REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Tomasz Korniejew
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Fiat Freemont kojarzy się z autem rodzinnym o stonowanej stylizacji. Ale w specjalnej wersji Black Code zmienia oblicze na crossovera z pazurem!

Freemont to egzotyczny model dla ortodoksyjnych miłośników Fiata. Ale zaadoptowany zza oceanu crossover dał się poznać, jako samochód nadzwyczaj praktyczny i komfortowy. Kierowcy na Starym Kontynencie nie tylko przywykli ale i docenili walory nowego członka włoskiej rodziny.

REKLAMA

REKLAMA

Jakiś czas temu producent zdecydował się uatrakcyjnić kanciastą bryłę nadwozia Fiata Freemonta wypuszczając na rynek wersję Black Code.

Specjalną wersję można rozpoznać m.in. po lakierowanym na czarno atrapie chłodnicy, lusterkom bocznym, a także felgom. Wprawne oko zwróci uwagę na przyciemnione reflektory, czy skórzaną tapicerkę.

We wnętrzu odmiana Black Code nie różni się (poza wspomnianą tapicerką) od pozostałych wersji wyposażeniowych.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Pierwsza jazda Kia Sorento 2015 2.2 CRDi 200 KM aut.

Sporych rozmiarów Freemont oferuje przestronne, siedmioosobowe wnętrze z dużym bagażnikiem. W konfiguracji siedmioosobowej do bagażnika Freemonta zmieścimy 145 l bagaży, ale już chowając dwa fotele w podłodze bagażnika zyskamy przestrzeń na pakunki rzędu 540 l. Z kolei składając drugi rząd siedzeń uzyskamy 1461 l przestrzeni na bagaże.

Crossover Fiata przekonuje do siebie wygodnymi fotelami i dobrą widocznością z miejsca kierowcy. Obszerne siedziska foteli i odpowiedni profil oparć zachęcają do długich podróży.

Esteci z pewnością będą narzekać na przeciętną jakość tworzyw użytych do wykończenia przedziału pasażerskiego i równie przeciętną jakość montażu poszczególnych elementów. Jednak to drobiazgi.

To za co trzeba skrytykować Freemonta to amerykański interfejs obsługi komputera pokładowego poprzez który włączamy różnego rodzaju urządzenia, np. podgrzewanie foteli, czy sterujemy nawiewami.

System jest nieintuicyjny i żeby spranie go obsługiwać trzeba zapamiętać kilka kluczowych ścieżek. W przeciwnym wypadku będziemy błądzić po labiryncie menu.

Zobacz też: Test Volvo XC60 T6 AWD aut.

Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. – jak jeździ?

Ale kierowcy ceniący komfort podróżowania z pewnością przymkną oko na konieczność oswojenia się z systemem komputera pokładowego, jak tylko wyruszą Freemontem w drogę.

W gamie silnikowej wersji Black Code znalazły się dwie jednostki napędowe. Benzynowa V6 o pojemności 3,6 l i mocy maksymalnej 280 KM oraz wysokoprężna o pojemności 2l i mocy maksymalnej 170 KM. Obie współpracują standardowo z automatyczną, sześciobiegową przekładnią.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ egzemplarz napędzany przez 170-konnego Multijeta.

Gabaryty zewnętrze (488,8 cm długości i 187,8 cm szerokości), a także średnica zawracania między krawężnikami - 11,6 m sprawiają, że Freemont nie jest mistrzem parkingowych manewrów.

Ale, choć trudno w to uwierzyć, dobra widoczność z miejsca kierowcy i będące standardowym wyposażeniem tylne czujniki cofania wraz z kamerą znacznie ułatwiają wyjazd z ciasnego miejsca parkingowego. Za to duże promień skrętu i gabaryty crossovera Fiata stają się uciążliwe w przypadku, gdy chcemy szybko zawrócić na wąskiej ulicy.

W zamian za nieporadność na wąskich uliczkach, Fiat Freemont odwdzięcza się kierowcy i pasażerom wysokim komfortem podróżowania. Skutecznie wyciszona kabina sprawia, że nawet podróże z prędkościami dochodzącymi do 140 km/h nie są na dłuższą metę męczące. Wręcz przeciwnie, ciężki Fiat (masa własna to 2004 kg) na autostradach czuje się jak ryba w wodzie zachowując stabilność także przy nagłych podmuchach wiatru.

Zobacz też: Test KIA Sportage 1.6 GDI

Ale opisywany pojazd to nie jest propozycja dla sprinterów. Żwawy silnik Multijet w połączeniu z leniwą automatyczną skrzynią według danych producenta rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 11,1 s. Subiektywne odczucia są takie, że wspomniane wyniki wydają się zbyt optymistyczne.

Dynamika nie jest najmocniejszą stroną dużego crossovera. Z jednej strony wpływ na ospałość w nabieraniu prędkości ma duża masa własna pojazdu, z drugiej zwłoka automatu w reakcji na gaz. Niemniej Freemont jest tego rodzaju samochodem, który nie prowokuje kierowcy do mocnego wciskania gazu. To propozycja dla osób, które lubią w komfortowych warunkach przemieszczać się z miejsca na miejsce.

Przy czym Fiat Freemont okazuje się pojazdem zaskakująco oszczędnym. W ruchu miejskim zużycie paliwa nie przekracza zazwyczaj 9,8 l na 100 km. Podczas jazdy w trasie bez trudu można osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 6,5 l na 100 km. Osoby, dla których nie są to zadowalające wyniki mogą skusić się na wersję Freemonta z napędem na jedną oś i manualną przekładnią. W takiej konfiguracji Freemont zużywa około 8,5 l na 100 km w ruchu miejskim, a podczas jazdy w trasie można uzyskać zużycie paliwa na poziomie 5,5 l na 100 km.

Dokładając do tego pojemność zbiornika paliwa rzędu 77 l, Fiatem można dojechać na jednym baku bardzo daleko.

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. - podsumowanie

Fiat Freemont to interesująca oferta. Przez wielu niedoceniany, zyskuje przy bliższym poznaniu. Napęd na obie osie, oszczędny silnik i ponadprzeciętnie przestronne nadwozie czynią z niego jeden z najwszechstronniejszych samochodów dostępnych na polskim rynku.

Podstawowa wersja napędzana przez benzynowy silnik 2,4l/170 KM z napędem na przednią oś i automatyczną przekładnią kosztuje 94 500 zł.

Najtańsza odmiana bajeranckiej wersji Black Code z benzynowym silnikiem V6 kosztuje 143 tys. zł (133 tys. zł w promocji). Z kolei opisywana wersja z silnikiem Diesla pod maską kosztuje 148 tys. zł (138 500 zł w promocji).

Przy czym oprócz napędu na obie osie, automatycznej przekładni i wspomnianych wcześniej udogodnień, Freemont jest wyposażony standardowo m.in. w trzystrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, fotochromatyczne lusterko wsteczne, radioodtwarzacz z ośmiocalowym ekranem dotykowym i systemem nawigacji,   system bezkluczykowego dostępu do kabiny, fotele trzeciego rzędu, czy podgrzewane przednie fotele. Z ciekawostek - za 4000 zł można dokupić pakiet Video obejmujący pilota i odtwarzacz DVD ze słuchawkami i dziewięciocalowym wyświetlaczem umieszczonym w podsufitce. Rozczarowaniem jest brak możliwości dokupienia reflektorów ksenonowych.

Zobacz też: Test Mazda6 Sport Kombi 2.0/165 KM – dla hipsterów?

Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut. – dane techniczne

FIAT FREEMONT 2.0 MultiJet 170 KM aut. AWD Black Code 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1956 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 145/540/1461 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 488,8/187,8/174,5 cm
Rozstaw osi 289 cm
V-max 184 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,1 s
Zużycie paliwa* 9,6/6,0/7,3 l/100 km
Cena od 148 00 (138 500 w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Kokpit Fiata Freemonta w wersji Black Code nie różni się od pozostałych odmian modelu.
Tomasz Korniejew
Na tylnej kanapie Fiata Freemont miejsca jest pod dostatkiem.
Tomasz Korniejew
Zajmowanie miejsca w trzecim rzędzie siedzeń Fiata Freemonta nie należy do najwygodniejszych czynności.
Tomasz Korniejew
W wyposażeniu standardowym Fiata Freemonta znalazło się m.in. siedzisko dla dziecka.
Tomasz Korniejew
Na liście wyposażenia opcjonalnego Fiata Freemonta (koszt 4000 zł) znalazł się zestaw Video obejmujący poza odtwarzaczem DVD, zestaw słuchawek bezprzewodowych oraz podwieszony na podsufitce ekran.
Fiat
W konfiguracji pięcioosobowej bagażnik Fiata Freemonta ma objętość 540 l.
Fiat
Test Fiat Freemont Blck Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.
Fiat
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA