REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Francuzi zainstalowali pod maską statecznego Peugeota 508 wysokoprężny silnik rozwijający moc maksymalną 204 KM. Dodatkowo oznaczyli wersję emblematem GT. Co z tego wyszło?

Najmocniejsza wersja Peugeota 508 – oznaczona emblematem GT nie została pozbawiona elegancji. Jedynie dyskretne dodatki typu chromowana obwódka atrapy chłodnicy z niewielkim emblematem GT, czy dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem zdradzają, że nie jest to jedna z szeregowych odmian modelu. Dodatkowym akcentem podkreślającym wyjątkowość tej odmiany Peugeota są stosowane bez konieczności dopłaty osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki tym drobnym zabiegom stylizacyjnym 508 w wersji GT wyszlachetniał, projektantom udało się dodać nadwoziu tzw. pazura jednocześnie nie ujmując elegancji.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

REKLAMA

Test Peugeot 508 GT – wnętrze

Przedział pasażerski Peugeota 508 GT nie różni się zasadniczo od pozostałych odmian modelu. Różnice obejmują głównie wyposażenie. I tak, w 508 GT znajdziemy standardowo zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię z możliwością ręcznej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Najmocniejsza odmiana 508 jest wyposażona również w częściowo skórzaną tapicerkę GT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów jest wykonana z wysokiej jakości i przyjemnych w dotyku tworzyw, wszelkie jej elementy są spasowane z dokładnością. Fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji i podobnie do fotela pasażera odpowiednio obszerne siedzisko i wyprofilowane oparcie sprzyjające długim podróżom. Na tylnej kanapie jedynie wysocy pasażerowie mogą narzekać na nisko opadającą linię dachu, poza tym przestrzeni jest tam wystarczająco dużo.

Bagażnik ma objętość 473 l.

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Peugeot 508 GT – napęd/układ jezdny

W błędzie jest ten, kto myśli, że konstruktorzy podczas prac na wersją GT ograniczyli się do zainstalowania dwustukonnego silnika pod maską i dołożyli Pięćsetósemce większe koła. Zmieniono również zawieszenie. Oprócz twardszego nastawu zamieniono z przodu kolumny McPhersona na podwójne wahacze.

W efekcie Peugeot 508 GT charakteryzuje się lepszymi właściwościami jezdnymi niż jego słabsi „bracia”.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 204 KM przy 3500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy aż 450 Nm dostępny w przedziale od 2000 do 2750 obr./min., według danych producenta rozpędza ważącego 1540 kg 508 GT od 0 do 100 km/h w 8,2 s.

W praktyce jednak, jazda wersją GT nie dostarcza emocji godnych aut GTI. Samochód na drodze zachowuje się jak szybka, komfortowa limuzyna.

Automatyczna sześciobiegowa przekładnia płynnie zmienia poszczególne przełożenia, choć wykazuje irytujące opóźnienie na tzw. Kick down. Nie zmienia to jednak faktu, że kierowca Peugeota nie ma problemu z wyprzedzeniem jadącego przed nim pojazdu bez względu na prędkość z jaką się porusza. Niezwykle elastyczna i cicho pracująca jednostka napędowa sprawnie i pewnie rozpędza francuską limuzynę. Niski współczynnik oporu powietrza i doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego sprawiają, że podczas jazdy nawet z wysokimi prędkościami autostradowymi w 508 GT jest cicho.

Układ kierowniczy mógłby stawiać większy opór podczas kręcenia kierownicą, ale daje kierowcy poczucie panowania nad torem jazdy auta.

Zawieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni jednocześnie zachowuje odpowiednią sztywność podczas szybkiej jazdy po zakrętach. To wszystko dodaje pewności kierowcy Peugeota.

W ruchu miejskim uciążliwa staje się duża średnica zawracania. 12,3 m to wynik, który sprawia że na ciasnych parkingach prowadzący musi się sporo nakręcić kierownicą.

Za to nieźle Peugeot 508 GT wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim oscylowało wokół 8,7-9 l/100 km. Biorąc pod uwagę osiągi oraz masę pojazdu i to, że napęd współpracuje z przekładnią automatyczną wynik ten należy uznać za zadowalający. Tym bardziej, że podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 140 km/h, zużycie paliwa spada do ok. 6,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Peugeot 508 GT – podsumowanie

Obecnie Peugeot 508 GT jest dostępny za 135 100 zł (143 700 zł bez promocji), co wydaje się być ofertą atrakcyjną. Lista wyposażenia standardowego wersji GT jest na tyle długa, że obejmuje nawet reflektory biksenonowe, elektrycznie regulowane fotele, półskórzaną tapicerkę, tempomat, automatyczną przekładnię, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, wyświetlacz Head Up Display, rozbudowany system audio, a nawet system nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem i czujniki parkowania.

Mimo emblematu GT na wlocie powietrza w przednim pasie, Peugeot 508 GT nie oferuje kierowcy emocji za kierownicą. Ale też nie taka w zamyśle miała być jego rola. Widać to w pozbawionym sportowych akcentów wnętrzu. Jest to po prostu szybka i oszczędna, a przede wszystkim komfortowa i nienachlana w stylu limuzyna.    

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut. - dane techniczne

 Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2179 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 204 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/2000-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 473/1339 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 479,2/185,3/145,6 cm
Rozstaw osi 281,7 cm
V-max 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,4/5,7 l/100 km
Cena od  135 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - tył
Peugeot
Peugeot 508 GT - tył
Peugeot
Peugeot 508 GT - kokpit
Peugeot
Peugeot 508 GT - bok
Peugeot
Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - emblemat
Peugeot
Peugeot 508 GT - wnętrze
Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

REKLAMA