REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Toyota Aygo 2012

Jakub Tujaka
Toyota Aygo 2012 -przód
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota zaprezentowała właśnie odświeżony model Aygo. Nowa oferta japońskiego producenta w segmencie A ma być teraz jeszcze lepiej dopasowana do potrzeb ich statystycznego klienta. Jakie zmiany wprowadzono w Toyocie Aygo i jak sprawdzają się one w praktyce?

Do europejskich salonów sprzedaży Toyoty wjechał właśnie nowy model Aygo. Mała Toyota jest obecna na rynku od 2005 roku. Od tego czasu znalazła około 580 tys. nabywców.

REKLAMA

Model Aygo został zaprojektowany tak, aby w małym nadwoziu wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów. Nowe Aygo ma przeprojektowane wnętrze, a w ofercie pojawiły się nowe wersje kolorystyczne. W porównaniu do poprzednika auto ma oferować wyższy komfort jazdy i lepsze wyciszenie kabiny. W droższych wersjach samochód ma możliwość komunikacji z przenośnymi urządzeniami audio. W wersjach ze skrzynią biegów MultiMode dodano też sekwencyjne sterowanie przekładnią za pomocą łopatek przy kierownicy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota Aygo

Toyota może pochwalić się krótkim czasem obsługi serwisowej Aygo –średni łączny czas serwisu to 5,1 godziny na dystansie 100 tys. km. Toyota Aygo objęta jest ogólnoeuropejską gwarancją przez okres 3 lat (lub do osiągnięcia przebiegu 100 tys. km). W przypadku konkurencji w postaci Volkswagena Up! i Fiata Pandy gwarancja wynosi 2 lata.

Nadwozie Toyoty Aygo

W porównaniu do poprzednika zmieniło się niewiele. Aygo nadal ma szklaną klapą bagażnika, na którą zapatrzyli się projektanci Volkswagena Up!.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowe Aygo ma 3430 mm długości, to o 15 mm więcej od poprzedniej wersji, jednak dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2340 mm, krótkim zwisom i całkowitej szerokości wynoszącej 1615 mm, wnętrze kabiny jest dość przestronne i praktyczne. Parametry te zapewniają AYGO stabilność, a jednocześnie zwinność – mały promień skrętu, wynoszący jedynie 4,73 m, jest w przestrzeni miejskiej dużym atutem.

Przód samochodu upodobniono do linii stylistycznej nowej generacji Toyot – „Keen Look”. Powiększona trapezoidalna osłona chłodnicy, poszerzony zderzak oraz zintegrowane lampy przeciwmgielne nadają Aygo poważnego i dorosłego wyglądu. Dodatkowo wersja Sol ma z przodu diody LED do jazdy dziennej. Wśród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia znalazły się dwa nowe lakiery – Vibrant Metallic Orange i Bronze Mica.

Wnętrze Toyoty Aygo

Wewnątrz również nie znajdziemy rewolucyjnych zmian. Konstruktorzy skupili się na podniesieniu komfortu kokpitu. Na pierwszy ogień poszła nowo zaprojektowana kierownica, która została wykończona skórą.

Zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej dostępne są przyciemniane tylne szyby. Dla ułatwienia dostępu do bagażnika zwiększono kąt odchylenia tylnej półki. Podobnie jak w innych autach tego segmentu bagażnik jest symboliczny i ma jedynie 139 litrów pojemności.

Obramowania prędkościomierza, obrotomierza (dostępnego za dopłatą) i nawiewów dostępne są w kolorach szarym, natomiast w premierowej wersji Chilli – w kolorze nadwozia (pomarańczowym).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Nabywcy AYGO mogą wybrać jeden z dwóch systemów audio – 35-watowy radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, lub radioodtwarzacz CD z interfejsem telefonu głośnomówiącego Bluetooth, wielojęzycznym wyświetlaczem i portem USB dla przenośnych odtwarzaczy MP3.

Napęd Toyoty Aygo

REKLAMA

Z danych producentów wynika, że aż 85% samochodów sprzedawanych w segmencie A ma silniki benzynowe. Nowa Toyota Aygo wyposażona jest w wykonany ze lekkich stopów trzycylindrowy, benzynowy silnik VVT-i o pojemności skokowej 998 cm3. Jednostka waży jedynie 67 kg i spełnia wymagania Euro V.

Sprzężony z pięciobiegową, manualną przekładnią, trzycylindrowy silnik VVT-i wytwarza moc 50 kW/ 68 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Producent zapewnia, że zużycie paliwa zmniejszono do 4,4 l/100 km, a emisje CO2 do 102 g/km.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Nadal dostępna jest bezsprzęgłowa skrzynia w wersji Multi Mode. Aygo z tą skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,7 sekundy wolniej niż w przypadku wersji z manualem, gdzie pierwszą setkę można osiągnąć po 14,2 sekundy.

Producent zapewnia, że auto zadowoli się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 litra w przypadku wersji ze skrzynią manualną i 4,6 ze skrzynią bezsprzęgłową.

Zawieszenie Toyoty Aygo

Lekkie nadwozie o małych zwisach oraz precyzyjne i energooszczędne elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) ułatwiają poruszanie się w warunkach miejskich. Przednie zawieszenie wykorzystuje sprawdzone kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano lekką, a jednocześnie sztywną belkę skrętną. Tłumienie amortyzatorów dobrano tak, by zapewnić maksimum komfortu bez pogarszania dynamiki i precyzji prowadzenia samochodu.

Jak jeździ nowe Aygo?

Auto rzeczywiście zaskakuje zwrotnością i łatwością prowadzenia. Silnik bez wysiłku radzi sobie z rozpędzaniem niewielkiego, aczkolwiek przestronnego auta. Bogate wyposażenie wersji Chilli zaspokoi potrzeby klienta, który korzysta z nowinek technologicznych. Jeśli przedstawione przez producenta dane dotyczące zużycia paliwa i osiągów nie odbiegają znacznie od rzeczywistości, to Aygo będzie ciekawą ofertą dla osób, które szukają środka transportu do miasta i na krótkie trasy.

Ceny Toyoty Aygo

Aygo jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Terra, Luna, Sol. Najtańsze trzydrzwiowe Aygo Terra z manualną skrzynią kosztuje 32 500 zł. Aby mieć parę dodatkowych drzwi trzeba dopłacić 900 zł.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Bezsprzęgłowa skrzynia biegów jest dostępna tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem dla wersji Sol za 44 tys. zł.

Pomarańczowy egzemplarz ze zdjęć to specjalna wersja Chilli, która jest wyposażona we wszystkie dodatki dostępne dla tego modelu, a wyróżnia się: obudową zegarów, wykończeniem głośników, nawiewów i elementów tapicerki w kolorze nadwozia.

Toyota Aygo w wersji Chilli kosztuje 41 200 zł z manualem i 44 tys. zł ze skrzynią bezsprzęgłową.

Toyota Aygo 2012 - bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -tył/bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA