REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dostawa towarów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przewóz towarów - co zrobić z niechcianą przesyłką

Ideą każdego transportu jest dostawa towaru od nadawcy do odbiorcy. Bywają jednak sytuacje, gdy towar zostaje zwrócony przewoźnikowi po kradzieży lub pozostaje w jego posiadaniu z powodu odmowy przyjęcia przez odbiorcę. W takich przypadkach przewoźnik powinien zwrócić się do nadawcy o instrukcje co do dalszego postępowania z przesyłką. Zazwyczaj wraca ona do nadawcy, ale często zdarza się, że nadawca odmawia jej przyjęcia. Przewoźnik zostaje z nie swoim towarem, który blokuje mu możliwość wykonania kolejnego przewozu. Co powinien zrobić w takiej sytuacji? Co, gdy nadawca odmówi przyjęcia odzyskanej lub uszkodzonej przesyłki? Jakie rozwiązania przewiduje obowiązujące prawo przewozowe?

Mocowanie i zabezpieczanie towarów – rozporządzenie tak, regulacje nie

Mocowanie i zabezpieczanie przesyłek na środkach transportu od wielu lat jest kością niezgody pomiędzy nadawcami i przewoźnikami. Brak szczegółowych uregulowań doprowadziło do utrwalenia poglądu, że to przewoźnicy ponoszą wszelkie konsekwencje zaniedbań w tym zakresie. Nieważne, czy szkoda była skutkiem nieprawidłowego opakowania przesyłki, czy nieprawidłowego zamocowania lub zabezpieczenia, zawsze szkodą jest obciążany przewoźnik. Kto odpowiada za opakowanie i przygotowanie przesyłki do przewozu? Kto tak naprawdę jest odpowiedzialny za zamocowanie i zabezpieczenie przesyłki na środku transportu? Czy nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury rozwiązało dotychczasowe problemy?

Okres oczekiwania na części Audi: mniej niż 24h !

Dostawa części Audi w ciągu kilku godzin - oto nowy pomysł koncernu z Ingolstadt. Pierwsze testy obejmą serwisy Audi we Wrocławiu.

Obsługa sklepów internetowych to przyszłość operatorów logistycznych, ale...

Według Boston Consulting Group wydatki konsumenckie w Internecie mają rosnąć w tempie 16 proc. w skali roku, aż do 2015 roku, w którym wyniosą 36 mld zł. Nic więc dziwnego, że firmy z branży logistycznej zainteresowały się tą nową formą prowadzenia działalności.

REKLAMA

Specyfika usług logistycznych dla sektora Fashion

Sektor Fashion jest jednym z bardziej złożonych rynków. Do tej grupy zaliczają się w głównej mierze sklepy znajdujące się w galeriach i przy ulicach handlowych, outlety, a także sklepy internetowe. Główne cechy, które determinują proces obsługi logistycznej to duże wahania popytu w ciągu roku, znaczne rozproszenie punktów dostaw oraz konieczność ich realizowania w ściśle wyznaczonym czasie, narzuconym przez centra handlowe.

System Alliance Europe: Coraz większa sieć drobnicowa

Europejska sieć drobnicowa System Alliance Europe obejmuje już 51 partnerów w 26 krajach.

DB Schenker uruchmia kolejowe połączenie z Wrocławia do Londynu

Na początku listopada DB Schenker Rail Polska uruchomi kolejowe połączenie towarowe z Wrocławia do Londynu. Po raz pierwszy brytyjską linią kolejową High Speed 1 pojadą pociągi o kontynentalnych wymiarach.

Jak stosować angielskie zwroty Incoterms®2010

W logistyce i handlu zagranicznym nadal stosuje się angielskie zwroty Incoterms®2010. Warto wiedzieć co oznaczają i w jakich sytuacjach je stosować. Przedstawiamy poradnik, najczęściej stosowanych pojęć.

REKLAMA

Zmiany w Incoterms a odpowiedzialność w transporcie

Najnowsza edycja Incoterms – Incoterms® 2010 obowiązuje od 01 stycznia 2011 r. Wprowadzone zmiany w stosunku do poprzednio obowiązującej wersji mają duże znaczenie praktyczne.

REKLAMA