Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D
REKLAMA
REKLAMA
Wygląd niewielkich sedanów z dużymi bagażnikami zazwyczaj jest kontrowersyjny. Przypomnijmy sobie brak proporcji w takich konstrukcjach, jak Fiat Siena, Fiat Albea, czy w pierwszej generacji Hondy City.
REKLAMA
Dlatego pierwsze doniesienia o pracach nad małym sedanem w stajni Chevroleta wywoływały raczej uśmiech politowania niż ciekawość. Tymczasem po zaprezentowaniu Aveo sedan okazało się, że projektantom i inżynierom udało się stworzyć pojazd, który nie dość że przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferuje sporo przestrzeni wewnątrz, to jeszcze prezentuje się całkiem dobrze.
Chyba po raz pierwszy po operacji przerabiania nadwozia typu hatchback w segmencie B nie odnosimy wrażenia, że do bardzo atrakcyjnego pod względem stylizacji przodu, doczepiono na siłę bagażnik z lampami. Aveo sedan jest zgrabne. A najbogatsza wersja LTZ dodatkowo została ozdobione ładnie dopełniającymi całości felgami ze stopów lekkich.
Zobacz też: Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi
Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – wnętrze
Przedział pasażerski Aveo sedan w wersji LTZ zaskakuje. Najbardziej rzuca się w oczy tablica przyrządów wykończona pomarańczowymi wstawkami. Całość jest spasowana z dokładnością, a materiały wykończeniowe są na odpowiednim dla klasy poziomie.
Fotele przednie są wygodne. Generalnie w Aveo łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Niestety widoczność do tyłu jest ograniczona przez wysoki kufer.
Wyglądający awangardowo zestaw „zegarów” z niebieskim podświetleniem cyfrowego prędkościomierza jest czytelny i pasuje do charakteru samochodu. W tylnej części kabiny miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głową.
Przedział bagażowy jest wręcz ogromny, biorąc pod uwagę klasę pojazdu. W małym sedanie Chevroleta zmieści się 502 l pakunków. Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że otwór załadunku jest niewielki, co skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Aveo sedan.
Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!
Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – napęd/układ jezdny
REKLAMA
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce do uszu kierowcy i pasażerów Aveo dociera donośny klekot silnika wysokoprężnego. I niestety wyraźny odgłos pracy jednostki napędowej ustępuje tylko nieznacznie po ruszeniu z miejsca, by powrócić ze zwiększonym natężeniem po przekroczeniu ok. 4 tys. obr./min. Konkludując - Aveo jest dość głośne i chodzi nie tylko o odgłos pracy silnika lecz również o szum opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z prędkością przekraczającą 120 km/h.
Silnik wykazuje się dużą dawką ospałości w dolnych zakresach obrotów. Poniżej wartości ok. 1700 obr./min niechętnie rusza naprzód. Dopiero po przekroczeniu tej wartości ujawnia swój dynamizm. Wtedy Aveo nie ma najmniejszego problemu nawet z przyspieszaniem z wyższych prędkości i to podczas jazdy z kompletem pasażerów.
Sześciobiegowa manualna przekładnia ma krótkie przełożenia i do jej dźwigni trzeba sięgać często. Co do precyzji działania lewarka - jest na średnim poziomie.
Za to układ kierowniczy Aveo jest wystarczająco precyzyjny, a komfortowo zestrojone zawieszenie uprzyjemnia podróż po ulicach polskich miast. Silniki Diesla jest bardzo oszczędny. W ruchu miejskim średnie zużycie paliwa to około 6 l/100 km. W trasie można osiągnąć wynik niższy niż 5 l/100 km.
Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno
Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – podsumowanie
REKLAMA
Za najtańszą wersję Aveo sedan z opisywaną jednostką napędową trzeba zapłacić 58 990 zł. Przy czym, z silnikiem wysokoprężnym w odmianie 95-konnej możemy nabyć jedynie wersję LTZ (czyli najbogatszą). Z kolei Aveo z silnikiem Diesla w słabszej 75-konnej odmianie nabędziemy od wersji wyposażeniowej o oczko niższej za cenę 48 490 zł.
Mocnymi stronami Aveo sedan są przestronne wnętrze, duży bagażnik, bardzo oszczędny i całkiem dynamiczny silnik. Minusami – słabe wyciszenie przedziału pasażerskiego, mały otwór załadunku i niezbyt precyzyjna dźwignia biegów. Cena najbogatszej odmiany z najmocniejszym dieslem jest dość wysoka, ale i wyposażenie zacne.
Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM
Chevrolet Aveo sedan 1.3 D - dane techniczne
Chevrolet Aveo sedan 1.3 d | |
Typ silnika | Turbodiesel |
Pojemność | 1248 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16V |
Maksymalna moc | 95 KM/4000 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 210 Nm/1750-2500 obr./min. |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | man. 6-bieg. |
Pojemność bagażnika | 502 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 403,9/173,5/151,7 cm |
Rozstaw osi | 252,5 cm |
V-max | 174 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,6 |
Zużycie paliwa* | 4,8/3,6/4,1 l/100 km |
Cena od (promocja) | 57 990 zł |
*miasto/trasa/cykl mieszany |
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.