Najlepsze samochody 2022. Nowa edycja rankingu Best of test

REKLAMA
REKLAMA
- Jeep Gladiator
- Audi RS3
- Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
- Nissan Qashqai
- Peugeot 308
- Toyota RAV4 Adventure po liftingu
- Opel Astra
Jeep Gladiator

Jeep Gladiator 3.0 v6 multijet overland test, jeep gladiator, test jeepa gladiatora, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet, test jeepa gladiatora 3.0 V6 Miltijet Overland
Infor.pl
Jeep Gladiator to jedno z ostatnich aut, które mieliśmy okazję testować w tym roku. I ostatnie oznacza w tym przypadku... zdecydowanie najlepsze. Pokochaliśmy go za warkot diesla V6, toporne prowadzenie i... całkowicie niezgrabne w mieście rozmiary. Gladiator jest bowiem dłuższy od Bentley`a Flying Spur, wyższy od Range Rovera i ma prawie taki sam rozstaw osi, jak Rolls-Royce Phantom. Jednocześnie ma dużo więcej charakteru niż te trzy auta wzięte razem. I nie chodzi tylko o charakter terenowy. To prawdziwy twardziel z Dzikiego Zachodu.
REKLAMA
Pełen test: Kochanego Jeepa... nigdy za wiele! Gladiator jest monstrualny. Pokochasz go!
Audi RS3

Test: Audi RS3
Test: Audi RS3. Shrek może być ładny. I piekielnie mocny!
Infor
Jest zielony jak Shrek, powstał na bazie popularnego kompaktu, a do tego oferuje świetnie wykończoną kabinę pasażerską. Tyle że te trzy wartości tracą na znaczeniu, gdy kierowca sprawdzi co ukrywa się za czarnym, błyszczącym grillem. To pięknie wyważony, 5-cylindrowy silnik 2.5 TFSI. Oferuje 400 koni mocy i 500 Nm momentu obrotowego. Te wartości trafiają na asfalt za pośrednictwem skrzyni DSG i czteronapędu oraz zamieniają się w sprint do pierwszej setki wynoszący zaledwie 3,8 sekundy. Tak, 3,8 sekundy! To auto jest histerycznie szybkie.
Pełen test: Test: Audi RS3. Shrek może być ładny. I piekielnie mocny!
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Giulii nie da się odmówić stylu. Ma ponętne biodra i piękny, trójkątny grill. Do bryły nie pasują jedynie nieco zezowate lampy przednie. Te schodzą jednak na drugi plan w momencie, w którym kierowca zobaczy na błotniku sedana logo z koniczyną. To zwiastuje bowiem emocje. Ta konkretnie Alfa jest napędzana 2.9-litrową V-szóstką opracowaną przez inżynierów Ferrari. Jednostka nie brzmi. Ona wrzeszczy! A do tego auto katapultuje się do pierwszej setki w 3,9 sekundy. Równie szybko katapultuje się jednak do rowu. To w końcu jeden z ostatnich sedanów typu performance z napędem tylnej osi.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jest cudowna. Śpieszmy się kochać takie auta, zanim normy emisji spalin nam je odbiorą...
Pełen test: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Nissan Qashqai

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Był Gladiator, było RS3 i była Giulia Quadrifoglio. Co na tej liście robi zatem Qashqai? Również imponuje, tyle że w innej kategorii. Pokazuje jak duży postęp zrobili Japończycy w segmencie SUV-ów. Udowadnia również, że auto rodzinne wcale nie musi być nudne. Nowy Nissan Qashqai jest rodzinnie przemyślany i przestronny, do tego prowadzi się przyjemnie, lekko i bezrefleksyjnie. Tak, jest przeładowany technologią, ale to technologia sprzyjająca kierowcy. Do tego jest świetnie wykonany, oferuje wygodne siedziska i potworną wręcz ilość przestrzeni wewnątrz. Na jego kandydaturze radzimy zatem zakończyć poszukiwania rodzinnego SUV-a za jakieś 170 tys. zł.
Pełen test: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany
Peugeot 308

Nowy Peugeot 308 test
Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Infor.pl
Wielkim zaskoczeniem z pewnością będzie też kandydatura Peugeota 308. Szczególnie że wybraliśmy przeciętnie wyposażony model napędzany 130-konnym benzyniakiem. Wybraliśmy jednak wersję Allure PureTech, a nie np. bogato wyposażoną hybrydę plug-in, tak naprawdę z kilku powodów. Z uwagi na niesamowicie dynamiczny design, który nadal jest aktualny w bardziej podstawowym wariancie, cudowny (i darmowy!) zielony lakier, świetny i oszczędny układ napędowy oraz rozsądnie brzmiącą cenę. Nowy 308 to po prostu świetny kompakt za świetne pieniądze. Jest dokładnie taki, jaki powinien być. Pomyślcie o nim zatem wybierając nowe auto segmentu C.
Pełen test: Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Toyota RAV4 Adventure po liftingu

test Toyoty RAV4 Adventure, test Toyoty RAV4, Toyota RAV4, Toyota RAV4 2.5 hybrid, Toyota RAV4 2.5 Hybrid AWD-i, Toyota RAV4 Adventure, Toyota RAV4 Adventure 2.5 Hybrid, Toyota RAV4 AWD-i
Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu
dziennik.pl
REKLAMA
Lifting tak naprawdę w niewielkim stopniu zmienił receptę Toyoty RAV4. Tyle że to akurat dobrze. Bo hybrydowa wersja nadal pozostała dynamiczna i oszczędna, nadwozie nadal oferuje ogromną ilość przestrzeni, a spasowanie nadal utrzymuje się na przyzwoitym poziomie. Największe nowości dotyczą wyglądu przednich lamp, nowych multimediów i... oczywiście pięknie wyglądającej wersji Adventure. Czarne, matowe dodatki sprawiają, że RAV-ka wygląda trochę jak rasowa terenówka.
Model ewidentnie zapatrzył się na Land Cruisera i postanowił się przebrać za starszego brata. Nie, w terenie nadal jest nieporadny. Tylko czy na tym akurat zależy któremuś z nabywców? Wątpliwe.
Pełen test: Toyota RAV4 Adventure facelift. Nadal born in the USA, tyle że akcentami off-roadu
Opel Astra

Test Opel Astra 2022 plug-in hybrid, nowy Opel Astra, Astra 2022, Astra plug-in hybrid, Opel Astra GS
Test: Opel Astra 2022 plug-in hybrid. Niemcy solidnie odrobili lekcje
dziennik.pl
Nowy Opel Astra otrzymał ostrzejszą i bardziej nowoczesną stylizację. A przez to wygląda dużo lepiej od poprzednika. Wnętrze? Choć jest dobrze spasowane, Niemcy muszą jeszcze nieco popracować nad jakością materiałów czy grafiką ekranu umieszczonego w miejscu zegarów. To jednak nie zmienia faktu, że kierujący zajmuje miejsce w wygodnym i otulającym go fotelu, a później może się rozkoszować jakością prowadzenia godną hot-hatcha. Nowa Astra to samochód kierowcy. Zdecydowanie!
Pełen test: Nowy Opel już w Polsce. Niemcy zaskakują francuską techniką
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA