REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak unikać zakorkowanych tras?

Jakubowski Ryszard
W omijaniu korków na drogach pomocne są urządzenia nawigacji GPS, które wskazują potencjalne miejsca, gdzie najczęściej tworzą się zatory, a nawet wskazują możliwość ich objazdu
W omijaniu korków na drogach pomocne są urządzenia nawigacji GPS, które wskazują potencjalne miejsca, gdzie najczęściej tworzą się zatory, a nawet wskazują możliwość ich objazdu

REKLAMA

REKLAMA

Każdy kierowca ma swoje ulubione trasy i trasy, których stara się unikać. Ma to związek zarówno z jakością drogi, jej lepszą nawierzchnią, większą szerokością i z wieloma innymi, często irracjonalnymi powodami. Ponieważ liczni kierowcy mają podobne preferencje, niektóre drogi są obciążone do maksimum, podczas gdy inne, wiodące w tym samym kierunku, świecą pustkami.

Teoretycznie pomocne w omijaniu korków na drogach są urządzenia nawigacji GPS, które wskazują potencjalne miejsca, gdzie najczęściej tworzą się zatory, a nawet wskazują możliwość ich objazdu. W praktyce bywa z tym różnie. W korkach tkwią często pojazdy z przymocowanym pod przednią szybą urządzeniem nawigacyjnym, często drogim i wyposażonym w wiele użytecznych funkcji. Dowodzi to, iż wskazówki nawigacyjne GPS nie zawsze są dobre, a to oznacza że można stosować się do nich z pewną rezerwą.

REKLAMA

Zobacz też: Jak jechać w korku? Jak go najlepiej pokonać?

Wybierając trasę trzeba zawsze starać się wyszukać jej alternatywę, pozwalającą na ominięcie miejsc, w których mogą powstać zatory. Są to zazwyczaj punkty, w których łączą się ruchliwe trasy, duże skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, ronda, a zimą także strome podjazdy, przejazdy kolejowe itp. Zatory tworzą się także w miejscach, gdzie kończą się dłuższe proste odcinki i pojawia się pierwszy nieco ostrzejszy zakręt, lub zwężenie drogi, np. wąski most. Tam dochodzi często do poważnych wypadków. Również wjazdy do miast lub trasy wyjazdowe przed weekendami bywają bardzo zakorkowane. Te miejsca można zazwyczaj łatwo ominąć, wyszukując objazdy na mapach i planach lub pytając o nie innych kierowców, także przy pomocy CB-radia.

Zobacz też: Korki w czasie podróży: jak je omijać?

Kierowcy unikają dróg lokalnych, preferując trasy krajowe i międzynarodowe. Tymczasem coraz więcej dróg lokalnych ma jakość nie gorszą od wielkich tras przelotowych, na dodatek zazwyczaj nie ma na nich kolein, tak bardzo utrudniających jazdę małym samochodom na trasach tranzytowych i drogach ekspresowych. Jedynym utrudnieniem jest sporo obszarów zabudowanych, gdzie obowiązują dość drastyczne ograniczenia prędkości. Biorąc jednak pod uwagę, że możliwość napotkania korków na takich drogach jest mniejsza, niż na popularnych drogach krajowych i tranzytowych, czas potrzebny na dojechanie do celu może być taki sam lub krótszy. Przykładem może być droga z Warszawy w Bieszczady. Tradycyjna wiedzie przez Radom i Rzeszów do Sanoka. Na jej pokonanie średniej wielkości samochodem osobowym potrzeba 7 do 8 godzin. Średnio o godzinę mniej zajmuje pokonanie drogi, wiodącej do Sanoka przez Lublin, Biłgoraj i Przeworsk, przy czym długość obu tras jest porównywalna.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    Nowa benzyna E10 od 1 stycznia 2024 r. na stacjach. Co gdy silnik nie jest dostosowany do nowego PB 95?

    1 stycznia 2024 r. na polskich stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Zastąpi oferowane dotychczas PB 95 E5. A to oznacza jedno. Właściciele starszych samochodów powinni sprawdzić, czy ich samochód jest dostosowany do nowego paliwa.

    Czy można przerobić samochód spalinowy na elektryczny?

    Przerobienie samochodu na napęd elektryczny staje się nośnym hasłem. Nośnym, ale czy realnym? Istnieje taka możliwość. Konwersje pojazdów spalinowych na elektryczne są jak najbardziej wykonalne. Takimi właśnie przeróbkami zajmuje się nawet polska firma.

    REKLAMA

    Zmiany w Park & Ride Warszawa. Ładowanie elektryków będzie płatne. Zniknie Karta Eko

    Podczas parkowania w ramach Park & Ride Warszawa kierowcy samochodów elektrycznych stracą możliwość bezpłatnego ładowania pojazdu i zniknie wydawana im Karta Eko. A to nie koniec zmian. Kiedy zaczną obowiązywać?

    Jak się produkuje dywaniki samochodowe?

    Dywaniki samochodowe to część wyposażenia aut, na którą kierowcy zwracają coraz większą uwagę. Rzadko jednak zastanawiamy się nad tym, jak dywaniki zostały wyprodukowane. Okazuje się, że to wcale nie taki łatwy proces...

    Ekologia transportu drogowego. Ekologiczna flota może oznaczać wydajną flotę

    Dekarbonizacja transportu to temat, który ma coraz większe znaczenie dla osób związanych z branżą TSL. Tu powstaje jednak kluczowe pytanie. Czy transport drogowy może być ekologiczny?

    Czy można jeździć rowerem zimą? Co na to przepisy drogowe?

    Pytanie o to, czy można jeździć rowerem zimą, jest o tyle zasadnicze, że warunki pogodowe stają się coraz trudniejsze. Jaką odpowiedź przynoszą przepisy? I jakie kierującym grożą mandaty?

    REKLAMA

    Kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Zmiana od 1 października 2023 r.

    1 października 2023 r. w życie weszła cześć nowelizacji Kodeksu karnego. Ta sprawiła, że kradzież tablicy rejestracyjnej stała się przestępstwem. Przestała być wykroczeniem. Jaką karę oznacza ten czyn? I kto właściwie może ją dostać?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych. Biznes wart miliony się skończy?

    Unia Europejska chce zakazać importu uszkodzonych aut używanych? Zdaje się, że przy okazji nowego rozporządzenia Komisja Europejska postanowiła unormować tę kwestię. Zapisy brzmią groźnie. Branża importowa może być zaniepokojona. Kiedy przepisy mogłyby wejść w życie?

    REKLAMA