REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poradnik: Jak bezpiecznie importować z Chin

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Jak zostać importerem towarów z Chin? Jak biznesowo wykorzystać ogromny potencjał tamtejszej produkcji? Wielu polskich przedsiębiorców powstrzymuje przed importem z Chin nieznajomość rynku, bariery formalne oraz obawy przed niską jakością produktów. Okazuje się, że kluczem do sukcesu może być skorzystanie z usług specjalistycznego operatora logistycznego.

Według www.mg.gov.pl, wymiana handlowa między Polską a Chinami od kilkunastu lat ciągle rośnie. Coraz więcej przedsiębiorców z Europy, także polskich, decyduje się na import chińskich towarów, które nadal ze względu na niskie koszty wytworzenia są bardzo atrakcyjne cenowo. Jak jednak zapewnić ich bezpieczny transport oraz rozsądną dystrybucję w Europie? Bez wątpienia warto nawiązać współpracę z odpowiednim operatorem logistycznym, mającym doświadczenie z rynkami Dalekiego Wchodu.

REKLAMA

Dachser Air & Sea Loigistics – nie tylko transport

Dachser jest jednym z niewielu operatorów logistycznych, znających doskonale zarówno rynek azjatycki, jak i europejski. Działa na Dalekim Wschodzie już od wielu lat, obsługując firmy m.in. z przemysłu motoryzacyjnego, branży energii odnawialnych (systemy słoneczne
i wiatrowe), elektronicznej, DIY, chemicznej oraz medycznej. Dzięki Dachser i jego ofercie logistyki kontraktowej, znajomości lokalnych rynków oraz zastosowaniu jednolitego systemu IT na całym świecie, handel międzynarodowy staje się łatwiejszy.


Dachser Air & Sea Logistics zajmuje się doradztwem w zakresie frachtu oraz transportem lotniczym i morskim. Operator konsoliduje przesyłki z różnych regionów Chin, które następnie transportuje na drogą morską lub lotniczą do Europy i dystrybuuje poprzez gęstą sieć oddziałów. Wsparcie operatora nie kończy się na pewnym i bezpiecznym dostarczeniu towarów, może również obejmować szereg usług dodatkowych, świadczonych w Azji lub miejscu docelowym. Może być to np.: sprowadzenie próbek towarów, nadzór nad realizacją zamówienia, kontrola jakości i ilości zamówienia oraz obsługa celna. Dla każdego przedsiębiorcy operator przygotowuje indywidualny model współpracy, uwzględniający jego wymagania oraz specyfikę branży w której działa.

Sprowadzenie próbek towarów

Nie zawsze oferta produktów prezentowana na stronie internetowej, zgadza się jakościowo z tym, co producent z Chin chce dostarczyć. Dlatego, zanim przedsiębiorca zdecyduje się na zamówienie większej ilości produktów, Dachser proponuje dostarczenie próbek towarów, np. od różnych producentów lub z różnych regionów kraju. Operator zajmuje się wtedy całą logistyką przedsięwzięcia, a przedsiębiorca dokonuje ostatecznego wyboru kontrahenta.

Nadzór nad realizacją zamówienia

Dachser zajmuje się kontrolą całego łańcucha dostaw, od producenta do finalnego odbiorcy. Operator stosuje jeden system IT do zarządzania transportem na całym wiecie, dzięki czemu przesyłka ma jeden numer, niezależnie od kraju w jakim się znajduje czy środka, jakim jest transportowana. Usprawnia to nie tylko jej dostarczenie, ale także kontrolę statusu w czasie rzeczywistym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Transport z Chin: Kontrola ilości i jakości 

Z Dachser przedsiębiorca nie musi się martwić o to, czy przesyłka będzie zawierała to, co zamówił. Pracownicy operatora mogą dokładnie sprawdzić przesyłkę przed nadaniem, zarówno pod kątem jakościowym, według wcześniej ustalonych wytycznych, jak i ilościowym, czyli po prostu policzyć, czy ilość zgadza się z zamówieniem.

Obsługa celna

REKLAMA

Dachser oferuje również wsparcie w zakresie obsługi celnej, załatwienia wszelkich formalności związanych z wysyłką zamówionych towarów do Europy oraz dostarczenie wymaganych dokumentów. Przedsiębiorca nie musi martwić się o stronę formalną transportu swoich towarów.

„Dzięki naszym 3 273 pracownikom w 141 oddziałach, świetnie znamy specyfikę każdego z lokalnych rynków” – mówi Robert Pastryk, Dyrektor Generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce. „Świadczone przez nas doradztwo dotyczy nie tylko logistyki związanej z dystrybucją towarów, zdarza się że możemy ocenić poszczególnych kontrahentów naszych klientów. Wieloletnia obecność na rynkach Dalekiego Wschodu dała nam ogromną wiedzę i doświadczenie, którymi chętnie dzielimy się z naszymi klientami” – podkreśla Robert Pastryk.

Chiński eksport

Według China Custom Statistics, łączna wartość chińskiego eksportu w pierwszej połowie 2011 roku wyniosła 874 298,541 tys. USD, w tym 164 481,427 tys. USD do krajów Unii Europejskiej oraz 5075,285 tys. USD do Polski (co stanowi 14,4 proc. wzrost w skali roku). Towarami importowanymi do Polski były głównie tekstylia, aparatura optyczna, fotograficzna oraz medyczna, metale, różne materiały produkcyjne oraz sprzęt transportowy. Polska jest największym odbiorcą chińskich towarów wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA