Ideą każdego transportu jest dostawa towaru od nadawcy do odbiorcy. Bywają jednak sytuacje, gdy towar zostaje zwrócony przewoźnikowi po kradzieży lub pozostaje w jego posiadaniu z powodu odmowy przyjęcia przez odbiorcę. W takich przypadkach przewoźnik powinien zwrócić się do nadawcy o instrukcje co do dalszego postępowania z przesyłką. Zazwyczaj wraca ona do nadawcy, ale często zdarza się, że nadawca odmawia jej przyjęcia. Przewoźnik zostaje z nie swoim towarem, który blokuje mu możliwość wykonania kolejnego przewozu. Co powinien zrobić w takiej sytuacji? Co, gdy nadawca odmówi przyjęcia odzyskanej lub uszkodzonej przesyłki? Jakie rozwiązania przewiduje obowiązujące prawo przewozowe?
Sektor Fashion jest jednym z bardziej złożonych rynków. Do tej grupy
zaliczają się w głównej mierze sklepy znajdujące się w galeriach i przy
ulicach handlowych, outlety, a także sklepy internetowe. Główne cechy,
które determinują proces obsługi logistycznej to duże wahania popytu w
ciągu roku, znaczne rozproszenie punktów dostaw oraz konieczność ich
realizowania w ściśle wyznaczonym czasie, narzuconym przez centra
handlowe.