REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Alfa Romeo Giulietta napędzana przez silnik o mocy 170 KM dumnie odkrywa sportowe geny marki i otwarcie aspiruje do klasy premium. Ale, czy jest gotowa, by brylować na salonach?

Zeszłoroczny lifting Alfa Romeo Giulietta nie był rewolucją ale spowodował, że kompaktowa „Włoszka” uwydatniła swoje zalety. Drobne zmiany stylizacyjne uatrakcyjniły wygląd modelu, a nowe wzory obręczy ze stopów lekkich dodały nadwoziu szlachetności.
I choć Alfa Romeo Giulietta to obecnie jeden z najstarszych modeli kompaktowych dostępnych na rynku, wciąż przyciąga wzrok niebanalną urodą.

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM – wnętrze

Operacja odświeżenia modelu nie ominęła wnętrza. Zmodyfikowano m.in. kokpit. Przemeblowano tablicę przyrządów i zastosowano lepsze materiały wykończeniowe. Wnętrze recenzowanego egzemplarza zostało wykończone wysokiej jakości skórzaną tapicerką w kolorze jasno brązowym.
Deska rozdzielcza Alfy przyciąga uwagę ładnym kształtem, a poszczególne elementy wnętrza zostały spasowane i zmontowane z dokładnością. Szkoda tylko, że w niektórych miejscach tworzywa sztuczne wciąż odstają jakością od stosowanych w modelach klasy Premium.
Niemniej kierowca Giulietty nie będzie narzekał na ciasnotę, niewygodę fotela, czy skomplikowaną obsługę poszczególnych urządzeń.
Może za to ponarzekać na widoczność do tyłu.
Z przodu miejsca nie zabraknie nawet rosłym osobnikom ale na tylnej kanapie jest ciaśniej. Wysocy pasażerowie siedzący z tyłu (wzrost powyżej 182 cm) narzekają na brak przestrzeni w okolicach kolan.
Bagażnik kompaktowej Alfy pomieści 350 l co jest wynikiem wystarczającym, ale przeciętnym w klasie kompaktów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - napęd/układ jezdny

Mocną stroną każdego modelu Alfy Romeo są zazwyczaj wysokiej jakości właściwości jezdne. Nie inaczej jest w przypadku opisywanej Giulietty. Benzynowa, turbodoładowana jednostka MultiAir o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 170 KM jest odpowiednim źródłem napędu dla ważącego 1290 kg samochodu.
Auto spontanicznie reaguje na każde wciśnięcie gazu, a w razie konieczności napędza się z werwą i nie dostaje zadyszki począwszy od najniższych zakresów obrotów.
Jest to zasługa m.in. systemu D.N.A., dzięki któremu kierowca może ustawiać charakterystykę pracy silnika, układu hamulcowego oraz kierowniczego w zależności od potrzeb.
Niedostatki w dynamice będą trapić kierowcę Giulietty jedynie w przypadku, gdy ustawi przełącznik w trybie A (All Weather). Jest to opcja, którą producent zaleca wykorzystywać podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, głównie zimą. W tej konfiguracji auto robi się ospałe a reakcja na gaz jest przytłumiona.

O wiele lepiej sprawa wygląda w trybie N, czyli Normal. Prawdziwą gratką jest jednak prowadzenie Giulietty w trybie Dynamic. Wtedy rośnie maksymalny moment obrotowy (z 230 do 250 Nm), zmniejsza się siła wspomagania kierownicy, a układ hamulcowy działa pod zwiększonym ciśnieniem. Znacznie też rośnie wyczulenie układu napędowego na każde wciśnięcie gazu.
Ponadto uaktywnia się system Q2, czyli elektroniczna szpera poprawiająca trakcję podczas szybkiej jazdy po zakrętach.
Prowadzenie 170 konnej Giulietty to przyjemność. Samochód posłusznie wykonuje wszelkie polecenia kierowcy, a zawieszenie pewnie utrzymuje pojazd w ryzach. Nie przeszkadzają nawet zbyt komfortowe fotele, które mają zbyt płytki profil oparć.
Mimo sportowych nastawów, zawieszenie Alfy świetnie sprawdza się na nierównościach. Wszelkie niedoskonałości tłumione są skutecznie bez nieprzyjemnych stuków.
Cieszy też zużycie paliwa. W ruchu miejskim łatwo Giuliettą osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 9 l benzyny na 100 km, choć podczas notorycznie dynamicznej jazdy zużycie paliwa gwałtownie wzrasta.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - podsumowanie

Mimo że producent przeprowadził rok temu jedynie lifting nmodelu, Alfa Romeo Giulietta jest obecnie konstrukcją znacznie dojrzalszą od wersji, która zadebiutowała na rynku. Włoski kompakt znacznie skrócił dystans do modeli uznanych w najbardziej prestiżowej klasie. Giuliettę charakteryzuje nietuzinkowy szyk. Ponadto wyróżnia się ponadprzeciętnie wysoką jakością prowadzenia i sprawnym napędem. Do tego, by w pełni mogła brylować na salonach brakuje niewiele, na przykład, jeszcze lepszego wykończenia wnętrza.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM – dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1368 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,1/179,8/146,5 cm
Rozstaw osi 263,4 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s
Zużycie paliwa* 7,8/4,6/5,8 l/100 km
Cena od 86 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tablica przyrządów
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tablica przyrządów
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - przód
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - przód
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tył
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tył
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA