REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poradnik: Jak bezpiecznie importować z Chin

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Jak zostać importerem towarów z Chin? Jak biznesowo wykorzystać ogromny potencjał tamtejszej produkcji? Wielu polskich przedsiębiorców powstrzymuje przed importem z Chin nieznajomość rynku, bariery formalne oraz obawy przed niską jakością produktów. Okazuje się, że kluczem do sukcesu może być skorzystanie z usług specjalistycznego operatora logistycznego.

Według www.mg.gov.pl, wymiana handlowa między Polską a Chinami od kilkunastu lat ciągle rośnie. Coraz więcej przedsiębiorców z Europy, także polskich, decyduje się na import chińskich towarów, które nadal ze względu na niskie koszty wytworzenia są bardzo atrakcyjne cenowo. Jak jednak zapewnić ich bezpieczny transport oraz rozsądną dystrybucję w Europie? Bez wątpienia warto nawiązać współpracę z odpowiednim operatorem logistycznym, mającym doświadczenie z rynkami Dalekiego Wchodu.

REKLAMA

REKLAMA

Dachser Air & Sea Loigistics – nie tylko transport

Dachser jest jednym z niewielu operatorów logistycznych, znających doskonale zarówno rynek azjatycki, jak i europejski. Działa na Dalekim Wschodzie już od wielu lat, obsługując firmy m.in. z przemysłu motoryzacyjnego, branży energii odnawialnych (systemy słoneczne
i wiatrowe), elektronicznej, DIY, chemicznej oraz medycznej. Dzięki Dachser i jego ofercie logistyki kontraktowej, znajomości lokalnych rynków oraz zastosowaniu jednolitego systemu IT na całym świecie, handel międzynarodowy staje się łatwiejszy.


Dachser Air & Sea Logistics zajmuje się doradztwem w zakresie frachtu oraz transportem lotniczym i morskim. Operator konsoliduje przesyłki z różnych regionów Chin, które następnie transportuje na drogą morską lub lotniczą do Europy i dystrybuuje poprzez gęstą sieć oddziałów. Wsparcie operatora nie kończy się na pewnym i bezpiecznym dostarczeniu towarów, może również obejmować szereg usług dodatkowych, świadczonych w Azji lub miejscu docelowym. Może być to np.: sprowadzenie próbek towarów, nadzór nad realizacją zamówienia, kontrola jakości i ilości zamówienia oraz obsługa celna. Dla każdego przedsiębiorcy operator przygotowuje indywidualny model współpracy, uwzględniający jego wymagania oraz specyfikę branży w której działa.

Sprowadzenie próbek towarów

Nie zawsze oferta produktów prezentowana na stronie internetowej, zgadza się jakościowo z tym, co producent z Chin chce dostarczyć. Dlatego, zanim przedsiębiorca zdecyduje się na zamówienie większej ilości produktów, Dachser proponuje dostarczenie próbek towarów, np. od różnych producentów lub z różnych regionów kraju. Operator zajmuje się wtedy całą logistyką przedsięwzięcia, a przedsiębiorca dokonuje ostatecznego wyboru kontrahenta.

REKLAMA

Nadzór nad realizacją zamówienia

Dachser zajmuje się kontrolą całego łańcucha dostaw, od producenta do finalnego odbiorcy. Operator stosuje jeden system IT do zarządzania transportem na całym wiecie, dzięki czemu przesyłka ma jeden numer, niezależnie od kraju w jakim się znajduje czy środka, jakim jest transportowana. Usprawnia to nie tylko jej dostarczenie, ale także kontrolę statusu w czasie rzeczywistym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Transport z Chin: Kontrola ilości i jakości 

Z Dachser przedsiębiorca nie musi się martwić o to, czy przesyłka będzie zawierała to, co zamówił. Pracownicy operatora mogą dokładnie sprawdzić przesyłkę przed nadaniem, zarówno pod kątem jakościowym, według wcześniej ustalonych wytycznych, jak i ilościowym, czyli po prostu policzyć, czy ilość zgadza się z zamówieniem.

Obsługa celna

Dachser oferuje również wsparcie w zakresie obsługi celnej, załatwienia wszelkich formalności związanych z wysyłką zamówionych towarów do Europy oraz dostarczenie wymaganych dokumentów. Przedsiębiorca nie musi martwić się o stronę formalną transportu swoich towarów.

„Dzięki naszym 3 273 pracownikom w 141 oddziałach, świetnie znamy specyfikę każdego z lokalnych rynków” – mówi Robert Pastryk, Dyrektor Generalny Dachser Air & Sea Logistics w Polsce. „Świadczone przez nas doradztwo dotyczy nie tylko logistyki związanej z dystrybucją towarów, zdarza się że możemy ocenić poszczególnych kontrahentów naszych klientów. Wieloletnia obecność na rynkach Dalekiego Wschodu dała nam ogromną wiedzę i doświadczenie, którymi chętnie dzielimy się z naszymi klientami” – podkreśla Robert Pastryk.

Chiński eksport

Według China Custom Statistics, łączna wartość chińskiego eksportu w pierwszej połowie 2011 roku wyniosła 874 298,541 tys. USD, w tym 164 481,427 tys. USD do krajów Unii Europejskiej oraz 5075,285 tys. USD do Polski (co stanowi 14,4 proc. wzrost w skali roku). Towarami importowanymi do Polski były głównie tekstylia, aparatura optyczna, fotograficzna oraz medyczna, metale, różne materiały produkcyjne oraz sprzęt transportowy. Polska jest największym odbiorcą chińskich towarów wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej.

W 2011 roku Dachser, międzynarodowy operator logistyczny, wygenerował obrót w wysokości 4,3 miliarda Euro, zatrudniając 21000 pracowników w 315 oddziałach na całym świecie. Firma dostarczyła 49,3 miliony przesyłek o łącznej wadze 37,1 milionów ton.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA