REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Poradnik kupującego: Hyundai i30. Jakiego wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kalinowski Marcin
Hyundai i30 hatchback fot. moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 hatchback fot. moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i30 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, czterech silnikowych i siedmiu wyposażeniowych. W tym poradniku radzimy, jakiego Hyundaia i30 wybrać.

Nadwozia

Hatchback 5d: podstawowa wersja, ceny zaczynają się od 51 200 zł (bez promocji). We wnętrzu dla kierowcy i pasażera jest odpowiednia ilość miejsca, bagażnik mieści 340 litrów, lub 1250 po złożeniu foteli.

REKLAMA

Kombi 5d CW: wersja kombi, ceny od 54 700 zł. W zamian otrzymujemy 415 litrowy bagażnik, lub 1395 litrowy po złożeniu foteli.

Wybór: hatchback 5d. Różnica w pojemności bagażnika między hatchbackiem a kombi nie jest na tyle duża, aby uzasadniać dodatkowy wydatek.

Silniki

Benzynowe:

1,4 109 KM - podstawowa, najtańsza jednostka. Ceny od 51 200, przyspieszenie do setki w 11,7 sekundy, prędkość maksymalna 187 km/h, przy spalaniu średnim rzędu 6,3 litra

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Kia Cee’d – jaką wybrać? Poradnik kupującego

1,6 126 KM - aby nim jeździć, musimy wydać 60 900 złotych. To dopłata nie tylko za sam silnik, ale też za wersję wyposażeniową Classic Plus. Co w zamian? 11 sekund do setki, 192 km/h prędkości maksymalnej i 6,5 litra na 100 kilometrów.

Diesle:

REKLAMA

1,6 90 KM - aby go mieć, musimy wydac minimum 60 200 złotych. To o 9 tysięcy więcej w stosunku do zwykłej wersji benzynowej 1,4 109 KM. Osiągi są bardzo słabe: 14 sekund do setki, 172 km/h prędkości maksymalnej. Spalanie średnie: 4,4 litra na sto kilometrów. Raczej nie polecamy.

1,6 115 KM - jego wadą jest cena. Kosztuje bowiem od 69 400 złotych. Zalet ma bardzo wiele: 11,5 sekundy do setki, 188 km/h prędkości maksymalnej i małe spalanie rzędu 4,5 litra na sto kilometrów (w mieście 5,3), dobra kultura pracy i niski hałas.

Wybór: Diesel 1,6 115 KM - dość wyjątkowo w poradnikach mojafirma.infor.pl/moto wygrywa silnik diesla. Owszem, trzeba za niego zapłacić 9 tysięcy złotych więcej niż za wersję benzynową 1,6 litra, jednak bardzo niskie zużycie paliwa i dobra dynamika równoważą wady.

Wersje wyposażenia

Hyundai i30 dostępny jest w siedmiu różnych wersjach wyposażeniowych: Base, Base+, Classic, Classic+, Comfort, Style i Premium. Róznice między czterema pierwszymi są raczej niewielkie, zarówno pod kątem wyposazenia nie są wielkie, choć różnice w cenach już znaczące.

Ponieważ jednak oferta wyposażeniowa Hyundaia jest dość skromna, polecamy wersję Base+ wyposażoną w manualną klimatyzację, radiem CD z Mp3 i sterowaniem systemem audio w kole kierownicy.

Zobacz też: Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Dopłacając do wyższego standardu (a różnice są zauważalne) otrzymamy wiele różnych elementów, które w rzeczywistości nie są tak bardzo potrzebne, np. sygnalizator otwarcia drzwi (bez przesady...), kontrolkę płynu do spryskiwaczy, podgrzewane płaskie wycieraczki, siatka ochronna w bagażniku, kieszenie w oparciach przednich foteli etc.

Uznaliśmy zatem, że lepiej jest wydać pieniądze na 115-konny silnik diesla, niż na wyższy standard wyposażenia.

Zobacz też: Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Problem w tym, że 115-konny diesel dostępny jest dopiero od wersji Classic+ wzwyż, która kosztuje 69 400 złotych. Idealna konfiguracja pięciodrzwiowego hatchbacka z silnikiem 1,6 115 KM w wersji Base+ po prostu nie istnieje. Na szczęście różnica cenowa między wersją Base+ i Classic+ jest bardzo nieznaczna i wynosi 1200 złotych. Z tego powodu polecamy:

Redakcja poleca: Hyundai i30 hatchback 1,6 115 KM Classic+ za 65 400 złotych.

Hyundai ix35 2.0 CRDI nawet 15% taniej. Sprawdź teraz!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA