Test Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut.
REKLAMA
REKLAMA
Najmocniejsza wersja Peugeota 508 – oznaczona emblematem GT nie została pozbawiona elegancji. Jedynie dyskretne dodatki typu chromowana obwódka atrapy chłodnicy z niewielkim emblematem GT, czy dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem zdradzają, że nie jest to jedna z szeregowych odmian modelu. Dodatkowym akcentem podkreślającym wyjątkowość tej odmiany Peugeota są stosowane bez konieczności dopłaty osiemnastocalowe obręcze kół ze stopów lekkich.
REKLAMA
Dzięki tym drobnym zabiegom stylizacyjnym 508 w wersji GT wyszlachetniał, projektantom udało się dodać nadwoziu tzw. pazura jednocześnie nie ujmując elegancji.
Zobacz też: Test Ford Mondeo 1.6 Ecoboost: limuzyna o sportowym zacięciu
Test Peugeot 508 GT – wnętrze
Przedział pasażerski Peugeota 508 GT nie różni się zasadniczo od pozostałych odmian modelu. Różnice obejmują głównie wyposażenie. I tak, w 508 GT znajdziemy standardowo zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnię z możliwością ręcznej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy. Najmocniejsza odmiana 508 jest wyposażona również w częściowo skórzaną tapicerkę GT.
Tablica przyrządów jest wykonana z wysokiej jakości i przyjemnych w dotyku tworzyw, wszelkie jej elementy są spasowane z dokładnością. Fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji i podobnie do fotela pasażera odpowiednio obszerne siedzisko i wyprofilowane oparcie sprzyjające długim podróżom. Na tylnej kanapie jedynie wysocy pasażerowie mogą narzekać na nisko opadającą linię dachu, poza tym przestrzeni jest tam wystarczająco dużo.
Bagażnik ma objętość 473 l.
Zobacz też: Test KIA Optima Hybrid - oszczędna limuzyna
Test Peugeot 508 GT – napęd/układ jezdny
W błędzie jest ten, kto myśli, że konstruktorzy podczas prac na wersją GT ograniczyli się do zainstalowania dwustukonnego silnika pod maską i dołożyli Pięćsetósemce większe koła. Zmieniono również zawieszenie. Oprócz twardszego nastawu zamieniono z przodu kolumny McPhersona na podwójne wahacze.
W efekcie Peugeot 508 GT charakteryzuje się lepszymi właściwościami jezdnymi niż jego słabsi „bracia”.
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l, rozwijający moc maksymalną 204 KM przy 3500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy aż 450 Nm dostępny w przedziale od 2000 do 2750 obr./min., według danych producenta rozpędza ważącego 1540 kg 508 GT od 0 do 100 km/h w 8,2 s.
W praktyce jednak, jazda wersją GT nie dostarcza emocji godnych aut GTI. Samochód na drodze zachowuje się jak szybka, komfortowa limuzyna.
Automatyczna sześciobiegowa przekładnia płynnie zmienia poszczególne przełożenia, choć wykazuje irytujące opóźnienie na tzw. Kick down. Nie zmienia to jednak faktu, że kierowca Peugeota nie ma problemu z wyprzedzeniem jadącego przed nim pojazdu bez względu na prędkość z jaką się porusza. Niezwykle elastyczna i cicho pracująca jednostka napędowa sprawnie i pewnie rozpędza francuską limuzynę. Niski współczynnik oporu powietrza i doskonałe wyciszenie przedziału pasażerskiego sprawiają, że podczas jazdy nawet z wysokimi prędkościami autostradowymi w 508 GT jest cicho.
Układ kierowniczy mógłby stawiać większy opór podczas kręcenia kierownicą, ale daje kierowcy poczucie panowania nad torem jazdy auta.
Zawieszenie świetnie radzi sobie z tłumieniem wszelkich nierówności nawierzchni jednocześnie zachowuje odpowiednią sztywność podczas szybkiej jazdy po zakrętach. To wszystko dodaje pewności kierowcy Peugeota.
W ruchu miejskim uciążliwa staje się duża średnica zawracania. 12,3 m to wynik, który sprawia że na ciasnych parkingach prowadzący musi się sporo nakręcić kierownicą.
Za to nieźle Peugeot 508 GT wypada pod względem zużycia paliwa. W ruchu miejskim oscylowało wokół 8,7-9 l/100 km. Biorąc pod uwagę osiągi oraz masę pojazdu i to, że napęd współpracuje z przekładnią automatyczną wynik ten należy uznać za zadowalający. Tym bardziej, że podczas jazdy w trasie z prędkością ok. 140 km/h, zużycie paliwa spada do ok. 6,5 l/100 km.
Zobacz też: Test Volkswagen CC 2.0 TDI 177 KM DSG
Test Peugeot 508 GT – podsumowanie
REKLAMA
Obecnie Peugeot 508 GT jest dostępny za 135 100 zł (143 700 zł bez promocji), co wydaje się być ofertą atrakcyjną. Lista wyposażenia standardowego wersji GT jest na tyle długa, że obejmuje nawet reflektory biksenonowe, elektrycznie regulowane fotele, półskórzaną tapicerkę, tempomat, automatyczną przekładnię, dwustrefową automatyczną klimatyzacją, wyświetlacz Head Up Display, rozbudowany system audio, a nawet system nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem i czujniki parkowania.
Mimo emblematu GT na wlocie powietrza w przednim pasie, Peugeot 508 GT nie oferuje kierowcy emocji za kierownicą. Ale też nie taka w zamyśle miała być jego rola. Widać to w pozbawionym sportowych akcentów wnętrzu. Jest to po prostu szybka i oszczędna, a przede wszystkim komfortowa i nienachlana w stylu limuzyna.
Zobacz też: Test Chevrolet Malibu 2.0D/160 KM
Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut. - dane techniczne
Peugeot 508 GT 2.2 HDi aut. | |
Typ silnika | turbodiesel |
Pojemność | 2179 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 204 KM/3500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 450 Nm/2000-2750 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | aut. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 473/1339 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 479,2/185,3/145,6 cm |
Rozstaw osi | 281,7 cm |
V-max | 234 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,2 s |
Zużycie paliwa* | 8,0/4,4/5,7 l/100 km |
Cena od | 135 100 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA