REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Najlepsze samochody 2022. Nowa edycja rankingu Best of test
Najlepsze samochody 2022. Nowa edycja rankingu Best of test
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Najlepsze samochody 2022 roku? Oto pojazdy, które przetestowaliśmy w ostatnich 12. miesiącach i które zrobiły na nas największe wrażenie.
rozwiń >

Jeep Gladiator

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland

Infor.pl

Jeep Gladiator to jedno z ostatnich aut, które mieliśmy okazję testować w tym roku. I ostatnie oznacza w tym przypadku... zdecydowanie najlepsze. Pokochaliśmy go za warkot diesla V6, toporne prowadzenie i... całkowicie niezgrabne w mieście rozmiary. Gladiator jest bowiem dłuższy od Bentley`a Flying Spur, wyższy od Range Rovera i ma prawie taki sam rozstaw osi, jak Rolls-Royce Phantom. Jednocześnie ma dużo więcej charakteru niż te trzy auta wzięte razem. I nie chodzi tylko o charakter terenowy. To prawdziwy twardziel z Dzikiego Zachodu.

REKLAMA

REKLAMA

Pełen test: Kochanego Jeepa... nigdy za wiele! Gladiator jest monstrualny. Pokochasz go!

Audi RS3

Test: Audi RS3

Test: Audi RS3. Shrek może być ładny. I piekielnie mocny!

Infor

Jest zielony jak Shrek, powstał na bazie popularnego kompaktu, a do tego oferuje świetnie wykończoną kabinę pasażerską. Tyle że te trzy wartości tracą na znaczeniu, gdy kierowca sprawdzi co ukrywa się za czarnym, błyszczącym grillem. To pięknie wyważony, 5-cylindrowy silnik 2.5 TFSI. Oferuje 400 koni mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Te wartości trafiają na asfalt za pośrednictwem skrzyni DSG i czteronapędu oraz zamieniają się w sprint do pierwszej setki wynoszący zaledwie 3,8 sekundy. Tak, 3,8 sekundy! To auto jest histerycznie szybkie.

Pełen test: Test: Audi RS3. Shrek może być ładny. I piekielnie mocny!

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Giulii nie da się odmówić stylu. Ma ponętne biodra i piękny, trójkątny grill. Do bryły nie pasują jedynie nieco zezowate lampy przednie. Te schodzą jednak na drugi plan w momencie, w którym kierowca zobaczy na błotniku sedana logo z koniczyną. To zwiastuje bowiem emocje. Ta konkretnie Alfa jest napędzana 2.9-litrową V-szóstką opracowaną przez inżynierów Ferrari. Jednostka nie brzmi. Ona wrzeszczy! A do tego auto katapultuje się do pierwszej setki w 3,9 sekundy. Równie szybko katapultuje się jednak do rowu. To w końcu jeden z ostatnich sedanów typu performance z napędem tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jest cudowna. Śpieszmy się kochać takie auta, zanim normy emisji spalin nam je odbiorą...

Pełen test: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Nissan Qashqai

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Był Gladiator, było RS3 i była Giulia Quadrifoglio. Co na tej liście robi zatem Qashqai? Również imponuje, tyle że w innej kategorii. Pokazuje jak duży postęp zrobili Japończycy w segmencie SUV-ów. Udowadnia również, że auto rodzinne wcale nie musi być nudne. Nowy Nissan Qashqai jest rodzinnie przemyślany i przestronny, do tego prowadzi się przyjemnie, lekko i bezrefleksyjnie. Tak, jest przeładowany technologią, ale to technologia sprzyjająca kierowcy. Do tego jest świetnie wykonany, oferuje wygodne siedziska i potworną wręcz ilość przestrzeni wewnątrz. Na jego kandydaturze radzimy zatem zakończyć poszukiwania rodzinnego SUV-a za jakieś 170 tys. zł.

Pełen test: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Peugeot 308

Nowy Peugeot 308 test

Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Infor.pl

Wielkim zaskoczeniem z pewnością będzie też kandydatura Peugeota 308. Szczególnie że wybraliśmy przeciętnie wyposażony model napędzany 130-konnym benzyniakiem. Wybraliśmy jednak wersję Allure PureTech, a nie np. bogato wyposażoną hybrydę plug-in, tak naprawdę z kilku powodów. Z uwagi na niesamowicie dynamiczny design, który nadal jest aktualny w bardziej podstawowym wariancie, cudowny (i darmowy!) zielony lakier, świetny i oszczędny układ napędowy oraz rozsądnie brzmiącą cenę. Nowy 308 to po prostu świetny kompakt za świetne pieniądze. Jest dokładnie taki, jaki powinien być. Pomyślcie o nim zatem wybierając nowe auto segmentu C.

Pełen test: Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack

Toyota RAV4 Adventure po liftingu

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i

Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

dziennik.pl

Lifting tak naprawdę w niewielkim stopniu zmienił receptę Toyoty RAV4. Tyle że to akurat dobrze. Bo hybrydowa wersja nadal pozostała dynamiczna i oszczędna, nadwozie nadal oferuje ogromną ilość przestrzeni, a spasowanie nadal utrzymuje się na przyzwoitym poziomie. Największe nowości dotyczą wyglądu przednich lamp, nowych multimediów i... oczywiście pięknie wyglądającej wersji Adventure. Czarne, matowe dodatki sprawiają, że RAV-ka wygląda trochę jak rasowa terenówka.

Model ewidentnie zapatrzył się na Land Cruisera i postanowił się przebrać za starszego brata. Nie, w terenie nadal jest nieporadny. Tylko czy na tym akurat zależy któremuś z nabywców? Wątpliwe.

Pełen test: Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu

Opel Astra

Test Opel Astra 2022 plug-in hybrid, nowy Opel Astra, Astra 2022, Astra plug-in hybrid, Opel Astra GS

Test: Opel Astra 2022 plug-in hybrid. Niemcy solidnie odrobili lekcje

dziennik.pl

Nowy Opel Astra otrzymał ostrzejszą i bardziej nowoczesną stylizację. A przez to wygląda dużo lepiej od poprzednika. Wnętrze? Choć jest dobrze spasowane, Niemcy muszą jeszcze nieco popracować nad jakością materiałów czy grafiką ekranu umieszczonego w miejscu zegarów. To jednak nie zmienia faktu, że kierujący zajmuje miejsce w wygodnym i otulającym go fotelu, a później może się rozkoszować jakością prowadzenia godną hot-hatcha. Nowa Astra to samochód kierowcy. Zdecydowanie!

Pełen test: Nowy Opel już w Polsce. Niemcy zaskakują francuską techniką

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA