REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Toyota Aygo 2012

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakub Tujaka
Toyota Aygo 2012 -przód
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota zaprezentowała właśnie odświeżony model Aygo. Nowa oferta japońskiego producenta w segmencie A ma być teraz jeszcze lepiej dopasowana do potrzeb ich statystycznego klienta. Jakie zmiany wprowadzono w Toyocie Aygo i jak sprawdzają się one w praktyce?

Do europejskich salonów sprzedaży Toyoty wjechał właśnie nowy model Aygo. Mała Toyota jest obecna na rynku od 2005 roku. Od tego czasu znalazła około 580 tys. nabywców.

REKLAMA

Model Aygo został zaprojektowany tak, aby w małym nadwoziu wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów. Nowe Aygo ma przeprojektowane wnętrze, a w ofercie pojawiły się nowe wersje kolorystyczne. W porównaniu do poprzednika auto ma oferować wyższy komfort jazdy i lepsze wyciszenie kabiny. W droższych wersjach samochód ma możliwość komunikacji z przenośnymi urządzeniami audio. W wersjach ze skrzynią biegów MultiMode dodano też sekwencyjne sterowanie przekładnią za pomocą łopatek przy kierownicy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota Aygo

Toyota może pochwalić się krótkim czasem obsługi serwisowej Aygo –średni łączny czas serwisu to 5,1 godziny na dystansie 100 tys. km. Toyota Aygo objęta jest ogólnoeuropejską gwarancją przez okres 3 lat (lub do osiągnięcia przebiegu 100 tys. km). W przypadku konkurencji w postaci Volkswagena Up! i Fiata Pandy gwarancja wynosi 2 lata.

Nadwozie Toyoty Aygo

W porównaniu do poprzednika zmieniło się niewiele. Aygo nadal ma szklaną klapą bagażnika, na którą zapatrzyli się projektanci Volkswagena Up!.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowe Aygo ma 3430 mm długości, to o 15 mm więcej od poprzedniej wersji, jednak dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2340 mm, krótkim zwisom i całkowitej szerokości wynoszącej 1615 mm, wnętrze kabiny jest dość przestronne i praktyczne. Parametry te zapewniają AYGO stabilność, a jednocześnie zwinność – mały promień skrętu, wynoszący jedynie 4,73 m, jest w przestrzeni miejskiej dużym atutem.

Przód samochodu upodobniono do linii stylistycznej nowej generacji Toyot – „Keen Look”. Powiększona trapezoidalna osłona chłodnicy, poszerzony zderzak oraz zintegrowane lampy przeciwmgielne nadają Aygo poważnego i dorosłego wyglądu. Dodatkowo wersja Sol ma z przodu diody LED do jazdy dziennej. Wśród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia znalazły się dwa nowe lakiery – Vibrant Metallic Orange i Bronze Mica.

Wnętrze Toyoty Aygo

Wewnątrz również nie znajdziemy rewolucyjnych zmian. Konstruktorzy skupili się na podniesieniu komfortu kokpitu. Na pierwszy ogień poszła nowo zaprojektowana kierownica, która została wykończona skórą.

Zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej dostępne są przyciemniane tylne szyby. Dla ułatwienia dostępu do bagażnika zwiększono kąt odchylenia tylnej półki. Podobnie jak w innych autach tego segmentu bagażnik jest symboliczny i ma jedynie 139 litrów pojemności.

Obramowania prędkościomierza, obrotomierza (dostępnego za dopłatą) i nawiewów dostępne są w kolorach szarym, natomiast w premierowej wersji Chilli – w kolorze nadwozia (pomarańczowym).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Nabywcy AYGO mogą wybrać jeden z dwóch systemów audio – 35-watowy radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, lub radioodtwarzacz CD z interfejsem telefonu głośnomówiącego Bluetooth, wielojęzycznym wyświetlaczem i portem USB dla przenośnych odtwarzaczy MP3.

Napęd Toyoty Aygo

REKLAMA

Z danych producentów wynika, że aż 85% samochodów sprzedawanych w segmencie A ma silniki benzynowe. Nowa Toyota Aygo wyposażona jest w wykonany ze lekkich stopów trzycylindrowy, benzynowy silnik VVT-i o pojemności skokowej 998 cm3. Jednostka waży jedynie 67 kg i spełnia wymagania Euro V.

Sprzężony z pięciobiegową, manualną przekładnią, trzycylindrowy silnik VVT-i wytwarza moc 50 kW/ 68 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Producent zapewnia, że zużycie paliwa zmniejszono do 4,4 l/100 km, a emisje CO2 do 102 g/km.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Nadal dostępna jest bezsprzęgłowa skrzynia w wersji Multi Mode. Aygo z tą skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,7 sekundy wolniej niż w przypadku wersji z manualem, gdzie pierwszą setkę można osiągnąć po 14,2 sekundy.

Producent zapewnia, że auto zadowoli się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 litra w przypadku wersji ze skrzynią manualną i 4,6 ze skrzynią bezsprzęgłową.

Zawieszenie Toyoty Aygo

Lekkie nadwozie o małych zwisach oraz precyzyjne i energooszczędne elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) ułatwiają poruszanie się w warunkach miejskich. Przednie zawieszenie wykorzystuje sprawdzone kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano lekką, a jednocześnie sztywną belkę skrętną. Tłumienie amortyzatorów dobrano tak, by zapewnić maksimum komfortu bez pogarszania dynamiki i precyzji prowadzenia samochodu.

Jak jeździ nowe Aygo?

Auto rzeczywiście zaskakuje zwrotnością i łatwością prowadzenia. Silnik bez wysiłku radzi sobie z rozpędzaniem niewielkiego, aczkolwiek przestronnego auta. Bogate wyposażenie wersji Chilli zaspokoi potrzeby klienta, który korzysta z nowinek technologicznych. Jeśli przedstawione przez producenta dane dotyczące zużycia paliwa i osiągów nie odbiegają znacznie od rzeczywistości, to Aygo będzie ciekawą ofertą dla osób, które szukają środka transportu do miasta i na krótkie trasy.

Ceny Toyoty Aygo

Aygo jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Terra, Luna, Sol. Najtańsze trzydrzwiowe Aygo Terra z manualną skrzynią kosztuje 32 500 zł. Aby mieć parę dodatkowych drzwi trzeba dopłacić 900 zł.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Bezsprzęgłowa skrzynia biegów jest dostępna tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem dla wersji Sol za 44 tys. zł.

Pomarańczowy egzemplarz ze zdjęć to specjalna wersja Chilli, która jest wyposażona we wszystkie dodatki dostępne dla tego modelu, a wyróżnia się: obudową zegarów, wykończeniem głośników, nawiewów i elementów tapicerki w kolorze nadwozia.

Toyota Aygo w wersji Chilli kosztuje 41 200 zł z manualem i 44 tys. zł ze skrzynią bezsprzęgłową.

Toyota Aygo 2012 - bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -tył/bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA