REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Toyota Aygo 2012

Jakub Tujaka
Toyota Aygo 2012 -przód
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota zaprezentowała właśnie odświeżony model Aygo. Nowa oferta japońskiego producenta w segmencie A ma być teraz jeszcze lepiej dopasowana do potrzeb ich statystycznego klienta. Jakie zmiany wprowadzono w Toyocie Aygo i jak sprawdzają się one w praktyce?

Do europejskich salonów sprzedaży Toyoty wjechał właśnie nowy model Aygo. Mała Toyota jest obecna na rynku od 2005 roku. Od tego czasu znalazła około 580 tys. nabywców.

REKLAMA

Model Aygo został zaprojektowany tak, aby w małym nadwoziu wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów. Nowe Aygo ma przeprojektowane wnętrze, a w ofercie pojawiły się nowe wersje kolorystyczne. W porównaniu do poprzednika auto ma oferować wyższy komfort jazdy i lepsze wyciszenie kabiny. W droższych wersjach samochód ma możliwość komunikacji z przenośnymi urządzeniami audio. W wersjach ze skrzynią biegów MultiMode dodano też sekwencyjne sterowanie przekładnią za pomocą łopatek przy kierownicy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota Aygo

Toyota może pochwalić się krótkim czasem obsługi serwisowej Aygo –średni łączny czas serwisu to 5,1 godziny na dystansie 100 tys. km. Toyota Aygo objęta jest ogólnoeuropejską gwarancją przez okres 3 lat (lub do osiągnięcia przebiegu 100 tys. km). W przypadku konkurencji w postaci Volkswagena Up! i Fiata Pandy gwarancja wynosi 2 lata.

Nadwozie Toyoty Aygo

W porównaniu do poprzednika zmieniło się niewiele. Aygo nadal ma szklaną klapą bagażnika, na którą zapatrzyli się projektanci Volkswagena Up!.

REKLAMA

Nowe Aygo ma 3430 mm długości, to o 15 mm więcej od poprzedniej wersji, jednak dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2340 mm, krótkim zwisom i całkowitej szerokości wynoszącej 1615 mm, wnętrze kabiny jest dość przestronne i praktyczne. Parametry te zapewniają AYGO stabilność, a jednocześnie zwinność – mały promień skrętu, wynoszący jedynie 4,73 m, jest w przestrzeni miejskiej dużym atutem.

Przód samochodu upodobniono do linii stylistycznej nowej generacji Toyot – „Keen Look”. Powiększona trapezoidalna osłona chłodnicy, poszerzony zderzak oraz zintegrowane lampy przeciwmgielne nadają Aygo poważnego i dorosłego wyglądu. Dodatkowo wersja Sol ma z przodu diody LED do jazdy dziennej. Wśród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia znalazły się dwa nowe lakiery – Vibrant Metallic Orange i Bronze Mica.

Wnętrze Toyoty Aygo

Wewnątrz również nie znajdziemy rewolucyjnych zmian. Konstruktorzy skupili się na podniesieniu komfortu kokpitu. Na pierwszy ogień poszła nowo zaprojektowana kierownica, która została wykończona skórą.

Zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej dostępne są przyciemniane tylne szyby. Dla ułatwienia dostępu do bagażnika zwiększono kąt odchylenia tylnej półki. Podobnie jak w innych autach tego segmentu bagażnik jest symboliczny i ma jedynie 139 litrów pojemności.

Obramowania prędkościomierza, obrotomierza (dostępnego za dopłatą) i nawiewów dostępne są w kolorach szarym, natomiast w premierowej wersji Chilli – w kolorze nadwozia (pomarańczowym).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Nabywcy AYGO mogą wybrać jeden z dwóch systemów audio – 35-watowy radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, lub radioodtwarzacz CD z interfejsem telefonu głośnomówiącego Bluetooth, wielojęzycznym wyświetlaczem i portem USB dla przenośnych odtwarzaczy MP3.

Napęd Toyoty Aygo

REKLAMA

Z danych producentów wynika, że aż 85% samochodów sprzedawanych w segmencie A ma silniki benzynowe. Nowa Toyota Aygo wyposażona jest w wykonany ze lekkich stopów trzycylindrowy, benzynowy silnik VVT-i o pojemności skokowej 998 cm3. Jednostka waży jedynie 67 kg i spełnia wymagania Euro V.

Sprzężony z pięciobiegową, manualną przekładnią, trzycylindrowy silnik VVT-i wytwarza moc 50 kW/ 68 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Producent zapewnia, że zużycie paliwa zmniejszono do 4,4 l/100 km, a emisje CO2 do 102 g/km.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Nadal dostępna jest bezsprzęgłowa skrzynia w wersji Multi Mode. Aygo z tą skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,7 sekundy wolniej niż w przypadku wersji z manualem, gdzie pierwszą setkę można osiągnąć po 14,2 sekundy.

Producent zapewnia, że auto zadowoli się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 litra w przypadku wersji ze skrzynią manualną i 4,6 ze skrzynią bezsprzęgłową.

Zawieszenie Toyoty Aygo

Lekkie nadwozie o małych zwisach oraz precyzyjne i energooszczędne elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) ułatwiają poruszanie się w warunkach miejskich. Przednie zawieszenie wykorzystuje sprawdzone kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano lekką, a jednocześnie sztywną belkę skrętną. Tłumienie amortyzatorów dobrano tak, by zapewnić maksimum komfortu bez pogarszania dynamiki i precyzji prowadzenia samochodu.

Jak jeździ nowe Aygo?

Auto rzeczywiście zaskakuje zwrotnością i łatwością prowadzenia. Silnik bez wysiłku radzi sobie z rozpędzaniem niewielkiego, aczkolwiek przestronnego auta. Bogate wyposażenie wersji Chilli zaspokoi potrzeby klienta, który korzysta z nowinek technologicznych. Jeśli przedstawione przez producenta dane dotyczące zużycia paliwa i osiągów nie odbiegają znacznie od rzeczywistości, to Aygo będzie ciekawą ofertą dla osób, które szukają środka transportu do miasta i na krótkie trasy.

Ceny Toyoty Aygo

Aygo jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Terra, Luna, Sol. Najtańsze trzydrzwiowe Aygo Terra z manualną skrzynią kosztuje 32 500 zł. Aby mieć parę dodatkowych drzwi trzeba dopłacić 900 zł.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Bezsprzęgłowa skrzynia biegów jest dostępna tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem dla wersji Sol za 44 tys. zł.

Pomarańczowy egzemplarz ze zdjęć to specjalna wersja Chilli, która jest wyposażona we wszystkie dodatki dostępne dla tego modelu, a wyróżnia się: obudową zegarów, wykończeniem głośników, nawiewów i elementów tapicerki w kolorze nadwozia.

Toyota Aygo w wersji Chilli kosztuje 41 200 zł z manualem i 44 tys. zł ze skrzynią bezsprzęgłową.

Toyota Aygo 2012 - bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -tył/bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    REKLAMA

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    REKLAMA

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    REKLAMA