REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specyfika usług logistycznych dla sektora Fashion

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Pyka
fot. Spedimex
fot. Spedimex

REKLAMA

REKLAMA

Sektor Fashion jest jednym z bardziej złożonych rynków. Do tej grupy zaliczają się w głównej mierze sklepy znajdujące się w galeriach i przy ulicach handlowych, outlety, a także sklepy internetowe. Główne cechy, które determinują proces obsługi logistycznej to duże wahania popytu w ciągu roku, znaczne rozproszenie punktów dostaw oraz konieczność ich realizowania w ściśle wyznaczonym czasie, narzuconym przez centra handlowe.

REKLAMA

Muszą się one odbywać poza godzinami otwarcia placówek, a więc najczęściej w godzinach porannych lub nocnych.
Branżę charakteryzują również częste wymiany asortymentu. Skróceniu ulega cykl życia produktu, kolekcje są coraz krótsze i częstsze niż to miało miejsce w przeszłości. W związku z tym mamy do czynienia z mniejszymi, ale częstszymi wolumenami dostaw. Pojawia się też potrzeba realizowania większej ilości czynności manipulacyjnych związanych z kompletacją towaru na magazynie i przygotowaniem go do wysyłki.

REKLAMA

Bardzo duże sezonowe zmiany popytu w ciągu roku stawiają wyzwania związane z planowaniem procesu zatowarowania punktów sprzedaży, zarówno podczas kompletacji zleceń na magazynie jak i w samym procesie dystrybucji. Procesy operacyjne muszą być odpowiednio skoordynowane, aby sprostać wzmożonym wysyłkom towarów. Konieczne jest zapewnienie odpowiedniej ilości siły roboczej oraz floty transportowej, która będzie w stanie podołać obsłudze zwiększonych zamówień. 


Nieodzowne staje się doświadczenie, pozwalające zaplanować i zorganizować płynny przepływ całej pracy w okresie wyraźnego wzrostu popytu oraz realokować zasoby w okresie tzw. niskich sezonów. Dlatego w procesie obsługi tak ważna jest specjalizacja, która gwarantuje wykorzystanie skutecznych i sprawdzonych przez lata rozwiązań. Dzięki niej możemy efektywnie gospodarować zasobami ludzkimi i materialnymi. Mamy możliwość ich przenoszenia w ramach komplementarnych projektów, w których szczyty sezonowe nie występują w tym samym okresie.

Potencjał wykonawczy operatora logistycznego

REKLAMA

Aby skutecznie obsłużyć sektor Fashion, operator logistyczny musi dysponować potencjałem, który pozwoli mu sprostać specyficznym potrzebom klienta. Na ten potencjał składa się zarówno wiedza i doświadczenie, ale również niezbędne zaplecze techniczne. Ważna jest dobrze rozwinięta sieć logistyczna, odpowiednio przystosowane powierzchnie magazynowe oraz dostępność floty dystrybucyjnej. 

Spedimex dysponuje wydzieloną dla odzieży strefą magazynową, w której znajduje się specjalistyczny park maszynowy. Obszar składowania odzieży na wisząco jest wyposażony w regały statyczne oraz system przesuwny służący do przemieszczania ubrań, umożliwiający ich bezpieczny załadunek bezpośrednio na środku transportowe. Ogranicza to możliwość utraty uzyskanych parametrów jakościowych i minimalizuje ryzyko powstania zagnieceń, zabrudzeń czy innych wad towaru. Samochody wykorzystywane do przewozu tekstyliów posiadają ażurowe ściany i drążki do wieszania odzieży. Szczególną dbałość przykłada się do ich czystości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Muszą być również cyklicznie wentylowane, ponieważ odzież szybko chłonie wszelkie zapachy.
Ponadto dedykowany serwis dla tekstyliów uwzględnia prasowanie i odświeżanie odzieży, szczegółową kontrolę jakości, dołączenie etykiet cenowych, zakładanie koralików rozmiarowych czy zamawianie wieszaków z logo klienta. 


Na szczególną uwagę zasługuje proces prasowania, który jest realizowany z wykorzystaniem specjalistycznego tunelu prasowalniczego, prasowania ręcznego oraz prasowania za pomocą wewnętrznego nadmuchu powietrza na tak zwanych multiformach. Poszczególne jego etapy dobierane w zależności od rodzaju i parametrów materiału poddanego obróbce.
Inną dedykowaną usługą jest kontrola jakości odzieży. Przykładowo może ona dotyczyć: zgodności wymiarów (z tabelami rozmiarowymi, wszywkami), stopnia zagnieceń, błędów szycia, wad opakowania, koloru, opisów na etykietach, przepisów prania czy zgodności składu surowcowego z dokumentami. W przypadku szczegółowych kontroli, klient dostarcza wzorzec, według którego sprawdzane są poszczególne parametry.

W ostatnim czasie postanowiliśmy zebrać nasze wiodące usługi w jeden kompleksowy produkt, odpowiadający potrzebom sieci handlowych, w tym sektora Fashion. Tak, na bazie świadczonych już usług, ale w uzupełnieniu o nowe funkcjonalności powstał Spedimex Retail Solutions. To kompleksowa oferta, która poza wymienionymi wyżej usługami obejmuje również szereg udogodnień. Są to m.in.: dostawy w ustalonych przez centra handlowe godzinach, pomoc kierowcy przy rozładunku, obsługa transferów pomiędzy sklepami tej samej sieci, realizowanie zwrotów, obsługa akcji promocyjnych czy transakcji e-commerce.

Tomasz Pyka, wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu, Spedimex Sp. z o.o.
fot. Spedimex
fot. Spedimex
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA