REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 207 SW w wersji Outdoor, czyli podniesionej, nie nadaje się do startu w Dakarze, ale doskonale sprawdzi się na ulicach polskich miast, gdzie drogi są dziurawe, parkować trzeba na wysokich krawężnikach, a zimą brodzić przez zaspy.

Kilka plastikowych osłon i zwiększony o 16 mm z przodu oraz 21 mm z tyłu prześwit uczyniło z najmniejszego kombi Peugeota samochód o dziarskim wyglądzie.

REKLAMA

REKLAMA

Ale w tym przypadku, wraz z poprawieniem estetyki pojazdu poprawiono jego użyteczność. Zwłaszcza na ulicach polskich miast.

Kierowca 207 SW Outodoor bez obaw o uszkodzenie zderzaka zaparkuje wjeżdżając na wysoki krawężnik, przejeżdżając przez zmrożoną zaspę, czy dojedzie drogą gruntową do posesji.

Zobacz też: Test Honda Civic – lepsze nie jest wrogiem dobrego

REKLAMA

Wnętrze Peugeota 207 SW Outdoor

Nie różni się niczym od tradycyjnej odmiany 207 SW. Kokpit jest czytelny, a poszczególne elementy są spasowane z dokładnością. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, a całość jest czytelna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na fotelach siedzi się wygodnie, sprzyjają dłuższym podróżom. Bez względu na wzrost, kierowca 207 SW Outdoor odnajdzie optymalną dla siebie pozycję.

Z tyłu nie zabraknie nawet wysokim pasażerom miejsca na nogi, ale gdy posadzimy na kanapie trójkę pasażerów będzie im ciasno.

Przedział bagażowy 207 SW ma objętość 454 l, to sporo.

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Napęd/układ jezdny Peugeota 207 SW Outdoor

Turbodoładowany diesel o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 112 KM stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla opisywanego Peugeot.

Auto jest umiarkowanie zrywne (według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,4 s), ale w ruchu miejskim spala średnio ok. 6,5 l/100 km.

Jedynym mankamentem napędu małego kombi jest zbyt głośna praca.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie miękkie. Podnosi to komfort jazdy po nierównościach ale w połączeniu ze zwiększonym prześwitem skutkuje znacznymi przechyłami podczas jazdy po zakrętach.

Wraz z napędem dobrze współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia. Tym bardziej, że działanie dźwigni jest precyzyjne.

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Podsumowanie testu Peugeota 207 SW Outdoor

Kolejna wariacja na temat 208 kombi to propozycja dla osób, które szukają taniego w eksploatacji w miarę uniwersalnego auta dla rodziny, a które są zmuszone poruszać się po drogach wątpliwej jakości i parkować w miejscach, gdzie samochód z tradycyjnym prześwitem okazuje się zbyt niski. Słowem jest to konstrukcja, która sprosta oczekiwaniom większości Polaków.

Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA