REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS

DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS
DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS
DS

REKLAMA

REKLAMA

DS E-TENSE to napędzany przez silnik elektryczny, samochód koncepcyjny marki DS. Co skrywa w sobie futurystyczne nadwozie?

DS E-Tense 2016 - wyjątkowy koncept DS

Tak jak bolid startujący w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E, najnowsze dzieło marki DS wyposażone zostało w silnik w 100 proc. elektryczny. Osiąga on moc 402 KM i moment obrotowy 516 Nm. Do tego, według zapewnień producenta ma zasięg 310 km w cyklu jazdy mieszanej (lub 360 km w cyklu jazdy miejskiej).

REKLAMA

DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS

DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS

DS

DS

Zobacz też: Test Citroen (DS) DS3 1.6 THP 156 KM

REKLAMA

Dwumiejscowe nadwozie samonośne wykonane jest z włókna węglowego i wyposażone w zawieszenie niezależne na parach wahaczy umieszczonych jeden nad drugim. Ponieważ baterie znajdują się pod podłogą, środek ciężkości przypada nisko. Dzięki temu samochód prowadzi się posłusznie, z precyzją i temperamentem, w warunkach całkowitego bezpieczeństwa (szczególnie ze względu na równy rozkład masy pomiędzy obydwiema osiami). Jednocześnie do jego wydajności aerodynamicznej w znacznym stopniu przyczyniają się opływowa sylwetka, dyfuzor z włókna węglowego oraz płaska podłoga. Na wzmiankę zasługują też specjalnie opracowane opony MIchelin, zdolne przenosić wysoki moment obrotowy charakterystyczny dla elektrycznego układu napędowego. Ich zasługą jest bezpieczeństwo i wysoki komfort toczenia, nawet przy najwyższych prędkościach.

Szereg detali modelu DS E-Tense, dopracowano dzięki nowatorskiej, awangardowej wręcz metodzie projektowania. Narzędzia parametryczne, stosowane już w takich dziedzinach jak luksusowe krawiectwo i architektura, umożliwiają tworzenie powierzchni i brył w zupełnie nowy sposób.

Najlepszym przykładem tej metody jest futurystycznie wyrzeźbiona tablica rozdzielcza DS E-Tense – podobnie jak osłona chłodnicy, stworzona metodą projektowania parametrycznego, a następnie zrealizowana techniką druku 3D.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS

DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS

DS

DS

DS E-Tense 2016 - diabeł tkwi w szczegółach

Koncept zwraca również uwagę innymi przykładami zastosowanej w nim technologii. Przykładami są cyfrowy obraz wsteczny, wykorzystujący kamerę umieszczoną z tyłu, oraz nowatorski system filtracji „czysta kabina”, który stale rozpoznaje, analizuje i odfiltrowuje pochodzące z zewnątrz zanieczyszczenia, zapewniając czyste powietrze we wnętrzu samochodu.

Zobacz też: Citroen SpaceTourer 2016

Wyjątkowo starannie opracowana została grafika świetlna, będąca wizytówką modeli DS. Widać to zarówno z przodu, jak i z tyłu. Projekt modułów LED (system DS ACTIVE LED VISION) charakteryzuje iście jubilerski kunszt. Światła dzienne, zestawione z diod nawiązują do świata haute couture i akcentują wyrazistą linię reflektorów. Tylne kierunkowskazy wkomponowane w partię dachu inspirowane są stylem modelu DS z roku 1955. Kulminację stanowią lampy tylne: w całości wykonane w technologii LED i tworzące wzór łuski. Wydają się ożywać, ilekroć samochód jest w ruchu, i zarazem wytyczają trend dla przyszłych modeli DS.

DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS

DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS

DS

DS

Tapicerzy DS poświęcili 800 godzin na zaprojektowanie, przetestowanie i wyprodukowanie obić wnętrza. Szczególny nacisk położono na udoskonalony wzór nawiązujący do splotu bransolety zegarka widoczny na siedzeniach oraz na opracowanie tablicy rozdzielczej. Do innych godnych uwagi rozwiązań należy wybór w wykończeniach tablicy rozdzielczej chłodnej w dotyku stali, tworzącej futurystyczny klimat, a także silnie zaznaczony kształt kierownicy. Ostatecznym potwierdzeniem właściwego marce DS skupienia na jakości szczegółu jest wzór giloszowy typu clous de Paris, użyty wokół inspirowanych stylizacją lotniczą przełączników na konsoli środkowej.

Zobacz też: Test Citroen C5 2.2 HDi 200 CrossTourer

Zwiększeniu bezpieczeństwa i komfortu sprzyja zastosowanie instrumentów cyfrowych o wysokiej rozdzielczości: 12’’wyświetlacz główny sterowany poprzez 10’’tablet dotykowy. Ergonomiczny projekt elementów sterowania jest wydajny i intuicyjny dzięki użyciu systemu elektronicznego, opracowanego we współpracy z firmą Coyote.

Źródło: DS

DANE TECHNICZNE

-     Wymiary: dł. 4,72 m x szer. 2,08 m x wys. 1,29 m

  • Silnik: 100 proc. elektryczny, moc 402 KM
  • Przyspieszenie: 100 km/h w 4,5 s
  • Zasięg: 360 km (w cyklu miejskim) lub 310 km (w cyklu mieszanym)
  • Maksymalny moment obrotowy: 516 Nm
  • Prędkość maks. 250 km/h
  • Masa: 1,8 tony
  • Opony: MICHELIN Pilot Supersport; przód: 245/35 ZR 20, tył: 305/30 ZR 20
  • Układ napędowy na jedną oś
  • Nadwozie samonośne o konstrukcji z włókna węglowego
  • Nagłośnienie: system Focal Utopia, dziewięć głośników, moc 640W, regulacja cyfrowym przetwornikiem sygnału

DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS
DS
DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS
DS
DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS
DS
DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS
DS
DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS
DS
DS E-TENSE 2016 - wyjątkowy koncept DS
DS
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA