REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poradnik: Jak bezpiecznie importować z Chin

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Jak zostać importerem towarów z Chin? Jak biznesowo wykorzystać ogromny potencjał tamtejszej produkcji? Wielu polskich przedsiębiorców powstrzymuje przed importem z Chin nieznajomość rynku, bariery formalne oraz obawy przed niską jakością produktów. Okazuje się, że kluczem do sukcesu może być skorzystanie z usług specjalistycznego operatora logistycznego.

Według www.mg.gov.pl, wymiana handlowa między Polską a Chinami od kilkunastu lat ciągle rośnie. Coraz więcej przedsiębiorców z Europy, także polskich, decyduje się na import chińskich towarów, które nadal ze względu na niskie koszty wytworzenia są bardzo atrakcyjne cenowo. Jak jednak zapewnić ich bezpieczny transport oraz rozsądną dystrybucję w Europie? Bez wątpienia warto nawiązać współpracę z odpowiednim operatorem logistycznym, mającym doświadczenie z rynkami Dalekiego Wchodu.

REKLAMA

Dachser Air & Sea Loigistics – nie tylko transport

Dachser jest jednym z niewielu operatorów logistycznych, znających doskonale zarówno rynek azjatycki, jak i europejski. Działa na Dalekim Wschodzie już od wielu lat, obsługując firmy m.in. z przemysłu motoryzacyjnego, branży energii odnawialnych (systemy słoneczne
i wiatrowe), elektronicznej, DIY, chemicznej oraz medycznej. Dzięki Dachser i jego ofercie logistyki kontraktowej, znajomości lokalnych rynków oraz zastosowaniu jednolitego systemu IT na całym świecie, handel międzynarodowy staje się łatwiejszy.


Dachser Air & Sea Logistics zajmuje się doradztwem w zakresie frachtu oraz transportem lotniczym i morskim. Operator konsoliduje przesyłki z różnych regionów Chin, które następnie transportuje na drogą morską lub lotniczą do Europy i dystrybuuje poprzez gęstą sieć oddziałów. Wsparcie operatora nie kończy się na pewnym i bezpiecznym dostarczeniu towarów, może również obejmować szereg usług dodatkowych, świadczonych w Azji lub miejscu docelowym. Może być to np.: sprowadzenie próbek towarów, nadzór nad realizacją zamówienia, kontrola jakości i ilości zamówienia oraz obsługa celna. Dla każdego przedsiębiorcy operator przygotowuje indywidualny model współpracy, uwzględniający jego wymagania oraz specyfikę branży w której działa.

Sprowadzenie próbek towarów

Nie zawsze oferta produktów prezentowana na stronie internetowej, zgadza się jakościowo z tym, co producent z Chin chce dostarczyć. Dlatego, zanim przedsiębiorca zdecyduje się na zamówienie większej ilości produktów, Dachser proponuje dostarczenie próbek towarów, np. od różnych producentów lub z różnych regionów kraju. Operator zajmuje się wtedy całą logistyką przedsięwzięcia, a przedsiębiorca dokonuje ostatecznego wyboru kontrahenta.

Nadzór nad realizacją zamówienia

Dachser zajmuje się kontrolą całego łańcucha dostaw, od producenta do finalnego odbiorcy. Operator stosuje jeden system IT do zarządzania transportem na całym wiecie, dzięki czemu przesyłka ma jeden numer, niezależnie od kraju w jakim się znajduje czy środka, jakim jest transportowana. Usprawnia to nie tylko jej dostarczenie, ale także kontrolę statusu w czasie rzeczywistym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Transport z Chin: Kontrola ilości i jakości 

Z Dachser przedsiębiorca nie musi się martwić o to, czy przesyłka będzie zawierała to, co zamówił. Pracownicy operatora mogą dokładnie sprawdzić przesyłkę przed nadaniem, zarówno pod kątem jakościowym, według wcześniej ustalonych wytycznych, jak i ilościowym, czyli po prostu policzyć, czy ilość zgadza się z zamówieniem.

Obsługa celna

REKLAMA

Dachser oferuje również wsparcie w zakresie obsługi celnej, załatwienia wszelkich formalności związanych z wysyłką zamówionych towarów do Europy oraz dostarczenie wymaganych dokumentów. Przedsiębiorca nie musi martwić się o stronę formalną transportu swoich towarów.

„Dzięki naszym 3 273 pracownikom w 141 oddziałach, świetnie znamy specyfikę każdego z lokalnych rynków” – mówi Robert Pastryk, Dyrektor Generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce. „Świadczone przez nas doradztwo dotyczy nie tylko logistyki związanej z dystrybucją towarów, zdarza się że możemy ocenić poszczególnych kontrahentów naszych klientów. Wieloletnia obecność na rynkach Dalekiego Wschodu dała nam ogromną wiedzę i doświadczenie, którymi chętnie dzielimy się z naszymi klientami” – podkreśla Robert Pastryk.

Chiński eksport

Według China Custom Statistics, łączna wartość chińskiego eksportu w pierwszej połowie 2011 roku wyniosła 874 298,541 tys. USD, w tym 164 481,427 tys. USD do krajów Unii Europejskiej oraz 5075,285 tys. USD do Polski (co stanowi 14,4 proc. wzrost w skali roku). Towarami importowanymi do Polski były głównie tekstylia, aparatura optyczna, fotograficzna oraz medyczna, metale, różne materiały produkcyjne oraz sprzęt transportowy. Polska jest największym odbiorcą chińskich towarów wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA