REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Konkurencja w segmencie samochodów miejskich jeszcze nigdy nie była tak duża. Hyundai i10 to bez wątpienia jeden z najmocniejszych zawodników w klasie. W teście koreański maluch z trzycylindrowym silnikiem o mocy 66 KM.

Producenci samochodów coraz większą wagę przykładają do marketingu samochodów miejskich. Kiedyś miały stanowić po prostu tani środek transportu po mieście. Dziś ich ranga wyraźnie wzrosła. Konsumenci zaczęli wybierać samochody nie możliwie najdroższe na jakie ich stać ale po prostu takie, których potrzebują. Ten trend zaczyna powoli kiełkować również w świadomości polskich kierowców.
Często okazuje się, że nawet samochód segmentu C to dla mieszkańca dużego miasta zbyteczny wydatek.
Dlatego najnowsze modele z segmentu aut miejskich nie tylko są zazwyczaj zaprojektowane z fantazją ale są również wyposażone w wiele urządzeń współpracujących ze smart fonami, a przede wszystkim ich wnętrza są coraz bardziej komfortowe.

REKLAMA

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – nadwozie

Z trendu fantazyjnych kształtów nadwozia (przykłady – Toyota Yaris, Renault Twingo, Citroen C1, Volkswagen Up!) wyłamał się stonowany Hyundai i10. Jego nadwozie jest stosunkowo klasyczne ale nie pozbawione modnych dodatków typu światła do jazdy dziennej LED. Ładnie zaprojektowane tylne lampy i proporcje nadwozia sprawiają, że koreański maluch prezentuje się ciekawie, mimo że nie przyciąga wzroku awangardowymi akcentami stylizacyjnymi.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – wnętrze

Przedział pasażerski i10 jest przytulny. W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem, a uwagę zwracają bardzo wygodne fotele, dzięki którym nawet długie postoje w korkach nie są przesadnie męczące.
Tablica przyrządów w droższych wersjach wyposażeniowych jest dwukolorowa. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz z kokpitem obszytym pomarańczowym materiałem.
Taka stylizacja przypadła nam do gustu. Tym bardziej, że kokpit małego Hyundaia jest rozplanowany intuicyjnie, a zestaw wskaźników czytelny. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach.
Z tyłu wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby i to raczej o średnim wzroście. Z kolei bagażnik i10 ma pojemność 252 l. Wykorzystanie przestrzeni bagażowej ułatwia stosunkowo szeroki otwór załadunku, ale w przypadku złożenia dzielonej tylnej kanapy powstaje próg, co utrudnia pakowanie większych przedmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – napęd/układ jezdny

Opisywany egzemplarz to bogato wyposażona wersja Hyundaia i10 – Comfort, ale wyposażona w podstawowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1l, rozwijająca moc maksymalną 66 KM współpracująca z manualną pięciobiegową przekładnią.
Jednostka napędowa małego Hyundaia charakteryzuje się ponadprzeciętnie wysoką kulturą pracy. To, w połączeniu z bardzo dobrym wyciszeniem kabiny sprawia, że trudno uwierzyć w fakt, że prowadzimy samochód z napędem trzycylindrowym.
Niestety przypominają o tym niedobory dynamiki, które niewielki silnik wykazuje zwłaszcza, gdy chcemy przyspieszyć od wyższych prędkości. O ile w ruchu miejskim nie ma to większego znaczenia o tyle podczas jazdy w trasie bywa irytujące. Choć trzeba przyznać, że podczas jazdy z prędkościami autostradowymi we wnętrzu i10 wciąż nie jest zbyt głośno.
Podczas jazdy po nierównych ulicach cieszy miękkie zestrojenie zawieszenia. Zużycie paliwa? Zbytnio się nie starając, w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 6,8-7 l na 100 km, co jest wynikiem przeciętny. Podczas jazdy w trasie „spalanie” spada do ok. 6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – podsumowanie

Cennik Hyundaia i10 otwiera kwota 35 900 zł. tyle trzeba zapłacić za auto z opisywanym silnikiem, wyposażonym m.in. w wspomaganie kierownicy, światła do jazdy dziennej, czy komputer pokładowy. 4300 zł droższa jest wersja Comfort, wyposażona dodatkowo w m.in. radioodtwarzacz CD/MP3, tempomat, centralny zamek, czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne.
Spoglądając w stronę konkurentów, i10 jest droższy. Ale użytkownicy oprócz przyzwoitego wyposażenia dostaną pięcioletnią gwarancję.

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Hyundai i10 1.0 MPI/66 KM – dane techniczne

Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 66 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 252 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 366,5/166/150 cm
Rozstaw osi 238,5 cm
V-max 155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,9 s
Zużycie paliwa* 6/4/4,7 l/100 km
Cena od 35 900 zł (34 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA