REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

Tomasz Korniejew
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi

REKLAMA

REKLAMA

Pod maskę ciekawie zaprojektowanego Chevroleta Cruze trafił skonstruowany w zgodzie z obecnie panującymi trendami turbodoładowany silnik o pojemności 1,4 l i mocy 140 KM. Czy warto za niego dopłacać?

Po nieśmiałym początku, Chevrolet rozszerzył swoja ofertę na polskim rynku do imponujących rozmiarów. W ofercie marki o amerykańskich korzeniach znajduje się aż 6 modeli samochodów. Biorąc pod uwagę fakt, że taka firma jak Alfa Romeo będąca jedną z kolebek europejskiej motoryzacji ma w ofercie dwa modele można stwierdzić, że Chevrolet dokonał prawdziwej ekspansji ofertowej na polskim rynku.

REKLAMA

W szerokiej ofercie producenta jedną z kluczowych pozycji zajmuje kompaktowy model Cruze, który zadebiutował jako sedan. Niedawno przyszła pora na kolejną wariację nadwoziową (po pięciodrzwiowym hatchbacku) i pojawił się Cruze kombi.

Zobacz też: Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Nadwozie

Przy z grubsza niezmienionej w stosunku do sedana i hatchbacka stylizacji przodu, projektantom udało się ładnie wkomponować tylną część kombi. Dzięki lekko opadającej linii dachu i tylnej pokrywy Chevrolet sprawia wrażenie dynamicznego i zgrabnego. Podobnie do innych modeli samochodów, duże znaczenie dla efektu prezencji ma dobranie odpowiednio dużych i odpowiednio ładnie zaprojektowanych obręczy kół.

Wnętrze

Zasiadając za kierownicą Chevroleta Cruze niejeden kierowca poczuje się swojsko. Mimo, że tablica przyrządów ma przy pierwszym kontakcie dość ekstrawagancki wygląd to przełączniki i pokrętła rozplanowano tak, że większość kierowców odnajduje je intuicyjnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fotele kierowcy i pasażera zasiadającego z przodu są bardzo wygodne. Odpowiednio wyprofilowane i sprężyste, co sprzyja pokonywaniu długich dystansów.

Także z tyłu niewiele osób będzie miało powody do narzekań. Na kanapie Cruze’a wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby.

Przedział bagażowy Chevroleta kombi ma objętość 500 l przy normalnym położeniu siedzeń, zatem wystarczy do spakowania czteroosobowej rodziny na dłuższe wakacje.

Zobacz też: Test Ford Focus EcoBoost 1,0 125 KM: zaskakująco dynamiczny

Napęd/układ jezdny

Pod maską Chevroleta znalazła się turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,4 l, rozwijająca moc maksymalną 140 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm dostępny w przedziale od 1850 do 4900 obr./min.

Według danych producenta silnik rozpędza ważącego 1405 kg Cruze’a kombi od 0 do 100 km/h w 9,5 s.

To w teorii przyzwoity wynik, a jak taki zestaw sprawdza się w praktyce?

Zobacz też: Test Renault Megane Grandtour: bez zaskoczenia

REKLAMA

Cruze w dolnym i średnim przedziale obrotów rozpędza się dynamicznie, a odgłos pracy silnika nie jest wtedy dokuczliwy. Czuć wyraźne ożywienie jednostki napędowej, gdy do pracy włącza się turbina. Szkoda, że dynamika napędu wygasa w górnym zakresie obrotów, wprost proporcjonalnie do zwiększania się odgłosu jego pracy. W rezultacie (zwłaszcza jadąc z kompletem pasażerów), gdy zachodzi potrzeba żwawego przyspieszenia podczas jazdy z wyższą prędkością silnik dostaje zadyszki. W tego typu konstrukcjach jest to zjawisko typowe, lepiej w takich sytuacjach sprawują się zazwyczaj diesle.

Spore różnice może uzyskać jeden kierowca w wynikach spalania. Znowu, typowo dla jednostek turbodoładowanych, gdy obchodzimy się z obrotami silnika ostrożnie, Chevrolet zużywa umiarkowane ilości paliwa. Natomiast pozwalając sobie na wykorzystanie szerszego zakresu pola obrotomierza zużycie paliwa rośnie dynamicznie, nawet do 9 l/100 km w ruchu miejskim. Niestety kierowcy lubiący szybka jazdę w trasie również muszą się przygotować na zwiększone zużycie paliwa. Poruszając się Chevroletem Cruzem z prędkościami około 150 km/h trzeba być przygotowanym na zużycie paliwa oscylującym wokół 8,5-9 l/100 km.

Za to przy prędkościach do 130 km/h zużycie paliwa jest znacznie mniejsze, przy 130 km/h już o 1 l/100 km niższe.

Zawieszenie Chevroleta Cruze kombi jest sprężyste i dobrze współgra z układem kierowniczym. Chevrolet prowadzi się poprawnie, na drodze jest przewidywalny, a jego kierowca czuje się pewnie.

Na przyjemność z prowadzenia ma również wpływ precyzyjnie działająca dźwignia manualnej sześciobiegowej przekładni.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Podsumowanie

REKLAMA

Chevrolet Cruze kombi dał się poznać, jako ładnie zaprojektowane, przyzwoicie wykonane i komfortowe auto. Zaletą silnika jest odpowiednia dynamika w warunkach miejskich, wadami są brak tej dynamiki przy wyższych prędkościach oraz zwiększone zużycie paliwa.

Zużycie paliwa można ograniczyć stylem jazdy więc bilans wychodzi na plus. A jak ocenimy Cruza zerkając w cennik? Podstawowa odmiana kombi kosztuje 53 tys. zł (z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 124 KM) i jest wyposażona m.in. w komputer pokładowy i radioodtwarzacz. Z kolei najtańsza odmiana z opisywaną jednostką napędową kosztuje 67 tys. zł (63 tys. zł w promocji). Odmiana e zdjęć (najbogatsza) kosztuje niecałe 75 tys. zł (około 71 tys. zł w promocji). Przyrównując to do konkurencji cena jest rozsądna.

Zobacz też: Test Toyota Prius: Sposób na ekojazdę. Wersja 3.1

Dane techniczne:

Chevrolet Cruze kombi 1.4 T
Typ silnika benzynowy, turbo
Pojemność  1364 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 140 KM/6000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm/1850-4900 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 500 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 467,5/179,7/148,4 cm
Rozstaw osi 268,5 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s.
Zużycie paliwa* 7,4/4,7/5,7 l/100 km
Cena od 63 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Chevrolet Cruze kombi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA