REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specyfika usług logistycznych dla sektora Fashion

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Pyka
fot. Spedimex
fot. Spedimex

REKLAMA

REKLAMA

Sektor Fashion jest jednym z bardziej złożonych rynków. Do tej grupy zaliczają się w głównej mierze sklepy znajdujące się w galeriach i przy ulicach handlowych, outlety, a także sklepy internetowe. Główne cechy, które determinują proces obsługi logistycznej to duże wahania popytu w ciągu roku, znaczne rozproszenie punktów dostaw oraz konieczność ich realizowania w ściśle wyznaczonym czasie, narzuconym przez centra handlowe.

REKLAMA

Muszą się one odbywać poza godzinami otwarcia placówek, a więc najczęściej w godzinach porannych lub nocnych.
Branżę charakteryzują również częste wymiany asortymentu. Skróceniu ulega cykl życia produktu, kolekcje są coraz krótsze i częstsze niż to miało miejsce w przeszłości. W związku z tym mamy do czynienia z mniejszymi, ale częstszymi wolumenami dostaw. Pojawia się też potrzeba realizowania większej ilości czynności manipulacyjnych związanych z kompletacją towaru na magazynie i przygotowaniem go do wysyłki.

REKLAMA

Bardzo duże sezonowe zmiany popytu w ciągu roku stawiają wyzwania związane z planowaniem procesu zatowarowania punktów sprzedaży, zarówno podczas kompletacji zleceń na magazynie jak i w samym procesie dystrybucji. Procesy operacyjne muszą być odpowiednio skoordynowane, aby sprostać wzmożonym wysyłkom towarów. Konieczne jest zapewnienie odpowiedniej ilości siły roboczej oraz floty transportowej, która będzie w stanie podołać obsłudze zwiększonych zamówień. 


Nieodzowne staje się doświadczenie, pozwalające zaplanować i zorganizować płynny przepływ całej pracy w okresie wyraźnego wzrostu popytu oraz realokować zasoby w okresie tzw. niskich sezonów. Dlatego w procesie obsługi tak ważna jest specjalizacja, która gwarantuje wykorzystanie skutecznych i sprawdzonych przez lata rozwiązań. Dzięki niej możemy efektywnie gospodarować zasobami ludzkimi i materialnymi. Mamy możliwość ich przenoszenia w ramach komplementarnych projektów, w których szczyty sezonowe nie występują w tym samym okresie.

Potencjał wykonawczy operatora logistycznego

REKLAMA

Aby skutecznie obsłużyć sektor Fashion, operator logistyczny musi dysponować potencjałem, który pozwoli mu sprostać specyficznym potrzebom klienta. Na ten potencjał składa się zarówno wiedza i doświadczenie, ale również niezbędne zaplecze techniczne. Ważna jest dobrze rozwinięta sieć logistyczna, odpowiednio przystosowane powierzchnie magazynowe oraz dostępność floty dystrybucyjnej. 

Spedimex dysponuje wydzieloną dla odzieży strefą magazynową, w której znajduje się specjalistyczny park maszynowy. Obszar składowania odzieży na wisząco jest wyposażony w regały statyczne oraz system przesuwny służący do przemieszczania ubrań, umożliwiający ich bezpieczny załadunek bezpośrednio na środku transportowe. Ogranicza to możliwość utraty uzyskanych parametrów jakościowych i minimalizuje ryzyko powstania zagnieceń, zabrudzeń czy innych wad towaru. Samochody wykorzystywane do przewozu tekstyliów posiadają ażurowe ściany i drążki do wieszania odzieży. Szczególną dbałość przykłada się do ich czystości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Muszą być również cyklicznie wentylowane, ponieważ odzież szybko chłonie wszelkie zapachy.
Ponadto dedykowany serwis dla tekstyliów uwzględnia prasowanie i odświeżanie odzieży, szczegółową kontrolę jakości, dołączenie etykiet cenowych, zakładanie koralików rozmiarowych czy zamawianie wieszaków z logo klienta. 


Na szczególną uwagę zasługuje proces prasowania, który jest realizowany z wykorzystaniem specjalistycznego tunelu prasowalniczego, prasowania ręcznego oraz prasowania za pomocą wewnętrznego nadmuchu powietrza na tak zwanych multiformach. Poszczególne jego etapy dobierane w zależności od rodzaju i parametrów materiału poddanego obróbce.
Inną dedykowaną usługą jest kontrola jakości odzieży. Przykładowo może ona dotyczyć: zgodności wymiarów (z tabelami rozmiarowymi, wszywkami), stopnia zagnieceń, błędów szycia, wad opakowania, koloru, opisów na etykietach, przepisów prania czy zgodności składu surowcowego z dokumentami. W przypadku szczegółowych kontroli, klient dostarcza wzorzec, według którego sprawdzane są poszczególne parametry.

W ostatnim czasie postanowiliśmy zebrać nasze wiodące usługi w jeden kompleksowy produkt, odpowiadający potrzebom sieci handlowych, w tym sektora Fashion. Tak, na bazie świadczonych już usług, ale w uzupełnieniu o nowe funkcjonalności powstał Spedimex Retail Solutions. To kompleksowa oferta, która poza wymienionymi wyżej usługami obejmuje również szereg udogodnień. Są to m.in.: dostawy w ustalonych przez centra handlowe godzinach, pomoc kierowcy przy rozładunku, obsługa transferów pomiędzy sklepami tej samej sieci, realizowanie zwrotów, obsługa akcji promocyjnych czy transakcji e-commerce.

Tomasz Pyka, wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, Spedimex Sp. z o.o.
fot. Spedimex
fot. Spedimex
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA