REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost

Tomasz Korniejew
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Niech nikogo nie zwiedzie wygląd Forda Tourneo Courier. Choć przypomina samochód dostawczy, jest komfortowym i praktycznym pojazdem rodzinnym!

Pudełkowaty kształt nadwozia sugeruje, że Tourneo wywodzi się z rodziny dostawczych Fordów. I rzeczywiście cała gama Fordów Tourneo – Courier, Connect i Custom mają swoje odpowiedniki w wersjach dostawczych. Ale podróżując osobową wersją Couriera ani przez chwilę nie mieliśmy wrażenia, że samochód został stworzony przede wszystkim do przewożenia towarów. Wręcz przeciwnie, Courier okazał się komfortowym autem rodzinnym.

REKLAMA

Ford Tourneo Courier mierzy 416 cm długości (bez 3 mm) I co ciekawe aż 176,4 cm szerokości, co przy wysokości 172,3 cm stworzyło specyficzne proporcje i umożliwiło zaprojektowanie bardzo praktycznego wnętrza.

Zobacz też: Test Opel Meriva 1.6 CDTI 136 KM

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – praktyczność ponad wszystko

REKLAMA

Opisywany Ford został wyposażony w przesuwane boczne drzwi, które zapewniają doskonały dostęp do tylnej kanapy. Z kolei pokrywa bagażnika jest uchylana do góry. Z jednej strony ogromny otwór załadunku ułatwia pakowanie, ale z drugiej takie rozwiązanie ogranicza dostęp do przedziału bagażowego, np. gdy tuż za zderzakiem Tourneo zaparkuje inny pojazd.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do najmniejszego Tourneo wygodnie się wsiada i wygodnie się z niego wysiada. Na uwagę zasługują bardzo wygodne fotele przednie i dobra widoczność z miejsca kierowcy we wszystkich kierunkach.

Gdzieniegdzie w zakamarkach wnętrza widać tańsze materiały wykończeniowe ale nie wpływa to na ogólną pozytywną ocenę jakości wykończenia przedziału pasażerskiego.

W tylnej części nadwozia miejsca jest pod dostatkiem, nawet dla osób o wzroście znacznie przekraczającym 180 cm, ale podczas długich podróży pasażerom tylnej kanapy może brakować podłokietników umieszczanych w drzwiach. Przesuwane wrota zostały ich pozbawione. Z kolei szyby drzwi tylnych są jedynie uchylane.

Nie zmienia to jednak faktu, że wnętrze Forda jest praktyczne. Dużo przestrzeni dla pasażerów nie pozbawiło auta możliwości przewozowych. Według producenta bagażnik Tourneo do linii dachu ma objętość aż 708 l. Przy czym, wykorzystanie tej przestrzeni nie jest kłopotliwe dzięki sprytnemu systemowi chowania tylnej półki w prowadnice umieszczone za oparciem tylnej kanapy.

Oparcia tylnego rzędu siedzeń są składane w stosunku 1/3 na 2/3, a mechanizm pozwala na złożenie siedzisk w pozycji pionowej, tuż za oparciami przednich foteli.

Dzięki takiemu zabiegowi możliwe jest uzyskanie powierzchni bagażowej z płaską podłogą.

Zobacz też: Test Golf Sportsvan 1.4 TSI 150 KM: alternatywa dla kombi

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – napęd/układ jezdny

Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz Tourneo Courier z jedyną dostępną w gamie silnikowej jednostką benzynową. To doceniony przez motoryzacyjny światek turbodoładowany, trzycylindrowy silnik o mocy maksymalnej 100 KM, rozwijający maksymalny moment obrotowy 170 Nm w zakresie od 1400 aż do 4000 obr./min.

Według danych producenta, Ford rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,6 s i może pojechać z maksymalną prędkością 173 km/h.

W praktyce napęd Tourneo sprawdza się rewelacyjnie. Auto nie zachęca do sprintu spod świateł, zatem dynamika rozpędzania nie stanowi powodów do irytacji. Tym bardziej, że dźwięk trzycylindrowego silnika jest przyjemny dla ucha i niezbyt natarczywy.

Auto bez ociągania (spokojnie acz jednostajnie) przyspiesza od dolnych zakresów obrotomierza zyskując nieco werwy po przekroczeniu około 3500 obr./min.

Podobnie do wersji napędzanych przez silniki wysokoprężne, także i benzynowa odmiana Couriera jest wyposażona w manualną pięciobiegową przekładnię. Jednak także i w tym przypadku nie stanowi to problemu dla jazdy w trasie, o ile nie przekraczamy prędkości 130 km/h. Do tego momentu we wnętrzu Tourneo jest cicho, a i zużycie paliwa nie przekracza wtedy 6,7 l na 100 km. W ruchu miejskim „spalanie” wzrasta do około 8 l na 100 km, ale przykładając większą wagę do ecodrivingu można uzyskać wynik na poziomie 7,2 l na 100 km.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – podsumowanie

REKLAMA

Podstawowa odmiana Tourneo Courier z benzynową jednostką napędową kosztuje ok. 57 tys. zł. i w tej konfiguracji manualna klimatyzacja wymaga dopłaty aż 4000 tys. zł, a radioodtwarzacz 1400 zł. Ciekawiej pod względem wyposażenia wygląda najbogatsza odmiana Titanium kosztująca niespełna 67 tys. zł. W wyposażeniu standardowym znajdziemy w niej m.in. automatyczną klimatyzację, tempomat i fotochromatyczne lusterko wsteczne, niedostępne w uboższych wersjach.

Widać jasno, że Tourneo Courier nie należy do najtańszych propozycji na rynku, niemniej charakteryzuje go ponadprzeciętna praktyczność, oszczędna jednostka napędowa i zaskakująco wysoki komfort jazdy.

Zobacz też: Test Renault Kangoo Extrem: kombivan w stylu crossovera

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost – dane techniczne

Ford Tourneo Courier 1.0 EcoBoost 
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  999 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 100 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm/1400-4000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 395/1656 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 415,7/176,4/172,3 cm
Rozstaw osi 248,9 cm
V-max 173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,3 s
Zużycie paliwa* 6,8/4,7/5,4 l/100 km
Cena od 57 072 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany
Tablica przyrządów Forda Tourneo Courier przypomina tę z Fiesty.
Ford
Na oparciach przednich foteli Forda Tourneo Courier zainstalowano praktyczne stoliki,
Ford
Na tylnej kanapie Forda Tourneo Courier siedzi się wygodnie.
Ford
Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy. Można ją umieszczać na różnych wysokościach.
Ford
Tylna półka bagażnika Forda Tourneo Courier jest mocowana tuż za oparciem tylnej kanapy.
Ford
Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.
Ford
Imponujący przedział bagażowy Forda Tourneo Courier.
Ford
Ford Tourneo Courier został zaprojektowany z myślą o potrzebach rodzin.
Ford
Ford Tourneo Courier - relingi dachowe występują w najbogatszej wersji wyposażeniowej.
Ford
Ford Tourneo Courier nie nosi znamion samochodu dostawczego.
Ford
Ford Tourneo Courier - pierwsza jazda
Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA