REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Konkurencja w segmencie samochodów miejskich jeszcze nigdy nie była tak duża. Hyundai i10 to bez wątpienia jeden z najmocniejszych zawodników w klasie. W teście koreański maluch z trzycylindrowym silnikiem o mocy 66 KM.

Producenci samochodów coraz większą wagę przykładają do marketingu samochodów miejskich. Kiedyś miały stanowić po prostu tani środek transportu po mieście. Dziś ich ranga wyraźnie wzrosła. Konsumenci zaczęli wybierać samochody nie możliwie najdroższe na jakie ich stać ale po prostu takie, których potrzebują. Ten trend zaczyna powoli kiełkować również w świadomości polskich kierowców.
Często okazuje się, że nawet samochód segmentu C to dla mieszkańca dużego miasta zbyteczny wydatek.
Dlatego najnowsze modele z segmentu aut miejskich nie tylko są zazwyczaj zaprojektowane z fantazją ale są również wyposażone w wiele urządzeń współpracujących ze smart fonami, a przede wszystkim ich wnętrza są coraz bardziej komfortowe.

REKLAMA

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – nadwozie

Z trendu fantazyjnych kształtów nadwozia (przykłady – Toyota Yaris, Renault Twingo, Citroen C1, Volkswagen Up!) wyłamał się stonowany Hyundai i10. Jego nadwozie jest stosunkowo klasyczne ale nie pozbawione modnych dodatków typu światła do jazdy dziennej LED. Ładnie zaprojektowane tylne lampy i proporcje nadwozia sprawiają, że koreański maluch prezentuje się ciekawie, mimo że nie przyciąga wzroku awangardowymi akcentami stylizacyjnymi.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1.2 92 KM MT5

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – wnętrze

Przedział pasażerski i10 jest przytulny. W przedniej części kabiny miejsca jest pod dostatkiem, a uwagę zwracają bardzo wygodne fotele, dzięki którym nawet długie postoje w korkach nie są przesadnie męczące.
Tablica przyrządów w droższych wersjach wyposażeniowych jest dwukolorowa. Do redakcyjnej recenzji trafił egzemplarz z kokpitem obszytym pomarańczowym materiałem.
Taka stylizacja przypadła nam do gustu. Tym bardziej, że kokpit małego Hyundaia jest rozplanowany intuicyjnie, a zestaw wskaźników czytelny. Widoczność z miejsca kierowcy jest dobra we wszystkich kierunkach.
Z tyłu wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby i to raczej o średnim wzroście. Z kolei bagażnik i10 ma pojemność 252 l. Wykorzystanie przestrzeni bagażowej ułatwia stosunkowo szeroki otwór załadunku, ale w przypadku złożenia dzielonej tylnej kanapy powstaje próg, co utrudnia pakowanie większych przedmiotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Skoda Fabia 1.2 TSI/105 KM

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – napęd/układ jezdny

Opisywany egzemplarz to bogato wyposażona wersja Hyundaia i10 – Comfort, ale wyposażona w podstawowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1l, rozwijająca moc maksymalną 66 KM współpracująca z manualną pięciobiegową przekładnią.
Jednostka napędowa małego Hyundaia charakteryzuje się ponadprzeciętnie wysoką kulturą pracy. To, w połączeniu z bardzo dobrym wyciszeniem kabiny sprawia, że trudno uwierzyć w fakt, że prowadzimy samochód z napędem trzycylindrowym.
Niestety przypominają o tym niedobory dynamiki, które niewielki silnik wykazuje zwłaszcza, gdy chcemy przyspieszyć od wyższych prędkości. O ile w ruchu miejskim nie ma to większego znaczenia o tyle podczas jazdy w trasie bywa irytujące. Choć trzeba przyznać, że podczas jazdy z prędkościami autostradowymi we wnętrzu i10 wciąż nie jest zbyt głośno.
Podczas jazdy po nierównych ulicach cieszy miękkie zestrojenie zawieszenia. Zużycie paliwa? Zbytnio się nie starając, w ruchu miejskim można uzyskać wynik na poziomie 6,8-7 l na 100 km, co jest wynikiem przeciętny. Podczas jazdy w trasie „spalanie” spada do ok. 6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.6 LPG: jazda za grosze?

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM – podsumowanie

Cennik Hyundaia i10 otwiera kwota 35 900 zł. tyle trzeba zapłacić za auto z opisywanym silnikiem, wyposażonym m.in. w wspomaganie kierownicy, światła do jazdy dziennej, czy komputer pokładowy. 4300 zł droższa jest wersja Comfort, wyposażona dodatkowo w m.in. radioodtwarzacz CD/MP3, tempomat, centralny zamek, czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne.
Spoglądając w stronę konkurentów, i10 jest droższy. Ale użytkownicy oprócz przyzwoitego wyposażenia dostaną pięcioletnią gwarancję.

Zobacz też: Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.

Hyundai i10 1.0 MPI/66 KM – dane techniczne

Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  998 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12V
Maksymalna moc 66 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm/3500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 252 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 366,5/166/150 cm
Rozstaw osi 238,5 cm
V-max 155 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 14,9 s
Zużycie paliwa* 6/4/4,7 l/100 km
Cena od 35 900 zł (34 900 zł w promocji)
*miasto/trasa/cykl mieszany

Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Tomasz Korniejew
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Test Hyundai i10 1.0 MPI 66 KM
Hyundai
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA