DB Schenker uruchmia kolejowe połączenie z Wrocławia do Londynu
REKLAMA
REKLAMA
Połączenie z Polski do Wielkiej Brytanii to efekt współpracy DB Schenker Rail Polska i DB Schenker Rail UK.
REKLAMA
High Speed 1 to - jak dotąd - jedyna linia kolejowa w Wielkiej Brytanii, przystosowana do obsługi takich pociągów, których wymiary są inne niż na Wyspach. Standardowa ładowność europejskich wagonów towarowych jest znacząco większa od brytyjskich. Można załadować je do 3 m wysokości, albo ułożyć na nich dwie standardowe palety - jedną na drugiej.
Raz w tygodniu dwa pociągi towarowe połączą Wrocław i okręg Barking w Londynie. Klientami będą firmy z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego.
- W przypadku dużego zainteresowania zamierzamy w 2012 r. zwiększyć liczbę transportów na tej trasie" - poinformował w czwartek prezes zarządu DB Schenker Rail Polska, Hans-Georg Werner.
Na pokonanie liczącej niemal 2 tys. km trasy pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin. DB Schenker Rail UK przeprowadziła wcześniej udane testy pociągów o wymiarach kontynentalnych na linii High Speed 1, łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.
DB Schenker Rail Polska należy do największych, po PKP Cargo, kolejowych przewoźników towarowych w Polsce. Siedziba polskiej spółki mieści się w Zabrzu na Śląsku.
(PAP)
REKLAMA
REKLAMA