REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa po faceliftingu, zwłaszcza z pakietem OPC Line, jednoznacznie zrywa z wizerunkiem poprawnego auta dla działkowiczów i przedstawicieli handlowych. Sprawdziliśmy, jak w dobie downsizingu radzi sobie wolnossący benzyniak o mocy 100 KM.

Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy redakcyjny test pięciodrzwiowej Corsy z silnikiem 1,3 CDTi o mocy 75 KM (Test Opel Corsa 1,3 CDTi). Porównaliśmy wtedy miejskiego Opla do Volkswagena Golfa I generacji, który reprezentował segment kompaktów. Okazało się, że przez te 30 lat auta znacznie urosły, podobnie jak oczekiwania klientów w stosunku do przedstawicieli poszczególnych segmentów w motoryzacji.

REKLAMA

Nadwozie Opla Corsy

Trzydrzwiowe nadwozia do niedawna były domeną aut sportowych, a dziś prawie wszyscy najwięksi producenci mają w swojej ofercie trzy i pięciodrzwiowe odmiany hatchbacków w autach klasy miejskiej i kompaktowej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

REKLAMA

Nadwozie takie ma swoje wady i zalety. Jako zaletę można zaliczyć to, że trzydrzwiówka ładniej wygląda, ponieważ brak tu pary tylnych drzwi, które zwykle zakłócają linię boczną przez inną proporcję szyb bocznych i klamkę. Po drugie oddalamy się od rodzinnego charakteru auta, a zbliżamy do bardziej sportowego wyglądu, co dla grupy młodych i dynamicznych mieszkańców dużych miast (tak producenci określają klientów usportowionych hatchbacków), jest podkreśleniem indywidualnych cech osobowości.

Nadwozie takie ma wg. mnie dwie zasadnicze wady: po pierwsze, dłuższe drzwi utrudniają wsiadanie i wysiadanie z auta w wąskich miejscach parkingowych, a po drugie aby usiąść na tylnej kanapie trzeba się nieco pogimnastykować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

REKLAMA

O ile pierwsza wada, czyli długie drzwi są do zniesienia w aucie miejskim (gorzej jest w przypadku aut pokroju Mercedesa CL), o tyle w większym Coupe znacznie łatwiej wsiąść do tyłu.
Kolejnymi elementami podkreślającymi młodzieżowy charakter testowanej Corsy są białe pasy naklejone na maskę, dach i klapę bagażnika, polakierowane na biało lusterka oraz siedemnastocalowe felgi aluminowe także w kolorze białym (w cenniku znajdziemy to w pakiecie Linea za 3400 zł). Wszystkie te dodatki kontrastują z wiewiórowatym kolorem nadwozia (metaliczny lakier wymaga dopłaty 1800 zł).

Testowany egzemplarz był także wyposażony w pakiet stylizacyjny OPC 2 za 6500 zł, w skład którego wchodzi pakiet OPC 1 (za 5000 zł), obejmujący spojler nad klapą bagażnika, dokładki zderzaków i progów, a także błyszczącą końcówkę układu wydechowego. Droższy zestaw zawiera dodatki takie jak: skórzana kierownica, skórzaną gałkę drążka zmiany biegów i biały panel na desce rozdzielczej auta.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Wnętrze Opla Corsy

Wnętrze Corsy jest zaskakująco przestronne. Przednia część kabiny pasażerskiej jest wyposażona w duże i wygodne fotele. Nie powinno tam zabraknąć miejsca ani na nogi, ani nad głową. Z tyłu bez obaw można zapakować troje dzieci, lub dwoje dorosłych osób i nikt nie powinien narzekać, nawet po kilku godzinach jazdy.

Pozycja kierowcy jest bardzo wygodna. Jest to zasługa dobrze wyprofilowanego i odpowiednio dużego fotela, a także wygodnej kierownicy.

Wyposażenie wnętrza wersji Cosmo obejmuje szereg udogodnień, takich jak regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica, fotel kierowcy z regulacją wysokości, multifunkcyjna kierownica, i system multimedialny (radioodtwarzacz z nawigacją) obsługiwany za pomocą dotykowego wyświetlacza. Warto podkreślić, że obsługa tego systemu nie wymaga zapoznania się z instrukcją. Sterowanie wszystkimi opcjami jest intuicyjne.

Zobacz też: Test Opel Meriva: akwarium bez rybek

Kolejnym pakietem dokupionym do naszej Corsy jest pakiet zimowy, czyli podgrzewane fotele przednie i podgrzewane koło kierownicy (1650 zł).
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w wersji Cosmo obejmuje czołowe i boczne poduszki powietrzne, system kontroli stabilności toru jazdy (ESP), kontrolę trakcji (TC) i ABS.
Bagażnik zmniejszono kosztem przestrzeni pasażerskiej i ma on pojemność 285 litrów. Jest to wynik ponadprzeciętny w klasie, ponieważ lider segmentu, czyli Skoda Fabia ma 288 litrów, a Volkswagen Polo 280 l.

Napęd i zawieszenie Opla Corsy

Testowany egzemplarz został wyposażony w wolnossącą, szesznastozaworową jednostkę napędową Twinport z rodziny Ecotec. Silnik ten generuje moc 100 KM przy 6 tysiącach obr./min, a maksymalny moment obrotowy 130 Nm jest osiągany przy 4 tysiącach Obr./min. Moc tego motoru nie pozwoli mu wygrać wielu wyścigów ze świateł, ale do codziennych dojazdów do pracy wystarczy. Do spokojnej jazdy skłania także chęć uniknięcia hałasu, który towarzyszy pracy silnika w wysokim zakresie obrotów.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 7-8 litrów na 100 kilometrów, co jest wynikiem akceptowalnym. Poruszanie się po zatłoczonym mieście podnosi zużycie paliwa do 9, a nawet 10 litrów.

Zawieszenie pracuje cicho i zapewnia niezły komfort jazdy. Jedynie szerokie koła wykazują dużą wrażliwość na koleiny, ale nie jest to odosobniony przypadek. Za kierownicą Corsy czuje się pełne panowanie nad autem. Mały Opel prowadzi się precyzyjnie, a jedynie niedobór mocy silnika studzi zapędy do szybkiej jazdy.

Zobacz też: Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Opel Corsa wyposażona w wyżej wymienione pakiety stylizacyjne to propozycja dla osób, które chcą wyróżniać się na ulicach, nie tracąc niż z praktyczności auta.

Dość duży apetyt na paliwo może odstraszyć, ale argumentem przemawiającym za zakupem silnika benzynowego jest różnica w cenie. 75-konny diesel jest bardziej oszczędny, ale wymaga dopłaty około 6 tysięcy złotych.

Cena wyróżniania się „na mieście” Oplem Corsą OPC Line z silnikiem 1,4 100 KM to około 71 tysięcy złotych.  

Dane techniczne:

Opel Corsa 1,4 Twinport Ecotec 100 KM Cosmo OPC Line

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 398 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

100 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

130 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

285 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

399,9/171,3/148,8 cm

Rozstaw osi

251,1 cm

V-max

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,9 s.

Zużycie paliwa*

5,5 l/100km średnie

Cena

Od  52 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Opel Corsa OPC Line: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód nadwozia Opla Corsa OPC Line wygląda agresywnie dzięki dużym wlotom powietrza w przednim zderzaku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line został wyposażony w pasy, które są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line nie kojarzy się z autem dla działkowiczów lub przedstawicieli handlowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tył nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: białe, siedemnastocalowe felgi aluminiowe są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line ma dołożone listwy pod zderzaki i progi, dzięki czemu wygląda bardziej sportowo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: wnętrze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: wyświetlacz komputera pokładowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: podgrzewana kierownica i siedzenia to elementy pakietu zimowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: system multimedialny jest obsługiwany za pomocą dotykowego ekranu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: złącze USB oraz AUX IN. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: lewarek skrzyni biegów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: uchwyt do składania przednich foteli. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

REKLAMA

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

REKLAMA

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA