REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poradnik kupującego: Hyundai i30. Jakiego wybrać?

Kalinowski Marcin
Hyundai i30 hatchback fot. moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 hatchback fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, czterech silnikowych i siedmiu wyposażeniowych. W tym poradniku radzimy, jakiego Hyundaia i30 wybrać.

Nadwozia

Hatchback 5d: podstawowa wersja, ceny zaczynają się od 51 200 zł (bez promocji). We wnętrzu dla kierowcy i pasażera jest odpowiednia ilość miejsca, bagażnik mieści 340 litrów, lub 1250 po złożeniu foteli.

REKLAMA

REKLAMA

Kombi 5d CW: wersja kombi, ceny od 54 700 zł. W zamian otrzymujemy 415 litrowy bagażnik, lub 1395 litrowy po złożeniu foteli.

Wybór: hatchback 5d. Różnica w pojemności bagażnika między hatchbackiem a kombi nie jest na tyle duża, aby uzasadniać dodatkowy wydatek.

Silniki

Benzynowe:

REKLAMA

1,4 109 KM - podstawowa, najtańsza jednostka. Ceny od 51 200, przyspieszenie do setki w 11,7 sekundy, prędkość maksymalna 187 km/h, przy spalaniu średnim rzędu 6,3 litra

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

1,6 126 KM - aby nim jeździć, musimy wydać 60 900 złotych. To dopłata nie tylko za sam silnik, ale też za wersję wyposażeniową Classic Plus. Co w zamian? 11 sekund do setki, 192 km/h prędkości maksymalnej i 6,5 litra na 100 kilometrów.

Diesle:

1,6 90 KM - aby go mieć, musimy wydac minimum 60 200 złotych. To o 9 tysięcy więcej w stosunku do zwykłej wersji benzynowej 1,4 109 KM. Osiągi są bardzo słabe: 14 sekund do setki, 172 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie średnie: 4,4 litra na sto kilometrów. Raczej nie polecamy.

1,6 115 KM - jego wadą jest cena. Kosztuje bowiem od 69 400 złotych. Zalet ma bardzo wiele: 11,5 sekundy do setki, 188 km/h prędkości maksymalnej i małe spalanie rzędu 4,5 litra na sto kilometrów (w mieście 5,3), dobra kultura pracy i niski hałas.

Wybór: Diesel 1,6 115 KM - dość wyjątkowo w poradnikach mojafirma.infor.pl/moto wygrywa silnik diesla. Owszem, trzeba za niego zapłacić 9 tysięcy złotych więcej niż za wersję benzynową 1,6 litra, jednak bardzo niskie zużycie paliwa i dobra dynamika równoważą wady.

Wersje wyposażenia

Hyundai i30 dostępny jest w siedmiu różnych wersjach wyposażeniowych: Base, Base+, Classic, Classic+, Comfort, Style i Premium. Róznice między czterema pierwszymi są raczej niewielkie, zarówno pod kątem wyposazenia nie są wielkie, choć różnice w cenach już znaczące.

Ponieważ jednak oferta wyposażeniowa Hyundaia jest dość skromna, polecamy wersję Base+ wyposażoną w manualną klimatyzację, radiem CD z Mp3 i sterowaniem systemem audio w kole kierownicy.

Zobacz też: Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Dopłacając do wyższego standardu (a różnice są zauważalne) otrzymamy wiele różnych elementów, które w rzeczywistości nie są tak bardzo potrzebne, np. sygnalizator otwarcia drzwi (bez przesady...), kontrolkę płynu do spryskiwaczy, podgrzewane płaskie wycieraczki, siatka ochronna w bagażniku, kieszenie w oparciach przednich foteli etc.

Uznaliśmy zatem, że lepiej jest wydać pieniądze na 115-konny silnik diesla, niż na wyższy standard wyposażenia.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Problem w tym, że 115-konny diesel dostępny jest dopiero od wersji Classic+ wzwyż, która kosztuje 69 400 złotych. Idealna konfiguracja pięciodrzwiowego hatchbacka z silnikiem 1,6 115 KM w wersji Base+ po prostu nie istnieje. Na szczęście różnica cenowa między wersją Base+ i Classic+ jest bardzo nieznaczna i wynosi 1200 złotych. Z tego powodu polecamy:

Redakcja poleca: Hyundai i30 hatchback 1,6 115 KM Classic+ za 65 400 złotych.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA