REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 95 KM sprawnie napędza czterodrzwiowego Chevroleta Aveo. Jakie jeszcze zalety znaleźliśmy podczas testu małego sedana z amerykańskim rodowodem?

Wygląd niewielkich sedanów z dużymi bagażnikami zazwyczaj jest kontrowersyjny. Przypomnijmy sobie brak proporcji w takich konstrukcjach, jak Fiat Siena, Fiat Albea, czy w pierwszej generacji Hondy City.

REKLAMA

REKLAMA

Dlatego pierwsze doniesienia o pracach nad małym sedanem w stajni Chevroleta wywoływały raczej uśmiech politowania niż ciekawość. Tymczasem po zaprezentowaniu Aveo sedan okazało się, że projektantom i inżynierom udało się stworzyć pojazd, który nie dość że przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych oferuje sporo przestrzeni wewnątrz, to jeszcze prezentuje się całkiem dobrze.

Chyba po raz pierwszy po operacji przerabiania nadwozia typu hatchback w segmencie B nie odnosimy wrażenia, że do bardzo atrakcyjnego pod względem stylizacji przodu, doczepiono na siłę bagażnik z lampami. Aveo sedan jest zgrabne. A najbogatsza wersja LTZ dodatkowo została ozdobione ładnie dopełniającymi całości felgami ze stopów lekkich.

REKLAMA

Zobacz też: Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – wnętrze

Przedział pasażerski Aveo sedan w wersji LTZ zaskakuje. Najbardziej rzuca się w oczy tablica przyrządów wykończona pomarańczowymi wstawkami. Całość jest spasowana z dokładnością, a materiały wykończeniowe są na odpowiednim dla klasy poziomie.

Fotele przednie są wygodne. Generalnie w Aveo łatwo znaleźć optymalną pozycję za kierownicą. Niestety widoczność do tyłu jest ograniczona przez wysoki kufer.

Wyglądający awangardowo zestaw „zegarów” z niebieskim podświetleniem cyfrowego prędkościomierza jest czytelny i pasuje do charakteru samochodu. W tylnej części kabiny miejsca jest mniej. Chodzi głównie o przestrzeń nad głową.

Przedział bagażowy jest wręcz ogromny, biorąc pod uwagę klasę pojazdu. W małym sedanie Chevroleta zmieści się 502 l pakunków. Ale trzeba mieć na uwadze fakt, że otwór załadunku jest niewielki, co skutecznie ogranicza możliwości przewozowe Aveo sedan.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – napęd/układ jezdny

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce do uszu kierowcy i pasażerów Aveo dociera donośny klekot silnika wysokoprężnego. I niestety wyraźny odgłos pracy jednostki napędowej ustępuje tylko nieznacznie po ruszeniu z miejsca, by powrócić ze zwiększonym natężeniem po przekroczeniu ok. 4 tys. obr./min. Konkludując - Aveo jest dość głośne i chodzi nie tylko o odgłos pracy silnika lecz również o szum opływającego nadwozie powietrza podczas jazdy z prędkością przekraczającą 120 km/h.

Silnik wykazuje się dużą dawką ospałości w dolnych zakresach obrotów. Poniżej wartości ok. 1700 obr./min niechętnie rusza naprzód. Dopiero po przekroczeniu tej wartości ujawnia swój dynamizm. Wtedy Aveo nie ma najmniejszego problemu nawet z przyspieszaniem z wyższych prędkości i to podczas jazdy z kompletem pasażerów.

Sześciobiegowa manualna przekładnia ma krótkie przełożenia i do jej dźwigni trzeba sięgać często. Co do precyzji działania lewarka  - jest na średnim poziomie.

Za to układ kierowniczy Aveo jest wystarczająco precyzyjny, a komfortowo zestrojone zawieszenie uprzyjemnia podróż po ulicach polskich miast. Silniki Diesla jest bardzo oszczędny. W ruchu miejskim średnie zużycie paliwa to około 6 l/100 km. W trasie można osiągnąć wynik niższy niż 5 l/100 km.

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

Test Chevrolet Aveo sedan 1.3 D – podsumowanie

Za najtańszą wersję Aveo sedan z opisywaną jednostką napędową trzeba zapłacić 58 990 zł. Przy czym, z silnikiem wysokoprężnym w odmianie 95-konnej możemy nabyć jedynie wersję LTZ (czyli najbogatszą). Z kolei Aveo z silnikiem Diesla w słabszej 75-konnej odmianie nabędziemy od wersji wyposażeniowej o oczko niższej za cenę 48 490 zł.

Mocnymi stronami Aveo sedan są przestronne wnętrze, duży bagażnik, bardzo oszczędny i całkiem dynamiczny silnik. Minusami – słabe wyciszenie przedziału pasażerskiego, mały otwór załadunku i niezbyt precyzyjna dźwignia biegów. Cena najbogatszej odmiany z najmocniejszym dieslem jest dość wysoka, ale i wyposażenie zacne.

Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM

Chevrolet Aveo sedan 1.3 D - dane techniczne

Chevrolet Aveo sedan 1.3 d
Typ silnika Turbodiesel
Pojemność  1248 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 95 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm/1750-2500 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 502 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 403,9/173,5/151,7 cm
Rozstaw osi 252,5 cm
V-max 174 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,6
Zużycie paliwa* 4,8/3,6/4,1 l/100 km
Cena od (promocja) 57 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Chevrolet Aveo sedan LTZ przód
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - tył
Moto.wieszjak.pl
Chevrolet Aveo sedan LTZ - deska rozdzielcza
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - zegary
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - przód
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - fotel
Chevrolet
Chevrolet Aveo sedan LTZ - bagażnik
Chevrolet
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

REKLAMA

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA