REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Najlepsze samochody 2022. Nowa edycja rankingu Best of test
Najlepsze samochody 2022. Nowa edycja rankingu Best of test
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najlepsze samochody 2022 roku? Oto pojazdy, które przetestowaliśmy w ostatnich 12. miesiącach i które zrobiły na nas największe wrażenie.
rozwiń >

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland

Infor.pl

Jeep Gladiator to jedno z ostatnich aut, które mieliśmy okazję testować w tym roku. I ostatnie oznacza w tym przypadku... zdecydowanie najlepsze. Pokochaliśmy go za warkot diesla V6, toporne prowadzenie i... całkowicie niezgrabne w mieście rozmiary. Gladiator jest bowiem dłuższy od Bentley`a Flying Spur, wyższy od Range Rovera i ma prawie taki sam rozstaw osi, jak Rolls-Royce Phantom. Jednocześnie ma dużo więcej charakteru niż te trzy auta wzięte razem. I nie chodzi tylko o charakter terenowy. To prawdziwy twardziel z Dzikiego Zachodu.

REKLAMA

REKLAMA

Pełen test: Kochanego Jeepa... nigdy za wiele! Gladiator jest monstrualny. Pokochasz go!

Audi RS3

Test: Audi RS3

Test: Audi RS3. Shrek może być ładny. I piekielnie mocny!

Infor

Jest zielony jak Shrek, powstał na bazie popularnego kompaktu, a do tego oferuje świetnie wykończoną kabinę pasażerską. Tyle że te trzy wartości tracą na znaczeniu, gdy kierowca sprawdzi co ukrywa się za czarnym, błyszczącym grillem. To pięknie wyważony, 5-cylindrowy silnik 2.5 TFSI. Oferuje 400 koni mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Te wartości trafiają na asfalt za pośrednictwem skrzyni DSG i czteronapędu oraz zamieniają się w sprint do pierwszej setki wynoszący zaledwie 3,8 sekundy. Tak, 3,8 sekundy! To auto jest histerycznie szybkie.

Pełen test: Test: Audi RS3. Shrek może być ładny. I piekielnie mocny!

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Giulii nie da się odmówić stylu. Ma ponętne biodra i piękny, trójkątny grill. Do bryły nie pasują jedynie nieco zezowate lampy przednie. Te schodzą jednak na drugi plan w momencie, w którym kierowca zobaczy na błotniku sedana logo z koniczyną. To zwiastuje bowiem emocje. Ta konkretnie Alfa jest napędzana 2.9-litrową V-szóstką opracowaną przez inżynierów Ferrari. Jednostka nie brzmi. Ona wrzeszczy! A do tego auto katapultuje się do pierwszej setki w 3,9 sekundy. Równie szybko katapultuje się jednak do rowu. To w końcu jeden z ostatnich sedanów typu performance z napędem tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jest cudowna. Śpieszmy się kochać takie auta, zanim normy emisji spalin nam je odbiorą...

Pełen test: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Nissan Qashqai

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Był Gladiator, było RS3 i była Giulia Quadrifoglio. Co na tej liście robi zatem Qashqai? Również imponuje, tyle że w innej kategorii. Pokazuje jak duży postęp zrobili Japończycy w segmencie SUV-ów. Udowadnia również, że auto rodzinne wcale nie musi być nudne. Nowy Nissan Qashqai jest rodzinnie przemyślany i przestronny, do tego prowadzi się przyjemnie, lekko i bezrefleksyjnie. Tak, jest przeładowany technologią, ale to technologia sprzyjająca kierowcy. Do tego jest świetnie wykonany, oferuje wygodne siedziska i potworną wręcz ilość przestrzeni wewnątrz. Na jego kandydaturze radzimy zatem zakończyć poszukiwania rodzinnego SUV-a za jakieś 170 tys. zł.

Pełen test: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Peugeot 308

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Wielkim zaskoczeniem z pewnością będzie też kandydatura Peugeota 308. Szczególnie że wybraliśmy przeciętnie wyposażony model napędzany 130-konnym benzyniakiem. Wybraliśmy jednak wersję Allure PureTech, a nie np. bogato wyposażoną hybrydę plug-in, tak naprawdę z kilku powodów. Z uwagi na niesamowicie dynamiczny design, który nadal jest aktualny w bardziej podstawowym wariancie, cudowny (i darmowy!) zielony lakier, świetny i oszczędny układ napędowy oraz rozsądnie brzmiącą cenę. Nowy 308 to po prostu świetny kompakt za świetne pieniądze. Jest dokładnie taki, jaki powinien być. Pomyślcie o nim zatem wybierając nowe auto segmentu C.

Pełen test: Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Toyota RAV4 Adventure po liftingu

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i

Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

dziennik.pl

Lifting tak naprawdę w niewielkim stopniu zmienił receptę Toyoty RAV4. Tyle że to akurat dobrze. Bo hybrydowa wersja nadal pozostała dynamiczna i oszczędna, nadwozie nadal oferuje ogromną ilość przestrzeni, a spasowanie nadal utrzymuje się na przyzwoitym poziomie. Największe nowości dotyczą wyglądu przednich lamp, nowych multimediów i... oczywiście pięknie wyglądającej wersji Adventure. Czarne, matowe dodatki sprawiają, że RAV-ka wygląda trochę jak rasowa terenówka.

Model ewidentnie zapatrzył się na Land Cruisera i postanowił się przebrać za starszego brata. Nie, w terenie nadal jest nieporadny. Tylko czy na tym akurat zależy któremuś z nabywców? Wątpliwe.

Pełen test: Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

Opel Astra

Test Opel Astra 2022 plug-in hybrid, nowy Opel Astra, Astra 2022, Astra plug-in hybrid, Opel Astra GS

Test: Opel Astra 2022 plug-in hybrid. Niemcy solidnie odrobili lekcje

dziennik.pl

Nowy Opel Astra otrzymał ostrzejszą i bardziej nowoczesną stylizację. A przez to wygląda dużo lepiej od poprzednika. Wnętrze? Choć jest dobrze spasowane, Niemcy muszą jeszcze nieco popracować nad jakością materiałów czy grafiką ekranu umieszczonego w miejscu zegarów. To jednak nie zmienia faktu, że kierujący zajmuje miejsce w wygodnym i otulającym go fotelu, a później może się rozkoszować jakością prowadzenia godną hot-hatcha. Nowa Astra to samochód kierowcy. Zdecydowanie!

Pełen test: Nowy Opel już w Polsce. Niemcy zaskakują francuską techniką

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA