Fiat Panda – którego wybrać? Poradnik kupującego
REKLAMA
REKLAMA
Poradnik kupującego: Nadwozie
Fiat Panda dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej – jako pięciodrzwiowy hatchback.
REKLAMA
Poradnik kupującego: Napęd
W gamie silnikowej Fiata Pandy znalazły się dwie jednostki napędowe. Podstawowym źródłem napędu jest czterocylindrowy benzynowy silnik o pojemności 1,2 l i mocy 69 KM. Drugą w gamie jednostką napędową jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,3 l rozwijający moc maksymalną 75 KM.
Zobacz też: Opinie kierowców o Fiat Panda
REKLAMA
Panda z silnikiem wysokoprężnym jest droższa o 17 tys. zł od wersji napędzanej silnikiem benzynowym. Przy czym różnica w dynamice obu jednostek napędowych jest nieznaczna – auto napędzane silnikiem benzynowym rozpędza się od 0 do 100 km/h (dane producenta) w 13,4 s, natomiast napędzane silnikiem wysokoprężnym w 13,1 s.
Według danych producenta Panda z silnikiem benzynowym podczas jazdy w ruchu miejskim zużywa średnio 6,4 l benzyny na 100 km, natomiast wersja z silnikiem wysokoprężnym 5,2 l oleju napędowego na 100 km.
Różnica w zużyciu paliwa oraz w osiągach samochodu jest na tyle niewielka, że osoby pokonujące przeciętne przebiegi powinny zdecydować się na zakup odmiany z silnikiem benzynowym.
Nasz wybór: silnik benzynowy 1.2/69 KM
Poradnik kupującego: Wersja wyposażeniowa
W ofercie znalazły się cztery wersje wyposażenia Fresh, Actual, My Life oraz Dynamic. Podstawowa wersja wyposażeniowa jest pozbawiona nawet wspomagania i regulacji wysokości kierownicy. W wyposażeniu droższej o prawie 8 tys. zł wersji Actual znajdziemy regulację i wspomaganie kierownicy oraz poduszkę powietrzną pasażera. Po dopłaceniu do wersji Actual kolejnych 3,5 tys zł możemy nabyć wersję Mylife wyposażoną m.in. w manualną klimatyzację.
Zobacz też: Test Fiat Panda: stworzona do miejskiej dżungli
Najbogatsza odmiana Dynamic wymaga dopłaty (w porównaniu do podstawowej wersji ) aż 14 tys. zł i oprócz wyposażenia dostępnego w odmianie My life nabywca dostanie w cenie dodatkowo m.in. – elektrycznie sterowane szyby, lusterka i centralny zamek, boczne poduszki powietrzne i wyższej klasy radioodtwarzacz CD.
Nasz wybór: wersja Actual plus klimatyzacja (3000 zł).
REKLAMA
REKLAMA