REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Toyota Aygo 2012 -przód
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota zaprezentowała właśnie odświeżony model Aygo. Nowa oferta japońskiego producenta w segmencie A ma być teraz jeszcze lepiej dopasowana do potrzeb ich statystycznego klienta. Jakie zmiany wprowadzono w Toyocie Aygo i jak sprawdzają się one w praktyce?

Do europejskich salonów sprzedaży Toyoty wjechał właśnie nowy model Aygo. Mała Toyota jest obecna na rynku od 2005 roku. Od tego czasu znalazła około 580 tys. nabywców.

REKLAMA

REKLAMA

Model Aygo został zaprojektowany tak, aby w małym nadwoziu wygospodarować jak najwięcej miejsca dla pasażerów. Nowe Aygo ma przeprojektowane wnętrze, a w ofercie pojawiły się nowe wersje kolorystyczne. W porównaniu do poprzednika auto ma oferować wyższy komfort jazdy i lepsze wyciszenie kabiny. W droższych wersjach samochód ma możliwość komunikacji z przenośnymi urządzeniami audio. W wersjach ze skrzynią biegów MultiMode dodano też sekwencyjne sterowanie przekładnią za pomocą łopatek przy kierownicy.

Zobacz też: Opinie kierowców o Toyota Aygo

Toyota może pochwalić się krótkim czasem obsługi serwisowej Aygo –średni łączny czas serwisu to 5,1 godziny na dystansie 100 tys. km. Toyota Aygo objęta jest ogólnoeuropejską gwarancją przez okres 3 lat (lub do osiągnięcia przebiegu 100 tys. km). W przypadku konkurencji w postaci Volkswagena Up! i Fiata Pandy gwarancja wynosi 2 lata.

REKLAMA

Nadwozie Toyoty Aygo

W porównaniu do poprzednika zmieniło się niewiele. Aygo nadal ma szklaną klapą bagażnika, na którą zapatrzyli się projektanci Volkswagena Up!.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe Aygo ma 3430 mm długości, to o 15 mm więcej od poprzedniej wersji, jednak dzięki rozstawowi osi wynoszącemu aż 2340 mm, krótkim zwisom i całkowitej szerokości wynoszącej 1615 mm, wnętrze kabiny jest dość przestronne i praktyczne. Parametry te zapewniają AYGO stabilność, a jednocześnie zwinność – mały promień skrętu, wynoszący jedynie 4,73 m, jest w przestrzeni miejskiej dużym atutem.

Przód samochodu upodobniono do linii stylistycznej nowej generacji Toyot – „Keen Look”. Powiększona trapezoidalna osłona chłodnicy, poszerzony zderzak oraz zintegrowane lampy przeciwmgielne nadają Aygo poważnego i dorosłego wyglądu. Dodatkowo wersja Sol ma z przodu diody LED do jazdy dziennej. Wśród ośmiu dostępnych kolorów nadwozia znalazły się dwa nowe lakiery – Vibrant Metallic Orange i Bronze Mica.

Wnętrze Toyoty Aygo

Wewnątrz również nie znajdziemy rewolucyjnych zmian. Konstruktorzy skupili się na podniesieniu komfortu kokpitu. Na pierwszy ogień poszła nowo zaprojektowana kierownica, która została wykończona skórą.

Zarówno w wersji 3- jak i 5-drzwiowej dostępne są przyciemniane tylne szyby. Dla ułatwienia dostępu do bagażnika zwiększono kąt odchylenia tylnej półki. Podobnie jak w innych autach tego segmentu bagażnik jest symboliczny i ma jedynie 139 litrów pojemności.

Obramowania prędkościomierza, obrotomierza (dostępnego za dopłatą) i nawiewów dostępne są w kolorach szarym, natomiast w premierowej wersji Chilli – w kolorze nadwozia (pomarańczowym).

Zobacz też: Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Nabywcy AYGO mogą wybrać jeden z dwóch systemów audio – 35-watowy radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, lub radioodtwarzacz CD z interfejsem telefonu głośnomówiącego Bluetooth, wielojęzycznym wyświetlaczem i portem USB dla przenośnych odtwarzaczy MP3.

Napęd Toyoty Aygo

Z danych producentów wynika, że aż 85% samochodów sprzedawanych w segmencie A ma silniki benzynowe. Nowa Toyota Aygo wyposażona jest w wykonany ze lekkich stopów trzycylindrowy, benzynowy silnik VVT-i o pojemności skokowej 998 cm3. Jednostka waży jedynie 67 kg i spełnia wymagania Euro V.

Sprzężony z pięciobiegową, manualną przekładnią, trzycylindrowy silnik VVT-i wytwarza moc 50 kW/ 68 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 93 Nm przy 3600 obr./min. Producent zapewnia, że zużycie paliwa zmniejszono do 4,4 l/100 km, a emisje CO2 do 102 g/km.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Nadal dostępna jest bezsprzęgłowa skrzynia w wersji Multi Mode. Aygo z tą skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h o 0,7 sekundy wolniej niż w przypadku wersji z manualem, gdzie pierwszą setkę można osiągnąć po 14,2 sekundy.

Producent zapewnia, że auto zadowoli się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,5 litra w przypadku wersji ze skrzynią manualną i 4,6 ze skrzynią bezsprzęgłową.

Zawieszenie Toyoty Aygo

Lekkie nadwozie o małych zwisach oraz precyzyjne i energooszczędne elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) ułatwiają poruszanie się w warunkach miejskich. Przednie zawieszenie wykorzystuje sprawdzone kolumny MacPhersona, z tyłu zastosowano lekką, a jednocześnie sztywną belkę skrętną. Tłumienie amortyzatorów dobrano tak, by zapewnić maksimum komfortu bez pogarszania dynamiki i precyzji prowadzenia samochodu.

Jak jeździ nowe Aygo?

Auto rzeczywiście zaskakuje zwrotnością i łatwością prowadzenia. Silnik bez wysiłku radzi sobie z rozpędzaniem niewielkiego, aczkolwiek przestronnego auta. Bogate wyposażenie wersji Chilli zaspokoi potrzeby klienta, który korzysta z nowinek technologicznych. Jeśli przedstawione przez producenta dane dotyczące zużycia paliwa i osiągów nie odbiegają znacznie od rzeczywistości, to Aygo będzie ciekawą ofertą dla osób, które szukają środka transportu do miasta i na krótkie trasy.

Ceny Toyoty Aygo

Aygo jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia: Terra, Luna, Sol. Najtańsze trzydrzwiowe Aygo Terra z manualną skrzynią kosztuje 32 500 zł. Aby mieć parę dodatkowych drzwi trzeba dopłacić 900 zł.

Zobacz też: Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Bezsprzęgłowa skrzynia biegów jest dostępna tylko z pięciodrzwiowym nadwoziem dla wersji Sol za 44 tys. zł.

Pomarańczowy egzemplarz ze zdjęć to specjalna wersja Chilli, która jest wyposażona we wszystkie dodatki dostępne dla tego modelu, a wyróżnia się: obudową zegarów, wykończeniem głośników, nawiewów i elementów tapicerki w kolorze nadwozia.

Toyota Aygo w wersji Chilli kosztuje 41 200 zł z manualem i 44 tys. zł ze skrzynią bezsprzęgłową.

Toyota Aygo 2012 - bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -tył/bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -bok
Fot. Toyota
Toyota Aygo 2012 -przód
Fot. Toyota
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA