REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specyfika usług logistycznych dla sektora Fashion

Tomasz Pyka
fot. Spedimex
fot. Spedimex

REKLAMA

REKLAMA

Sektor Fashion jest jednym z bardziej złożonych rynków. Do tej grupy zaliczają się w głównej mierze sklepy znajdujące się w galeriach i przy ulicach handlowych, outlety, a także sklepy internetowe. Główne cechy, które determinują proces obsługi logistycznej to duże wahania popytu w ciągu roku, znaczne rozproszenie punktów dostaw oraz konieczność ich realizowania w ściśle wyznaczonym czasie, narzuconym przez centra handlowe.

Muszą się one odbywać poza godzinami otwarcia placówek, a więc najczęściej w godzinach porannych lub nocnych.
Branżę charakteryzują również częste wymiany asortymentu. Skróceniu ulega cykl życia produktu, kolekcje są coraz krótsze i częstsze niż to miało miejsce w przeszłości. W związku z tym mamy do czynienia z mniejszymi, ale częstszymi wolumenami dostaw. Pojawia się też potrzeba realizowania większej ilości czynności manipulacyjnych związanych z kompletacją towaru na magazynie i przygotowaniem go do wysyłki.

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo duże sezonowe zmiany popytu w ciągu roku stawiają wyzwania związane z planowaniem procesu zatowarowania punktów sprzedaży, zarówno podczas kompletacji zleceń na magazynie jak i w samym procesie dystrybucji. Procesy operacyjne muszą być odpowiednio skoordynowane, aby sprostać wzmożonym wysyłkom towarów. Konieczne jest zapewnienie odpowiedniej ilości siły roboczej oraz floty transportowej, która będzie w stanie podołać obsłudze zwiększonych zamówień. 


Nieodzowne staje się doświadczenie, pozwalające zaplanować i zorganizować płynny przepływ całej pracy w okresie wyraźnego wzrostu popytu oraz realokować zasoby w okresie tzw. niskich sezonów. Dlatego w procesie obsługi tak ważna jest specjalizacja, która gwarantuje wykorzystanie skutecznych i sprawdzonych przez lata rozwiązań. Dzięki niej możemy efektywnie gospodarować zasobami ludzkimi i materialnymi. Mamy możliwość ich przenoszenia w ramach komplementarnych projektów, w których szczyty sezonowe nie występują w tym samym okresie.

Potencjał wykonawczy operatora logistycznego

Aby skutecznie obsłużyć sektor Fashion, operator logistyczny musi dysponować potencjałem, który pozwoli mu sprostać specyficznym potrzebom klienta. Na ten potencjał składa się zarówno wiedza i doświadczenie, ale również niezbędne zaplecze techniczne. Ważna jest dobrze rozwinięta sieć logistyczna, odpowiednio przystosowane powierzchnie magazynowe oraz dostępność floty dystrybucyjnej. 

REKLAMA

Spedimex dysponuje wydzieloną dla odzieży strefą magazynową, w której znajduje się specjalistyczny park maszynowy. Obszar składowania odzieży na wisząco jest wyposażony w regały statyczne oraz system przesuwny służący do przemieszczania ubrań, umożliwiający ich bezpieczny załadunek bezpośrednio na środku transportowe. Ogranicza to możliwość utraty uzyskanych parametrów jakościowych i minimalizuje ryzyko powstania zagnieceń, zabrudzeń czy innych wad towaru. Samochody wykorzystywane do przewozu tekstyliów posiadają ażurowe ściany i drążki do wieszania odzieży. Szczególną dbałość przykłada się do ich czystości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Muszą być również cyklicznie wentylowane, ponieważ odzież szybko chłonie wszelkie zapachy.
Ponadto dedykowany serwis dla tekstyliów uwzględnia prasowanie i odświeżanie odzieży, szczegółową kontrolę jakości, dołączenie etykiet cenowych, zakładanie koralików rozmiarowych czy zamawianie wieszaków z logo klienta. 


Na szczególną uwagę zasługuje proces prasowania, który jest realizowany z wykorzystaniem specjalistycznego tunelu prasowalniczego, prasowania ręcznego oraz prasowania za pomocą wewnętrznego nadmuchu powietrza na tak zwanych multiformach. Poszczególne jego etapy dobierane w zależności od rodzaju i parametrów materiału poddanego obróbce.
Inną dedykowaną usługą jest kontrola jakości odzieży. Przykładowo może ona dotyczyć: zgodności wymiarów (z tabelami rozmiarowymi, wszywkami), stopnia zagnieceń, błędów szycia, wad opakowania, koloru, opisów na etykietach, przepisów prania czy zgodności składu surowcowego z dokumentami. W przypadku szczegółowych kontroli, klient dostarcza wzorzec, według którego sprawdzane są poszczególne parametry.

W ostatnim czasie postanowiliśmy zebrać nasze wiodące usługi w jeden kompleksowy produkt, odpowiadający potrzebom sieci handlowych, w tym sektora Fashion. Tak, na bazie świadczonych już usług, ale w uzupełnieniu o nowe funkcjonalności powstał Spedimex Retail Solutions. To kompleksowa oferta, która poza wymienionymi wyżej usługami obejmuje również szereg udogodnień. Są to m.in.: dostawy w ustalonych przez centra handlowe godzinach, pomoc kierowcy przy rozładunku, obsługa transferów pomiędzy sklepami tej samej sieci, realizowanie zwrotów, obsługa akcji promocyjnych czy transakcji e-commerce.

Tomasz Pyka, wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, Spedimex Sp. z o.o.
fot. Spedimex
fot. Spedimex
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA