REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poradnik kupującego: Hyundai i30. Jakiego wybrać?

Kalinowski Marcin
Hyundai i30 hatchback fot. moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 hatchback fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, czterech silnikowych i siedmiu wyposażeniowych. W tym poradniku radzimy, jakiego Hyundaia i30 wybrać.

Nadwozia

Hatchback 5d: podstawowa wersja, ceny zaczynają się od 51 200 zł (bez promocji). We wnętrzu dla kierowcy i pasażera jest odpowiednia ilość miejsca, bagażnik mieści 340 litrów, lub 1250 po złożeniu foteli.

REKLAMA

Kombi 5d CW: wersja kombi, ceny od 54 700 zł. W zamian otrzymujemy 415 litrowy bagażnik, lub 1395 litrowy po złożeniu foteli.

Wybór: hatchback 5d. Różnica w pojemności bagażnika między hatchbackiem a kombi nie jest na tyle duża, aby uzasadniać dodatkowy wydatek.

Silniki

Benzynowe:

1,4 109 KM - podstawowa, najtańsza jednostka. Ceny od 51 200, przyspieszenie do setki w 11,7 sekundy, prędkość maksymalna 187 km/h, przy spalaniu średnim rzędu 6,3 litra

Zobacz też: Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

1,6 126 KM - aby nim jeździć, musimy wydać 60 900 złotych. To dopłata nie tylko za sam silnik, ale też za wersję wyposażeniową Classic Plus. Co w zamian? 11 sekund do setki, 192 km/h prędkości maksymalnej i 6,5 litra na 100 kilometrów.

Diesle:

REKLAMA

1,6 90 KM - aby go mieć, musimy wydac minimum 60 200 złotych. To o 9 tysięcy więcej w stosunku do zwykłej wersji benzynowej 1,4 109 KM. Osiągi są bardzo słabe: 14 sekund do setki, 172 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie średnie: 4,4 litra na sto kilometrów. Raczej nie polecamy.

1,6 115 KM - jego wadą jest cena. Kosztuje bowiem od 69 400 złotych. Zalet ma bardzo wiele: 11,5 sekundy do setki, 188 km/h prędkości maksymalnej i małe spalanie rzędu 4,5 litra na sto kilometrów (w mieście 5,3), dobra kultura pracy i niski hałas.

Wybór: Diesel 1,6 115 KM - dość wyjątkowo w poradnikach mojafirma.infor.pl/moto wygrywa silnik diesla. Owszem, trzeba za niego zapłacić 9 tysięcy złotych więcej niż za wersję benzynową 1,6 litra, jednak bardzo niskie zużycie paliwa i dobra dynamika równoważą wady.

Wersje wyposażenia

Hyundai i30 dostępny jest w siedmiu różnych wersjach wyposażeniowych: Base, Base+, Classic, Classic+, Comfort, Style i Premium. Róznice między czterema pierwszymi są raczej niewielkie, zarówno pod kątem wyposazenia nie są wielkie, choć różnice w cenach już znaczące.

Ponieważ jednak oferta wyposażeniowa Hyundaia jest dość skromna, polecamy wersję Base+ wyposażoną w manualną klimatyzację, radiem CD z Mp3 i sterowaniem systemem audio w kole kierownicy.

Zobacz też: Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Dopłacając do wyższego standardu (a różnice są zauważalne) otrzymamy wiele różnych elementów, które w rzeczywistości nie są tak bardzo potrzebne, np. sygnalizator otwarcia drzwi (bez przesady...), kontrolkę płynu do spryskiwaczy, podgrzewane płaskie wycieraczki, siatka ochronna w bagażniku, kieszenie w oparciach przednich foteli etc.

Uznaliśmy zatem, że lepiej jest wydać pieniądze na 115-konny silnik diesla, niż na wyższy standard wyposażenia.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Problem w tym, że 115-konny diesel dostępny jest dopiero od wersji Classic+ wzwyż, która kosztuje 69 400 złotych. Idealna konfiguracja pięciodrzwiowego hatchbacka z silnikiem 1,6 115 KM w wersji Base+ po prostu nie istnieje. Na szczęście różnica cenowa między wersją Base+ i Classic+ jest bardzo nieznaczna i wynosi 1200 złotych. Z tego powodu polecamy:

Redakcja poleca: Hyundai i30 hatchback 1,6 115 KM Classic+ za 65 400 złotych.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    REKLAMA