REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Alfa Romeo Giulietta napędzana przez silnik o mocy 170 KM dumnie odkrywa sportowe geny marki i otwarcie aspiruje do klasy premium. Ale, czy jest gotowa, by brylować na salonach?

Zeszłoroczny lifting Alfa Romeo Giulietta nie był rewolucją ale spowodował, że kompaktowa „Włoszka” uwydatniła swoje zalety. Drobne zmiany stylizacyjne uatrakcyjniły wygląd modelu, a nowe wzory obręczy ze stopów lekkich dodały nadwoziu szlachetności.
I choć Alfa Romeo Giulietta to obecnie jeden z najstarszych modeli kompaktowych dostępnych na rynku, wciąż przyciąga wzrok niebanalną urodą.

REKLAMA

Zobacz też: Test BMW 118d xDrive

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM – wnętrze

Operacja odświeżenia modelu nie ominęła wnętrza. Zmodyfikowano m.in. kokpit. Przemeblowano tablicę przyrządów i zastosowano lepsze materiały wykończeniowe. Wnętrze recenzowanego egzemplarza zostało wykończone wysokiej jakości skórzaną tapicerką w kolorze jasno brązowym.
Deska rozdzielcza Alfy przyciąga uwagę ładnym kształtem, a poszczególne elementy wnętrza zostały spasowane i zmontowane z dokładnością. Szkoda tylko, że w niektórych miejscach tworzywa sztuczne wciąż odstają jakością od stosowanych w modelach klasy Premium.
Niemniej kierowca Giulietty nie będzie narzekał na ciasnotę, niewygodę fotela, czy skomplikowaną obsługę poszczególnych urządzeń.
Może za to ponarzekać na widoczność do tyłu.
Z przodu miejsca nie zabraknie nawet rosłym osobnikom ale na tylnej kanapie jest ciaśniej. Wysocy pasażerowie siedzący z tyłu (wzrost powyżej 182 cm) narzekają na brak przestrzeni w okolicach kolan.
Bagażnik kompaktowej Alfy pomieści 350 l co jest wynikiem wystarczającym, ale przeciętnym w klasie kompaktów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test: Seat Leon ST 1.6 TDI 105 KM man.

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - napęd/układ jezdny

Mocną stroną każdego modelu Alfy Romeo są zazwyczaj wysokiej jakości właściwości jezdne. Nie inaczej jest w przypadku opisywanej Giulietty. Benzynowa, turbodoładowana jednostka MultiAir o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 170 KM jest odpowiednim źródłem napędu dla ważącego 1290 kg samochodu.
Auto spontanicznie reaguje na każde wciśnięcie gazu, a w razie konieczności napędza się z werwą i nie dostaje zadyszki począwszy od najniższych zakresów obrotów.
Jest to zasługa m.in. systemu D.N.A., dzięki któremu kierowca może ustawiać charakterystykę pracy silnika, układu hamulcowego oraz kierowniczego w zależności od potrzeb.
Niedostatki w dynamice będą trapić kierowcę Giulietty jedynie w przypadku, gdy ustawi przełącznik w trybie A (All Weather). Jest to opcja, którą producent zaleca wykorzystywać podczas jazdy po śliskiej nawierzchni, głównie zimą. W tej konfiguracji auto robi się ospałe a reakcja na gaz jest przytłumiona.

O wiele lepiej sprawa wygląda w trybie N, czyli Normal. Prawdziwą gratką jest jednak prowadzenie Giulietty w trybie Dynamic. Wtedy rośnie maksymalny moment obrotowy (z 230 do 250 Nm), zmniejsza się siła wspomagania kierownicy, a układ hamulcowy działa pod zwiększonym ciśnieniem. Znacznie też rośnie wyczulenie układu napędowego na każde wciśnięcie gazu.
Ponadto uaktywnia się system Q2, czyli elektroniczna szpera poprawiająca trakcję podczas szybkiej jazdy po zakrętach.
Prowadzenie 170 konnej Giulietty to przyjemność. Samochód posłusznie wykonuje wszelkie polecenia kierowcy, a zawieszenie pewnie utrzymuje pojazd w ryzach. Nie przeszkadzają nawet zbyt komfortowe fotele, które mają zbyt płytki profil oparć.
Mimo sportowych nastawów, zawieszenie Alfy świetnie sprawdza się na nierównościach. Wszelkie niedoskonałości tłumione są skutecznie bez nieprzyjemnych stuków.
Cieszy też zużycie paliwa. W ruchu miejskim łatwo Giuliettą osiągnąć wynik „spalania” na poziomie 9 l benzyny na 100 km, choć podczas notorycznie dynamicznej jazdy zużycie paliwa gwałtownie wzrasta.

Zobacz też: Test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi

Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - podsumowanie

Mimo że producent przeprowadził rok temu jedynie lifting nmodelu, Alfa Romeo Giulietta jest obecnie konstrukcją znacznie dojrzalszą od wersji, która zadebiutowała na rynku. Włoski kompakt znacznie skrócił dystans do modeli uznanych w najbardziej prestiżowej klasie. Giuliettę charakteryzuje nietuzinkowy szyk. Ponadto wyróżnia się ponadprzeciętnie wysoką jakością prowadzenia i sprawnym napędem. Do tego, by w pełni mogła brylować na salonach brakuje niewiele, na przykład, jeszcze lepszego wykończenia wnętrza.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Focus 1.5 EcoBoost 182 KM

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM – dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1368 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 170 KM/5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm/2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 350 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 435,1/179,8/146,5 cm
Rozstaw osi 263,4 cm
V-max 218 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s
Zużycie paliwa* 7,8/4,6/5,8 l/100 km
Cena od 86 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tablica przyrządów
Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tablica przyrządów
Alfa Romeo
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - przód
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - przód
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tył
Tomasz Korniejew
Test Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir Q2 170 KM - tył
Tomasz Korniejew
Alfa Romeo Giulietta - bagażnik
Moto.wieszjak.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA