REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skręcać w lewo na dużym skrzyżowaniu z tramwajami?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Sam skręt w lewo w ruchu miejskim to nie łatwy manewr. Gdy na skrzyżowaniu pojawią się także tramwaje, a sygnalizacja nie zarządza ruchem skręcających w lewo lub w prawo, skręt w lewo może być trudny.

Tramwaje na skrzyżowaniu

Pojazdy szynowe trzeba w ruchu miejskim traktować jako bardzo poważne zagrożenie i na wszelki wypadek zawsze ustępować im z drogi. Jest to ważne zwłaszcza przy skręcaniu w lewo. Gdy równocześnie ze skręcającymi w lewo samochodami wjedzie na skrzyżowanie tramwaj z zamiarem jazdy na wprost, należy trzymać się dostatecznie daleko od torowiska aż do chwili, gdy on opuści skrzyżowanie! Każdego dnia na ulicach miast dziesiątki samochodów tracą lewe boczne lusterka tylko dlatego, że ich kierowcy nie zachowali odpowiedniej odległości od torowiska.

REKLAMA

Zobacz również: Jak korzystać ze świateł przeciwmgłowych?

Kiedy już wszystkie tramwaje, także te jadące z naprzeciwka opuszczą skrzyżowanie, można jechać dalej zaplanowaną trasą. Przedtem jednak, przed wjazdem na torowisko należy dodatkowo upewnić się, patrząc we wsteczne lusterka, czy nie nadjeżdża z tyłu inny tramwaj. Nie wszystkie zatrzymują się na przystankach przed skrzyżowaniami! Jeżeli nie ma nic na torach w odległości kilkuset metrów, można jechać dalej.

Pojazdy nadjeżdżające z przeciwka i skręcające w lewo

REKLAMA

Innym zagrożeniem są dla pojazdów, skręcających w lewo kierowcy, nadjeżdżający z przeciwka i też skręcający w lewo. Zdarza się, że ci najbardziej niecierpliwi chcą przejechać przez torowiska tuż za opuszczającym skrzyżowanie tramwajem. Mogą oni w porę nie zauważyć innych pojazdów. Dlatego warto zaczekać kilka sekund, aż tramwaj opuści skrzyżowanie i dopiero wtedy wjechać na środek skrzyżowania. Możesz zaczekać na przejściu dla pieszych lub nieco za nim (o ile takowe jest), ale zbyt wcześnie nie dojeżdżać w pobliże środka skrzyżowania. Przyjdzie na to czas po poznaniu pełnego obrazu sytuacji przed i za sobą. 

Są skrzyżowania, na których należy objechać środek skrzyżowania przy skręcie w lewo, ale są i takie, Kiedy należy go zostawić po swojej prawej stronie. O tym, jak należy się zachować, zazwyczaj informują znaki drogowe, te pionowe i te malowane na jezdni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po bezpiecznym przejechaniu przez torowisko do zakończenia skrętu pozostało już tylko opuszczenie skrzyżowania. Można to zrobić jedynie wówczas, kiedy przestaną jechać pojazdy z przeciwka i nie sygnalizują zamiaru skrętu. Często jadą nadal, mimo że zapaliło się dla nich światło czerwone! Nie wolno w takiej sytuacji egzekwować swoich praw. Trzeba cierpliwie czekać, aż ostatni kierowca, nie odróżniający czerwonego światła od zielonego, opuści skrzyżowanie. Ponieważ najczęściej możliwość kontynuowania jazdy po skręcie w lewo pojawia się wtedy, gdy zostanie otwarty ruch na poprzecznej ulicy, dalsza jazda będzie niemożliwa. Z obu stron pojawi się nagle wiele samochodów. Ich kierowcy zazwyczaj zaczną trąbić, błyskać światłami, machać pięściami...

Zobacz również: Jak precyzyjnie cofać?

Aby uniknąć pozostania na środku skrzyżowania po zmianie świateł należy tak wykonywać skręt w lewo, aby zakończyć go wjechaniem bezpośrednio na prawy pas poprzecznej ulicy. Dzięki temu będzie o sekundę czy nawet dwie więcej czasu na opuszczenie skrzyżowania, niż po ustawieniu swojego pojazdu do wjazdu na pas lewy lub środkowy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA