REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 207 SW w wersji Outdoor, czyli podniesionej, nie nadaje się do startu w Dakarze, ale doskonale sprawdzi się na ulicach polskich miast, gdzie drogi są dziurawe, parkować trzeba na wysokich krawężnikach, a zimą brodzić przez zaspy.

Kilka plastikowych osłon i zwiększony o 16 mm z przodu oraz 21 mm z tyłu prześwit uczyniło z najmniejszego kombi Peugeota samochód o dziarskim wyglądzie.

REKLAMA

Ale w tym przypadku, wraz z poprawieniem estetyki pojazdu poprawiono jego użyteczność. Zwłaszcza na ulicach polskich miast.

Kierowca 207 SW Outodoor bez obaw o uszkodzenie zderzaka zaparkuje wjeżdżając na wysoki krawężnik, przejeżdżając przez zmrożoną zaspę, czy dojedzie drogą gruntową do posesji.

Zobacz też: Test Honda Civic – lepsze nie jest wrogiem dobrego

Wnętrze Peugeota 207 SW Outdoor

Nie różni się niczym od tradycyjnej odmiany 207 SW. Kokpit jest czytelny, a poszczególne elementy są spasowane z dokładnością. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, a całość jest czytelna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na fotelach siedzi się wygodnie, sprzyjają dłuższym podróżom. Bez względu na wzrost, kierowca 207 SW Outdoor odnajdzie optymalną dla siebie pozycję.

Z tyłu nie zabraknie nawet wysokim pasażerom miejsca na nogi, ale gdy posadzimy na kanapie trójkę pasażerów będzie im ciasno.

Przedział bagażowy 207 SW ma objętość 454 l, to sporo.

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Napęd/układ jezdny Peugeota 207 SW Outdoor

Turbodoładowany diesel o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 112 KM stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla opisywanego Peugeot.

Auto jest umiarkowanie zrywne (według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,4 s), ale w ruchu miejskim spala średnio ok. 6,5 l/100 km.

Jedynym mankamentem napędu małego kombi jest zbyt głośna praca.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie miękkie. Podnosi to komfort jazdy po nierównościach ale w połączeniu ze zwiększonym prześwitem skutkuje znacznymi przechyłami podczas jazdy po zakrętach.

Wraz z napędem dobrze współpracuje sześciobiegowa manualna przekładnia. Tym bardziej, że działanie dźwigni jest precyzyjne.

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Podsumowanie testu Peugeota 207 SW Outdoor

Kolejna wariacja na temat 208 kombi to propozycja dla osób, które szukają taniego w eksploatacji w miarę uniwersalnego auta dla rodziny, a które są zmuszone poruszać się po drogach wątpliwej jakości i parkować w miejscach, gdzie samochód z tradycyjnym prześwitem okazuje się zbyt niski. Słowem jest to konstrukcja, która sprosta oczekiwaniom większości Polaków.

Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Peugeot 207 SW Fot. Artur Kapłan
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA