REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poradnik: Jak bezpiecznie importować z Chin

REKLAMA

REKLAMA

Jak zostać importerem towarów z Chin? Jak biznesowo wykorzystać ogromny potencjał tamtejszej produkcji? Wielu polskich przedsiębiorców powstrzymuje przed importem z Chin nieznajomość rynku, bariery formalne oraz obawy przed niską jakością produktów. Okazuje się, że kluczem do sukcesu może być skorzystanie z usług specjalistycznego operatora logistycznego.

Według www.mg.gov.pl, wymiana handlowa między Polską a Chinami od kilkunastu lat ciągle rośnie. Coraz więcej przedsiębiorców z Europy, także polskich, decyduje się na import chińskich towarów, które nadal ze względu na niskie koszty wytworzenia są bardzo atrakcyjne cenowo. Jak jednak zapewnić ich bezpieczny transport oraz rozsądną dystrybucję w Europie? Bez wątpienia warto nawiązać współpracę z odpowiednim operatorem logistycznym, mającym doświadczenie z rynkami Dalekiego Wchodu.

REKLAMA

REKLAMA

Dachser Air & Sea Loigistics – nie tylko transport

Dachser jest jednym z niewielu operatorów logistycznych, znających doskonale zarówno rynek azjatycki, jak i europejski. Działa na Dalekim Wschodzie już od wielu lat, obsługując firmy m.in. z przemysłu motoryzacyjnego, branży energii odnawialnych (systemy słoneczne
i wiatrowe), elektronicznej, DIY, chemicznej oraz medycznej. Dzięki Dachser i jego ofercie logistyki kontraktowej, znajomości lokalnych rynków oraz zastosowaniu jednolitego systemu IT na całym świecie, handel międzynarodowy staje się łatwiejszy.


Dachser Air & Sea Logistics zajmuje się doradztwem w zakresie frachtu oraz transportem lotniczym i morskim. Operator konsoliduje przesyłki z różnych regionów Chin, które następnie transportuje na drogą morską lub lotniczą do Europy i dystrybuuje poprzez gęstą sieć oddziałów. Wsparcie operatora nie kończy się na pewnym i bezpiecznym dostarczeniu towarów, może również obejmować szereg usług dodatkowych, świadczonych w Azji lub miejscu docelowym. Może być to np.: sprowadzenie próbek towarów, nadzór nad realizacją zamówienia, kontrola jakości i ilości zamówienia oraz obsługa celna. Dla każdego przedsiębiorcy operator przygotowuje indywidualny model współpracy, uwzględniający jego wymagania oraz specyfikę branży w której działa.

Sprowadzenie próbek towarów

Nie zawsze oferta produktów prezentowana na stronie internetowej, zgadza się jakościowo z tym, co producent z Chin chce dostarczyć. Dlatego, zanim przedsiębiorca zdecyduje się na zamówienie większej ilości produktów, Dachser proponuje dostarczenie próbek towarów, np. od różnych producentów lub z różnych regionów kraju. Operator zajmuje się wtedy całą logistyką przedsięwzięcia, a przedsiębiorca dokonuje ostatecznego wyboru kontrahenta.

REKLAMA

Nadzór nad realizacją zamówienia

Dachser zajmuje się kontrolą całego łańcucha dostaw, od producenta do finalnego odbiorcy. Operator stosuje jeden system IT do zarządzania transportem na całym wiecie, dzięki czemu przesyłka ma jeden numer, niezależnie od kraju w jakim się znajduje czy środka, jakim jest transportowana. Usprawnia to nie tylko jej dostarczenie, ale także kontrolę statusu w czasie rzeczywistym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Transport z Chin: Kontrola ilości i jakości 

Z Dachser przedsiębiorca nie musi się martwić o to, czy przesyłka będzie zawierała to, co zamówił. Pracownicy operatora mogą dokładnie sprawdzić przesyłkę przed nadaniem, zarówno pod kątem jakościowym, według wcześniej ustalonych wytycznych, jak i ilościowym, czyli po prostu policzyć, czy ilość zgadza się z zamówieniem.

Obsługa celna

Dachser oferuje również wsparcie w zakresie obsługi celnej, załatwienia wszelkich formalności związanych z wysyłką zamówionych towarów do Europy oraz dostarczenie wymaganych dokumentów. Przedsiębiorca nie musi martwić się o stronę formalną transportu swoich towarów.

„Dzięki naszym 3 273 pracownikom w 141 oddziałach, świetnie znamy specyfikę każdego z lokalnych rynków” – mówi Robert Pastryk, Dyrektor Generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce. „Świadczone przez nas doradztwo dotyczy nie tylko logistyki związanej z dystrybucją towarów, zdarza się że możemy ocenić poszczególnych kontrahentów naszych klientów. Wieloletnia obecność na rynkach Dalekiego Wschodu dała nam ogromną wiedzę i doświadczenie, którymi chętnie dzielimy się z naszymi klientami” – podkreśla Robert Pastryk.

Chiński eksport

Według China Custom Statistics, łączna wartość chińskiego eksportu w pierwszej połowie 2011 roku wyniosła 874 298,541 tys. USD, w tym 164 481,427 tys. USD do krajów Unii Europejskiej oraz 5075,285 tys. USD do Polski (co stanowi 14,4 proc. wzrost w skali roku). Towarami importowanymi do Polski były głównie tekstylia, aparatura optyczna, fotograficzna oraz medyczna, metale, różne materiały produkcyjne oraz sprzęt transportowy. Polska jest największym odbiorcą chińskich towarów wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA