REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Francuzi zainstalowali pod maską statecznego Peugeota 508 wysokoprężny silnik rozwijający moc maksymalną 204 KM. Dodatkowo oznaczyli wersję emblematem GT. Co z tego wyszło?

Najmocniejsza wersja Peugeota 508 – oznaczona emblematem GT nie została pozbawiona elegancji. Jedynie dyskretne dodatki typu chromowana obwódka atrapy chłodnicy z niewielkim emblematem GT, czy dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem zdradzają, że nie jest to jedna z szeregowych odmian modelu. Dodatkowym akcentem podkreślającym wyjątkowość tej odmiany Peugeota są stosowane bez konieczności dopłaty osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

Dzięki tym drobnym zabiegom stylizacyjnym 508 w wersji GT wyszlachetniał, projektantom udało się dodać nadwoziu tzw. pazura jednocześnie nie ujmując elegancji.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

Test Peugeot 508 GT – wnętrze

Przedział pasażerski Peugeota 508 GT nie różni się zasadniczo od pozostałych odmian modelu. Różnice obejmują głównie wyposażenie. I tak, w 508 GT znajdziemy standardowo zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię z możliwością ręcznej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Najmocniejsza odmiana 508 jest wyposażona również w częściowo skórzaną tapicerkę GT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów jest wykonana z wysokiej jakości i przyjemnych w dotyku tworzyw, wszelkie jej elementy są spasowane z dokładnością. Fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji i podobnie do fotela pasażera odpowiednio obszerne siedzisko i wyprofilowane oparcie sprzyjające długim podróżom. Na tylnej kanapie jedynie wysocy pasażerowie mogą narzekać na nisko opadającą linię dachu, poza tym przestrzeni jest tam wystarczająco dużo.

Bagażnik ma objętość 473 l.

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Peugeot 508 GT – napęd/układ jezdny

W błędzie jest ten, kto myśli, że konstruktorzy podczas prac na wersją GT ograniczyli się do zainstalowania dwustukonnego silnika pod maską i dołożyli Pięćsetósemce większe koła. Zmieniono również zawieszenie. Oprócz twardszego nastawu zamieniono z przodu kolumny McPhersona na podwójne wahacze.

W efekcie Peugeot 508 GT charakteryzuje się lepszymi właściwościami jezdnymi niż jego słabsi „bracia”.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 204 KM przy 3500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy aż 450 Nm dostępny w przedziale od 2000 do 2750 obr./min., według danych producenta rozpędza ważącego 1540 kg 508 GT od 0 do 100 km/h w 8,2 s.

W praktyce jednak, jazda wersją GT nie dostarcza emocji godnych aut GTI. Samochód na drodze zachowuje się jak szybka, komfortowa limuzyna.

Automatyczna sześciobiegowa przekładnia płynnie zmienia poszczególne przełożenia, choć wykazuje irytujące opóźnienie na tzw. Kick down. Nie zmienia to jednak faktu, że kierowca Peugeota nie ma problemu z wyprzedzeniem jadącego przed nim pojazdu bez względu na prędkość z jaką się porusza. Niezwykle elastyczna i cicho pracująca jednostka napędowa sprawnie i pewnie rozpędza francuską limuzynę. Niski współczynnik oporu powietrza i doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego sprawiają, że podczas jazdy nawet z wysokimi prędkościami autostradowymi w 508 GT jest cicho.

Układ kierowniczy mógłby stawiać większy opór podczas kręcenia kierownicą, ale daje kierowcy poczucie panowania nad torem jazdy auta.

Zawieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni jednocześnie zachowuje odpowiednią sztywność podczas szybkiej jazdy po zakrętach. To wszystko dodaje pewności kierowcy Peugeota.

W ruchu miejskim uciążliwa staje się duża średnica zawracania. 12,3 m to wynik, który sprawia że na ciasnych parkingach prowadzący musi się sporo nakręcić kierownicą.

Za to nieźle Peugeot 508 GT wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim oscylowało wokół 8,7-9 l/100 km. Biorąc pod uwagę osiągi oraz masę pojazdu i to, że napęd współpracuje z przekładnią automatyczną wynik ten należy uznać za zadowalający. Tym bardziej, że podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 140 km/h, zużycie paliwa spada do ok. 6,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Peugeot 508 GT – podsumowanie

REKLAMA

Obecnie Peugeot 508 GT jest dostępny za 135 100 zł (143 700 zł bez promocji), co wydaje się być ofertą atrakcyjną. Lista wyposażenia standardowego wersji GT jest na tyle długa, że obejmuje nawet reflektory biksenonowe, elektrycznie regulowane fotele, półskórzaną tapicerkę, tempomat, automatyczną przekładnię, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, wyświetlacz Head Up Display, rozbudowany system audio, a nawet system nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem i czujniki parkowania.

Mimo emblematu GT na wlocie powietrza w przednim pasie, Peugeot 508 GT nie oferuje kierowcy emocji za kierownicą. Ale też nie taka w zamyśle miała być jego rola. Widać to w pozbawionym sportowych akcentów wnętrzu. Jest to po prostu szybka i oszczędna, a przede wszystkim komfortowa i nienachlana w stylu limuzyna.    

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut. - dane techniczne

 Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2179 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 204 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/2000-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 473/1339 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 479,2/185,3/145,6 cm
Rozstaw osi 281,7 cm
V-max 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,4/5,7 l/100 km
Cena od  135 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 508 GT - przód
/
Peugeot
Peugeot 508 GT - przód
/
Peugeot
Peugeot 508 GT - tył
/
Peugeot
Peugeot 508 GT - tył
/
Peugeot
Peugeot 508 GT - kokpit
/
Peugeot
Peugeot 508 GT - bok
/
Peugeot
Peugeot 508 GT - przód
/
Peugeot
Peugeot 508 GT - emblemat
/
Peugeot
Peugeot 508 GT - wnętrze
/
Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

REKLAMA

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

REKLAMA