REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Alfa Romeo Giulietta napędzana przez silnik o mocy 170 KM dumnie odkrywa sportowe geny marki i otwarcie aspiruje do klasy premium. Ale, czy jest gotowa, by brylować na salonach?

Zeszłoroczny lifting Alfa Romeo Giulietta nie był rewolucją ale spowodował, że kompaktowa „Włoszka” uwydatniła swoje zalety. Drobne zmiany stylizacyjne uatrakcyjniły wygląd modelu, a nowe wzory obręczy ze stopów lekkich dodały nadwoziu szlachetności.
I choć Alfa Romeo Giulietta to obecnie jeden z najstarszych modeli kompaktowych dostępnych na rynku, wciąż przyciąga wzrok niebanalną urodą.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM – wnętrze

Operacja odświeżenia modelu nie ominęła wnętrza. Zmodyfikowano m.in. kokpit. Przemeblowano tablicę przyrządów i zastosowano lepsze materiały wykończeniowe. Wnętrze recenzowanego egzemplarza zostało wykończone wysokiej jakości skórzaną tapicerką w kolorze jasno brązowym.
Deska rozdzielcza Alfy przyciąga uwagę ładnym kształtem, a poszczególne elementy wnętrza zostały spasowane i zmontowane z dokładnością. Szkoda tylko, że w niektórych miejscach tworzywa sztuczne wciąż odstają jakością od stosowanych w modelach klasy Premium.
Niemniej kierowca Giulietty nie będzie narzekał na ciasnotę, niewygodę fotela, czy skomplikowaną obsługę poszczególnych urządzeń.
Może za to ponarzekać na widoczność do tyłu.
Z przodu miejsca nie zabraknie nawet rosłym osobnikom ale na tylnej kanapie jest ciaśniej. Wysocy pasażerowie siedzący z tyłu (wzrost powyżej 182 cm) narzekają na brak przestrzeni w okolicach kolan.
Bagażnik kompaktowej Alfy pomieści 350 l co jest wynikiem wystarczającym, ale przeciętnym w klasie kompaktów.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - napęd/układ jezdny

Mocną stroną każdego modelu Alfy Romeo są zazwyczaj wysokiej jakości właściwości jezdne. Nie inaczej jest w przypadku opisywanej Giulietty. Benzynowa, turbodoładowana jednostka MultiAir o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 170 KM jest odpowiednim źródłem napędu dla ważącego 1290 kg samochodu.
Auto spontanicznie reaguje na każde wciśnięcie gazu, a w razie konieczności napędza się z werwą i nie dostaje zadyszki począwszy od najniższych zakresów obrotów.
Jest to zasługa m.in. systemu D.N.A., dzięki któremu kierowca może ustawiać charakterystykę pracy silnika, układu hamulcowego oraz kierowniczego w zależności od potrzeb.
Niedostatki w dynamice będą trapić kierowcę Giulietty jedynie w przypadku, gdy ustawi przełącznik w trybie A (All Weather). Jest to opcja, którą producent zaleca wykorzystywać podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, głównie zimą. W tej konfiguracji auto robi się ospałe a reakcja na gaz jest przytłumiona.

O wiele lepiej sprawa wygląda w trybie N, czyli Normal. Prawdziwą gratką jest jednak prowadzenie Giulietty w trybie Dynamic. Wtedy rośnie maksymalny moment obrotowy (z 230 do 250 Nm), zmniejsza się siła wspomagania kierownicy, a układ hamulcowy działa pod zwiększonym ciśnieniem. Znacznie też rośnie wyczulenie układu napędowego na każde wciśnięcie gazu.
Ponadto uaktywnia się system Q2, czyli elektroniczna szpera poprawiająca trakcję podczas szybkiej jazdy po zakrętach.
Prowadzenie 170 konnej Giulietty to przyjemność. Samochód posłusznie wykonuje wszelkie polecenia kierowcy, a zawieszenie pewnie utrzymuje pojazd w ryzach. Nie przeszkadzają nawet zbyt komfortowe fotele, które mają zbyt płytki profil oparć.
Mimo sportowych nastawów, zawieszenie Alfy świetnie sprawdza się na nierównościach. Wszelkie niedoskonałości tłumione są skutecznie bez nieprzyjemnych stuków.
Cieszy też zużycie paliwa. W ruchu miejskim łatwo Giuliettą osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 9 l benzyny na 100 km, choć podczas notorycznie dynamicznej jazdy zużycie paliwa gwałtownie wzrasta.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - podsumowanie

Mimo że producent przeprowadził rok temu jedynie lifting nmodelu, Alfa Romeo Giulietta jest obecnie konstrukcją znacznie dojrzalszą od wersji, która zadebiutowała na rynku. Włoski kompakt znacznie skrócił dystans do modeli uznanych w najbardziej prestiżowej klasie. Giuliettę charakteryzuje nietuzinkowy szyk. Ponadto wyróżnia się ponadprzeciętnie wysoką jakością prowadzenia i sprawnym napędem. Do tego, by w pełni mogła brylować na salonach brakuje niewiele, na przykład, jeszcze lepszego wykończenia wnętrza.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM – dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1368 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,1/179,8/146,5 cm
Rozstaw osi 263,4 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s
Zużycie paliwa* 7,8/4,6/5,8 l/100 km
Cena od 86 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tablica przyrządów
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tablica przyrządów
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - przód
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - przód
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tył
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tył
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja - czy jednak nie będzie to przysłowiowy gwóźdź do trumny dla tych dopłat?

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

Jakie samochody wybierają przedsiębiorcy?

Jakie auta najczęściej wybierają polscy przedsiębiorcy? Według raportu EFL to biznesmeni napędzają polską motoryzację, wymieniając flotę co kilka lat. Najczęściej korzystają z leasingu.

REKLAMA