REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak skręcać w lewo na dużym skrzyżowaniu z tramwajami?

Jakubowski Ryszard
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Sam skręt w lewo w ruchu miejskim to nie łatwy manewr. Gdy na skrzyżowaniu pojawią się także tramwaje, a sygnalizacja nie zarządza ruchem skręcających w lewo lub w prawo, skręt w lewo może być trudny.

Tramwaje na skrzyżowaniu

Pojazdy szynowe trzeba w ruchu miejskim traktować jako bardzo poważne zagrożenie i na wszelki wypadek zawsze ustępować im z drogi. Jest to ważne zwłaszcza przy skręcaniu w lewo. Gdy równocześnie ze skręcającymi w lewo samochodami wjedzie na skrzyżowanie tramwaj z zamiarem jazdy na wprost, należy trzymać się dostatecznie daleko od torowiska aż do chwili, gdy on opuści skrzyżowanie! Każdego dnia na ulicach miast dziesiątki samochodów tracą lewe boczne lusterka tylko dlatego, że ich kierowcy nie zachowali odpowiedniej odległości od torowiska.

REKLAMA

Zobacz również: Jak korzystać ze świateł przeciwmgłowych?

Kiedy już wszystkie tramwaje, także te jadące z naprzeciwka opuszczą skrzyżowanie, można jechać dalej zaplanowaną trasą. Przedtem jednak, przed wjazdem na torowisko należy dodatkowo upewnić się, patrząc we wsteczne lusterka, czy nie nadjeżdża z tyłu inny tramwaj. Nie wszystkie zatrzymują się na przystankach przed skrzyżowaniami! Jeżeli nie ma nic na torach w odległości kilkuset metrów, można jechać dalej.

Pojazdy nadjeżdżające z przeciwka i skręcające w lewo

REKLAMA

Innym zagrożeniem są dla pojazdów, skręcających w lewo kierowcy, nadjeżdżający z przeciwka i też skręcający w lewo. Zdarza się, że ci najbardziej niecierpliwi chcą przejechać przez torowiska tuż za opuszczającym skrzyżowanie tramwajem. Mogą oni w porę nie zauważyć innych pojazdów. Dlatego warto zaczekać kilka sekund, aż tramwaj opuści skrzyżowanie i dopiero wtedy wjechać na środek skrzyżowania. Możesz zaczekać na przejściu dla pieszych lub nieco za nim (o ile takowe jest), ale zbyt wcześnie nie dojeżdżać w pobliże środka skrzyżowania. Przyjdzie na to czas po poznaniu pełnego obrazu sytuacji przed i za sobą. 

Są skrzyżowania, na których należy objechać środek skrzyżowania przy skręcie w lewo, ale są i takie, Kiedy należy go zostawić po swojej prawej stronie. O tym, jak należy się zachować, zazwyczaj informują znaki drogowe, te pionowe i te malowane na jezdni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po bezpiecznym przejechaniu przez torowisko do zakończenia skrętu pozostało już tylko opuszczenie skrzyżowania. Można to zrobić jedynie wówczas, kiedy przestaną jechać pojazdy z przeciwka i nie sygnalizują zamiaru skrętu. Często jadą nadal, mimo że zapaliło się dla nich światło czerwone! Nie wolno w takiej sytuacji egzekwować swoich praw. Trzeba cierpliwie czekać, aż ostatni kierowca, nie odróżniający czerwonego światła od zielonego, opuści skrzyżowanie. Ponieważ najczęściej możliwość kontynuowania jazdy po skręcie w lewo pojawia się wtedy, gdy zostanie otwarty ruch na poprzecznej ulicy, dalsza jazda będzie niemożliwa. Z obu stron pojawi się nagle wiele samochodów. Ich kierowcy zazwyczaj zaczną trąbić, błyskać światłami, machać pięściami...

Zobacz również: Jak precyzyjnie cofać?

Aby uniknąć pozostania na środku skrzyżowania po zmianie świateł należy tak wykonywać skręt w lewo, aby zakończyć go wjechaniem bezpośrednio na prawy pas poprzecznej ulicy. Dzięki temu będzie o sekundę czy nawet dwie więcej czasu na opuszczenie skrzyżowania, niż po ustawieniu swojego pojazdu do wjazdu na pas lewy lub środkowy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA