REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 95 KM sprawnie napędza czterodrzwiowego Chevroleta Aveo. Jakie jeszcze zalety znaleźliśmy podczas testu małego sedana z amerykańskim rodowodem?

Wygląd niewielkich sedanów z dużymi bagażnikami zazwyczaj jest kontrowersyjny. Przypomnijmy sobie brak proporcji w takich konstrukcjach, jak Fiat Siena, Fiat Albea, czy w pierwszej generacji Hondy City.

REKLAMA

REKLAMA

Dlatego pierwsze doniesienia o pracach nad małym sedanem w stajni Chevroleta wywoływały raczej uśmiech politowania niż ciekawość. Tymczasem po zaprezentowaniu Aveo sedan okazało się, że projektantom i inżynierom udało się stworzyć pojazd, który nie dość że przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferuje sporo przestrzeni wewnątrz, to jeszcze prezentuje się całkiem dobrze.

Chyba po raz pierwszy po operacji przerabiania nadwozia typu hatchback w segmencie B nie odnosimy wrażenia, że do bardzo atrakcyjnego pod względem stylizacji przodu, doczepiono na siłę bagażnik z lampami. Aveo sedan jest zgrabne. A najbogatsza wersja LTZ dodatkowo została ozdobione ładnie dopełniającymi całości felgami ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – wnętrze

Przedział pasażerski Aveo sedan w wersji LTZ zaskakuje. Najbardziej rzuca się w oczy tablica przyrządów wykończona pomarańczowymi wstawkami. Całość jest spasowana z dokładnością, a materiały wykończeniowe są na odpowiednim dla klasy poziomie.

Fotele przednie są wygodne. Generalnie w Aveo łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Niestety widoczność do tyłu jest ograniczona przez wysoki kufer.

Wyglądający awangardowo zestaw „zegarów” z niebieskim podświetleniem cyfrowego prędkościomierza jest czytelny i pasuje do charakteru samochodu. W tylnej części kabiny miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głową.

Przedział bagażowy jest wręcz ogromny, biorąc pod uwagę klasę pojazdu. W małym sedanie Chevroleta zmieści się 502 l pakunków. Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że otwór załadunku jest niewielki, co skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Aveo sedan.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – napęd/układ jezdny

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce do uszu kierowcy i pasażerów Aveo dociera donośny klekot silnika wysokoprężnego. I niestety wyraźny odgłos pracy jednostki napędowej ustępuje tylko nieznacznie po ruszeniu z miejsca, by powrócić ze zwiększonym natężeniem po przekroczeniu ok. 4 tys. obr./min. Konkludując - Aveo jest dość głośne i chodzi nie tylko o odgłos pracy silnika lecz również o szum opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z prędkością przekraczającą 120 km/h.

Silnik wykazuje się dużą dawką ospałości w dolnych zakresach obrotów. Poniżej wartości ok. 1700 obr./min niechętnie rusza naprzód. Dopiero po przekroczeniu tej wartości ujawnia swój dynamizm. Wtedy Aveo nie ma najmniejszego problemu nawet z przyspieszaniem z wyższych prędkości i to podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Sześciobiegowa manualna przekładnia ma krótkie przełożenia i do jej dźwigni trzeba sięgać często. Co do precyzji działania lewarka  - jest na średnim poziomie.

Za to układ kierowniczy Aveo jest wystarczająco precyzyjny, a komfortowo zestrojone zawieszenie uprzyjemnia podróż po ulicach polskich miast. Silniki Diesla jest bardzo oszczędny. W ruchu miejskim średnie zużycie paliwa to około 6 l/100 km. W trasie można osiągnąć wynik niższy niż 5 l/100 km.

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – podsumowanie

Za najtańszą wersję Aveo sedan z opisywaną jednostką napędową trzeba zapłacić 58 990 zł. Przy czym, z silnikiem wysokoprężnym w odmianie 95-konnej możemy nabyć jedynie wersję LTZ (czyli najbogatszą). Z kolei Aveo z silnikiem Diesla w słabszej 75-konnej odmianie nabędziemy od wersji wyposażeniowej o oczko niższej za cenę 48 490 zł.

Mocnymi stronami Aveo sedan są przestronne wnętrze, duży bagażnik, bardzo oszczędny i całkiem dynamiczny silnik. Minusami – słabe wyciszenie przedziału pasażerskiego, mały otwór załadunku i niezbyt precyzyjna dźwignia biegów. Cena najbogatszej odmiany z najmocniejszym dieslem jest dość wysoka, ale i wyposażenie zacne.

Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM

Chevrolet Aveo sedan 1.3 D - dane techniczne

Chevrolet Aveo sedan 1.3 d
Typ silnika Turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 95 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 502 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 403,9/173,5/151,7 cm
Rozstaw osi 252,5 cm
V-max 174 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6
Zużycie paliwa* 4,8/3,6/4,1 l/100 km
Cena od (promocja) 57 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chevrolet Aveo sedan LTZ przód
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - deska rozdzielcza
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - zegary
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - przód
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - fotel
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - bagażnik
Chevrolet
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA