REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 95 KM sprawnie napędza czterodrzwiowego Chevroleta Aveo. Jakie jeszcze zalety znaleźliśmy podczas testu małego sedana z amerykańskim rodowodem?

Wygląd niewielkich sedanów z dużymi bagażnikami zazwyczaj jest kontrowersyjny. Przypomnijmy sobie brak proporcji w takich konstrukcjach, jak Fiat Siena, Fiat Albea, czy w pierwszej generacji Hondy City.

REKLAMA

Dlatego pierwsze doniesienia o pracach nad małym sedanem w stajni Chevroleta wywoływały raczej uśmiech politowania niż ciekawość. Tymczasem po zaprezentowaniu Aveo sedan okazało się, że projektantom i inżynierom udało się stworzyć pojazd, który nie dość że przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferuje sporo przestrzeni wewnątrz, to jeszcze prezentuje się całkiem dobrze.

Chyba po raz pierwszy po operacji przerabiania nadwozia typu hatchback w segmencie B nie odnosimy wrażenia, że do bardzo atrakcyjnego pod względem stylizacji przodu, doczepiono na siłę bagażnik z lampami. Aveo sedan jest zgrabne. A najbogatsza wersja LTZ dodatkowo została ozdobione ładnie dopełniającymi całości felgami ze stopów lekkich.

Zobacz też: Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – wnętrze

Przedział pasażerski Aveo sedan w wersji LTZ zaskakuje. Najbardziej rzuca się w oczy tablica przyrządów wykończona pomarańczowymi wstawkami. Całość jest spasowana z dokładnością, a materiały wykończeniowe są na odpowiednim dla klasy poziomie.

Fotele przednie są wygodne. Generalnie w Aveo łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Niestety widoczność do tyłu jest ograniczona przez wysoki kufer.

Wyglądający awangardowo zestaw „zegarów” z niebieskim podświetleniem cyfrowego prędkościomierza jest czytelny i pasuje do charakteru samochodu. W tylnej części kabiny miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głową.

Przedział bagażowy jest wręcz ogromny, biorąc pod uwagę klasę pojazdu. W małym sedanie Chevroleta zmieści się 502 l pakunków. Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że otwór załadunku jest niewielki, co skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Aveo sedan.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – napęd/układ jezdny

REKLAMA

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce do uszu kierowcy i pasażerów Aveo dociera donośny klekot silnika wysokoprężnego. I niestety wyraźny odgłos pracy jednostki napędowej ustępuje tylko nieznacznie po ruszeniu z miejsca, by powrócić ze zwiększonym natężeniem po przekroczeniu ok. 4 tys. obr./min. Konkludując - Aveo jest dość głośne i chodzi nie tylko o odgłos pracy silnika lecz również o szum opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z prędkością przekraczającą 120 km/h.

Silnik wykazuje się dużą dawką ospałości w dolnych zakresach obrotów. Poniżej wartości ok. 1700 obr./min niechętnie rusza naprzód. Dopiero po przekroczeniu tej wartości ujawnia swój dynamizm. Wtedy Aveo nie ma najmniejszego problemu nawet z przyspieszaniem z wyższych prędkości i to podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Sześciobiegowa manualna przekładnia ma krótkie przełożenia i do jej dźwigni trzeba sięgać często. Co do precyzji działania lewarka  - jest na średnim poziomie.

Za to układ kierowniczy Aveo jest wystarczająco precyzyjny, a komfortowo zestrojone zawieszenie uprzyjemnia podróż po ulicach polskich miast. Silniki Diesla jest bardzo oszczędny. W ruchu miejskim średnie zużycie paliwa to około 6 l/100 km. W trasie można osiągnąć wynik niższy niż 5 l/100 km.

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – podsumowanie

REKLAMA

Za najtańszą wersję Aveo sedan z opisywaną jednostką napędową trzeba zapłacić 58 990 zł. Przy czym, z silnikiem wysokoprężnym w odmianie 95-konnej możemy nabyć jedynie wersję LTZ (czyli najbogatszą). Z kolei Aveo z silnikiem Diesla w słabszej 75-konnej odmianie nabędziemy od wersji wyposażeniowej o oczko niższej za cenę 48 490 zł.

Mocnymi stronami Aveo sedan są przestronne wnętrze, duży bagażnik, bardzo oszczędny i całkiem dynamiczny silnik. Minusami – słabe wyciszenie przedziału pasażerskiego, mały otwór załadunku i niezbyt precyzyjna dźwignia biegów. Cena najbogatszej odmiany z najmocniejszym dieslem jest dość wysoka, ale i wyposażenie zacne.

Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM

Chevrolet Aveo sedan 1.3 D - dane techniczne

Chevrolet Aveo sedan 1.3 d
Typ silnika Turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 95 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 502 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 403,9/173,5/151,7 cm
Rozstaw osi 252,5 cm
V-max 174 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6
Zużycie paliwa* 4,8/3,6/4,1 l/100 km
Cena od (promocja) 57 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chevrolet Aveo sedan LTZ przód
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - deska rozdzielcza
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - zegary
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - przód
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - fotel
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - bagażnik
Chevrolet
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

REKLAMA

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA