REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najlepsze samochody 2022. Nowa edycja rankingu Best of test

Najlepsze samochody 2022. Nowa edycja rankingu Best of test
Najlepsze samochody 2022. Nowa edycja rankingu Best of test
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najlepsze samochody 2022 roku? Oto pojazdy, które przetestowaliśmy w ostatnich 12. miesiącach i które zrobiły na nas największe wrażenie.
rozwiń >

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, <a class=jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland "/>

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland

Infor.pl

Jeep Gladiator to jedno z ostatnich aut, które mieliśmy okazję testować w tym roku. I ostatnie oznacza w tym przypadku... zdecydowanie najlepsze. Pokochaliśmy go za warkot diesla V6, toporne prowadzenie i... całkowicie niezgrabne w mieście rozmiary. Gladiator jest bowiem dłuższy od Bentley`a Flying Spur, wyższy od Range Rovera i ma prawie taki sam rozstaw osi, jak Rolls-Royce Phantom. Jednocześnie ma dużo więcej charakteru niż te trzy auta wzięte razem. I nie chodzi tylko o charakter terenowy. To prawdziwy twardziel z Dzikiego Zachodu.

REKLAMA

Pełen test: Kochanego Jeepa... nigdy za wiele! Gladiator jest monstrualny. Pokochasz go!

Audi RS3

Test: Audi RS3

Test: Audi RS3

Test: Audi RS3. Shrek może być ładny. I piekielnie mocny!

Infor

Jest zielony jak Shrek, powstał na bazie popularnego kompaktu, a do tego oferuje świetnie wykończoną kabinę pasażerską. Tyle że te trzy wartości tracą na znaczeniu, gdy kierowca sprawdzi co ukrywa się za czarnym, błyszczącym grillem. To pięknie wyważony, 5-cylindrowy silnik 2.5 TFSI. Oferuje 400 koni mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Te wartości trafiają na asfalt za pośrednictwem skrzyni DSG i czteronapędu oraz zamieniają się w sprint do pierwszej setki wynoszący zaledwie 3,8 sekundy. Tak, 3,8 sekundy! To auto jest histerycznie szybkie.

Pełen test: Test: Audi RS3. Shrek może być ładny. I piekielnie mocny!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Giulii nie da się odmówić stylu. Ma ponętne biodra i piękny, trójkątny grill. Do bryły nie pasują jedynie nieco zezowate lampy przednie. Te schodzą jednak na drugi plan w momencie, w którym kierowca zobaczy na błotniku sedana logo z koniczyną. To zwiastuje bowiem emocje. Ta konkretnie Alfa jest napędzana 2.9-litrową V-szóstką opracowaną przez inżynierów Ferrari. Jednostka nie brzmi. Ona wrzeszczy! A do tego auto katapultuje się do pierwszej setki w 3,9 sekundy. Równie szybko katapultuje się jednak do rowu. To w końcu jeden z ostatnich sedanów typu performance z napędem tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jest cudowna. Śpieszmy się kochać takie auta, zanim normy emisji spalin nam je odbiorą...

Pełen test: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Nissan Qashqai

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Był Gladiator, było RS3 i była Giulia Quadrifoglio. Co na tej liście robi zatem Qashqai? Również imponuje, tyle że w innej kategorii. Pokazuje jak duży postęp zrobili Japończycy w segmencie SUV-ów. Udowadnia również, że auto rodzinne wcale nie musi być nudne. Nowy Nissan Qashqai jest rodzinnie przemyślany i przestronny, do tego prowadzi się przyjemnie, lekko i bezrefleksyjnie. Tak, jest przeładowany technologią, ale to technologia sprzyjająca kierowcy. Do tego jest świetnie wykonany, oferuje wygodne siedziska i potworną wręcz ilość przestrzeni wewnątrz. Na jego kandydaturze radzimy zatem zakończyć poszukiwania rodzinnego SUV-a za jakieś 170 tys. zł.

Pełen test: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Peugeot 308

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Wielkim zaskoczeniem z pewnością będzie też kandydatura Peugeota 308. Szczególnie że wybraliśmy przeciętnie wyposażony model napędzany 130-konnym benzyniakiem. Wybraliśmy jednak wersję Allure PureTech, a nie np. bogato wyposażoną hybrydę plug-in, tak naprawdę z kilku powodów. Z uwagi na niesamowicie dynamiczny design, który nadal jest aktualny w bardziej podstawowym wariancie, cudowny (i darmowy!) zielony lakier, świetny i oszczędny układ napędowy oraz rozsądnie brzmiącą cenę. Nowy 308 to po prostu świetny kompakt za świetne pieniądze. Jest dokładnie taki, jaki powinien być. Pomyślcie o nim zatem wybierając nowe auto segmentu C.

Pełen test: Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Toyota RAV4 Adventure po liftingu

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i

Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

dziennik.pl

REKLAMA

Lifting tak naprawdę w niewielkim stopniu zmienił receptę Toyoty RAV4. Tyle że to akurat dobrze. Bo hybrydowa wersja nadal pozostała dynamiczna i oszczędna, nadwozie nadal oferuje ogromną ilość przestrzeni, a spasowanie nadal utrzymuje się na przyzwoitym poziomie. Największe nowości dotyczą wyglądu przednich lamp, nowych multimediów i... oczywiście pięknie wyglądającej wersji Adventure. Czarne, matowe dodatki sprawiają, że RAV-ka wygląda trochę jak rasowa terenówka.

Model ewidentnie zapatrzył się na Land Cruisera i postanowił się przebrać za starszego brata. Nie, w terenie nadal jest nieporadny. Tylko czy na tym akurat zależy któremuś z nabywców? Wątpliwe.

Pełen test: Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

Opel Astra

Test Opel Astra 2022 plug-in hybrid, nowy Opel Astra, Astra 2022, Astra plug-in hybrid, Opel Astra GS

Test Opel Astra 2022 plug-in hybrid, nowy Opel Astra, Astra 2022, Astra plug-in hybrid, Opel Astra GS

Test: Opel Astra 2022 plug-in hybrid. Niemcy solidnie odrobili lekcje

dziennik.pl

Nowy Opel Astra otrzymał ostrzejszą i bardziej nowoczesną stylizację. A przez to wygląda dużo lepiej od poprzednika. Wnętrze? Choć jest dobrze spasowane, Niemcy muszą jeszcze nieco popracować nad jakością materiałów czy grafiką ekranu umieszczonego w miejscu zegarów. To jednak nie zmienia faktu, że kierujący zajmuje miejsce w wygodnym i otulającym go fotelu, a później może się rozkoszować jakością prowadzenia godną hot-hatcha. Nowa Astra to samochód kierowcy. Zdecydowanie!

Pełen test: Nowy Opel już w Polsce. Niemcy zaskakują francuską techniką

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA