wersji benzynowej. Spora różnica w cenie i brak kłopotliwego filtra DPF wydają się przemawiać bardziej właśnie za tą wersją.

REKLAMA

Fiat 500C - wyposażenie

Jedyna w ofercie wersja wyposażeniowa Lounge zaopatruje 500C w szereg istotnych rozwiązań zwłaszcza z dziedziny bezpieczeństwa. Klient może zatem liczyć na system ABS (wraz z EBD i BAS), sygnalizację awaryjnego hamowania (ESS), czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową dla kierowcy, system zapobiegający pożarowi w trakcie kolizji (FPS). Opcjonalnie można dokupić system przeciwpoślizgowy ESP wraz kontrolą trakcji, asystentem ruszania pod górę czy zjazdu ze wzniesienia. Aby polepszyć widoczność po zmroku za 3000 zł Fiat oferuje reflektory bi-ksenonowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Toyota Yaris Hybrid: jaką wybrać? Poradnik kupującego

Podstawowe wyposażenie Fiata 500C z zakresu komfortu podróży obejmuje klimatyzację manualną, kierownicę z regulacją wysokości (bez regulacji odległości), czujniki parkowania, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektryczne sterowane i podgrzewane lusterka boczne, dodatkowe reflektory do jazdy dziennej, fotel kierowcy z regulacją wysokości, wspomaganie elektryczne kierownicy Dual Drive z funkcją CITY (wzmocnienie siły wspomagania), komputer pokładowy. 500C z silnikiem diesla posiada w standardzie także system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych DPF. Aby posiadać w aucie klimatyzację automatyczną trzeba dopłacić 1400 zł. Dodatkowe 600 zł zapłacimy za Wind Stop, czyli system ograniczający zawirowania powietrza w kabinie w trakcie jazdy z otwartym dachem.

Zobacz też: Czyszczenie filtra DPF – koszty i metody

Odnośnie systemów multimedialnych to Fiat 500C w standardowej konfiguracji Lounge posiada radio z odtwarzaczem płyt CD i plików MP3 wysyłające dźwięk na 6 głośników. Dopłata 1600 zł pozwoli cieszyć się bardziej zaawansowany system audio sygnowanym logiem INTERSCOPE Sound System. Dysponuje on 6 głośnikami oraz dodatkowym wzmacniaczem. Dla poprawnej komunikacji z telefonami komórkowymi Fiat 500C jest wyposażony w system Blue&Me, pozwalający na głosową komunikację z telefonem poprzez Bluetooth (w tym odczytywanie tekstu wiadomości SMS w jeżyku polskim) czy odtwarzanie muzyki z komórki za pomocą samochodowego systemu audio. Zakres możliwości tego urządzenia można rozgrzeszyć także o nawigację Tom Tom.

Zobacz też: Renault Clio: jakie wybrac? Poradnik kupującego

Fiat 500C - nadwozie

Paleta lakierów oferowana dla modelu 500C obejmuje łącznie 14 kolorów. Dopłaty nie wymaga tylko niemetalizowany szary lakier. Najdroższy jest kolor perłowy – 3000 zł, inne metalizowane lakiery to koszt 1800 zł. Za barwy pastelowe trzeba zapłacić dodatkowe 1000 zł.

Oprócz koloru nadwozia właściciel Fiata 500C może również wybrać jedną z trzech barw płóciennego dachu oraz dodatkowe akcesoria indywidualizujące wygląd auta (elementy kalkomanii, chromowane lusterka boczne, jeden z 8 wzorów felg ze stopów lekkich)

Fiat 500C - cena

Fiat 500C występuje na rynku w dwóch wersjach. Najtańsza jest odmiana z silnikiem benzynowym. W promocyjnej cenie można go nabyć za 58 000 zł (5000 zł rabatu). Droższa jest odmiana z jednostką diesla - 69 000 zł.

Wybór redakcji: Fiat 500C 1.2 8V 69KM wraz opcjonalną automatyczną klimatyzacją, ESP, 16" alufelgami i metalizowanym lakierem.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

REKLAMA

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

REKLAMA

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA