REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Opel Corsa OPC Line: w miejskim kamuflażu

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa po faceliftingu, zwłaszcza z pakietem OPC Line, jednoznacznie zrywa z wizerunkiem poprawnego auta dla działkowiczów i przedstawicieli handlowych. Sprawdziliśmy, jak w dobie downsizingu radzi sobie wolnossący benzyniak o mocy 100 KM.

Kilka miesięcy temu przeprowadziliśmy redakcyjny test pięciodrzwiowej Corsy z silnikiem 1,3 CDTi o mocy 75 KM (Test Opel Corsa 1,3 CDTi). Porównaliśmy wtedy miejskiego Opla do Volkswagena Golfa I generacji, który reprezentował segment kompaktów. Okazało się, że przez te 30 lat auta znacznie urosły, podobnie jak oczekiwania klientów w stosunku do przedstawicieli poszczególnych segmentów w motoryzacji.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie Opla Corsy

Trzydrzwiowe nadwozia do niedawna były domeną aut sportowych, a dziś prawie wszyscy najwięksi producenci mają w swojej ofercie trzy i pięciodrzwiowe odmiany hatchbacków w autach klasy miejskiej i kompaktowej.

Zobacz też: Opinie kierowców o Opel Corsa

Nadwozie takie ma swoje wady i zalety. Jako zaletę można zaliczyć to, że trzydrzwiówka ładniej wygląda, ponieważ brak tu pary tylnych drzwi, które zwykle zakłócają linię boczną przez inną proporcję szyb bocznych i klamkę. Po drugie oddalamy się od rodzinnego charakteru auta, a zbliżamy do bardziej sportowego wyglądu, co dla grupy młodych i dynamicznych mieszkańców dużych miast (tak producenci określają klientów usportowionych hatchbacków), jest podkreśleniem indywidualnych cech osobowości.

REKLAMA

Nadwozie takie ma wg. mnie dwie zasadnicze wady: po pierwsze, dłuższe drzwi utrudniają wsiadanie i wysiadanie z auta w wąskich miejscach parkingowych, a po drugie aby usiąść na tylnej kanapie trzeba się nieco pogimnastykować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

O ile pierwsza wada, czyli długie drzwi są do zniesienia w aucie miejskim (gorzej jest w przypadku aut pokroju Mercedesa CL), o tyle w większym Coupe znacznie łatwiej wsiąść do tyłu.
Kolejnymi elementami podkreślającymi młodzieżowy charakter testowanej Corsy są białe pasy naklejone na maskę, dach i klapę bagażnika, polakierowane na biało lusterka oraz siedemnastocalowe felgi aluminowe także w kolorze białym (w cenniku znajdziemy to w pakiecie Linea za 3400 zł). Wszystkie te dodatki kontrastują z wiewiórowatym kolorem nadwozia (metaliczny lakier wymaga dopłaty 1800 zł).

Testowany egzemplarz był także wyposażony w pakiet stylizacyjny OPC 2 za 6500 zł, w skład którego wchodzi pakiet OPC 1 (za 5000 zł), obejmujący spojler nad klapą bagażnika, dokładki zderzaków i progów, a także błyszczącą końcówkę układu wydechowego. Droższy zestaw zawiera dodatki takie jak: skórzana kierownica, skórzaną gałkę drążka zmiany biegów i biały panel na desce rozdzielczej auta.

Zobacz też: Opel Corsa, którego wybrać? Poradnik kupującego

Wnętrze Opla Corsy

Wnętrze Corsy jest zaskakująco przestronne. Przednia część kabiny pasażerskiej jest wyposażona w duże i wygodne fotele. Nie powinno tam zabraknąć miejsca ani na nogi, ani nad głową. Z tyłu bez obaw można zapakować troje dzieci, lub dwoje dorosłych osób i nikt nie powinien narzekać, nawet po kilku godzinach jazdy.

Pozycja kierowcy jest bardzo wygodna. Jest to zasługa dobrze wyprofilowanego i odpowiednio dużego fotela, a także wygodnej kierownicy.

Wyposażenie wnętrza wersji Cosmo obejmuje szereg udogodnień, takich jak regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica, fotel kierowcy z regulacją wysokości, multifunkcyjna kierownica, i system multimedialny (radioodtwarzacz z nawigacją) obsługiwany za pomocą dotykowego wyświetlacza. Warto podkreślić, że obsługa tego systemu nie wymaga zapoznania się z instrukcją. Sterowanie wszystkimi opcjami jest intuicyjne.

Zobacz też: Test Opel Meriva: akwarium bez rybek

Kolejnym pakietem dokupionym do naszej Corsy jest pakiet zimowy, czyli podgrzewane fotele przednie i podgrzewane koło kierownicy (1650 zł).
Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w wersji Cosmo obejmuje czołowe i boczne poduszki powietrzne, system kontroli stabilności toru jazdy (ESP), kontrolę trakcji (TC) i ABS.
Bagażnik zmniejszono kosztem przestrzeni pasażerskiej i ma on pojemność 285 litrów. Jest to wynik ponadprzeciętny w klasie, ponieważ lider segmentu, czyli Skoda Fabia ma 288 litrów, a Volkswagen Polo 280 l.

Napęd i zawieszenie Opla Corsy

Testowany egzemplarz został wyposażony w wolnossącą, szesznastozaworową jednostkę napędową Twinport z rodziny Ecotec. Silnik ten generuje moc 100 KM przy 6 tysiącach obr./min, a maksymalny moment obrotowy 130 Nm jest osiągany przy 4 tysiącach Obr./min. Moc tego motoru nie pozwoli mu wygrać wielu wyścigów ze świateł, ale do codziennych dojazdów do pracy wystarczy. Do spokojnej jazdy skłania także chęć uniknięcia hałasu, który towarzyszy pracy silnika w wysokim zakresie obrotów.

Zobacz też: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 7-8 litrów na 100 kilometrów, co jest wynikiem akceptowalnym. Poruszanie się po zatłoczonym mieście podnosi zużycie paliwa do 9, a nawet 10 litrów.

Zawieszenie pracuje cicho i zapewnia niezły komfort jazdy. Jedynie szerokie koła wykazują dużą wrażliwość na koleiny, ale nie jest to odosobniony przypadek. Za kierownicą Corsy czuje się pełne panowanie nad autem. Mały Opel prowadzi się precyzyjnie, a jedynie niedobór mocy silnika studzi zapędy do szybkiej jazdy.

Zobacz też: Opel Insignia: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Podsumowanie

Opel Corsa wyposażona w wyżej wymienione pakiety stylizacyjne to propozycja dla osób, które chcą wyróżniać się na ulicach, nie tracąc niż z praktyczności auta.

Dość duży apetyt na paliwo może odstraszyć, ale argumentem przemawiającym za zakupem silnika benzynowego jest różnica w cenie. 75-konny diesel jest bardziej oszczędny, ale wymaga dopłaty około 6 tysięcy złotych.

Cena wyróżniania się „na mieście” Oplem Corsą OPC Line z silnikiem 1,4 100 KM to około 71 tysięcy złotych.  

Dane techniczne:

Opel Corsa 1,4 Twinport Ecotec 100 KM Cosmo OPC Line

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 398 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

100 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

130 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

285 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

399,9/171,3/148,8 cm

Rozstaw osi

251,1 cm

V-max

180 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,9 s.

Zużycie paliwa*

5,5 l/100km średnie

Cena

Od  52 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Opel Corsa OPC Line: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód nadwozia Opla Corsa OPC Line wygląda agresywnie dzięki dużym wlotom powietrza w przednim zderzaku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line został wyposażony w pasy, które są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line nie kojarzy się z autem dla działkowiczów lub przedstawicieli handlowych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tył nadwozia. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: białe, siedemnastocalowe felgi aluminiowe są elementem wyposażenia dodatkowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line ma dołożone listwy pod zderzaki i progi, dzięki czemu wygląda bardziej sportowo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: wnętrze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: wyświetlacz komputera pokładowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: podgrzewana kierownica i siedzenia to elementy pakietu zimowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: system multimedialny jest obsługiwany za pomocą dotykowego ekranu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: złącze USB oraz AUX IN. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: lewarek skrzyni biegów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: uchwyt do składania przednich foteli. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Opel Corsa OPC Line Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA