REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Toyota Aygo 2012

Jakub Tujaka
Toyota Aygo 2012 -przód
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota zaprezentowała właśnie odświeżony model Aygo. Nowa oferta japońskiego producenta w segmencie A ma być teraz jeszcze lepiej dopasowana do potrzeb ich statystycznego klienta. Jakie zmiany wprowadzono w Toyocie Aygo i jak sprawdzają się one w praktyce?

Do europejskich salonów sprzedaży Toyoty wjechał właśnie nowy model Aygo. Mała Toyota jest obecna na rynku od 2005 roku. Od tego czasu znalazła około 580 tys. nabywców.

REKLAMA

Model Aygo został zaprojektowany tak, aby w małym nadwoziu wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów. Nowe Aygo ma przeprojektowane wnętrze, a w ofercie pojawiły się nowe wersje kolorystyczne. W porównaniu do poprzednika auto ma oferować wyższy komfort jazdy i lepsze wyciszenie kabiny. W droższych wersjach samochód ma możliwość komunikacji z przenośnymi urządzeniami audio. W wersjach ze skrzynią biegów MultiMode dodano też sekwencyjne sterowanie przekładnią za pomocą łopatek przy kierownicy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota Aygo

Toyota może pochwalić się krótkim czasem obsługi serwisowej Aygo –średni łączny czas serwisu to 5,1 godziny na dystansie 100 tys. km. Toyota Aygo objęta jest ogólnoeuropejską gwarancją przez okres 3 lat (lub do osiągnięcia przebiegu 100 tys. km). W przypadku konkurencji w postaci Volkswagena Up! i Fiata Pandy gwarancja wynosi 2 lata.

Nadwozie Toyoty Aygo

W porównaniu do poprzednika zmieniło się niewiele. Aygo nadal ma szklaną klapą bagażnika, na którą zapatrzyli się projektanci Volkswagena Up!.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowe Aygo ma 3430 mm długości, to o 15 mm więcej od poprzedniej wersji, jednak dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2340 mm, krótkim zwisom i całkowitej szerokości wynoszącej 1615 mm, wnętrze kabiny jest dość przestronne i praktyczne. Parametry te zapewniają AYGO stabilność, a jednocześnie zwinność – mały promień skrętu, wynoszący jedynie 4,73 m, jest w przestrzeni miejskiej dużym atutem.

Przód samochodu upodobniono do linii stylistycznej nowej generacji Toyot – „Keen Look”. Powiększona trapezoidalna osłona chłodnicy, poszerzony zderzak oraz zintegrowane lampy przeciwmgielne nadają Aygo poważnego i dorosłego wyglądu. Dodatkowo wersja Sol ma z przodu diody LED do jazdy dziennej. Wśród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia znalazły się dwa nowe lakiery – Vibrant Metallic Orange i Bronze Mica.

Wnętrze Toyoty Aygo

Wewnątrz również nie znajdziemy rewolucyjnych zmian. Konstruktorzy skupili się na podniesieniu komfortu kokpitu. Na pierwszy ogień poszła nowo zaprojektowana kierownica, która została wykończona skórą.

Zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej dostępne są przyciemniane tylne szyby. Dla ułatwienia dostępu do bagażnika zwiększono kąt odchylenia tylnej półki. Podobnie jak w innych autach tego segmentu bagażnik jest symboliczny i ma jedynie 139 litrów pojemności.

Obramowania prędkościomierza, obrotomierza (dostępnego za dopłatą) i nawiewów dostępne są w kolorach szarym, natomiast w premierowej wersji Chilli – w kolorze nadwozia (pomarańczowym).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Nabywcy AYGO mogą wybrać jeden z dwóch systemów audio – 35-watowy radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, lub radioodtwarzacz CD z interfejsem telefonu głośnomówiącego Bluetooth, wielojęzycznym wyświetlaczem i portem USB dla przenośnych odtwarzaczy MP3.

Napęd Toyoty Aygo

REKLAMA

Z danych producentów wynika, że aż 85% samochodów sprzedawanych w segmencie A ma silniki benzynowe. Nowa Toyota Aygo wyposażona jest w wykonany ze lekkich stopów trzycylindrowy, benzynowy silnik VVT-i o pojemności skokowej 998 cm3. Jednostka waży jedynie 67 kg i spełnia wymagania Euro V.

Sprzężony z pięciobiegową, manualną przekładnią, trzycylindrowy silnik VVT-i wytwarza moc 50 kW/ 68 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Producent zapewnia, że zużycie paliwa zmniejszono do 4,4 l/100 km, a emisje CO2 do 102 g/km.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Nadal dostępna jest bezsprzęgłowa skrzynia w wersji Multi Mode. Aygo z tą skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,7 sekundy wolniej niż w przypadku wersji z manualem, gdzie pierwszą setkę można osiągnąć po 14,2 sekundy.

Producent zapewnia, że auto zadowoli się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 litra w przypadku wersji ze skrzynią manualną i 4,6 ze skrzynią bezsprzęgłową.

Zawieszenie Toyoty Aygo

Lekkie nadwozie o małych zwisach oraz precyzyjne i energooszczędne elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) ułatwiają poruszanie się w warunkach miejskich. Przednie zawieszenie wykorzystuje sprawdzone kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano lekką, a jednocześnie sztywną belkę skrętną. Tłumienie amortyzatorów dobrano tak, by zapewnić maksimum komfortu bez pogarszania dynamiki i precyzji prowadzenia samochodu.

Jak jeździ nowe Aygo?

Auto rzeczywiście zaskakuje zwrotnością i łatwością prowadzenia. Silnik bez wysiłku radzi sobie z rozpędzaniem niewielkiego, aczkolwiek przestronnego auta. Bogate wyposażenie wersji Chilli zaspokoi potrzeby klienta, który korzysta z nowinek technologicznych. Jeśli przedstawione przez producenta dane dotyczące zużycia paliwa i osiągów nie odbiegają znacznie od rzeczywistości, to Aygo będzie ciekawą ofertą dla osób, które szukają środka transportu do miasta i na krótkie trasy.

Ceny Toyoty Aygo

Aygo jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Terra, Luna, Sol. Najtańsze trzydrzwiowe Aygo Terra z manualną skrzynią kosztuje 32 500 zł. Aby mieć parę dodatkowych drzwi trzeba dopłacić 900 zł.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Bezsprzęgłowa skrzynia biegów jest dostępna tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem dla wersji Sol za 44 tys. zł.

Pomarańczowy egzemplarz ze zdjęć to specjalna wersja Chilli, która jest wyposażona we wszystkie dodatki dostępne dla tego modelu, a wyróżnia się: obudową zegarów, wykończeniem głośników, nawiewów i elementów tapicerki w kolorze nadwozia.

Toyota Aygo w wersji Chilli kosztuje 41 200 zł z manualem i 44 tys. zł ze skrzynią bezsprzęgłową.

Toyota Aygo 2012 - bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -tył/bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA