REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Francuzi zainstalowali pod maską statecznego Peugeota 508 wysokoprężny silnik rozwijający moc maksymalną 204 KM. Dodatkowo oznaczyli wersję emblematem GT. Co z tego wyszło?

Najmocniejsza wersja Peugeota 508 – oznaczona emblematem GT nie została pozbawiona elegancji. Jedynie dyskretne dodatki typu chromowana obwódka atrapy chłodnicy z niewielkim emblematem GT, czy dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem zdradzają, że nie jest to jedna z szeregowych odmian modelu. Dodatkowym akcentem podkreślającym wyjątkowość tej odmiany Peugeota są stosowane bez konieczności dopłaty osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.

REKLAMA

REKLAMA

Dzięki tym drobnym zabiegom stylizacyjnym 508 w wersji GT wyszlachetniał, projektantom udało się dodać nadwoziu tzw. pazura jednocześnie nie ujmując elegancji.

Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu

REKLAMA

Test Peugeot 508 GT – wnętrze

Przedział pasażerski Peugeota 508 GT nie różni się zasadniczo od pozostałych odmian modelu. Różnice obejmują głównie wyposażenie. I tak, w 508 GT znajdziemy standardowo zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię z możliwością ręcznej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Najmocniejsza odmiana 508 jest wyposażona również w częściowo skórzaną tapicerkę GT.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tablica przyrządów jest wykonana z wysokiej jakości i przyjemnych w dotyku tworzyw, wszelkie jej elementy są spasowane z dokładnością. Fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji i podobnie do fotela pasażera odpowiednio obszerne siedzisko i wyprofilowane oparcie sprzyjające długim podróżom. Na tylnej kanapie jedynie wysocy pasażerowie mogą narzekać na nisko opadającą linię dachu, poza tym przestrzeni jest tam wystarczająco dużo.

Bagażnik ma objętość 473 l.

Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna

Test Peugeot 508 GT – napęd/układ jezdny

W błędzie jest ten, kto myśli, że konstruktorzy podczas prac na wersją GT ograniczyli się do zainstalowania dwustukonnego silnika pod maską i dołożyli Pięćsetósemce większe koła. Zmieniono również zawieszenie. Oprócz twardszego nastawu zamieniono z przodu kolumny McPhersona na podwójne wahacze.

W efekcie Peugeot 508 GT charakteryzuje się lepszymi właściwościami jezdnymi niż jego słabsi „bracia”.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 204 KM przy 3500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy aż 450 Nm dostępny w przedziale od 2000 do 2750 obr./min., według danych producenta rozpędza ważącego 1540 kg 508 GT od 0 do 100 km/h w 8,2 s.

W praktyce jednak, jazda wersją GT nie dostarcza emocji godnych aut GTI. Samochód na drodze zachowuje się jak szybka, komfortowa limuzyna.

Automatyczna sześciobiegowa przekładnia płynnie zmienia poszczególne przełożenia, choć wykazuje irytujące opóźnienie na tzw. Kick down. Nie zmienia to jednak faktu, że kierowca Peugeota nie ma problemu z wyprzedzeniem jadącego przed nim pojazdu bez względu na prędkość z jaką się porusza. Niezwykle elastyczna i cicho pracująca jednostka napędowa sprawnie i pewnie rozpędza francuską limuzynę. Niski współczynnik oporu powietrza i doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego sprawiają, że podczas jazdy nawet z wysokimi prędkościami autostradowymi w 508 GT jest cicho.

Układ kierowniczy mógłby stawiać większy opór podczas kręcenia kierownicą, ale daje kierowcy poczucie panowania nad torem jazdy auta.

Zawieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni jednocześnie zachowuje odpowiednią sztywność podczas szybkiej jazdy po zakrętach. To wszystko dodaje pewności kierowcy Peugeota.

W ruchu miejskim uciążliwa staje się duża średnica zawracania. 12,3 m to wynik, który sprawia że na ciasnych parkingach prowadzący musi się sporo nakręcić kierownicą.

Za to nieźle Peugeot 508 GT wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim oscylowało wokół 8,7-9 l/100 km. Biorąc pod uwagę osiągi oraz masę pojazdu i to, że napęd współpracuje z przekładnią automatyczną wynik ten należy uznać za zadowalający. Tym bardziej, że podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 140 km/h, zużycie paliwa spada do ok. 6,5 l/100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG

Test Peugeot 508 GT – podsumowanie

Obecnie Peugeot 508 GT jest dostępny za 135 100 zł (143 700 zł bez promocji), co wydaje się być ofertą atrakcyjną. Lista wyposażenia standardowego wersji GT jest na tyle długa, że obejmuje nawet reflektory biksenonowe, elektrycznie regulowane fotele, półskórzaną tapicerkę, tempomat, automatyczną przekładnię, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, wyświetlacz Head Up Display, rozbudowany system audio, a nawet system nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem i czujniki parkowania.

Mimo emblematu GT na wlocie powietrza w przednim pasie, Peugeot 508 GT nie oferuje kierowcy emocji za kierownicą. Ale też nie taka w zamyśle miała być jego rola. Widać to w pozbawionym sportowych akcentów wnętrzu. Jest to po prostu szybka i oszczędna, a przede wszystkim komfortowa i nienachlana w stylu limuzyna.    

Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM

Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut. - dane techniczne

 Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2179 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 204 KM/3500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 450 Nm/2000-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 473/1339 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 479,2/185,3/145,6 cm
Rozstaw osi 281,7 cm
V-max 234 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,2 s
Zużycie paliwa* 8,0/4,4/5,7 l/100 km
Cena od  135 100 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - tył
Peugeot
Peugeot 508 GT - tył
Peugeot
Peugeot 508 GT - kokpit
Peugeot
Peugeot 508 GT - bok
Peugeot
Peugeot 508 GT - przód
Peugeot
Peugeot 508 GT - emblemat
Peugeot
Peugeot 508 GT - wnętrze
Peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA