Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
REKLAMA
REKLAMA
Producenci samochodów coraz większą wagę przykładają do marketingu samochodów miejskich. Kiedyś miały stanowić po prostu tani środek transportu po mieście. Dziś ich ranga wyraźnie wzrosła. Konsumenci zaczęli wybierać samochody nie możliwie najdroższe na jakie ich stać ale po prostu takie, których potrzebują. Ten trend zaczyna powoli kiełkować również w świadomości polskich kierowców.
Często okazuje się, że nawet samochód segmentu C to dla mieszkańca dużego miasta zbyteczny wydatek.
Dlatego najnowsze modele z segmentu aut miejskich nie tylko są zazwyczaj zaprojektowane z fantazją ale są również wyposażone w wiele urządzeń współpracujących ze smart fonami, a przede wszystkim ich wnętrza są coraz bardziej komfortowe.
REKLAMA
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – nadwozie
Z trendu fantazyjnych kształtów nadwozia (przykłady – Toyota Yaris, Renault Twingo, Citroen C1, Volkswagen Up!) wyłamał się stonowany Hyundai i10. Jego nadwozie jest stosunkowo klasyczne ale nie pozbawione modnych dodatków typu światła do jazdy dziennej LED. Ładnie zaprojektowane tylne lampy i proporcje nadwozia sprawiają, że koreański maluch prezentuje się ciekawie, mimo że nie przyciąga wzroku awangardowymi akcentami stylizacyjnymi.
Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – wnętrze
Przedział pasażerski i10 jest przytulny. W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem, a uwagę zwracają bardzo wygodne fotele, dzięki którym nawet długie postoje w korkach nie są przesadnie męczące.
Tablica przyrządów w droższych wersjach wyposażeniowych jest dwukolorowa. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz z kokpitem obszytym pomarańczowym materiałem.
Taka stylizacja przypadła nam do gustu. Tym bardziej, że kokpit małego Hyundaia jest rozplanowany intuicyjnie, a zestaw wskaźników czytelny. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach.
Z tyłu wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby i to raczej o średnim wzroście. Z kolei bagażnik i10 ma pojemność 252 l. Wykorzystanie przestrzeni bagażowej ułatwia stosunkowo szeroki otwór załadunku, ale w przypadku złożenia dzielonej tylnej kanapy powstaje próg, co utrudnia pakowanie większych przedmiotów.
Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – napęd/układ jezdny
Opisywany egzemplarz to bogato wyposażona wersja Hyundaia i10 – Comfort, ale wyposażona w podstawowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1l, rozwijająca moc maksymalną 66 KM współpracująca z manualną pięciobiegową przekładnią.
Jednostka napędowa małego Hyundaia charakteryzuje się ponadprzeciętnie wysoką kulturą pracy. To, w połączeniu z bardzo dobrym wyciszeniem kabiny sprawia, że trudno uwierzyć w fakt, że prowadzimy samochód z napędem trzycylindrowym.
Niestety przypominają o tym niedobory dynamiki, które niewielki silnik wykazuje zwłaszcza, gdy chcemy przyspieszyć od wyższych prędkości. O ile w ruchu miejskim nie ma to większego znaczenia o tyle podczas jazdy w trasie bywa irytujące. Choć trzeba przyznać, że podczas jazdy z prędkościami autostradowymi we wnętrzu i10 wciąż nie jest zbyt głośno.
Podczas jazdy po nierównych ulicach cieszy miękkie zestrojenie zawieszenia. Zużycie paliwa? Zbytnio się nie starając, w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 6,8-7 l na 100 km, co jest wynikiem przeciętny. Podczas jazdy w trasie „spalanie” spada do ok. 6 l na 100 km.
Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – podsumowanie
Cennik Hyundaia i10 otwiera kwota 35 900 zł. tyle trzeba zapłacić za auto z opisywanym silnikiem, wyposażonym m.in. w wspomaganie kierownicy, światła do jazdy dziennej, czy komputer pokładowy. 4300 zł droższa jest wersja Comfort, wyposażona dodatkowo w m.in. radioodtwarzacz CD/MP3, tempomat, centralny zamek, czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne.
Spoglądając w stronę konkurentów, i10 jest droższy. Ale użytkownicy oprócz przyzwoitego wyposażenia dostaną pięcioletnią gwarancję.
Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Hyundai i10 1.0 MPI/66 KM – dane techniczne
Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM | |
Typ silnika | benzynowy |
Pojemność | 998 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R3/12V |
Maksymalna moc | 66 KM/5500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 95 Nm/3500 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 5-bieg. |
Pojemność bagażnika | 252 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 366,5/166/150 cm |
Rozstaw osi | 238,5 cm |
V-max | 155 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 14,9 s |
Zużycie paliwa* | 6/4/4,7 l/100 km |
Cena od | 35 900 zł (34 900 zł w promocji) |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.